Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat :)

Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt

Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról ;)

Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hangtechnikával kapcsolatos témák

Moderátor: Moderátorok

Avatar
Mauglidyro
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 7
Hozzászólások a témában: 79
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
Hangszer: Villanycsengő, 3 fázisú elektromos brácsa
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Adott köszönetek: : 68 alkalommal
Kapott köszönetek: : 412 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67800Hozzászólás Mauglidyro
2021.09.26. 19:29

Na üdv mindenkinek!

Ismét egy tartalmas rendezvényen vagyunk túl.
Helyszín: Hajdúböszörmény, Széchenyi István Mezőgazdasági Szakiskola és Kollégium (Ebédlő)
Cájg: Digitális "Földrengés-szimulátor"

Kezdjük először a fejleményekkel.
Elbontottuk a Rack-et!
Kezdjük a történet elejével.

Történt ugyanis, hogy egyszer egyik este elkezdtünk Janival diskurálni a fejlesztésekről.
Megint előkerült az Aktív motyóra fejlesztés gondolata, amelyet megint elvetettünk.
Annyiban maradtunk, hogyha lecseng a szezon, egyeztetünk a Garry-vel egy állapot felmérést, illetve egy komplett generálozást.
Ami ki fog merülni egy újrafestésben, szivacs cserében, illetve egy védőtok cserében.

Gondolkodtunk hangszercserén is, de perpillanat nincs mire, nincs idő hasonló projekttel se foglalkozni,
és nincs olyan megoldás ami költséghatékony, illetve nem jár olyan hűdenagy felfordulással, de erről ennyit.

Aztán szóba kerültek a rack-ek.
Először a kapkodós cájg.
Nos abban egyet értettünk, hogy az XR12 azóta is hibátlanul teszi a dolgát, így Őt a továbbiakban is megtartjuk.
Powercube ... Ő esetében sincs olyan túl nagy problémánk, bár őt mai fejjel valamilyen DSP-s vagy 4 csatornás Behringer végfokra cserélnénk.
Mellesleg hiányzik belőle a dedikált DBX Pa2, amelyet haladéktalanul be kéne szerezni.

Aztán szóba került a Digitális "Földrengés-Szimulátor" is.
Hiába a nagyfater által összeheggesztett "szekér", sajnos nem könnyű a motyó, és pakolásnál is rengeteg értékes helyet tud elvenni a 8U magas rack.
Annak idején azt mondtam, hogy a 6U magas rack is simán elég lehetne.
Nos ez igaz is lehetne, ámde akkor a világba sem volt 6U magas rack, se itthon, se Thomannál.
Ráadásul akikkel akkor beszéltem, mind elbizonytalanítottak, hogy még a 4U magas rack sem biztos, hogy elég.
Na most az elhatározás hamar megtörtént, és amint piacra vágtuk a rack-et, másnap azonnal jelentkezett rá a vevő, aki egy az egybe, szállítási költségeket átvállalva elvitte eredeti áron.
Ez olyan gyorsan zajlott le, hogy az utódot még meg sem tudtuk vásárolni.

Aki most tervez rack-esíteni kombinált dobozba, az számoljon rá, hogy Robustból általános készlethiány van.
Illetve az egyedileg tervezett rack-ek elkészítési ideje, és ára emelkedhet.
Csak mondom, hogy az a 4U magas kombi rack, amit kinéztünk, 10-ből 9 webáruházban nem volt kapható, abban az 1 webáruházban is úgy volt az az 1 db, hogy valaki megrendelte, de valamilyen okból elállt az üzlettől.
Ráadásul mostanra kerül annyiba, mint amennyibe a 8U magas került akkor, amikor megvettük.
Sajnos elszállltak az árak.
Úgyhogy jobb híján felkerestük a kollégát, akinek annak idején eladtuk a Dynacord rack-jét.
Mázlinkra még kihasználatlanul várta a beépítés napját, így végül egyeztetések után kölcsönkaptuk a dobozt, és beleépítettük a kiszedett motyót, már ami belefért. Nyílván a DBX az egykori kistáskájában kapott már csak helyet.
Remélem a jövőhét folyamán már megérkezik az új házikó.

