Casio-MT65,
Yamaha PS3 1983
Yamaha PSS-680
Roland XP50 1996,10,21 – 1997,04,01 210.000Ft Muck Ferenctől vettem
QY-20 19xx,xx,xx – 1998,06,10 Eladtam
QY-70 19xx,xx,xx – Megtartottam Külföldről rendeltem
PSR-550 2002,06,01 – 157.000Ft Atlantisz-Yamaha Eladtam
PSR-1100 2004,06,04 – 224.000Ft Atlantisz-Yamaha Eladtam
PSR-3000 2008,07,21 – 2012,01,10 210.000Ft használtan vettem Eladtam
TYROS-2 2xxx,xx,xx - Angliából hozattam -Vaterán vettem licitelve Eladtam
PSR-S770 2016,09,13 - 2018,07,18 305.000Ft +P50 Sustain pedál Music City Nagykanizsa Eladtam
Mackie MR5-MK3 2017,02,20 2db aktív hangfal 82.000Ft Hit Space/Absulute Bt. Használom
PSR-S975 2018,07,10 – 2020,01,31 530.000Ft +WiFi Lan adaptor 10.000FtMusic City Nagykanizsa Eladtam
PSR-SX900 2020,01,17 - 670.000Ft + WTB-005 Sustain pedál Kenedi Music Kft.Dabas Ezt használom!
Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról |
Az első billentyűs hangszerem...így kezdődött...
Moderátor: Moderátorok
- Pityus
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 1
- Hozzászólások: 245
- Csatlakozott: 2012.10.06. 11:16
- Hangszer: PSR-SX900
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
- Adott köszönetek: : 256 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 547 alkalommal
- Bubamara
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 2
- Hozzászólások: 2272
- Csatlakozott: 2012.05.24. 21:05
- Hangszer: PC3, VK7, TR Rack, SD9, SD40, SD1+, i30HD
- Tartózkodási hely: Magyarország, Borsod-Abaúj-Zemplén Megye
- Adott köszönetek: : 4455 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 3458 alkalommal
Re: Az első billentyűs hangszerem...így kezdődött...
Szóval mint korábban említettem 1987 őszén megleptem magam egy Vermona ET3 orgonával a zaciból valami 10.000 Ft-ért, és gyorsan kerestem egy tanárt aki telerakja a fejemet tudással és a kezeimet hangokkal, na ez utóbbiak már nehezebben mentek, mint a hangszervásárlás.
’89-ben elérkezett az idő, hogy szintetikus konkrétan FM szintézis alapú billentyűvel gazdagítsam a zenekar hangzását és valami inspirációt merítsek a munkához, így az éppen megnyitott vasfüggöny helyén átlibbentünk Bécsbe egy Yamaha PSR36 hangszerért. Máig nem tudom miért nem valamelyik DX-et vettem, mivel a bandában dob, basszus és gitár is volt rajtam kívül, így bármiféle zenegép teljesen értelmetlen beruházás volt. De a hangok jók voltak és realtime szerkeszthető volt minden hangszín, így jól elvoltam a kis vacakkal.
Aztán 1992-ben a dobos kisétált a bandából, és mivel minden erőfeszítésem ellenére sem találtam megoldást az azonnali pótlására, így decemberben vettem egy akkor debütáló PSR500 immáron PCM alapú arrangert dobgépnek a következő szezonra. Meglehetősen ügyesen megoldotta a problémát a Yamaha, de azért amint lehetőség adódott, egy év múlva újra dobossal zenéltünk.
1995-ben a Yamaha fölé vettem egy Roland JV35 hangszert, majd kisvártatva azt lecseréltem egy EX verzióra, melyben a VE-JV1 18 bites bővítő is benne volt, ez sok pluszt adott hangszínek terén a zenéhez.
1996-ban a PSR500-at leváltotta egy KORG i5S, ami egyben életem első valamire való hangszíneket tartalmazó körte muzsikája volt és végzetesen megfertőzött vagy 16 évre.
Az i5S után Egy N264 következett ’98-ban, melyet egy Roland JV880 modullal egészítettem ki a színesebb hangzás érdekében.
2000-ben iS40 és egy i3 duett került az állványra, mert lehetőségem nyílt 1-2 fős vendéglátós zenélésre és ahhoz kevés volt az N264 képessége.
