Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról |
Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Moderátor: Moderátorok
- BodziLalikirály
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 169
- Hozzászólások: 556
- Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
- Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
- Tartózkodási hely: Veresegyház
- Adott köszönetek: : 1617 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 523 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Szia Roland!
Korábban már leírtam a véleményemet illetve meglátásomat ezzel kapcsolatban.
A te kérdésedre a válasz, hogy a belinkelt DI-Box-ok nem alkalmasak a feladatra. Nincs jelcsökkentő funkciója egyiknek sem.
Az én kérdésem az lenne, hogy miért ragaszkodtok ennyire ehhez a TC-Helicon VoiceLive Touch 2 típushoz???
Ott van ugyanennek a másik verziója (TC-Helicon VoiceLive 2) amin viszont van vonali, gitár és még S-PDIF digitális bemenet is a mikrofon bemenet mellett.
Saját megjegyzés:
Volt a kezem alatt kipróbálásra a megnevezett VoiceLive készülékekből ezen típusok, akkor a korábbi típusokbóll is egy (eleddig a VoiceLive 3 hoz még nem volt szerencsém), akkor a VoiceTone-nak 2 verziója, a fentebb általam említett VoiceWorks 2 változatával is kísérleteztünk összehasonlításvégett. (sőt a Digitech Vocalist 2-3 típusával)
Hangzásvilágilag szinte ugyanazt tudta mindegyik. (csak beállítás finomítás kérdése)
Funkcionalitásában voltak az eltérések. Pld. MIDI vezérlés (accord és ProgramChange); LAYER-ek egymásra keverése; PRESET-ek menyisége; LOOP funkció; .....(most így hirtelen ezek jutnak eszembe)
Vagy esetleg maradhat még egy kis sufnituning : (csak is saját felelősségre!!!)
- Nem a legszebb megoldás, de használható, a jel-útba betéve egy megfelelő méretezésű ellenállással a jelszint csökkentjető !! vagy potméterrel. A kérdés, a keverő kimenete menyire fogja szeretni.... -
Egyenlőre ennyi.......
Korábban már leírtam a véleményemet illetve meglátásomat ezzel kapcsolatban.
A te kérdésedre a válasz, hogy a belinkelt DI-Box-ok nem alkalmasak a feladatra. Nincs jelcsökkentő funkciója egyiknek sem.
Az én kérdésem az lenne, hogy miért ragaszkodtok ennyire ehhez a TC-Helicon VoiceLive Touch 2 típushoz???
Ott van ugyanennek a másik verziója (TC-Helicon VoiceLive 2) amin viszont van vonali, gitár és még S-PDIF digitális bemenet is a mikrofon bemenet mellett.
Saját megjegyzés:
Volt a kezem alatt kipróbálásra a megnevezett VoiceLive készülékekből ezen típusok, akkor a korábbi típusokbóll is egy (eleddig a VoiceLive 3 hoz még nem volt szerencsém), akkor a VoiceTone-nak 2 verziója, a fentebb általam említett VoiceWorks 2 változatával is kísérleteztünk összehasonlításvégett. (sőt a Digitech Vocalist 2-3 típusával)
Hangzásvilágilag szinte ugyanazt tudta mindegyik. (csak beállítás finomítás kérdése)
Funkcionalitásában voltak az eltérések. Pld. MIDI vezérlés (accord és ProgramChange); LAYER-ek egymásra keverése; PRESET-ek menyisége; LOOP funkció; .....(most így hirtelen ezek jutnak eszembe)
Vagy esetleg maradhat még egy kis sufnituning : (csak is saját felelősségre!!!)
- Nem a legszebb megoldás, de használható, a jel-útba betéve egy megfelelő méretezésű ellenállással a jelszint csökkentjető !! vagy potméterrel. A kérdés, a keverő kimenete menyire fogja szeretni.... -
Egyenlőre ennyi.......
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára BodziLalikirály 2021.04.20. 07:28-kor.
Lalikirály, ennyi és nem több..!!!
-
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 144
- Hozzászólások: 1583
- Csatlakozott: 2012.06.26. 14:50
- Hangszer: KETRON EVENT
- Tartózkodási hely: Ausztria
- Adott köszönetek: : 1985 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1811 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Köszi szépen, de akkor most következik egy hülye kérdés...BodziLalikirály írta: ↑2021.04.20. 06:46A te kérdésedre a válasz, hogy a belinkelt DI-Box-ok nem alkalmasak a feladatra. Nincs jelcsökkentő funkciója egyiknek sem.