Behringer XD80USB helyett Alesis Nitro Mesh kit.
Na ez az a váltás, amire abszolút nem számítottam, főleg így a szezon vége előtt.
Viszont igyekszem tömörebben összefoglalni a változást.
Annyi biztos, hogy a karám az sokkal gyengébb, mint amilyen a Behringeré volt, de cserébe egy abszolút jól konfigurálható modulja van, nem mellesleg igen élethű dobsound-okkal. Ő esetében már nem annyira erőltetném a Sitalát.
Jah és Sztereó kimenettel!!!!!

Visszatérve a rendezvényre ...
A pakolás:

A rendezvény terem alatt esőtől védve tudunk eljutni a rendezvényterem bejáratához.
Viszont nincs lift, illetve a lépcsőházban viszonylag szűk a hely, így 2 embernek kissé nehézkes viszonylag nagyobb darabokat felvinni.

Nos a rendezvény az viszonylag kultúrált mederben zajlott az este folyamán(hálistennek mostanában visszaszorultak felénk a műmulatós igénytelenségek kereslete), viszont kiderült nem hiába ragaszkodnak egyes zenészek a dobogóhoz. Ugyanis az egyik vendégnek sikerült majdnem ráesnie a komplett berendezésre. (Egymás nyakába ültek, a felszálással nem volt baj csak a landolás nem sikerült tökéletesre a pár liter alkohol hatása alatt.) Csak a mélyládának volt köszönhető, hogy nem történt nagyobb baj.

Így elhatároztam, bármi áron, de valami mobil színpadot össze kell hozni amin kényelmesen elférünk, akár 5-en is. Már így is úgyis akartunk utánfutót venni, de így legalább indokolt.
Idáig nem sürgettük a beruházást, de egyszer tényleg úgy járunk, hogy a cuccban jól látható kár fog keletkezni, amit nem 2 fillér lesz kijavítani. Inkább fizessünk meg egy személyt, aki ha kell sofőr, ha meg kell akkor ezt is nagy gondossággal tudja összerakni. Mi tagadás ... Road-unk még úgy sem volt :)


Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b

Avatar
Pumika
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 30
Hozzászólások: 416
Csatlakozott: 2011.10.22. 11:02
Hangszer: Ketron SD7-Ketron SD9-Yamaha Motif ES6
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszönetek: : 1101 alkalommal
Kapott köszönetek: : 368 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67802Hozzászólás Pumika
2021.09.27. 10:18

Sziasztok. No nekünk is debütált a Dynacord Powermate 1000-3, nagy bulin vagyunk túl vele. Hatalmas művelődési központ, Tolna városa, lakodalom. A 4 db málynyomót (15", 18"), és 2db 15/3-as kompakt ládákat vittünk. Ráaksztottuk a 6 hangfalat ( 2ohm) a Dynacordra, és nagyon kellemesen, stabilan dolgoztunk vele. A Dynacord előtt is csináltunk már hasonlót, de ez brutálisan, dinamikusan, jó minőségben szólt, (elektromos dob, basszus gitár, billentyű, saxofon), mindannyiunk megelégedettségére.Üdv .



szenasitamas26
Újonc
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 23
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2017.01.15. 21:28
Hangszer: Korg Pa700
Tartózkodási hely: Tura
Adott köszönetek: : 50 alkalommal
Kapott köszönetek: : 32 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67805Hozzászólás szenasitamas26
2021.09.28. 07:29

Sziasztok tanácsot szeretnék kérni. Jelenleg 1 végfok és 4 top a felállás(15"-ak), mellé szeretnénk egy aktív mélyládát. Esetleg 200.000-ig van értelmes a piacon? Néztem a Alto Professional TS312S típusú mélyládát vagy az ANT GREENHEAD 15S típusút. Túl kicsi volna az Alto 12-es mérete? Inkább minimum 15-ös legyen?

