Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat :)

Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt

Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról ;)

Zene- és hangszerkesztés, szoftverek

Hangtechnikával kapcsolatos témák

Moderátor: Moderátorok

Avatar
BodziLalikirály
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 3
Hozzászólások: 558
Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
Tartózkodási hely: Veresegyház
Adott köszönetek: : 1621 alkalommal
Kapott köszönetek: : 523 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Zene- és hangszerkesztés, szoftverek

Hozzászólás: # 69791Hozzászólás BodziLalikirály
2024.05.12. 08:02

Pumika írta:
2024.05.08. 20:50

Szia.
Szerintem az itt lévők 99%-a a CakeWalk egyik-másik verzióját használják / használnák ilyen jellegű szerkesztéshez.
Az internet "bugyraiból" teljes értékű változatot is lehet lehúzni belőle, bár úgy emékszem (nagyon régen használtam utóljára) az ingyenes változata is elegendő.
De ilyen jellegű célra jó választás a "MidiSwing" vagy a "SynthFont" programok is.
Amióta a Mixcraft Pro Stúdiót használom, az azon belűli midi szerkesztő résszel szoktam bütykölni ha egy-egy stílusban variálni kell. De ez is csak ritkán mert én megoldottam a Roland E50 saját szerkesztőjével.
Ha nem boldogulnál a szoftverek megtalálásával, vagy letöltésével, jelezd és előkeresem a sajátjaimat és felteszem valahová ahonnan hozzáférhetsz.

Lalikirály


Lalikirály, ennyi és nem több..!!!

Avatar
---Qgli---
VIP
Blogbejegyzések: 14
Hozzászólások a témában: 16
Hozzászólások: 3005
Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
Hangszer: -
Adott köszönetek: : 966 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2444 alkalommal

Re: Zene- és hangszerkesztés, szoftverek

Hozzászólás: # 69793Hozzászólás ---Qgli---
2024.05.13. 05:43

Akkor én már kérek is tőled segítséget:

Én a Sibelius 5.0 vadászom és nem tudom megszerezni sehonnan!
Ha tudnál egyet letölteni, az megköszönném.



Avatar
BodziLalikirály
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 3
Hozzászólások: 558
Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
Tartózkodási hely: Veresegyház
Adott köszönetek: : 1621 alkalommal
Kapott köszönetek: : 523 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Zene- és hangszerkesztés, szoftverek

Hozzászólás: # 69797Hozzászólás BodziLalikirály
2024.05.15. 07:06

---Qgli--- írta:
2024.05.13. 05:43

Szia!
Van valami oka, hogy ragaszkodsz ehez a verziószámúhoz?
Írtam privátot!


Lalikirály, ennyi és nem több..!!!

Avatar
---Qgli---
VIP
Blogbejegyzések: 14
Hozzászólások a témában: 16
Hozzászólások: 3005
Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
Hangszer: -
Adott köszönetek: : 966 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2444 alkalommal

Re: Zene- és hangszerkesztés, szoftverek

Hozzászólás: # 69798Hozzászólás ---Qgli---
2024.05.15. 14:19

Igen, van! A Sib. 6-os fennt van, de nem olyan formában ismeri az akkordokat, mint, ahogy az kellene.

Az 5-ös pontosan úgy írta, ahogy én szerettem volna, meg, ahogy a hivatalos jelzésük is van.



HunHyper
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 12
Hozzászólások: 1593
Csatlakozott: 2012.06.26. 14:50
Hangszer: KETRON EVENT
Tartózkodási hely: Ausztria
Adott köszönetek: : 2054 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1832 alkalommal

Re: Zene- és hangszerkesztés, szoftverek

Hozzászólás: # 70174Hozzászólás HunHyper
2024.11.19. 10:33

Sziasztok, sürgösen szükségem lenne a Style Works XT 4.5 vagy újabb software-re.
Valaki ki tudna segíteni? Persze nem lenne hátrány, ha vírusmentes lenne... :777

Köszönöm, megoldódott... :)


"Még mindig csak amatőr vagyok..." :D
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505

Avatar
galambjozsef
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 4
Hozzászólások: 845
Csatlakozott: 2012.03.16. 18:06
Hangszer: KORG Pa5X 61 és KORG Pa4X 61 (MUP v4.1)
Tartózkodási hely: Kiskunlacháza
Adott köszönetek: : 451 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1098 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Zene- és hangszerkesztés, szoftverek

Hozzászólás: # 70179Hozzászólás galambjozsef
2024.11.20. 07:50

Szia!
https://korg.galambjozsef.hu/. LETÖLTÉSEK menüben megtalálod!