Az én kérdésem az lenne, hogy miért ragaszkodtok ennyire ehhez a TC-Helicon VoiceLive Touch 2 típushoz???
Mire való akkor a -30dB kapcsoló, illetve a másik készüléken a poti?
Kérdésedre a válasz...
TC-Helicon VoiceLive Touch 2 van az állványomon... nem szeretném potya pénzért eladni, habár hírdetem itt is...
Üdv: Roland
"Még mindig csak amatőr vagyok..."
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
- BodziLalikirály
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 169
- Hozzászólások: 556
- Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
- Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
- Tartózkodási hely: Veresegyház
- Adott köszönetek: : 1617 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 523 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Jogos a pont. És nincs hülye kérdés !!!!!
A potméter nem tünt fel. Elvileg csillapítást végez, csak épp kérdés, hogy "MIT" csillapít?
Viszont -30dB -es kapcsolót nem látok. Van egy "PAD 30dB" jelzésű kapcsoló (mínusz előjelzés nélkül) ami valószínöleg a GND leválasztás miatti esetleges jelszint esést kompenzálhatja, de ez csak tipp, mivel erről nem találtam leírást sem..... (valószínüleg az elektronikán kikapcsolja a jelcsillapítást egy szintig)
Viszont az is lehet, hogy az csak a LINK portra vonatkozik.....
???????
És megjegyzem a készülék alatti leírás alapján (bár az is érdekesen katyvaszos) a kimeneti ellenállásnak 600 Ohm-ot írnak, ami ugye egy átlagos kézi mikrofon ellenállásának felel meg.......
Ami számomra kicsit érthetetlen az a "max. Output: +6 dB" !!!
??????
Mivel állítható?? Ha passzív, akkor az hogyan??? stb.......
Viszont így visszavonom korábbi kijelentésemet és mélyen földig hajló mozdulatokkal kérek elnézést, hogy azt írtam, nem alkalmasak a készülékek, és javítom arra, hogy esetlegesen 50-50%, hogy meg fognak felelni.....
Azt azért megnézném a DBX-nél, hogy az a potméter mily módon van bekötve csillapításra.......
Érthető, hogy ha olyan vokálprocid van, akkor azt használnád és így nem kell beruházni másikra.
Csak egy szimpla érdeklődés volt.
Egyenlőre ennyi......
Lalikirály, ennyi és nem több..!!!
-
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 144
- Hozzászólások: 1583
- Csatlakozott: 2012.06.26. 14:50
- Hangszer: KETRON EVENT
- Tartózkodási hely: Ausztria
- Adott köszönetek: : 1985 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1811 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Ha megnézed ennél az eszköznél az utolsó képen a grafikát, látod, hogy a -30dB PAD mire vonatkozik...
Ez más márka, de ugyanolyan jelszinteket állít elő...
https://www.thomann.de/at/palmer_pan_04.htm
Ez lenne érdekes számomra, mert ezen bemenetnek és kimenetnek is XLR van...
A neten lévő leírások és videók alapján ez megfelel a célra...
https://www.thomann.de/at/klark_teknik_di_10a.htm
Köszi a válaszokat!
Ez más márka, de ugyanolyan jelszinteket állít elő...
https://www.thomann.de/at/palmer_pan_04.htm
Ez lenne érdekes számomra, mert ezen bemenetnek és kimenetnek is XLR van...
A neten lévő leírások és videók alapján ez megfelel a célra...
https://www.thomann.de/at/klark_teknik_di_10a.htm
Köszi a válaszokat!
"Még mindig csak amatőr vagyok..."
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
-
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 144
- Hozzászólások: 1583
- Csatlakozott: 2012.06.26. 14:50
- Hangszer: KETRON EVENT
- Tartózkodási hely: Ausztria
- Adott köszönetek: : 1985 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1811 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Amúgy lehet az is, hogy tárgytalan a kérdés, mivel ma összeraktam az új setup-ot és mindenféle tekergetés nélkül úgy szólalt meg a cucc, mint eddig soha...
Még ezt a vokálproci kérdést kell átgondolnom...
Még ezt a vokálproci kérdést kell átgondolnom...