Köszönöm előre is! :777


tonyo

Avatar
Asterix
Globális Moderátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 491
Hozzászólások: 3474
Csatlakozott: 2011.10.28. 17:51
Hangszer: -
Tartózkodási hely: Magyarország, Eger
Adott köszönetek: : 1827 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2886 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67806Hozzászólás Asterix
2021.09.28. 19:55

15"-os toppokhoz 2 db 18"-os szub minimum...
A 12"-os szubot csak dísznek vinnéd...



Avatar
BodziLalikirály
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 168
Hozzászólások: 554
Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
Tartózkodási hely: Veresegyház
Adott köszönetek: : 1615 alkalommal
Kapott köszönetek: : 523 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67807Hozzászólás BodziLalikirály
2021.09.29. 06:53

szenasitamas26 írta:
2021.09.28. 07:29
Sziasztok tanácsot szeretnék kérni. Jelenleg 1 végfok és 4 top a felállás(15"-ak), mellé szeretnénk egy aktív mélyládát.
Szia!

Nos nem írtad a top ládák típusát, pedig azt azért érdemes lenne tudni, milyen kategóriát képeznek illetve milyen tartományban képesek "dolgozni".
Volt a kezem ügyében olyan 15"-ös topláda (Omnitronic) amely jó ha a közép és magas frekiket képes volt megszólaltatni és a mély tartománya sehol nem volt, míg jelenleg is van egy pár olyan régi típusú "RH Sound" 15"-ös hangfalpárom amely még állványra téve is képes ütős mélyet produkálni és nem kell hozzá mélyláda!

Mert, hogy nem értek egyet teljes egészében Asterix-el a véleménye kapcsán:
Asterix írta:
2021.09.28. 19:55
15"-os toppokhoz 2 db 18"-os szub minimum... A 12"-os szubot csak dísznek vinnéd...
Ugyanis, ha a top ládák is képesek intenzíven (ha nem is 20, de ) 30Hz től megszólalni, amennyiben a 4-ből kettőt nem állványra hanem a földre teszed már jóval öblösebb mélyebb hangképet fogsz hallani felőlük és ezt egy-egy (akár 12"-es) plusz kimondott mélynyomóval megtámogatod valószínüleg nem leszel hiányában a mélytartománynak.
Abban viszont egyetértek Lacival, hogy azért a 15"-ös toppokhoz (amennyiben annyira nem tudják a mélytartományt) igenis szükséges egy elég teljesítményű 18"-as, de minimum 15"-ös mélyláda.

Mint mindig most is kihangsúlyozom, hogy mindezt saját tapasztalat után írom, és mindig azt javaslom ki kell próbálni és meghallgatva választani a lehetőségekhez mérten.


Lalikirály, ennyi és nem több..!!!

szenasitamas26
Újonc
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 23
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2017.01.15. 21:28
Hangszer: Korg Pa700
Tartózkodási hely: Tura
Adott köszönetek: : 50 alkalommal
Kapott köszönetek: : 32 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67808Hozzászólás szenasitamas26
2021.09.30. 07:05

BodziLalikirály írta:
2021.09.29. 06:53
[
Szia!

Nos nem írtad a top ládák típusát, pedig azt azért érdemes lenne tudni, milyen kategóriát képeznek illetve milyen tartományban képesek "dolgozni".
Nem olyan magas kvalitású hangfalak, egy pár Kempton 15-ös pár, illetve egy Garry copy ládapár. A Kemptonban gyári sugárzók vannak, a másik párban nemtudom, használtan vettük, nem is szedtem szét, de elég igényesen meg tudnak egyébként szólalni. A pontos frekiket nem tudom, de mélyláda nélkül is ki tudunk hozni egy viszonylag optimális hangzást, de én ezt szeretném megtámogatni egy dedikált mélyládával a dögösebb basszusokért.


tonyo

Avatar
vigo01
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 104
Hozzászólások: 593
Csatlakozott: 2012.10.29. 15:18
Hangszer: Ketron Audya 5 - Korg Pa1000
Adott köszönetek: : 233 alkalommal
Kapott köszönetek: : 395 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67810Hozzászólás vigo01
2021.10.02. 22:02

https://www.alza.hu/bose-companion-2-tm ... wE#recenze

Vki ismeri ezt?
Hangszerhez kellene.


