Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról |
A zenész másik barátja a járműve!
Moderátor: Moderátorok
- Apelláta
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 10
- Hozzászólások: 2419
- Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
- Hangszer: Korg Pa80 / Pa3X
- Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
- Adott köszönetek: : 4560 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2488 alkalommal
Re: A zenész másik barátja a járműve!
A rászánt összeg alapján öreg autóban gondolkodsz. Sokan esküdnek a japán autók megbízhatóságára. Igaz lehet ez fiatal autók esetében (bár én több példával megtudom cáfolni ezt a japán megbízhatóságot), de egy tízen-húszon éves autó (amiben gondolkodsz) már mindegy milyen gyártmány, kisebb mechanikai nyűgök már mindegyiknél ugyan olyan eséllyel várhatók. Viszont ha egy japán autó elromlik, abba többszörös áron kapsz meg bármit, mint egy Opelbe, vagy Fordba. Egyrészt, mert a gyári alkatrészek is általában drágábbak, másrészt az Opelhez és Fordhoz van a legtöbb után gyártott alkatrész. És egy öreg autóba sejtem, hogy inkább a fele, harmad árú után gyártott alkatrészt fogod megvenni alkalomadtán. Egyébként még a francia autóalkatrészek is lényegesen drágábbak, sőt a Volkswagen/Skoda cuccok is. Ezt nekem két autóboltos ismerősöm mondta, mikor pár éve én is autócsere előtt álltam.
Én autóvásárlás esetén nagyon az ár/érték vonalat figyelem (még fiatal autó esetében is), és ebben nálam csak Opel és Ford jöhet szóba. Korábban 14 évig egy E-Kadettem volt, jelenleg négy éve egy H-Astrám van, a feleségemnek egy 12 éves kis Fiestája. Én csak jó véleménnyel vagyok mindkét márkáról.
És öreg autóba, meg kis köbcentinél a dízel felejtős. Ha a dízelhez hozzá kell nyúlni az általában sokkal drágább mutatvány, mint egy benzines motor esetében, és minél öregebb egy autó, annál nagyobb az esélye. És kis köbcentinél már a fogyasztás terén sincs akkora előnye egy dízelnek a benzineshez képest, mint egy 2-3000 cm3 esetében. A hidegindításra is egy öreg dízel sokkal érzékenyebb a benzinesnél. Ja, és ha napi szinten rövidtávon (5-10 km) akarod használni a kocsit, akkor azzal a dízelt kinyírod, mert állandóan el fog kokszosodni. Dízel fiatal és nagy köbcentis autó esetében lehet kifizetődő szerintem. Bár én sose vennék dízelt sok egyéb ellenszenv végett sem, de most ebbe nem megyek bele.
Mikor feleségemnek kerestünk 10-12 éves kisautót, csak Corsába, vagy Fiestába gondolkodtunk. Rengeteg kereskedésben (25-30) voltunk heteken keresztül. Mindenhol teli voltak japán és francia autókkal. Talán két-három dízel Corsát, Fiestát láttunk még. Mikor mondtam, hogy Fiestát, vagy Corsát keresek, ráadásul kis cm3-et és benzinest, mindenhol mosolyogtak, hogy azokat mikor egyet-egyet behoznak hozzájuk, egy órán belül el is viszik. Nem véletlen. A jó ár/érték arányuk, és az olcsó fenntarthatóságuk végett.
Még az jutott eszembe, hogy az Opelre, meg a Fordra a rohadósságot szokták mondani. A 12 éves Fiestánk még nem rohad sehol. A Mazda 3-asok, 6-osok 10 éves korukban rohad szét az aljuk, küszöbük. De igaz ez a Nissanokra is. Pedig japánok. A 20 éves autók meg mindegy milyen, úgy is rohadnak (legalábbis az aljuk biztos), már foltozgatni kell őket. Főleg, ha szabadban állnak.
Egyébként a régi Suzuki Swiftek igénytelenségük ellenére egy eszméletlen megbízható autók. Főleg motorikusan. De a nyeszletten gyenge karosszériájuk is rohadás szempontjából gyárilag nagyon jól lekezeltek. De minden autóra igaz, ha valamelyik elem törés végett nem lett kompletten kicserélve, csak lakatolva, az előbb utóbb rozsdásodni fog a hegesztések mentén indulva.