"Még mindig csak amatőr vagyok..."
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
-
- Újonc
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 11
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2021.01.02. 21:29
- Hangszer: Roland E-50
- Adott köszönetek: : 3 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 18 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Sziasztok!
Hangváltó kérdésben szeretnék segítséget kérni.
Hozzám került 1 pár hangfal viszonylag jó áron.
Adatok:
Doboz: Soundking J 215
Magas driver: Master Audio DR8
Mély: JBL 2226H
Hangváltó: a dobozban maradt kínai, amiről nincs infó
Használat célja: top ládának kellene (sub nincs hozzá, nem is lesz). Csak saját szórakozásra, szórakoztatásra, udvarra, garázsba kipakolva használnám szintetizátorhoz.
Nem járok és nem is járnék el zenélni - ehhez még sokat kellene tanulnom, gyakorolnom és még néhány eszközt vásárolni.
Sajnos a hangváltó eredetileg megmaradt a dobozban, ezt szeretném lecserélni, de nem igazán tudom, hogy milyen lenne hozzá a jó, hol legyen a keresztezési frekvencia, hány HZ-nél? Kipróbáltam olyannal, ami 2800 Hz-nél keresztez, de az nem tetszett, bizonyos magas hangokat nem hallottam ki a hangszóróból, mint a kínai hangváltóból (amiről nincs infóm, hogy hol vág). Amúgy elvileg a hangfal 250W-osnak van írva gyárilag.
A magas driver (DR8) frekvenciaátvitele 1000-20000 Hz
Talán jó lenne hozzá az 2000 Hz-es vágási frekvenciás vagy 1200 Hz-es is elég?
Az 2000 Hz-re azért gondoltam, mert talán jobban védené a drivert - ha jól gondolom. Vagy jobb lenne egy köztes, ami 1600 Hz-es?
Így nem tudom eldönteni. Ha hallanám, hogy hogyan szól a 2 kHz-es, 1,6 kHz-es, 1,2 Khz-es, akkor tudnék választani, de nem szeretnék mindegyikből vásárolni 1-1-et
Ha tudtok, kérlek javasoljatok hozzá valamilyen hangváltót.
A JBL mély 600W RMS-t tud. Hangváltóban is 600W-os illene hozzá, vagy elég a 400W-os?
Előtte Reflex hangfalaim voltak (200W és 150W), illetve jelenleg van 1 pár 180W-os gyári, így ezekből kiindulva a Beyma hangváltóra gondoltam:
Beyma FD-212 vágás: 1,2 kHz
Beyma FD-250 vágás: 2 kHz
Biztosan vannak ettől jobb hangváltók is, illetve az aktív crossover, de nem akarok plusz erősítőt/végfokot venni, pakolni, vezetékelni külön a magasnak, külön a mélynek.
A magas driver tudom, nem a legszuperebb, de amire nekem kell, elég és jó. Erre már nem nagyon akarok költeni több tízezret jelenleg, de ha esetleg van más ötlet, jöhet
Továbbá mivel, milyen vastagon béleljem ki a dobozt, mert a gyári elég karcsú, vékonyka vatelin.
Úgy tudom, nem kell teletömni, csak körberagasztani minden oldalt - kivéve a hangszóróknál?
Köszönöm!
Hangváltó kérdésben szeretnék segítséget kérni.
Hozzám került 1 pár hangfal viszonylag jó áron.
Adatok:
Doboz: Soundking J 215
Magas driver: Master Audio DR8
Mély: JBL 2226H
Hangváltó: a dobozban maradt kínai, amiről nincs infó
Használat célja: top ládának kellene (sub nincs hozzá, nem is lesz). Csak saját szórakozásra, szórakoztatásra, udvarra, garázsba kipakolva használnám szintetizátorhoz.
Nem járok és nem is járnék el zenélni - ehhez még sokat kellene tanulnom, gyakorolnom és még néhány eszközt vásárolni.
Sajnos a hangváltó eredetileg megmaradt a dobozban, ezt szeretném lecserélni, de nem igazán tudom, hogy milyen lenne hozzá a jó, hol legyen a keresztezési frekvencia, hány HZ-nél? Kipróbáltam olyannal, ami 2800 Hz-nél keresztez, de az nem tetszett, bizonyos magas hangokat nem hallottam ki a hangszóróból, mint a kínai hangváltóból (amiről nincs infóm, hogy hol vág). Amúgy elvileg a hangfal 250W-osnak van írva gyárilag.