2001-ben a két mókaládát Korg i30HD-ra cseréltem le és a zenekar mellett még több one man vendéglátózást vállaltam és amikor végre világsztár lettem… lol
2004 tavaszán vettem egy akkor megjelent KORG pa1x pro-t egy hegynyi pénzért a Károly körúti Tajti zeneboltban. Ezen már csak 2,5 -3 évet kellett szerkesztenem a hangszer stílusait és a nótákat mire majdnem jól szólt.
Később pa2xpro is került az állványra, majd egy rövid időre Tyros volt az egyik hangszer. (Ez jó iskola volt egy másik hangzás befogadására és más rendszer megismerésére.
Aztán nagy baj történt… 2010-ben rendeltem magamnak egy Ketron X1-et a Királyságból és olyan hatással volt rám, mint ha egy másik bolygóra kerültem volna. Szép lassan búcsút intettem a Korgoknak és Tyrosnak és elindultam a mai napig járt útamon a KETRON hangszerek és hangzás útján.
Elég hamar SD1 plus lett az X1-ből, mely mai napig itt van mellettem, és nem tudom semmivel pótolni egyediségét, tiszta és dinamikus hangzását.
2015-ben, amikor megjelent egy SD7 bővítettem a Ketron hangszer arzenálomat, majd SD9 került a helyére. Több próbálkozás után végül az SD1 plus és SD40 maradtak az állandó mókaládák, mostanában egy Audya 5 beállításán dolgozom, lehet, hogy ő lesz később a billentyűs verzió.
Időközben több zenekari meló is akadt, melyekhez hangszerekre volt szükségem.
2014-ben egy sok rock nótát játszó bandában kaptam helyet, melyhez KORG N264 és Triton Extreme (Köszi Pityu!) billentyűkre volt szükségem.
2015-ben pedig egy rock zenekarba, melyben ma is játszom, megvettem életem első Hammond klónját egy Roland VK7, orgonát, majd ezt VK8-ra cseréltem és Tritonnal kiegészítve képezték a billentyűs szekciót a bandában.
2017 magasságában Roland VR760 V-Combót vettem, mely szerintem az összes V-combó közül, mai napig magasan a legjobban eltalált és felszerelt hangszer, már csak a 2db SRX fészek miatt is.
2020-ban Kurzweil PC3 került a Rolandok helyére idén pedig egy Kurzweil Artis 7 az ami a rock banda orgona, zongora és minden egyéb hangszínét szolgáltatja. Fassza kis cucc. Nagyon szeretem
Hát így állunk ma. Mókaláda, SD1 plus SD40, Audya, rock szerszám, Kurzweil Artis 7.
’89-ben elérkezett az idő, hogy szintetikus konkrétan FM szintézis alapú billentyűvel gazdagítsam a zenekar hangzását és valami inspirációt merítsek a munkához, így az éppen megnyitott vasfüggöny helyén átlibbentünk Bécsbe egy Yamaha PSR36 hangszerért. Máig nem tudom miért nem valamelyik DX-et vettem, mivel a bandában dob, basszus és gitár is volt rajtam kívül, így bármiféle zenegép teljesen értelmetlen beruházás volt. De a hangok jók voltak és realtime szerkeszthető volt minden hangszín, így jól elvoltam a kis vacakkal.
Aztán 1992-ben a dobos kisétált a bandából, és mivel minden erőfeszítésem ellenére sem találtam megoldást az azonnali pótlására, így decemberben vettem egy akkor debütáló PSR500 immáron PCM alapú arrangert dobgépnek a következő szezonra. Meglehetősen ügyesen megoldotta a problémát a Yamaha, de azért amint lehetőség adódott, egy év múlva újra dobossal zenéltünk.
1995-ben a Yamaha fölé vettem egy Roland JV35 hangszert, majd kisvártatva azt lecseréltem egy EX verzióra, melyben a VE-JV1 18 bites bővítő is benne volt, ez sok pluszt adott hangszínek terén a zenéhez.
1996-ban a PSR500-at leváltotta egy KORG i5S, ami egyben életem első valamire való hangszíneket tartalmazó körte muzsikája volt és végzetesen megfertőzött vagy 16 évre.
Az i5S után Egy N264 következett ’98-ban, melyet egy Roland JV880 modullal egészítettem ki a színesebb hangzás érdekében.
2000-ben iS40 és egy i3 duett került az állványra, mert lehetőségem nyílt 1-2 fős vendéglátós zenélésre és ahhoz kevés volt az N264 képessége.
