|
Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról |
Ketron - Technikai kérdések/válaszok
Moderátor: Moderátorok
-
pillerk
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 66
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2013.01.23. 07:05
- Hangszer: Korg, Roland, Ketron
- Tartózkodási hely: Szlovákia
- Adott köszönetek: : 62 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 131 alkalommal
Re: Ketron - Technikai kérdések/válaszok
A munkáimat már nagyon sok ember lemásolta, de ezzel nekem nincs bajom
Viszont a kommersz világban ez teljesen értehtő. Nincs is ezzel semmi bajom. A csipes védelemre és a serial párosításra viszont gondoltam...A gond az, hogy egy ilyen Update kulcs elég nehezen beszerezhető felénk. A ketron.it oldalon sem igazán találtam róla hasznos infot, sem pedig arról, hogy a 2013 márciusában vásárolt hangszerben most benne van az upgrade már, vagy még nincs. Így zsákbamacskát rendelnék. A ketron.it egy csomó kérdésemre nem válaszolt, vagy csak igen nagy késéssel, vagy lerázó stílusban. Mintha a kenyerüket akartam volna elvenni, nem pedig a hasznukat növelni egy általuk gyártott hangszer megvásárlásával! Ezért úgy döntöttem, saját magam készítek az általam használt VST instrumentekből loop okat, groove okat, stílusokat. Már működik az első próbálkozásom, amit egy Vitrual Guiatarist nevű VST vel készítettem. Sikeresen beintegráltam már egy stílusba. Viszont ha tökéletesen fog már működni, így vagy úgy, de biztosan megoszotm itt Nektek, próbáljátok ki Ti is, mondjatok majd róla véleményt!
-
pillerk
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 66
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2013.01.23. 07:05
- Hangszer: Korg, Roland, Ketron
- Tartózkodási hely: Szlovákia
- Adott köszönetek: : 62 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 131 alkalommal
Re: Ketron - Technikai kérdések/válaszok
Az AUDYA nélkülöz pár fontos dolgot, amiket a YAMAHA vagy KORG os felhasználók megszoktak. Számomra ilyen a multipadok hiánya, és a gombokkal nem kikapcsolható billentyűzet arra az esetre, ha pl. mp3 alapot használsz, és nem kívánsz hozzájátszani élőben. Ne kövezettek meg, tudom az AUDYA n található csúszkákkal lehalkítható a jobb és a balkéz is. De...
A kb 5 évnyi TYROS2 használat után már a bulikra speciálisan is kelett készülnöm. Mintha ezek a hangszerek nem arra lennének kitalálva, hogy az ember produktív köryezetben használja őket heti rendszerességgel. Erre abból következtettem, mivel a leggyakrabban használt gombok, mint syncro start, ending1, EXIT, DIRECT ACCESS, select, és a DISPLAY en található össze gomb már nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem reagált. A bulik előtt már nem győztem őket cserélni. A cseréktől viszont a nyák lapok használódnak, így némely helyen mint pl. a display EXIT gombjánál már máshonnan kelett a nyák jelet húznom mert a 4. forrasztást már nem bírta és levált. A KETRON hozzáállása a felhasználóihoz még gyérebb mint a YAMAHA é, ahogy vettem észre. Nem is merem feltételezni, hogy ha valaha valamit cserélni kell benne, hogy abban hajlamosak lennének segíteni. Tehát a havi 4-6 buli, szorozva évi 12 hónappal szorozva a bulikban elkövetett billentyűzet némítások számával szerintem max 1 évet adok a potiknak, és elkezdenek majd nem reagálni, vagy abnormálisan viselkedni. Ezért benéztem az AUDYA hátuljára, és a menüjébe és a következőkre jutottam:
Mivel van rajta SUSTAIN pedál aljzat, így egy reverse kapcsolós sustain pedállal megoldottam a sustain kérdést. De találtam rajta expresion pedál csatlakozot is. Azom nem volt épp otthon, így elszaladtam, vettem egy stereo Jack dugót némi stereo kábelt és egy 250k ós potit - logaritmikusat. A megfelelo helyre forrasztás után a potméterre, az audyaban a menuben beállítottam, hogy az expression pedál ne befolyásolja az AUDIO sávokat, sem a MIDI sávokat. Csatlakoztattam, és lám, működött. Vettem is egy expression pedált, (eredetileg hangerő pedál volt, picit át kelett alakítanom) és tökéletesen működött az első bulimban az AUDYA val. Így el tudtam érni azt, hogy ha MP3, LINE IN(DENSION) vagy épp midi alap szólt, akkor a pár ezer forintos pedálra lépve lehalkítottam a jobb, bal kezet ( szerencsére az esetleg véletlen elinduló kíséretre is vonatkozik ez) de az említett AUDIO forrásokra nem volt kihatással. Ezzel kímélem az audiás potmétereket. Ha pedig úgy éreztem, hogy szeretnék hozzájátszani, akkor a pedálra lépve kis hangot adtam neki. Akinek elég a pusztán némítás, engedélyezés még egyszerűbb a dolog, mert a pedál helyett egy sima kábelkapcsolót szerelve a kábel végére, a display mogotti részt kihasználva egy gomb nyomással el lehet némítani a fent elmített dolgokat. Senki ne kövezzen meg, az EXPRESSION pedál így működik. Az egyik irányba tolva az A-B pint zárja rövidre, a másik irányba tolva a B-C párt. Egy kapcsoló ugyanezt csinálja, csak fénysebességgel
. Tehát a számomra fura és nehézkes billentyűzet némítás megoldva. Ti hogy oldottátok meg? Vagy nem használtok AUDIO alapokat? Vagy ha igen, mindig hozzájátszotok? HA valakit érdekel kapcsolási rajz, szívesen készítek egyet.