Na "röviden" ennyi jutott eszembe. ...aztán lehet vitatkozni, megcáfolni.
Én autóvásárlás esetén nagyon az ár/érték vonalat figyelem (még fiatal autó esetében is), és ebben nálam csak Opel és Ford jöhet szóba. Korábban 14 évig egy E-Kadettem volt, jelenleg négy éve egy H-Astrám van, a feleségemnek egy 12 éves kis Fiestája. Én csak jó véleménnyel vagyok mindkét márkáról.
És öreg autóba, meg kis köbcentinél a dízel felejtős. Ha a dízelhez hozzá kell nyúlni az általában sokkal drágább mutatvány, mint egy benzines motor esetében, és minél öregebb egy autó, annál nagyobb az esélye. És kis köbcentinél már a fogyasztás terén sincs akkora előnye egy dízelnek a benzineshez képest, mint egy 2-3000 cm3 esetében. A hidegindításra is egy öreg dízel sokkal érzékenyebb a benzinesnél. Ja, és ha napi szinten rövidtávon (5-10 km) akarod használni a kocsit, akkor azzal a dízelt kinyírod, mert állandóan el fog kokszosodni. Dízel fiatal és nagy köbcentis autó esetében lehet kifizetődő szerintem. Bár én sose vennék dízelt sok egyéb ellenszenv végett sem, de most ebbe nem megyek bele.
Mikor feleségemnek kerestünk 10-12 éves kisautót, csak Corsába, vagy Fiestába gondolkodtunk. Rengeteg kereskedésben (25-30) voltunk heteken keresztül. Mindenhol teli voltak japán és francia autókkal. Talán két-három dízel Corsát, Fiestát láttunk még. Mikor mondtam, hogy Fiestát, vagy Corsát keresek, ráadásul kis cm3-et és benzinest, mindenhol mosolyogtak, hogy azokat mikor egyet-egyet behoznak hozzájuk, egy órán belül el is viszik. Nem véletlen. A jó ár/érték arányuk, és az olcsó fenntarthatóságuk végett.
Még az jutott eszembe, hogy az Opelre, meg a Fordra a rohadósságot szokták mondani. A 12 éves Fiestánk még nem rohad sehol. A Mazda 3-asok, 6-osok 10 éves korukban rohad szét az aljuk, küszöbük. De igaz ez a Nissanokra is. Pedig japánok. A 20 éves autók meg mindegy milyen, úgy is rohadnak (legalábbis az aljuk biztos), már foltozgatni kell őket. Főleg, ha szabadban állnak.
Egyébként a régi Suzuki Swiftek igénytelenségük ellenére egy eszméletlen megbízható autók. Főleg motorikusan. De a nyeszletten gyenge karosszériájuk is rohadás szempontjából gyárilag nagyon jól lekezeltek. De minden autóra igaz, ha valamelyik elem törés végett nem lett kompletten kicserélve, csak lakatolva, az előbb utóbb rozsdásodni fog a hegesztések mentén indulva.
Na "röviden" ennyi jutott eszembe. ...aztán lehet vitatkozni, megcáfolni.
Üdv.: Apelláta
- ---Qgli---
- VIP
- Blogbejegyzések: 14
- Hozzászólások a témában: 7
- Hozzászólások: 2905
- Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
- Hangszer: -
- Adott köszönetek: : 908 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2375 alkalommal
Re: A zenész másik barátja a járműve!
Miskolc - Mezőkövesd 40 Km. Napi közlekedésre már megéri a dízel és azok közül is a régebbi szívó dízelek, mert bár nehezebben indul télen, de elnyűhetetlenek. A mai nagy nyomású dízelek már nem - legalábbis ezt hallottam, mert nekem nincs dízelem. Az viszont az maximálisan igaz, hogy 10 év felett már megbízható autót nehéz találni legyen az benzines vagy dízel. Szinte mindegyik rohadhat, mert nem tudható, hogy az előéletében hol volt tárolva. Nekem 11 éves a Mazda 5-öm, még egy rohadásfolt nincs rajta, de 4 éves kora óta nálam van és minden este garázsban alszik.