Ketron Audya 5 - KORG Pa1X - Hill-Audio Andante 1520 - Allen & Heath Zed-10 - Beta 58A

Avatar
Mauglidyro
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 7
Hozzászólások a témában: 79
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
Hangszer: Villanycsengő, 3 fázisú elektromos brácsa
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Adott köszönetek: : 68 alkalommal
Kapott köszönetek: : 412 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67811Hozzászólás Mauglidyro
2021.10.03. 15:45

Na üdv. mindenkinek!

Úgy néz ki idáig perpillanat, hogy ismét lezárások elé nézhetünk.
Viszont hogy ne teljen a tegnapi napom eseménytelenül, épp ezért neki láttam leporolni a régi lájvos cájgot.

Régi terveim között szerepelt az egy keverős-élőadásos módszer megvalósítása, ám ezt sosem tudtam kivitelezni, mert az XR12 túl kicsi ehhez a mutatványhoz, a Qu16-ot meg nem tudtam olyan helyre rakni, ahol nincs útban, vagy nem látszódik bele a képbe, illetve hogy még elérjen az USB kábel.
Ráadásul most borult minden, mert nekem lett egy fülmonitorom, amit - nyilván, ha van rá lehetőség - itt is szeretnék használni.

Na most azt tudni kell, hogy nálunk ahol az élő adások készülnek az az én hálószobám.
Nem egy kis alapterületű szoba(pláne ha a hasznos területet vesszük alapul), bár ennyi embert, és hangforrást nagyon nehéz lesz benne lassan kezelni.
(Főleg ha olyan elképzeléseink is vannak, hogy lesz majd dobos is az élőadásban.)
Eleve a sarokágy már rengeteg helyet elvesz tőlünk, és meg kell mondjam, nincs is kihasználva. (Ha lesz rá egyszer lehetőségem, őt biztosan fogom cserélni.)
kép.png
Azt már most mondom, hogy ki fogja magát előbb utóbb nőni ez a dolog, és muszáj lesz nagyobb helyre költöztetni itt a cájgot, hogy ez hosszútávon fenntartható legyen.
Már most is a határait feszegetjük a helynek.


Akkor ott van a szaxofon, ami akusztikus hangszer, és már önmagában is nagyot bír szólni.
Idáig az volt a bevett gyakorlat, hogy a 2db Lite10 (utóbbi időkben 2db Lite12) szólt befelé, DBX-el korrigálva, állványon.
Viszont egy egy élő adás nem kis zajjal jár, itt első sorban a házban lakókra is figyelemmel kéne lenni, tehát csendesíteni kéne egy kicsit a szobán.
A fülmonitor mint ötletnek, se megoldásnak nem rossz. Bár azért bandán belül a megítélése igen vegyes.
Azért egy embernek a fülmonitorozása a Shure Se215+Behringer Powerplay P1 párossal alsóhangon 50 eft, kábelekkel együtt. Ezt senki sem vállalná be, pedig próbálok mindenkit meggyőzni a létjogosultságáról.
Ám itthoni környezetben felesleges is kifejezetten fülmonitort venni, és fejhallgatónak sem kell feltétlenül zártat választani.
15eft/fős keretből egy Behringer Powerplay P1+Sony XD150b is kiváló választás lehet. Minden másra ott van a DBX mérő mikrofonja, ami ilyenkor térmikrofonként is remek szolgálatot tehet.

Ám hogy jutottam el odáig, hogy 1 keverőn tudjam mind ezt lekezelni?
Ahhoz hogy megértsük a váltást, elsorolom, hogy mit hogy csináltunk régebben.

Úgy kb 5-6 évvel ezelőtt a legelső élő adások még csak egy Allen&Heath Zed10fx-en mentek.
Egy kis keverő, megannyi lehetőségekkel. Közvetlenül az interfészről ment kifelé a hang, a masterről pedig a DBX után megkaptuk az egészet visszafelé is.