A kb 5 évnyi TYROS2 használat után már a bulikra speciálisan is kelett készülnöm. Mintha ezek a hangszerek nem arra lennének kitalálva, hogy az ember produktív köryezetben használja őket heti rendszerességgel. Erre abból következtettem, mivel a leggyakrabban használt gombok, mint syncro start, ending1, EXIT, DIRECT ACCESS, select, és a DISPLAY en található össze gomb már nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem reagált. A bulik előtt már nem győztem őket cserélni. A cseréktől viszont a nyák lapok használódnak, így némely helyen mint pl. a display EXIT gombjánál már máshonnan kelett a nyák jelet húznom mert a 4. forrasztást már nem bírta és levált. A KETRON hozzáállása a felhasználóihoz még gyérebb mint a YAMAHA é, ahogy vettem észre. Nem is merem feltételezni, hogy ha valaha valamit cserélni kell benne, hogy abban hajlamosak lennének segíteni. Tehát a havi 4-6 buli, szorozva évi 12 hónappal szorozva a bulikban elkövetett billentyűzet némítások számával szerintem max 1 évet adok a potiknak, és elkezdenek majd nem reagálni, vagy abnormálisan viselkedni. Ezért benéztem az AUDYA hátuljára, és a menüjébe és a következőkre jutottam:
Mivel van rajta SUSTAIN pedál aljzat, így egy reverse kapcsolós sustain pedállal megoldottam a sustain kérdést. De találtam rajta expresion pedál csatlakozot is. Azom nem volt épp otthon, így elszaladtam, vettem egy stereo Jack dugót némi stereo kábelt és egy 250k ós potit - logaritmikusat. A megfelelo helyre forrasztás után a potméterre, az audyaban a menuben beállítottam, hogy az expression pedál ne befolyásolja az AUDIO sávokat, sem a MIDI sávokat. Csatlakoztattam, és lám, működött. Vettem is egy expression pedált, (eredetileg hangerő pedál volt, picit át kelett alakítanom) és tökéletesen működött az első bulimban az AUDYA val. Így el tudtam érni azt, hogy ha MP3, LINE IN(DENSION) vagy épp midi alap szólt, akkor a pár ezer forintos pedálra lépve lehalkítottam a jobb, bal kezet ( szerencsére az esetleg véletlen elinduló kíséretre is vonatkozik ez) de az említett AUDIO forrásokra nem volt kihatással. Ezzel kímélem az audiás potmétereket. Ha pedig úgy éreztem, hogy szeretnék hozzájátszani, akkor a pedálra lépve kis hangot adtam neki. Akinek elég a pusztán némítás, engedélyezés még egyszerűbb a dolog, mert a pedál helyett egy sima kábelkapcsolót szerelve a kábel végére, a display mogotti részt kihasználva egy gomb nyomással el lehet némítani a fent elmített dolgokat. Senki ne kövezzen meg, az EXPRESSION pedál így működik. Az egyik irányba tolva az A-B pint zárja rövidre, a másik irányba tolva a B-C párt. Egy kapcsoló ugyanezt csinálja, csak fénysebességgel
-
pillerk
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 66
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2013.01.23. 07:05
- Hangszer: Korg, Roland, Ketron
- Tartózkodási hely: Szlovákia
- Adott köszönetek: : 62 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 131 alkalommal
Re: Ketron - Technikai kérdések/válaszok
Sajnos már későn tudtam meg. Addigra már megrendeltem máshonnan. De volt vele egy kis gondom, majdnem az árát kaptam vissza, akkor viszont magyarországon vettem volna meg még ha drágábban is. Viszont a mo.i forgalmazó a kérdéseimre olyan pozitívan reagált, hogy meglepődtem, és megfogadtam, hogy a következő hangszerem próbaképp tőle vásárolom majd meg!