A magas driver (DR8) frekvenciaátvitele 1000-20000 Hz
Talán jó lenne hozzá az 2000 Hz-es vágási frekvenciás vagy 1200 Hz-es is elég?
Az 2000 Hz-re azért gondoltam, mert talán jobban védené a drivert - ha jól gondolom. Vagy jobb lenne egy köztes, ami 1600 Hz-es?
Így nem tudom eldönteni. Ha hallanám, hogy hogyan szól a 2 kHz-es, 1,6 kHz-es, 1,2 Khz-es, akkor tudnék választani, de nem szeretnék mindegyikből vásárolni 1-1-et
Ha tudtok, kérlek javasoljatok hozzá valamilyen hangváltót.
A JBL mély 600W RMS-t tud. Hangváltóban is 600W-os illene hozzá, vagy elég a 400W-os?
Előtte Reflex hangfalaim voltak (200W és 150W), illetve jelenleg van 1 pár 180W-os gyári, így ezekből kiindulva a Beyma hangváltóra gondoltam:
Beyma FD-212 vágás: 1,2 kHz
Beyma FD-250 vágás: 2 kHz
Biztosan vannak ettől jobb hangváltók is, illetve az aktív crossover, de nem akarok plusz erősítőt/végfokot venni, pakolni, vezetékelni külön a magasnak, külön a mélynek.
A magas driver tudom, nem a legszuperebb, de amire nekem kell, elég és jó. Erre már nem nagyon akarok költeni több tízezret jelenleg, de ha esetleg van más ötlet, jöhet
Továbbá mivel, milyen vastagon béleljem ki a dobozt, mert a gyári elég karcsú, vékonyka vatelin.
Úgy tudom, nem kell teletömni, csak körberagasztani minden oldalt - kivéve a hangszóróknál?
Köszönöm!
- BodziLalikirály
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 169
- Hozzászólások: 556
- Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
- Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
- Tartózkodási hely: Veresegyház
- Adott köszönetek: : 1617 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 523 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Na jó reggelt!!
Újra gépközelbe jutottam.
Roland!
Az első link-nél a "márka" pont ugyanaz (Palmer) mint a korábbi linken is szereplő. Az, hogy ezen miért pont fordítva kapcsol a mikrokapcsoló, azt már csak ők tudnák megmondani. A funkcióját ítélve ugyanazt csinálja mint a másik típusnál csak épp ellentétesen. De ez igazából mindegy.
A Klark-Technik (Behringer) még érdekesebb, mivel ott a kapcsoló 3 állású (PAD) amire 0/20/40 jelölést alkalmaztak, míg a leírásánál már 0/-20/-40dB érték van feltüntetve...... Ráadásul itt a bemeneti oldalra van a kapcsoló téve mint "előszabályzó". A leírás alapján itt is 600 Ohm-os kimeneti ellenállást írnak és azt, hogy mikrofon jelszintű a kimenet.
Viszont!
A kérdésem az, hogy te hogy érted azt, hogy neked a bemenet és kimenet is XLR kell??
Eddig arról volt szó, hogy keverőnél "külső effektként" akarod bekötni.
Bár ugyan a keverőd típusát nem írtad, de a SUB/AUX ki és bemenetek (általában) 6.35-ös JACK (bal/unbal) aljzatok szoktak lenni!!
A hangváltót általában úgy szokás méretezni, hogy a két hangszóró frekvencia átvitele kicsit fedje egymást. És az illesztése (6-8-12-18dB/ oktáv) megfelelő legyen. Az lényegtelen milyen márka. De a teljesítménye lényeges, hogy a mély és magas kimenet ne legyen "túlméretezve", hiszen azzal szokás a hangszórókat kinyírni.
Nos utána olvastam kicsit a hangszórók specifikációjának
A JBL-től letöltött leírás alapján a hangszóró 30-2500Hz közötti tartományt szólaltat(hat) meg, míg a driver-ről 1000-20.000Hz-et írnak. A JBL-re 1200Hz-es "javasolt" keresztezési frekvenciát írnak ami azért nyugodtan lehet 1600-1800Hz-ig is állítva.