2001-ben a két mókaládát Korg i30HD-ra cseréltem le és a zenekar mellett még több one man vendéglátózást vállaltam és amikor végre világsztár lettem… lol
2004 tavaszán vettem egy akkor megjelent KORG pa1x pro-t egy hegynyi pénzért a Károly körúti Tajti zeneboltban. Ezen már csak 2,5 -3 évet kellett szerkesztenem a hangszer stílusait és a nótákat mire majdnem jól szólt.
Később pa2xpro is került az állványra, majd egy rövid időre Tyros volt az egyik hangszer. (Ez jó iskola volt egy másik hangzás befogadására és más rendszer megismerésére.
Aztán nagy baj történt… 2010-ben rendeltem magamnak egy Ketron X1-et a Királyságból és olyan hatással volt rám, mint ha egy másik bolygóra kerültem volna. Szép lassan búcsút intettem a Korgoknak és Tyrosnak és elindultam a mai napig járt útamon a KETRON hangszerek és hangzás útján.
Elég hamar SD1 plus lett az X1-ből, mely mai napig itt van mellettem, és nem tudom semmivel pótolni egyediségét, tiszta és dinamikus hangzását.
2015-ben, amikor megjelent egy SD7 bővítettem a Ketron hangszer arzenálomat, majd SD9 került a helyére. Több próbálkozás után végül az SD1 plus és SD40 maradtak az állandó mókaládák, mostanában egy Audya 5 beállításán dolgozom, lehet, hogy ő lesz később a billentyűs verzió.
Időközben több zenekari meló is akadt, melyekhez hangszerekre volt szükségem.
2014-ben egy sok rock nótát játszó bandában kaptam helyet, melyhez KORG N264 és Triton Extreme (Köszi Pityu!) billentyűkre volt szükségem.
2015-ben pedig egy rock zenekarba, melyben ma is játszom, megvettem életem első Hammond klónját egy Roland VK7, orgonát, majd ezt VK8-ra cseréltem és Tritonnal kiegészítve képezték a billentyűs szekciót a bandában.
2017 magasságában Roland VR760 V-Combót vettem, mely szerintem az összes V-combó közül, mai napig magasan a legjobban eltalált és felszerelt hangszer, már csak a 2db SRX fészek miatt is.
2020-ban Kurzweil PC3 került a Rolandok helyére idén pedig egy Kurzweil Artis 7 az ami a rock banda orgona, zongora és minden egyéb hangszínét szolgáltatja. Fassza kis cucc. Nagyon szeretem
Hát így állunk ma. Mókaláda, SD1 plus SD40, Audya, rock szerszám, Kurzweil Artis 7.
Buba
- Pityu
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 1
- Hozzászólások: 105
- Csatlakozott: 2011.11.10. 11:47
- Hangszer: Studiologic SL88 Studio
- Tartózkodási hely: Madaras
- Adott köszönetek: : 660 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1092 alkalommal
Re: Az első billentyűs hangszerem...így kezdődött...
Ez egy nagyon érdekes és egyben izgalmas téma, mindig is érdekelt, ki-mivel-hogyan kezdte a "pályafutást"? A mai napig a stúdiók eszközparkjai érdekelnek leginkább.
Megpróbálom felsorolni azon eszközöket, amelyeket birtokoltam ill. amelyek nálam voltak hoszabb-rövidebb ideig. Lehet nem is lesz teljes a lista.
Azt tudni kell, hogy Én a zenei pályafutásom nem zongorán kezdtem, hanem ahogy az "felénk" szokás volt, a helyi fúvószenekarban, klarinét (B-Esz), majd később szakszofonon. (Esz alto).
De mindig is a fehér-fekete billentyűk voltak azok, amik elvarázsoltak a hangjukkal.
87' környékén kezdtem el zongorázni tanulni és ez azóta is tart...
Amire biztosan emlékszem, hogy az első billentyűs hangszerem valamilyen takony kis billentyűzet volt, valamilyen orgona, sajnos már nem emlékszem a típusára, olyan 81-82 környékén került hozzánk, amin aztán elég gyorsan megtanultam a "homokórát" meg az akkori slágereket, ami marhára tetszett faternak, fúvós oktatómnak már nem annyira.. félt, hogy abbahagyom a klarinét tanulást (nem hagytam abba).