Estleg el tudnád küldeni melyik az a forgalmazó? Megköszönném. Ha tilos a reklám, küldheted privátban is! Kipróbálnám azt a sound upgrade-et!
almatom írta:Te nem tudtad, hogy Magyarországon van HIVATALOS Ketron képviselet?
Biztos nem tudtad, ha az olaszoktól kérdezősködsz.
Azt is elárulom, hogy van raktáron a stílus bővítő pendrive-ból (2011-2012) amit azonnal megvehetsz, hazaviheted és már tolhatod be az Audyádba a pendrive teljes tartalmát.
-
pillerk
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 66
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2013.01.23. 07:05
- Hangszer: Korg, Roland, Ketron
- Tartózkodási hely: Szlovákia
- Adott köszönetek: : 62 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 131 alkalommal
Re: Ketron - Technikai kérdések/válaszok
Moderálva:
Ha az előtted szólóhoz szólsz hozzá közvetlen,akkor nem kell használnod az idézetet!
Az igen.
Nekem volt egy KORG DDD1 es dobgépem, ami egyszer kipottyant az utánfutóból, majd belepattogott az út menti árokba. Öszeraktam, és még azután is sértetlen külsővel szolgált!
Egy Roland E36 ba tolta a dob kíséretet, MIDI sziknronnal, és a végén eladtam, mert már nem volt rá szükségem. Az is megvolt már 10-15 éves. A régi hangszerek, egyáltalán a régebbi elektronikai cuccok talán strapabíróbbak voltak. Mondom a TYROS2 m pedig MADE IN JAPAN, mégis nem győztem a mikrokapcsolókat cserélni rajta. Igaz, napi szinten használtam, de akkor is...Remélem beválik amit mondasz nálam is. 
Ha az előtted szólóhoz szólsz hozzá közvetlen,akkor nem kell használnod az idézetet!
Az igen.
Nekem volt egy KORG DDD1 es dobgépem, ami egyszer kipottyant az utánfutóból, majd belepattogott az út menti árokba. Öszeraktam, és még azután is sértetlen külsővel szolgált!
-
pillerk
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 66
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2013.01.23. 07:05
- Hangszer: Korg, Roland, Ketron
- Tartózkodási hely: Szlovákia
- Adott köszönetek: : 62 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 131 alkalommal
Re: Ketron - Technikai kérdések/válaszok
Köszönöm, már beszéltem is vele. Mindkét frissítés javasolt, mivel a 2012 előfeltétele, hogy a 2011es fent legyen. Na ezt pl. nem tudtam 
-
pillerk
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 66
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2013.01.23. 07:05
- Hangszer: Korg, Roland, Ketron
- Tartózkodási hely: Szlovákia
- Adott köszönetek: : 62 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 131 alkalommal
Re: Ketron stílusok, hangszínek - Feltöltések
Szerény véleményem szerint egy TYROS 4599999 sem ér semmit, ha az ember fia csak simán ráenged egy GM midit. A KETRON sem. Ahogy a korg és a ROland hangszerek sem. Muszály kicsit testreszabni a hangszerhez, kiválasztani a jobb mintákat, és azokat használni foled. TYROS nál ezek a COOL, meg a SA hangszínek. Ketronnál ugy jobban szét vannak szorva, de azért már rájottem nagyjából. Sok olyan dolgot tud, amit a tyrosom nem tudott, és ennek orulok. Féltem tole, mert szeretek midiket használni, mert néha ha ugy tartja kedvem, kikapcsolok bennne pl. egy bass sávot és kézzel játszom azt. Foleg aminek kulon orulok, menet kozben is bele lehet nyulni mélyebben, és akár akción pl. szunetben utánna hangolhatok ha valamit észreveszek és ez elmentheto. Meg aztán a MIDI nem foglal annyi helyet és a Disket sem nyírja, mint az Audio. Orulok, hogy nem maradt szégyenben a Ketron a MIDI hangzással, és ismétlem ,azok a felvételek kb fél éjjelnyi midi-zés eredményei. Nincs bennuk semmi sem audio sávra cserélve. Mivel akkor még azt sem tudtam hogyan kell. Mára már tudom, ugyhgy még egy nagyot lépett elore a dolog! 