Gray-Dove Zenekar
https://www.graydove.hu

Avatar
Asterix
Globális Moderátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 9
Hozzászólások: 3496
Csatlakozott: 2011.10.28. 17:51
Hangszer: Korg Pa5x-76 Musikant, Ketron EVM
Tartózkodási hely: Magyarország, Eger
Adott köszönetek: : 1890 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2908 alkalommal

Re: Zene- és hangszerkesztés, szoftverek

Hozzászólás: # 70212Hozzászólás Asterix
2024.12.10. 18:57

Uraim!

Nagy kérésem lenne! Tudtok valamilyen leírást arról, hogy ki miként szokott stílusokat hangszerelni, hogy a már meghangszerelt stílusok nagyjából egy adott hangerővel szóljanak?
Én a nagydobtól kezdem, de igen el tudok veszni a hangerők sűrűjében... Mire mindent hozzáadok, már "büdösül hangos" vagyok... Milyen effekteket érdemes használni dob, basszus sávokon?
Korg Pa5x hangszerrről beszélünk...

Másik kérdés: egy fülmonitor rendszernél hány ms késleltetés az, ami még nem zavaró a zenében és az éneklésben?



Avatar
galambjozsef
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 4
Hozzászólások: 845
Csatlakozott: 2012.03.16. 18:06
Hangszer: KORG Pa5X 61 és KORG Pa4X 61 (MUP v4.1)
Tartózkodási hely: Kiskunlacháza
Adott köszönetek: : 451 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1098 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Zene- és hangszerkesztés, szoftverek

Hozzászólás: # 70213Hozzászólás galambjozsef
2024.12.10. 21:06

Asterix!

Hangszerelés!
Stylusok hansgzerelésénél én általába a fülem után megyek, dob, basszer, majd a kísérő sávok sűrűség szerint csökkenő sorrendben!
Dobra kizárólag EQ, szinte semmi más. Nagyon ritkán némi reverb bizonyos testekre, de az is tényleg csak nagyon finoman. Ezen felül semmi más
(Viszont láttam extrém eseteket, hogy egyes emberbek agyon Compressorozzák a dobsávokat. Neveket nem fogok írni, de borsodban van jó pár emberke, akik ezt alkalmazzák :D :D :D )
Bassusra BassAmpCabinet amit használok, hangszínként gyári basszert alkalmazok! Erről raktam is fel egy videót a Hivatalos YouTube csatornámra, "MIDI hangszerelés Rögzítés KORG Pa Hangszeren" címmel!
A kísérősávokra hangszerfüggő a dolog, hova mik a jellemzők, de többségében inkább gitárok, ezekhez való iFX-eket szoktam alkalmazni. Elvétve Synth hangszerek, ezekhez inkább valamilyen Chorus, vagy Pitch Shifter Mod.
Általában ezek jók e.piano, egyéb harmónikák, orgonák, gitárok, stb-khez is.
Fúvósokra inkább Compi szokott beválni.
Amikor nagyjából megvannak a sávok, EQ-zom, hangerőzöm őket, aztán jöhet az összehasonlítgatás!
Pa5x esetében nagy dolog a Finalizer, ezzel nagyon jól össze lehet húzgálni a külömböző stylosok, midik, mp3-ak közötti eltéréseket. Kicsi játékos, de lényegében egyszerű.
Minkét Player-be berakot a fájlokat, átmégy a Finalizer részbe, aztán tologatod egyik Player-ből a másikba, és szükség szerint állítod a Finalizer Limitert, és az EQ-t. AMikor kész vagy, elmented!
Én személyem szerint túlzottan még nem foglalkoztam vele, de valószínű, ha lesz ráértebb időm, kicsit elbabráskodom majd vele :)

---

Fülmonitor!

Minél többet késlelteszt annál zavaróbb lesz!. Én nem alkalmazok ilyesmit, egy az egybe jön ami kifelé is, pontosan ugyanakkor!
Egyedül a SUB-ot szoktam késletetni, ha esetleg térben előrébb kell helyezni a top ládáktól, de amióta digit pultom van, talán kétszer volt rá alkalom, mert a SUB ládát majd 2 méterrel előrébb kellett raknom, mint a top ládákat, valamint egy alkalom volt, amikor a SUB ládát kb 3 méterrel hátrébb tudtuk csak rakni (sarokba kellett pakolni) akkor viszont a top ládákat késleltettem megfelelően! 10 éve használok digit pultot!


