Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat :)

Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt

Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról ;)

A zenész másik barátja a járműve!

Bármely téma, amely nem hangszerekkel kapcsolatos

Moderátor: Moderátorok

Avatar
tacso
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 1
Hozzászólások: 1226
Csatlakozott: 2014.01.25. 15:35
Hangszer: Korg Pa3x 61 Muzikant, Ibanez Rg, Hk Ludas Impact,
Tartózkodási hely: Kópháza
Adott köszönetek: : 2142 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1898 alkalommal
Kapcsolat:

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48707Hozzászólás tacso
2017.02.06. 13:20

Tavaly én is elszaladtam a helyi Dácia szalonba nézelődni, én is a Lodgy után érdeklődtem, mert nagy autó kell.
Gyorsan végeztem, mert már az ajtók nyitásánál-csukásánál olyan érzésem volt, mintha papírt hajtogatnék. A jelenlegi Wv Sharanunk ajtajánál erőt kell kifejteni, itt szinte semmi súlya nem volt az ajtóknak, elképzelhetetlennek tartom, hogy baj esetén megvédene. Egy másiknál a csomagtartó ajtaját le sem lehetett csukni, mert elromlott a zár. Egy szalonautónál...
A vezetési élményig már nem jutottam el, mert ennyi elég volt.
Talán a Duster kicsit jobban össze van rakva, azokból rengeteg fut...


Egy dologban biztos vagyok! Nem vagyok tévedhetetlen!

Avatar
Apelláta
Adminisztrátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 10
Hozzászólások: 2420
Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
Hangszer: Korg Pa80 / Pa3X
Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
Adott köszönetek: : 4562 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2489 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48708Hozzászólás Apelláta
2017.02.06. 13:29

A Dacianak szervós az ajtaja, a Sharanodnak meg nem Csabi. :D


Üdv.: Apelláta

Avatar
Asterix
Globális Moderátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 1
Hozzászólások: 3474
Csatlakozott: 2011.10.28. 17:51
Hangszer: -
Tartózkodási hely: Magyarország, Eger
Adott köszönetek: : 1834 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2886 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48710Hozzászólás Asterix
2017.02.06. 13:45

Úgy látom, hogy a következő zenész találkozóra már nem is hangszereket, hanem az autókat kell vinni... :777



Avatar
Bubamara
Adminisztrátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 4
Hozzászólások: 2267
Csatlakozott: 2012.05.24. 21:05
Hangszer: Kurz Forte, Roland VR760, Ketron SD1 plus, SD40
Tartózkodási hely: Magyarország, Borsod-Abaúj-Zemplén Megye
Adott köszönetek: : 4415 alkalommal
Kapott köszönetek: : 3446 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48711Hozzászólás Bubamara
2017.02.06. 14:03

kb egy hónapja volt nálam egy ügyfél, aki Dacia Dustert használ cégautóként.
Kérdeztem, mi a véleménye róla, azt válaszolta, az árához képest jó, nincs vele különösebb gond, egy dologtól eltekintve. A kötelező szerviz 200-250.000 Ft magasságában van. Tehát ide van eldugva az extraprofit.


Buba

Avatar
forissandor
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 9
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2013.10.26. 11:21
Hangszer: ?
Tartózkodási hely: BAZ megye
Adott köszönetek: : 266 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1565 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48712Hozzászólás forissandor
2017.02.06. 14:11

Csabi, a Sharanod ajtajában annyi anyag van, amiből a Dacia gyár egy hétig működik.
A francia autókkal általában elektronikai probléma van, azért azt nyugodtan kijelenthetjük, hogy a közös nyomócsöves megjelenése óta a HDI dízelmotorokon (és a Fiat JTD is az) kívül senki sem gyártott normális dízelt, tehát az a blokk mestermű. A sok PD TDI, CRD meg TDCDI meg Di és társaik hullanak mint a légy.
A Dacia az egy jó 10-15 éves Renault fejlesztést kaptak meg. Annak idején volt nálam egy Thalia, ami gyakorlatilag egy Logan és 8 szelepes 1.4 motor volt benne, kb bonyolultságra annyi, mint egy Zsiguli és bizony nem volt rossz autó.
A családban van Duster, ráadásul dízel is és 4x4-es is. Mielőtt a Mazdámat megvettem, gondolkodtam rajta sokat, szerintem egy nagyon jó autó, egyszerű de jó minőségű anyagokból összerakva.
Testvérem férjének Suzuki Vitarája van, az is egy nagyon jó autó, de majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy Duster, és a Dacia tényleg jó terepen is, aránylag jó a terepszöge, de akinek nem kell szar helyekre mennie, ne vegyen hobbi(t)terepjárót, mert felesleges. Talán a Dusternek annyi hátránya van, hogy rövid a váltója ezért autópályán ordít.