Aztán 1-2 éve jutottunk el odáig hogy ismét fel tudjuk éleszteni a műsort.
- De akkor még nem igazán volt fix a kamera pozíció, kb minden élőadásnál változott.
- Mivel látszódott volna a keverő ezért USB-vel összekötni nem is tudtuk volna.
- Sztereó aux bár jó megoldásnak tűnik, de azt egy pokol úgy bekalibrálni, hogy a masterhez hasonló arányokat kaphassunk a lájvba kifelé.
- Az Alt Outtal igaz minden adott lenne, mert akkor onnan egyből lehetne menni a hangkártyára, külön potméter vezérli, és ha kell az EQ előtti állapotot is ki tudjuk rá vinni, de mire elér a hangkártyáig 2x kerül konvertálásra a jel.
- Bár a Qu16 egy viszonylag nagy tudású keverő, sajnos nem lehet rajta Matrixolni, tehát nincs olyan lehetőséged mint egy Behringer XR12-n, hogy a 2db Aux csatlakozóra ki tudd választani, hogy mit szeretnél kiküldeni.
Ám ez ebben a formában így azért nem teljesen igaz. Van benne Matrix funkció, de azt csak a gyári Stagebox-on működik, úgy viszont hibátlanul. Ámde egy ilyen stage box 250-300eft.
Bulikban nem vagyunk előrébb vele, évi 10-15 élőadásra meg luxus ilyet fenntartani. (Ha mindenképp túl akarjuk bonyolítani, még mindig olcsóbban jövünk ki, ha az XR12-t lecseréljük egy XR18-ra, és a Matrix funkciója is meg van)
A megoldás végül akkor az lett, hogy a Qu16 mastert rádugtam a Behringer UMC204HD bemeneteire, és a direct monitor funkciójával a master kimenetén keresztül megérkezett a jel az XR12-be, amiből az erőkockába, majd a hangfalakra ment a jel.
Ez volt a gyakorlat. Ahhoz képest, hogy miből indultunk, a végére nagyon túl lett bonyolítva.

De kis közben járással, és Malko segítségével összeraktuk Qu16-al az egészet úgy, hogy mostmár nincs szükség bekötni az XR12-t.
És mivel a Digitális földrengés-szimulátor kisebb házikóba költözött, ezért van rá lehetőség, hogy mostantól Ő legyen az elsődleges interfész az élő adások során.
Aztán persze még a gyakorlat eldönti, hogyan tovább, addig is az elmélet már meg van, és tesztelve is működik.
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b

Avatar
Mauglidyro
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 7
Hozzászólások a témában: 79
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
Hangszer: Villanycsengő, 3 fázisú elektromos brácsa
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Adott köszönetek: : 68 alkalommal
Kapott köszönetek: : 412 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67955Hozzászólás Mauglidyro
2021.11.11. 23:02

Na üdv. mindenkinek!

Ismét fejlemények elé nézünk.

Sokat emlegettem annak idején, hogy a Kapkodós cájg lehetőségeit nem tudjuk kamatoztatni a hiányosságai miatt.
Egyrészt a monitorozás miatt.
Van 2 aux kör, de mivel az NX4-6000 már átkerült a digitális földrengés-szimulátorba, így nem tudunk monitor ládákat erősíteni.

És teljes értékű hangmotyónak sosem számított a Kapkodós cájg, hiszen a DBX Pa2 nélkül ma már el sem tudnék képzelni egyetlen bulit sem.
Azt hiszem ezt párszor már megvitattuk, és azért látom, hogy a fórumon is elég nagy népszerűségnek örvend a cucc.
Na de beszéljen helyettem az eltelt idő ... Lassan 5. éve használjuk nagy megelégedettséggel.