Majd jött egy Vermona Formation 1, majd nemsokára egy Formation 2. Emlékszem a Formation 1-nek volt az alján egy menetes furat a jobb lábnál és egy kb. 20 cm-es kis fémpálcát lehetett oda becsavarozni, majd a jobb térddel egyfajta joystick-ként alkalmazni, nem is emlékszem, talán wah-wah effekt funkciója volt..?
Ezután jött egy Yamaha PSR-37. Egész klassz kis masina volt, jókat szórakoztam vele, persze csak otthon, voltam vagy 16-17 éves.
Ez be lett számítva egy Yamaha DX27-be, amivel 90' szilveszterkor Győrben egy úszószínpadon muzsikáltam sorállományú katonaként 3 másik társammal a "tiszt uraknak", de megérte, mert járt érte 5 nap jutalomszabi (és legálisan, ingyen alkoholt lehetett fogyasztani...)
Kicsit felpörgetve..., a 90's években volt még egy PSR-225 (de hogy minek..?) majd volt még egy Yamaha RMX1 (na az meg pláne minek..?).
Ekkor kezdett a vst plugin megjelenni a Steinberg-nek hála és onnan nem volt visszaút számomra..
Engem mindig is a szintetizátorok érdekeltek, nem a varrógépek. Az csak szükséges kompromisszum volt számomra.
Szóval jöttek-mentek a "vasak", nem kronológiai sorrendben a következőek:
Korg Triton Extreme 88( imádtam, ez az egyetlen hangszer, amit sajnálok ma már, hogy eladtam..), Korg M3 (iszonyat nagy tudás, kevésbé nagy hang..), Korg PA500 (jó hangszer volt, sok buliban használtam), Korg Krome 61(szép hangszer de elmaradt a wow faktor), Korg Poly-800 (vicc az egész), Korg i30 (remek billentyűzet, jó hangok, gyenge stílusok), Korg 01W/FD 61 (DX7 mechanika, vintage hangszínek, gyenge fényű háttérkijelzés), Yamaha MOX6 ( remek billentyűzet, klassz hangok, Daw integráció egy rémálom), Roland RS-5 (Remek billentés, gyenge hangszínek, Koródi Csabié volt), Roland JX-8P (szuper vintage hangszer, Kozmixos Hozsó-é volt, bár megtartottam volna..),
SM Pro Audio V-Machine (gyenge hardver), Ketron SD2 (kellett a Varranger2 mellé), Emu Proteus 2000(örültem, hogy megvették..)
De mivel a szinti emulációk (vst) mára olyan előnyt szereztek hangminőségben, amivel egy vas sem tud versenyezni, pláne nem egy arranger hangszer, így számomra eldöntődött a történet, már nincs értelme vasakat vásárolni vagy birtokolni, hacsak nem nosztalgiából vagy hagyománytiszteletből.. De ahhoz meg nem vagyok elég gazdag..
Maradtak a vst pluginok, de abból meg gyakorlatilag minden megvan, a hangkönyvtárakról nem beszélve, több terrabájtnyi könyvtár, igen ritkák is!!
Egy Native Instruments Komplete Kontrol s61 mk1 midi billentyűvel használom a pluginokat.
(kiegészítés: időközben eladtam a Kontrol61-et, és vettem egy Studiologic SL 88-at)
Kizárólag Mac-en zenélek, Logic ProX és Ableton Live Daw-okat használok.
Nagyjából ennyi
Megpróbálom felsorolni azon eszközöket, amelyeket birtokoltam ill. amelyek nálam voltak hoszabb-rövidebb ideig. Lehet nem is lesz teljes a lista.
Azt tudni kell, hogy Én a zenei pályafutásom nem zongorán kezdtem, hanem ahogy az "felénk" szokás volt, a helyi fúvószenekarban, klarinét (B-Esz), majd később szakszofonon. (Esz alto).
De mindig is a fehér-fekete billentyűk voltak azok, amik elvarázsoltak a hangjukkal.
87' környékén kezdtem el zongorázni tanulni és ez azóta is tart...
Amire biztosan emlékszem, hogy az első billentyűs hangszerem valamilyen takony kis billentyűzet volt, valamilyen orgona, sajnos már nem emlékszem a típusára, olyan 81-82 környékén került hozzánk, amin aztán elég gyorsan megtanultam a "homokórát" meg az akkori slágereket, ami marhára tetszett faternak, fúvós oktatómnak már nem annyira.. félt, hogy abbahagyom a klarinét tanulást (nem hagytam abba).