Ha csak munkába járni kell erre a célra én egy kis benzines Suzukit vennék.
Ha csak munkába járni kell erre a célra én egy kis benzines Suzukit vennék.
- Piercarlo
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 3
- Hozzászólások: 137
- Csatlakozott: 2016.09.05. 14:45
- Hangszer: Yamaha PSR-SX700
- Tartózkodási hely: Eger
- Adott köszönetek: : 145 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 85 alkalommal
Re: A zenész másik barátja a járműve!
Esetleg megfontolhatnád egy Renault Twingo vásárlását. Nekem tíz évig az volt, nagyon szerettem. Arra kell figyelni, hogy második generációst vegyél (kb. 97-98-tól gyárták), mert a régiben még az R5-ös motorja van, az meg 80-as évekbeli konstrukció. Nagy előnye még, hogy kívülről kicsinek tűnik ugyan, de belülről elképesztően tágas. Én vittem benne két darab(!!!) fotelt, cipőtartó szekrényt, stb. (Persze csak ha előtte felhajtottam a két hátsó ülést.) Apróbb műszaki problémák előjöttek vele ugyan, de semmi komoly, igaz nem sokat mentem vele tíz év alatt.
A sógorom kb. napi 200 km-t jár munkába és vissza, egy dízel Golfot hajt. Előtte volt neki szintén dízel Opel Corsa, igaz akkor még nem ment ilyen sokat naponta. Ha belefér a keretbe, meggondolandó.
A sógorom kb. napi 200 km-t jár munkába és vissza, egy dízel Golfot hajt. Előtte volt neki szintén dízel Opel Corsa, igaz akkor még nem ment ilyen sokat naponta. Ha belefér a keretbe, meggondolandó.
-
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 1
- Hozzászólások: 481
- Csatlakozott: 2013.02.15. 23:53
- Hangszer: korg pa2x pro, korg trinity, doepfer lmk4+
- Tartózkodási hely: Szigetvár
- Adott köszönetek: : 1059 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 442 alkalommal
Re: A zenész másik barátja a járműve!
Nekünk(család) 2003 ban volt egy új fábiánk 1.2-es, 3 évesen becseréltük egy Ignisre 75.000km volt benne hiba nélkül, aztán 2008ban vettem egy kombi 1.9pdtdi-t, azóta ezt hajtom 156.000-rel vettem, most 298.000 van benne, első kerékcsapágyon kívül csak a kötelezöket(olaj, szűrők, fékbetét, szíjak, stb.) cseréltem benne, most érett meg talán két hátsó lengéscsillapító, de azért mert vidéken lakok, rosszak az utak. A bal gázteló halt meg a tél elején a hátsó ajtón, meg a hátsó ablaktörlőmotor.
Tech.inf.:Korg pa2x pro, Korg Trinity Solo+Pbs, Doepfer lmk4+ masterkeyboard, Studio: Mackie Mr5 Mk2, Audio-technica at2020, focusrite saffire pro 24 dsp
- Bubamara
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 4
- Hozzászólások: 2267
- Csatlakozott: 2012.05.24. 21:05
- Hangszer: Kurz Forte, Roland VR760, Ketron SD1 plus, SD40
- Tartózkodási hely: Magyarország, Borsod-Abaúj-Zemplén Megye
- Adott köszönetek: : 4415 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 3446 alkalommal
Re: A zenész másik barátja a járműve!
Olasz autót, franciát és japánt szerintem, ha teheted, ne. Az olasz alsó kategóriás kocsiknak lóg a bele, mert a talján lusta rendesen összerakni. A Franciában annyi elektronika van, hogy a nagy számok törvénye alapján a tizen-húsz éves jószágod igen csak beadja a kulcsot előbb utóbb. A japán alkatrész meg méregdrága
A fapados kérdést meg felejtsd el, ha használt kocsiban gondolkodsz, hiszen eladja neked a klíma, elektromos szarok a kocsit utána meg kiesik alólad.
A fapados kérdést meg felejtsd el, ha használt kocsiban gondolkodsz, hiszen eladja neked a klíma, elektromos szarok a kocsit utána meg kiesik alólad.