A múltkor Jamy1-el érdemi vitát folytattunk a DBX létjogosultságáról.
Az Ő álláspontja az, hogy az étterembe sem megy oda a díszítést átrendezni, ha nem tetszik valami. - Ezzel nem feltétlenül értek egyet - mivel kicsit lesarkította a dolgokat-, bár az Ő álláspontját tiszteletben tartom.
Ezzel szemben az én álláspontom az, hogy nincs erre jobb referencia, mint nálunk a Petőfi ház.
Szerintem még ebben a teremben egyetlen zenekar sem tudott normálisan megszólalni.
De mióta megvan a DBX, azóta ott már elég csak azon idegeskednem, hogy már megint k***a magasra kell pakolni.
Story 1
► Show Spoiler
Story 2:
► Show Spoiler
Ezáltal osztottunk-szoroztunk, és arra az elhatározásra jutottunk, hogy változásokra van szükség.
Így végülis beszerzésre kerül egy második DBX Driverack Pa2, és egy második Behringer NX4-6000.

Ez utóbbi elég kézenfekvő megoldásnak tűnt, elvégre lassan 2 éve szolgál nálunk a végfok.
Nos se hangerőre, sem hangminőségre nem lehet panasz, a végfok tökéletesen ellátja a feladatát.
Pedig azért a 2 év alatt nem igazán kíméltük.
Túlélte Dögös Robi ember és ízlés elleni terrorcselekményét, plusz ezen kívül még néhány említésre méltó zenekart/formációt, persze itt sem fukarkodtunk a hangerővel, bár Ők pontosan tudták, hol a határ, ami teljesen rendjén van :)
Így hát adta magát a dolog, hogy az NX4-6000 legyen a kapkodós cájgnak is a végfokja, ehhez nem fér kétség.

A múltkori Erdőspusztai sztori után viszont joggal merülhet fel a kérdés, hogy akkor mi lesz a rack-el?
Mert ha így marad, megfő benne reggelre a motyó.
Ez jogos felvetés, de erre is gondoltam.
Mivel nekem is szívügyem a cucc állagának megőrzése, ezért új rack-et fog kapni ez a cájg.
Nos nem lesz hosszabb, és nem lesz benne aktív hűtés, de mivel 1U-val nagyobbra terveztem az új "házikóját", én úgy gondolom, hogy ez a jelenség még egyszer nem fog megismétlődni.
Ezzel is megszüntetve a rack zsúfoltságát, amely kiváltotta ezt a jelenséget.

Illetve rendet raktunk a kábelek közt is.
Sokáig kínlódtunk alukofferekkel, amelyek a nagy terhelések alatt rendre tönkre mentek. Ennek kiváltására vettük meg annak idején a nagy 60x30x30-as rack ládát, amelybe minden elfért.
Aztán viszont rájöttünk, hogy ennyi mindent képtelenség elvinni az autóban, főleg, hogy akkor rákényszerültünk a Digitális Földrengés-szimulátor 8U magas házára.
Került bele egy 4U magas rack fiók, amelybe megfértek a Speakon kábelek, a nagy, utazós bőröndben meg minden más kábel.
De hát ez egy pokol volt, hogy kis rendelkezésre állás esetén nem volt egy kimondottan erre a célra összerakott táska, a nagy rack pedig az összes berendezéssel együtt már 30-40 kilókra rúgott. Nem éppen hordozható, és egészséges kategória.

Aztán ezt megelégelve, döntöttünk úgy, hogy kisebb házba költöztetjük a nagy motyót.
De akkor azokat a kábeleket amik benne voltak, nem tudtuk őket hova rakni.
És ettől még automatikusan nem gondoltuk úgy, hogy itt változtatni kéne.

A változásnak a gondolata akkor jött, amikor a nagy utazós bőröndnek is alig tudtunk helyet szorítani a 3. személy mellett.
Pedig még nem is a nagyobb cuccot vittük oda.
Akkor aztán ment a szentségelés, főleg amikor odaérve tapasztaltuk azt, hogy kifogtuk az egyetlen olyan kábelt a nagy táskában, ami nem volt jó. A rackben előtte mindig ott volt a tartalék, de mivel azt már szétkaptuk, és külön nem jelöltem meg a hibás kábelt, így ebbe tátott szájjal estünk abba a bizonyosba.