Majd jött egy Vermona Formation 1, majd nemsokára egy Formation 2. Emlékszem a Formation 1-nek volt az alján egy menetes furat a jobb lábnál és egy kb. 20 cm-es kis fémpálcát lehetett oda becsavarozni, majd a jobb térddel egyfajta joystick-ként alkalmazni, nem is emlékszem, talán wah-wah effekt funkciója volt..?
Ezután jött egy Yamaha PSR-37. Egész klassz kis masina volt, jókat szórakoztam vele, persze csak otthon, voltam vagy 16-17 éves.
Ez be lett számítva egy Yamaha DX27-be, amivel 90' szilveszterkor Győrben egy úszószínpadon muzsikáltam sorállományú katonaként 3 másik társammal a "tiszt uraknak", de megérte, mert járt érte 5 nap jutalomszabi (és legálisan, ingyen alkoholt lehetett fogyasztani...)
Kicsit felpörgetve..., a 90's években volt még egy PSR-225 (de hogy minek..?) majd volt még egy Yamaha RMX1 (na az meg pláne minek..?).
Ekkor kezdett a vst plugin megjelenni a Steinberg-nek hála és onnan nem volt visszaút számomra..
Engem mindig is a szintetizátorok érdekeltek, nem a varrógépek. Az csak szükséges kompromisszum volt számomra.
Szóval jöttek-mentek a "vasak", nem kronológiai sorrendben a következőek:
Korg Triton Extreme 88( imádtam, ez az egyetlen hangszer, amit sajnálok ma már, hogy eladtam..), Korg M3 (iszonyat nagy tudás, kevésbé nagy hang..), Korg PA500 (jó hangszer volt, sok buliban használtam), Korg Krome 61(szép hangszer de elmaradt a wow faktor), Korg Poly-800 (vicc az egész), Korg i30 (remek billentyűzet, jó hangok, gyenge stílusok), Korg 01W/FD 61 (DX7 mechanika, vintage hangszínek, gyenge fényű háttérkijelzés), Yamaha MOX6 ( remek billentyűzet, klassz hangok, Daw integráció egy rémálom), Roland RS-5 (Remek billentés, gyenge hangszínek, Koródi Csabié volt), Roland JX-8P (szuper vintage hangszer, Kozmixos Hozsó-é volt, bár megtartottam volna..),
SM Pro Audio V-Machine (gyenge hardver), Ketron SD2 (kellett a Varranger2 mellé), Emu Proteus 2000(örültem, hogy megvették..)
De mivel a szinti emulációk (vst) mára olyan előnyt szereztek hangminőségben, amivel egy vas sem tud versenyezni, pláne nem egy arranger hangszer, így számomra eldöntődött a történet, már nincs értelme vasakat vásárolni vagy birtokolni, hacsak nem nosztalgiából vagy hagyománytiszteletből.. De ahhoz meg nem vagyok elég gazdag..
Maradtak a vst pluginok, de abból meg gyakorlatilag minden megvan, a hangkönyvtárakról nem beszélve, több terrabájtnyi könyvtár, igen ritkák is!!
Egy Native Instruments Komplete Kontrol s61 mk1 midi billentyűvel használom a pluginokat.
(kiegészítés: időközben eladtam a Kontrol61-et, és vettem egy Studiologic SL 88-at)
Kizárólag Mac-en zenélek, Logic ProX és Ableton Live Daw-okat használok.
Nagyjából ennyi
-
- Újonc
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 1
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2023.05.14. 16:13
- Hangszer: gw8
- Adott köszönetek: : 2 alkalommal
Re: Az első billentyűs hangszerem...így kezdődött...
Sziasztok!
Első hangszerem Yamaha psr220 vplt, most jelenleg Roland gw8-al ügyeskedem saját és vegyes zenéket (Gary Moore , Queen,Whitney Houston ...stb 5 éve kezdtem 48 évesen .
KB 6hónapja működik a balkéz is a zongorán Kotta nélkül , fejből:) Zenetanárnál nem voltam! Véleményetek?
Első hangszerem Yamaha psr220 vplt, most jelenleg Roland gw8-al ügyeskedem saját és vegyes zenéket (Gary Moore , Queen,Whitney Houston ...stb 5 éve kezdtem 48 évesen .
KB 6hónapja működik a balkéz is a zongorán Kotta nélkül , fejből:) Zenetanárnál nem voltam! Véleményetek?