Avatar
Apelláta
Adminisztrátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 10
Hozzászólások: 2420
Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
Hangszer: Korg Pa80 / Pa3X
Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
Adott köszönetek: : 4562 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2489 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48737Hozzászólás Apelláta
2017.02.06. 23:35

Én egy autóipari cégnél dolgozom, mindenféle világmárkának öntünk és megmunkálunk kipufogócsonkokat, turbóházakat. Olyan 12 évvel ezelőtt a kínai nehézipar nagyon fellendült, és annyi vas és acél alapanyagot felvásároltak hirtelen, hogy elszálltak az alapanyag, hulladék vas árak, illetve hiány keletkezett világviszonylatban. Mi is bajban voltunk. Sikerült összeboronálódnunk a román Dacia gyárral, ahonnét jó áron, és hosszú távon kaptunk volna hulladék vasat, acélt. De a próbaolvasztások során kiderült, hogy számunkra olyan rossz minőségű (szennyezett) az anyaguk, hogy annyi ötvözőanyagot igényelt volna a helyes anyagminőség elérése, hogy még abban a válságos helyzetben is vissza kellett utasítanunk.

Ez csak úgy eszembe jutott a Daciáról. Persze lehet, hogy csak számunkra nem volt jó az anyagminőség, de a karosszéria igényeknek megfelelt.


Üdv.: Apelláta

gabati
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 2
Hozzászólások: 237
Csatlakozott: 2011.08.26. 12:07
Hangszer: Korg PA3XPro Musikant, Roland G70, Roland JV80,D50
Tartózkodási hely: Gyimesfelsőlok, Erdély
Adott köszönetek: : 1099 alkalommal
Kapott köszönetek: : 174 alkalommal
Kapcsolat:

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48816Hozzászólás gabati
2017.02.08. 10:17

Az egyik ismerősőmnek volt egy olyan mondása, hogy " A Dacia olyan mint a nő, valahol mindig tapogatni kell" - persze ez a régi Dacia 1310 tipusu személyautóra volt érvényes :D . Nekem egy 2007 évjáratu kombi V-s Golfom van 1,9 TDI motorral, nagyon meg vagyok elégedve vele, a cucc is jól elfér benne. Azelőtt egy Renault Kangoo 1,9 sima dizel motoros autom volt azzal is meg voltam elégedve.



Avatar
goozl
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 1
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2013.06.04. 09:53
Hangszer: Korg Pa1X Pro,Roland GT6,GT10, Fender Strat kópia.
Tartózkodási hely: Balatonboglár
Adott köszönetek: : 271 alkalommal
Kapott köszönetek: : 325 alkalommal
Kapcsolat:

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48821Hozzászólás goozl
2017.02.08. 12:01

---Qgli--- írta:Hát igen....a 20 év körüli autók már a megbízhatatlan kategóriába tartoznak.

Szerintem egy öreg autó esetén főként az a mérvadó, hogy mit újít fel az ember rajt fel. Szándékosan nem javítást írtam, mert itt már teljes rekonstrukcióról beszélünk. Nekem egy 31 éves lépcsős Fiat Ducatom van. Nemrég kapott felújított motort, a futómű, fékek újak, most a váltó jön és némi lakatos munka festéssel.
Eddig cserben nem hagyott soha üzembiztos, jó fogyasztású strapabíró jószág.
Út szélén nem hagyott soha ha el is romlott haza mindig hazavitt. Törődni kell vele, és meghálálja. Én úgy döntöttem nem adom el, felújítom apránként és még 10-15 évet elmegy ha a környezetvédelmi szabályok engedik.


Hangtechnikus, rendszer Dynacord Forum Line 2*15KW, Yamaha 02R digit, Soundtracks Megas Monitor, Studiomaster Horizon powermixer, Studiomaster Gold 16/8/16: Hangszer: Korg PA 1XPRO.