-
pillerk
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 66
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2013.01.23. 07:05
- Hangszer: Korg, Roland, Ketron
- Tartózkodási hely: Szlovákia
- Adott köszönetek: : 62 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 131 alkalommal
Re: Ketron stílusok, hangszínek - Feltöltések
Csak az AUDYA ne nem lehet a billentyuzetet kikapcsolni, ha nem kíván az ember hosszájátszani egy alaphoz, vagy más ketronon sem? Tudom potméterrel kilehet, de mással nem? Valaki használ SSDt ketronban? A ketron.it válasza alapján használható, de hogy tudja e az OS az SSD ket korrektul kezelni, hogy az ne menjen tonkre rovid ido alatt, ar amár nem felelt a gyártó 
-
HunHyper
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 82
- Hozzászólások: 1593
- Csatlakozott: 2012.06.26. 14:50
- Hangszer: KETRON EVENT
- Tartózkodási hely: Ausztria
- Adott köszönetek: : 2058 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1832 alkalommal
Re: Ketron stílusok, hangszínek - Feltöltések
Azért azon csodálkoztam volna, ha nem lehet kikapcsolni... Szerintem ezt manapság minden hangszer tudja... 
"Még mindig csak amatőr vagyok..." 
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
- Bubamara
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 296
- Hozzászólások: 2274
- Csatlakozott: 2012.05.24. 21:05
- Hangszer: PC3, VK7, TR Rack, SD9, SD40, SD1+, i30HD
- Tartózkodási hely: Magyarország, Borsod-Abaúj-Zemplén Megye
- Adott köszönetek: : 4461 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 3462 alkalommal
Re: Ketron - Technikai kérdések/válaszok
Adatlap
Fajl neve: ketron SD1 Sound Table.pdf
Marka: Ketron
Szeria: SD1 plus
Tartalom: Adatlap, gyári brossúra
Stilus:
Leiras: SD1plus:
https://docs.google.com/file/d/0B2Ra_X- ... sp=sharing
Fajl neve: ketron SD1 Sound Table.pdf
Marka: Ketron
Szeria: SD1 plus
Tartalom: Adatlap, gyári brossúra
Stilus:
Leiras: SD1plus:
https://docs.google.com/file/d/0B2Ra_X- ... sp=sharing
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Buba
- Bubamara
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 296
- Hozzászólások: 2274
- Csatlakozott: 2012.05.24. 21:05
- Hangszer: PC3, VK7, TR Rack, SD9, SD40, SD1+, i30HD
- Tartózkodási hely: Magyarország, Borsod-Abaúj-Zemplén Megye
- Adott köszönetek: : 4461 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 3462 alkalommal
Re: Ketron - Technikai kérdések/válaszok
Az SD1 plus esetében is van mód természetesen a billentyűzet két oldalának, vagy a kíséret elemeinek a némítására egyetlen mozdulattal.
A frontpanel bal szélén elhelyezkedő volume szekció gombjai felelősek az adott terület hangerejéért.

A Right hangerő gombok egyidejű megnyomásával némítható a billentyűzet. ugyan ez igaz a fölötte lévő gombpárokra is Lower, Orchestral, Chord/Solo, Bass, Drums.

Majd az egyik gomb megnyomásával a hangerő érték visszaáll az előtte használt szintre.

Jó lehet, ha gyorsan szeretnénk pl a teljes akkord kíséretet némítani, majd újra bekapcsolni.
A Bass volume értelem szerűen a kíséret basszus sávjára hat, azonban manualbass választásánál szintén ezzel állítod a bal kéz basszus hangerejét.
A frontpanel bal szélén elhelyezkedő volume szekció gombjai felelősek az adott terület hangerejéért.

A Right hangerő gombok egyidejű megnyomásával némítható a billentyűzet. ugyan ez igaz a fölötte lévő gombpárokra is Lower, Orchestral, Chord/Solo, Bass, Drums.

Majd az egyik gomb megnyomásával a hangerő érték visszaáll az előtte használt szintre.

Jó lehet, ha gyorsan szeretnénk pl a teljes akkord kíséretet némítani, majd újra bekapcsolni.
A Bass volume értelem szerűen a kíséret basszus sávjára hat, azonban manualbass választásánál szintén ezzel állítod a bal kéz basszus hangerejét.
Buba