Ekkor döntöttük el, hogy tök mindegy milyen áron, erre a célra lesz egy kisebb táska, amelyben a legszükségesebb eszközök vannak, ha kell megrendeljük újonnan a komplett tartalmát, ami a következő:
- 2db 8m Speakon kábel
- 2db 2m Speakon kábel, ha esetleg kell egy tartalék, vagy kell egy monitor láda
- 2db 5m Jack-Jack Roland kábel
- 2db 5m XLR-XLR Roland kábel
- 1db 8m XLR-XLR Klotz-Neutrik szerelt kábel, ha mérni is kell.
- 4db 3m tápkábel
- 1db 8 dugaljal ellátott KAPCSOLÓ NÉLKÜLI elosztó
- 1db sE Electronics V3 mikrofon (Kollégánál ez a mikrofon is remekül vizsgázott a szezon alatt, illetve a szomszédos megyében lévő zenekar a komplett Shure mikrofonparkját lecserélte sE Electronics-ra /v3 és v7 vegyesen/)
- 1db Renkforce mérő mikrofon.

És ha hiszitek, ha nem, ez mind kényelmesen elfér benne, és még csak érezhető ellenállás sincs a fedél lecsukása közben.
Na meg minden, ami korábban a nagy táskánkban volt, az mostantól ismét a rack ládában pihen, és ha nagyobb rendelkezésre állásra kell felkészülni, nem érhet minket meglepetés, mert mindenünk meg van.


Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b

Avatar
Mauglidyro
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 7
Hozzászólások a témában: 79
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
Hangszer: Villanycsengő, 3 fázisú elektromos brácsa
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Adott köszönetek: : 68 alkalommal
Kapott köszönetek: : 412 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 68020Hozzászólás Mauglidyro
2021.12.20. 00:13

Na üdv. illő módon mindenkinek!

Végre meg volt az első buli az újjáépített Kapkodós cájgon.
Meg mondom őszintén, igen vegyes érzelmek lettek úrrá rajtam, miközben az összeszerelésén ügyködtünk a helyszínen.

Helyszín:
Téglás, Városi Sporttelep rendezvényterme.

A Kapkodós Cájg:
- DBX DriveRack Pa2
- Behringer XR12
- Behringer NX4-6000
- Garry Lite 12 x2
- TurboSound Milan M15b

Noha nem a cucc minőségén kezdtem el aggódni, hiszen a Digitális Földrengés-Szimulátorban a cájg alapja már 2 éve bizonyít.
Sokkal inkább a keverő lehetséges szolgáltatásbéli hiányosságain kezdtem el gondolkodni.
Jó régen volt már az, hogy Ő volt az elsődleges keverő a bandában.

Ám az első beállást követő szünetben addig cseszegettem a tabletet, míg végül rátaláltam 2 olyan hasznos tippre, amelyet egyrészt szeretnék veletek megosztani, másrészről ez a felfedezés mentett meg attól, hogy a későbbiekben ne váltsak át nagyobb XR keverőre.
Kezdjük az első és legfontosabbal. Sorry, hogy ez nem egy önálló cikk lett, kérem az elnézésetek, de olyan hirtelen jött rám az írhatnék, hogy nem volt időm képeket gyűjtögetni, meg formázgatni a szöveget "SAJTÓKOMPATIBILIS" állapotra.
CÍMEZHETŐ FEJHALLGATÓ KIMENET
Nos a legégetőbb probléma számomra, a fülmonitor kérdése volt.
Hiszen ha van emellett 2db erősített láda kör, akkor már nincs hova dugnom a fülmonitor erősítőt.
Nyilván akkor maradt volna az a lehetőség, hogy akkor hallgatom a Master kört.
De mint tudjátok, én nem érem be a gyári lehetőségekkel, és nem hagyom, hogy bármelyik gyártó korlátozzon az alkotói szabadságomban.
Fel is ötlött bennem a felismerés, hogy mondom, ha az a "fos" (-ne vedd magadra, főleg ne vedd komolyan, ez irónia, semmi bajom vele-) SoundCraft Ui keverő tudja, akkor ne hogy má' ez maradjon ki a sorból.
A baj ott kezdődött, hogy nem találtam erre utaló beállítást, de kiderült, hogy teljesen rossz irányban kerestem az egészet.
Normál esetben az Output Matrix-ban lehet megadni, hogy az Aux kimenetek helyén milyen jelforrás menjen ki, ez idáig tiszta sor.
Illetve volt egy semmit mondó beállítás a Headphone out-ra, ahol csak egy Monitor Source és egy LR AFL lehetőség volt megadva, aztán jónapotkíhányok! :dash2: :dash2: :dash2: :dash2: :dash2:
Legalább is azt hittem, hogy ennyi az összes beállítás lehetősége.
HÁT NEM CSAK ENNYI!
Mixing Station: Jobb felső sarok 3 pontos menü ---> Console ---> Monitor fül