Avatar
B.Bazsi
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 2
Hozzászólások: 1331
Csatlakozott: 2012.03.12. 21:02
Hangszer: Roland BK9
Tartózkodási hely: Heves megye, Sirok
Adott köszönetek: : 1044 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1461 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 55870Hozzászólás B.Bazsi
2017.12.02. 19:48

Srácok, megpróbálok egy kis segítséget adni azoknak akik hasonló problémával futottak mar össze mint én, és szerelőhöz vitték az autójukat. Némi kézügyesség -biztos van mindenkinek mert zenészek vagytok- kevés műszaki érzek -miért ne lenne nektek-, egy csillag kulcs készlet, egy csillagcsavarhúzó, egy deci benzin, kevés gépzsír és kb 1,5-2 óra szabadidő szükséges hozzá, meg némi törlőrongy. Szóval.....

Egy ideje világított a műszerfalon a károsanyag kibocsátó rendszer hiba jelző fény, a motorblokk ikon. Kollégám mobilalkalmazás és egy kis kütyü segítségével kimutatta hogy az EGR szelep nem működik. ( Az EGR szelep feladata hogy a benzinfüstöt vissza vezesse a motorba, ahol mégegyszer elég, ezáltal csökken a károsanyag kibocsátása az autónak. ) Némi utána olvasás után elhatároztam, megnézem én magam hogy mi is ez a hibás alkatrész, miért nem működik. Több oka lehetett az információk alapján, vagy annyira be van rakódva korommal hogy maga a szelep nem működik, vagy a szelepet mozgató motornak van valami baja. Ha elrakódás a probléma, ki kell tisztítani a füst járatot, megjáratni a szelepet. 4 csavar fogta a szelepet, 2 a motorblokkhoz, 2 a kipufogóból vissza vezetett csőhöz. A vezetékek leszedése, majd a négy csavar kicsavarása után könnyen kijött a szelep a motorházból. A szelep 2 fő részből áll, egy öntöttvas rész, melyben a füstjárat és maga a szelep van, mely a füst járatot nyitja-zárja. A másik fő rész a motort és a szelepet mozgató mechanikás foglalja magába. Megnézve az öntöttvas részt, elrakódást nem láttam, maga a szelep könnyen mozgott. A két fő részt 4 csavar fogta össze, valamint a motorblokk műanyag anyaga át volt folytatva az öntöttvas 2 furatán, ez tartotta még össze a két alkatrészt. Ezt a két műanyag akármit le olvasztva-lekaparva, a négy csavart kicsavarva szét vált a két fő elem. A motorblokkban a motor forgó részének közepében egy menetes tengely van, melynek alsó vége két oldalról el van lapitva, az egész úgy néz ki mint egy kis evező lapát menetes nyéllel. Ha jó az EGR szelep, a motor forgása során kitolja ezt a menetes tengelyt, és ez nyomja le a szelepet az öntöttvas házban. A probléma az volt, hogy ez a tengely teljesen be volt állva, alig bírtam kihúzni laposfogóval. A motor forgó részét kivettem, a tengelyt kiszedtem a közepéből. A motornak a közepén levő furatban is ugyanolyan menet van mint a tengelyen, ebben a furatban a fehér, zsírszerű kenőanyag olyan kemény volt mint a faggyú, ezért nem tudta a forgó motor mozgatni a tengelyt. Benzinnel kimostam a furatot, le mostam a tengelyt, megtöröltem, vékonyan bekentem gépzsírral, tengelyt behajtottam, össze raktam megjárattam, összecsavaroztam a 4 csavarral az öntvény és a motor részt, be szereltem a helyére, vezetékeket rákötöttem, csont nélkül működik azóta is. 1,3-as benzines Suzuki ignisnél tehát így működik a beragadt, beállott EGR szelep rendbe rakása. Ha valakinek ilyen kocsija van és ezzel a problémával találkozik, könnyen orvosolhatja odahaza, megkíméli a pénztárcáját, bővíti ismereteit, nem nehezebb az egész mint összerakni és szétszedni a cuccot egy buliban... ;) ;) :777


Roland Bk9, Soundcraft ui16, Audio-Technika AE4100, dB opera 15, dB Cromo 10.

Avatar
almatom
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 6
Hozzászólások: 851
Csatlakozott: 2017.02.03. 16:42
Hangszer: Ketron SD90
Adott köszönetek: : 155 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1583 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 55872Hozzászólás almatom
2017.12.02. 20:33

Hihetetlenül irigylem (jó értelemben persze) az ilyen ügyes embereket, akik így meg tudnak csinálni ilyen dolgokat!
Sajnos én nem tartozom közéjük..... :(
Gratulálok, Bazsikám!



Új hozzászólás