Az a kompressziós dríver nem olyan rossz egyébiránt. Annál a lényeg, hogy megfelelő tölcsért kapjon, hogy "kitudja szólni magát" rendesen.
Teljesítményben a 400W-os hangváltó elég kell legyen.
Tehetsz be kissebbet is (kérdés mekkora végfok hajtja meg?), de a hangszóróvédelmeket semmilyen hangváltónál sem szabad semmibe venni. Inkább a hangváltóban adja meg magát egy alkatrész mint a hangszóró égjen be.!!
Ugye azt ne felejtsük el, hogy a hangszóró hiába tud többet, a hangfal kialakítása ezt korlátozni fogja.
És akkor az utolsó rész. A tömítés.
Minél kevesebb a tömítőanyag a hangfalba, az annál "öblösebben" fog szólni, annél jobban adja ki a mély tartományt. Itt is arra kell ügyelni, hogy ez ne menjen át "kopogássá". Már régóta nem használnak sok gyártónál vatta tömítést (az inkább a Hi-Fi-be maradt meg), hanem inkább középkeménységű 6-10mm (de néha vastagabb) szivacslapot. Fa felépítményű hangfalnál szokás a teljes belső felületet (kivéve a front oldal) lefedni, sőt hangszóróhoz mérten (kissebb teljesítményűnél) szakaszolni a belteret a mély megfelelő megszólalásához.
Egyenlőre ennyi.......
Újra gépközelbe jutottam.
HunHyper írta: ↑2021.04.20. 19:41Ha megnézed ennél az eszköznél az utolsó képen a grafikát, látod, hogy a -30dB PAD mire vonatkozik...
Ez más márka, de ugyanolyan jelszinteket állít elő...
https://www.thomann.de/at/palmer_pan_04.htm
Ez lenne érdekes számomra, mert ezen bemenetnek és kimenetnek is XLR van...
A neten lévő leírások és videók alapján ez megfelel a célra...
https://www.thomann.de/at/klark_teknik_di_10a.htm
Köszi a válaszokat!
Roland!
Az első link-nél a "márka" pont ugyanaz (Palmer) mint a korábbi linken is szereplő. Az, hogy ezen miért pont fordítva kapcsol a mikrokapcsoló, azt már csak ők tudnák megmondani. A funkcióját ítélve ugyanazt csinálja mint a másik típusnál csak épp ellentétesen. De ez igazából mindegy.
A Klark-Technik (Behringer) még érdekesebb, mivel ott a kapcsoló 3 állású (PAD) amire 0/20/40 jelölést alkalmaztak, míg a leírásánál már 0/-20/-40dB érték van feltüntetve...... Ráadásul itt a bemeneti oldalra van a kapcsoló téve mint "előszabályzó". A leírás alapján itt is 600 Ohm-os kimeneti ellenállást írnak és azt, hogy mikrofon jelszintű a kimenet.
Viszont!
A kérdésem az, hogy te hogy érted azt, hogy neked a bemenet és kimenet is XLR kell??
Eddig arról volt szó, hogy keverőnél "külső effektként" akarod bekötni.
Bár ugyan a keverőd típusát nem írtad, de a SUB/AUX ki és bemenetek (általában) 6.35-ös JACK (bal/unbal) aljzatok szoktak lenni!!
Roland_85 írta: ↑2021.04.21. 09:10Sziasztok!
Hangváltó kérdésben szeretnék segítséget kérni.
Hozzám került 1 pár hangfal viszonylag jó áron.
Adatok:
Doboz: Soundking J 215
Magas driver: Master Audio DR8
Mély: JBL 2226H
Hangváltó: a dobozban maradt kínai, amiről nincs infó
Sajnos a hangváltó eredetileg megmaradt a dobozban, ezt szeretném lecserélni, de nem igazán tudom, hogy milyen lenne hozzá a jó, hol legyen a keresztezési frekvencia, hány HZ-nél? Kipróbáltam olyannal, ami 2800 Hz-nél keresztez, de az nem tetszett, bizonyos magas hangokat nem hallottam ki a hangszóróból, mint a kínai hangváltóból (amiről nincs infóm, hogy hol vág). Amúgy elvileg a hangfal 250W-osnak van írva gyárilag.
A magas driver (DR8) frekvenciaátvitele 1000-20000 Hz
Talán jó lenne hozzá az 2000 Hz-es vágási frekvenciás vagy 1200 Hz-es is elég?