Ebből is a Source oszlop az érdekes!
És akkor meg is osztom veletek azt a beállítást, melyet ott rögtönözve lapátoltam össze.
Kiválasztottam a Bus 5/6-ot, mint forrást ... Ám, ahhoz, hogy sztereó jelet kapjunk, a bus köröket is össze kell linkelni, ezt a Channel stripnél meg is tehetjük a Config fül alatt!
Mind ezen kívül még az erősítés mértéke is állítható szoftverben, valamint még kapunk egy mono kapcsolót is!
Ám ahhoz, hogy a Bus 5/6-ba tudjunk csatornákat betolni, szükséges megadni csatornánként, hogy a Channel strip melyik pontját szeretnénk elküldeni bele, enélkül SOF módban nem jelenik meg a csatorna potmétere.
Van lehetőségünk EQ előtti/utáni, Potméter előtti/utáni, de akár közvetlen a Preamp után érkező nyers jelet is elküldeni az AUX-ba.
Adjuk meg minden csatornán a Pre Fader lehetőséget, és ezzel szerintem nem lövünk mellé. Amint ezzel meg vagyunk, már azonnal rendelkezésünkre áll egy fülmonitor kör.
Szóval mostantól ha Kapkodós cájggal kell menni muzsikálni, nyugodtan otthon felejthetem a Behringer Powerplay P1-et.

CSATORNACÍMKÉZÉS EXTRÁKKAL

Mindamellett, hogy a csatornákat fel tudjuk címkézni, és színkóddal is tudjuk őket jelölni, Behringer keverőknél van lehetőségünk (SAJNOS Allen&Heath-nél nem :cry2: ) IKONOKAT hozzárendelnünk a különböző csatornákhoz, amely jópofa dolog.
Eddigi teszteléseim alapján úgy néz ki, hogy Total Recall a történet. Tehát Elmenthető/visszahívható!
Mixing Station: Jobb felső sarok 3 pontos menü ---> Scribble Strip
kép.png
Plusz még érkezzen 2 bónusz tipp:
IDŐ PARAMÉTER
A Mixing Station szoftver lehetővé teszi mostantól a pontos idő kiíratását.
A Layout beállításokon belül egy tetszőleges elemre, pl. egy szövegre, vagy nyomógombra meg kell adni egy új Action-t.
Az Action Type-nál a Date/Time-ot kell megadni.
Ahhoz, hogy ezt ki tudja írni, az elem nevébe meg kell adni a [value] környezeti változót, ezáltal értelmet nyer a funkció.
Én javaslom, hogy ezt egyelőre ne tegyétek meglévő, működő elemre, mert képes a benne lévő Action-t felül írni.
Bár a sorrend változtatható, hogy melyik Action értékét írassa ki a [value] változó, de amint ez a sorrend megváltozik, onnantól kezdve az elem eredeti funkciója is elvész.
Célszerű új elemet létrehozni.

SZEMÉLYRE SZABHATÓ SZÍNVILÁG
Az új 1.2.4 verzióban van lehetőség a szoftver színvilágába is belenyúlni, ám ennek olyan sok lehetősége van, hogy ennek még nem készült el a Hivatalos Manual-ban a funkció ismertetése, és bevallom őszintén én sem ismerem eléggé, de akinek van egy kis programozói affinitása, bátran szórakozhat ebben a menüben.
Fogaskerék ikon ---> Theme Edit
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b

Új hozzászólás