Buba
-
- Újonc
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 1
- Hozzászólások: 70
- Csatlakozott: 2017.01.15. 21:28
- Hangszer: Korg Pa700
- Tartózkodási hely: Tura
- Adott köszönetek: : 50 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 32 alkalommal
Re: A zenész másik barátja a járműve!
Sziasztok!
Az almeraról tudnék nyilatkozni, mivel tavaly vettem egy 99-es évjáratút. Szerintem a maga árkategóriájában nagyon jó választás, Suzuki helyett mindenképpen (a többiről nem tudok nyilatkozni). Nekem is 1.4-es motorral szerelt változat van, nagyon keveset eszik, hihetetlenül csendes és szerintem kényelmes is. A láncos vezérlés pedig elnyűhetetlen. Remélem tudtam segíteni szép estét mindenkinek!
Az almeraról tudnék nyilatkozni, mivel tavaly vettem egy 99-es évjáratút. Szerintem a maga árkategóriájában nagyon jó választás, Suzuki helyett mindenképpen (a többiről nem tudok nyilatkozni). Nekem is 1.4-es motorral szerelt változat van, nagyon keveset eszik, hihetetlenül csendes és szerintem kényelmes is. A láncos vezérlés pedig elnyűhetetlen. Remélem tudtam segíteni szép estét mindenkinek!
tonyo
- Apelláta
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 10
- Hozzászólások: 2419
- Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
- Hangszer: Korg Pa80 / Pa3X
- Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
- Adott köszönetek: : 4560 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2488 alkalommal
Re: A zenész másik barátja a járműve!
Nándi, a Peugeot 206-ról határozottan lebeszéllek! Nagy sláger volt anno, és a feleségem is a Fiesta vásárlásakor a 206-ért volt megbolondulva. De!:
A kereskedésekben legnagyobb számban megtalálható kisautó a 206-osok. Mindenki szabadul tőle, mert a hátsó futóművük típushibás. Az összes 206-os szériának. A futómű hídnál van valamilyen, talán függesztő csapágy (már elfelejtettem, de nem kerékagy csapágy), ami rendszeresen 40-50 ezer kilométerenként kipurcan, és körülményes, illetve tetemes összeg is a cseréjük minden alkalommal. Ezt nem csak szerelő mondta, de vagy négy korábbi 206-os tulaj is. A kereskedésekben mindenhol ezeket akarták ránk sózni, de mikor közöltem ezen infóimat, mindig elismerően csöndbe maradtak.
A francia autók előnye, hogy kényelmesek és keveset fogyasztanak. A németekhez képest meg főleg. De drága az alkatrész, és rengeteg kicsi, de annál inkább bosszantó elektromos nyűgjük van. Főleg, mert teli van elektronikázva, és általában saját francia fejlesztésűek, amik nagyon megbízhatatlanok. Ezt már ők is belátták, és újabban inkább már Bosch és egyéb bevált rendszerekre állnak rá. Unokatestvérem Peugeot szervizvezető volt vagy tíz évig (most meg kereskedése van), de ő is megmondta, hogy szép és kényelmes, de francia kocsit soha. Főleg Peugeotot és Citroent.
Ha ez így folytatódik, ez lesz a legfelkapottabb topik.
Nándi, felpörgetted a fórumot.
A kereskedésekben legnagyobb számban megtalálható kisautó a 206-osok. Mindenki szabadul tőle, mert a hátsó futóművük típushibás. Az összes 206-os szériának. A futómű hídnál van valamilyen, talán függesztő csapágy (már elfelejtettem, de nem kerékagy csapágy), ami rendszeresen 40-50 ezer kilométerenként kipurcan, és körülményes, illetve tetemes összeg is a cseréjük minden alkalommal. Ezt nem csak szerelő mondta, de vagy négy korábbi 206-os tulaj is. A kereskedésekben mindenhol ezeket akarták ránk sózni, de mikor közöltem ezen infóimat, mindig elismerően csöndbe maradtak.
A francia autók előnye, hogy kényelmesek és keveset fogyasztanak. A németekhez képest meg főleg. De drága az alkatrész, és rengeteg kicsi, de annál inkább bosszantó elektromos nyűgjük van. Főleg, mert teli van elektronikázva, és általában saját francia fejlesztésűek, amik nagyon megbízhatatlanok. Ezt már ők is belátták, és újabban inkább már Bosch és egyéb bevált rendszerekre állnak rá. Unokatestvérem Peugeot szervizvezető volt vagy tíz évig (most meg kereskedése van), de ő is megmondta, hogy szép és kényelmes, de francia kocsit soha. Főleg Peugeotot és Citroent.