Az 2000 Hz-re azért gondoltam, mert talán jobban védené a drivert - ha jól gondolom. Vagy jobb lenne egy köztes, ami 1600 Hz-es?
Továbbá mivel, milyen vastagon béleljem ki a dobozt, mert a gyári elég karcsú, vékonyka vatelin.
Úgy tudom, nem kell teletömni, csak körberagasztani minden oldalt - kivéve a hangszóróknál?
A hangváltót általában úgy szokás méretezni, hogy a két hangszóró frekvencia átvitele kicsit fedje egymást. És az illesztése (6-8-12-18dB/ oktáv) megfelelő legyen. Az lényegtelen milyen márka. De a teljesítménye lényeges, hogy a mély és magas kimenet ne legyen "túlméretezve", hiszen azzal szokás a hangszórókat kinyírni.
Nos utána olvastam kicsit a hangszórók specifikációjának
A JBL-től letöltött leírás alapján a hangszóró 30-2500Hz közötti tartományt szólaltat(hat) meg, míg a driver-ről 1000-20.000Hz-et írnak. A JBL-re 1200Hz-es "javasolt" keresztezési frekvenciát írnak ami azért nyugodtan lehet 1600-1800Hz-ig is állítva.
Az a kompressziós dríver nem olyan rossz egyébiránt. Annál a lényeg, hogy megfelelő tölcsért kapjon, hogy "kitudja szólni magát" rendesen.
Teljesítményben a 400W-os hangváltó elég kell legyen.
Tehetsz be kissebbet is (kérdés mekkora végfok hajtja meg?), de a hangszóróvédelmeket semmilyen hangváltónál sem szabad semmibe venni. Inkább a hangváltóban adja meg magát egy alkatrész mint a hangszóró égjen be.!!
Ugye azt ne felejtsük el, hogy a hangszóró hiába tud többet, a hangfal kialakítása ezt korlátozni fogja.
És akkor az utolsó rész. A tömítés.
Minél kevesebb a tömítőanyag a hangfalba, az annál "öblösebben" fog szólni, annél jobban adja ki a mély tartományt. Itt is arra kell ügyelni, hogy ez ne menjen át "kopogássá". Már régóta nem használnak sok gyártónál vatta tömítést (az inkább a Hi-Fi-be maradt meg), hanem inkább középkeménységű 6-10mm (de néha vastagabb) szivacslapot. Fa felépítményű hangfalnál szokás a teljes belső felületet (kivéve a front oldal) lefedni, sőt hangszóróhoz mérten (kissebb teljesítményűnél) szakaszolni a belteret a mély megfelelő megszólalásához.
Egyenlőre ennyi.......
Lalikirály, ennyi és nem több..!!!
-
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 144
- Hozzászólások: 1583
- Csatlakozott: 2012.06.26. 14:50
- Hangszer: KETRON EVENT
- Tartózkodási hely: Ausztria
- Adott köszönetek: : 1985 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1811 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Sziasztok....
Ha esetleg lenne valakinek Allen & Heath QU sorozatú keverőhöz User Preset-je és még ide is adná, azt nagyon megköszönném...
Üdv: Roland
Ha esetleg lenne valakinek Allen & Heath QU sorozatú keverőhöz User Preset-je és még ide is adná, azt nagyon megköszönném...
Üdv: Roland
"Még mindig csak amatőr vagyok..."
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
-
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 31
- Hozzászólások: 237
- Csatlakozott: 2011.08.26. 12:07
- Hangszer: Korg PA3XPro Musikant, Roland G70, Roland JV80,D50
- Tartózkodási hely: Gyimesfelsőlok, Erdély
- Adott köszönetek: : 1099 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 174 alkalommal
- Kapcsolat:
- edmund
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 82
- Hozzászólások: 255
- Csatlakozott: 2011.10.06. 17:31
- Hangszer: KORG PA 3X
- Tartózkodási hely: Erdély
- Adott köszönetek: : 827 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 206 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
A Soundcraft UI16-os legujabb szoftverével 7548-as egészen jól müxik. Egy 32 gigás usb-re egy akármekkora eseményt rögzíteni lehet waw-ban, majd utána Audacity-vel nagyszerüen lehet vágni, rendezni s mp3-ba átkovertálni.