Ha ez így folytatódik, ez lesz a legfelkapottabb topik.
Nándi, felpörgetted a fórumot.
Üdv.: Apelláta
- Regec
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 1
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2011.11.09. 11:52
- Hangszer: Korg pa1000 - Ketron X 1
- Tartózkodási hely: Borsod-Abaúj-Zemplén
- Adott köszönetek: : 91 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 127 alkalommal
Re: A zenész másik barátja a járműve!
Francia autókról csak annyit, hogy a céges falugondnoki mikrobusz amivel járok, az egy Peugeot expert. 9 éves, és a kötelezőkön kívül még semmi nem volt rajta szerelve. 230000 km-van benne. Most már azért lehetne rá költeni, de biztonsággal elvisz bárhová. A sajátom, egy Renault Laguna. 2003-as. 2008-ba vettem, azóta mentem vele 150000 km-ert, és eddig "csak" a számítógépe purcant ki. Igaz az 160000-be fájt. Most egy hónapja cseréltettem első szilenteket, meg gömbfejet stb. a jó magyar utaknak köszönhetően, és kiderült, hogy még gyáriak voltak alatta. 238000 km van benne. Szóval lehet, hogy csak nekem volt szerencsém, de egyáltalán nincs panaszom rá.
- vigo01
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 3
- Hozzászólások: 593
- Csatlakozott: 2012.10.29. 15:18
- Hangszer: Ketron Audya 5 - Korg Pa1000
- Adott köszönetek: : 233 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 395 alkalommal
Re: A zenész másik barátja a járműve!
Almera tényleg jó, de kétlem h ennyiért talál normálisat. Daewoo Matiz?
Ketron Audya 5 - KORG Pa1X - Hill-Audio Andante 1520 - Allen & Heath Zed-10 - Beta 58A
- forissandor
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 9
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2013.10.26. 11:21
- Hangszer: ?
- Tartózkodási hely: BAZ megye
- Adott köszönetek: : 266 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1565 alkalommal
Re: A zenész másik barátja a járműve!
Én motorbolond vagyok, de azért az autókhoz is konyítok valamit. Az általad felsorolt alternatívák közül egy I. Swift lesz a megfelelő. Lehetőleg 1.3 benzin legyen, bár a literes háromhengeres sem rossz, csak azt 250-ért nem kapsz.. 20.000 forintért papíros blokkot veszel bele, ha az alkatrészárakra vagy kíváncsi.... Arra figyelj, hogy ne nagyon rohadjon, bár nem olyan helyen fog, ahol látod, főleg a tornyok környékén kell megnézni, taposókat, küszöböket. Mielőtt megveszed, emeld meg egy kézi emelővel, hogy beszakad-e az alja. Szerelőt felesleges vinni ilyenhez, sajnos ezek utolsó vizsgás kocsik ennyiért, ha van rajta két év akkor fogd és vidd. Ja, és ne törd össze, főleg úgy ne, hogy benne ülsz.
De....most lehet kiröhögsz, de 150ből vegyél egy patika állapotú robogót, 20 ért egy thermodzsekit, 20 ért thermonadrágot, 10ért kesztyűt, 10ért bukót és 40-ért meg egy Tucano Urbanot. Át sem kell íratni, ha négyütemű, elmegy 1,5 literrel. 40 km-ert 50 perc alatt lenyomod vele, városban meg kifejezetten jó. Ha van A jogsid, akkor meg 125 robit vegyél.
De....most lehet kiröhögsz, de 150ből vegyél egy patika állapotú robogót, 20 ért egy thermodzsekit, 20 ért thermonadrágot, 10ért kesztyűt, 10ért bukót és 40-ért meg egy Tucano Urbanot. Át sem kell íratni, ha négyütemű, elmegy 1,5 literrel. 40 km-ert 50 perc alatt lenyomod vele, városban meg kifejezetten jó. Ha van A jogsid, akkor meg 125 robit vegyél.