Gray-Dove Zenekar
https://www.graydove.hu

Avatar
---Qgli---
VIP
Blogbejegyzések: 14
Hozzászólások a témában: 16
Hozzászólások: 3005
Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
Hangszer: -
Adott köszönetek: : 966 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2444 alkalommal

Re: Zene- és hangszerkesztés, szoftverek

Hozzászólás: # 70214Hozzászólás ---Qgli---
2024.12.11. 06:09

Style hangszerelése ugyanaz, mint a midifile-é, hiszen ugyanaz mindkettő, csak az egyik folyamatosan körbeforog.

A midifile szerkesztést úgy kezdem, hogy megcsinálom a mankósávot ( szöveggel ) és zongorán lekísérem az éneket. Ekkor megvan mit fogok játszani élőben.
Ezután jön a dobsáv. Itt két lehetőségem van:
1, feldobolom az elektromos dobbal
2, megszerkesztem

A feldobolás előnyei:
- sokkal gyorsabban kész van
- természetesebb
- dobolás közben több minden jut eszembe

Hátrányai:
- dinamikában sokkal nagyobbat csinálok dobszerkón, mint szerkesztésnél. Ez egy koncerten nagyon jó, de az étteremben nem annyira, mert nótán belül is nagy hangerőkülönbségek lesznek.
- meg kell tanulni az egészet dobolni és ezután még egy két dolgot így is javítani kell

Feldobolni egyébként csak a swinges ( triolás lüktetésű ) és beat-es alapú stílusokat szoktam.

Diszkós dobokat inkább szerkesztem és ekkor nincs nagy hangerőkülönbség a részek között.
A dob után feljátszom a basszust és ez a két sáv már egy hangerőt ad, ehhez képest szerkesztem a gitárt és játszom fel a vonós-fúvós szekciót, ha nagyon szükséges, mert mostanában arra jöttem rá, hogy a vendégeknek sokkal jobban bejön, amikor a dob basszuson kívül még egy gitár van a file-ban, kvázi úgy gondolkodok, hogy egy négytagú zenekarban én vagyok az énekes meg a zongorista.

Ha így szerkesztem a midifile-okat, akkor szinte nincs hangerőkülönbség a nóták között.

Effektezés:

Egy jól megszerkesztett midifile-ban nem sok szükség van effektezésre. Én csak a basszusra szoktam tenni egy 22-es ( valami bass a neve ) effektet, meg az elektromos gitárra egy 98-as ( valami AMP a neve ) effektet, de ez pa3Xle úgyhogy ezek a számok neked nem relevánsak.

Gyere el a BALNEO-ba hallgasd meg!



Avatar
Mauglidyro
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 7
Hozzászólások a témában: 4
Hozzászólások: 429
Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
Hangszer: Villanycsengő, 3 fázisú elektromos brácsa
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Adott köszönetek: : 86 alkalommal
Kapott köszönetek: : 445 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Zene- és hangszerkesztés, szoftverek

Hozzászólás: # 70215Hozzászólás Mauglidyro
2024.12.11. 16:31

Asterix írta:
2024.12.10. 18:57
Uraim!

Nagy kérésem lenne! Tudtok valamilyen leírást arról, hogy ki miként szokott stílusokat hangszerelni, hogy a már meghangszerelt stílusok nagyjából egy adott hangerővel szóljanak?
Én a nagydobtól kezdem, de igen el tudok veszni a hangerők sűrűjében... Mire mindent hozzáadok, már "büdösül hangos" vagyok... Milyen effekteket érdemes használni dob, basszus sávokon?
Korg Pa5x hangszerrről beszélünk...

Másik kérdés: egy fülmonitor rendszernél hány ms késleltetés az, ami még nem zavaró a zenében és az éneklésben?
Ahhoz hogy egy hangerőn szóljanak a midik, eleve ki kell találni egy általános rendszert.
Pl. meddig tolod a hangszert, Pa5x-nél nem tudom, hogy van-e még balansz funkció a fő hangerő mellett, akkor esetleg azt érdemes kikapcsolni.
Érdemes multiband compressort használni basszuson, és dobszerkón, egyrészt fogja a nagyon kiugró hangokat, plusz tudsz vele EQ-zni. (Már ha van benne olyan, és van elég insert effekt.)
Utána kell nézni, hogy a 11-es Expression nem e kutyul bele a hangszerelésedbe, vagy esetleg egy-egy ott hagyott 7-es Ctl üzenet, az elsőt 127-re kell állítani, az utolsót pedig törölni kell belőle, hogy tényleg azok a beállítások lépjenek érvénybe amit Sequencer módban beállítottál.

Fülmonitor késleltetés,mint olyan.

A stúdiózásban a roundtrip latency mutatót szerintem lehet alapul venni. Ugye az AD/DA konverzió miatt, plusz az effektek által generált késések, meg a hangkártyának a késleltetési tényezője kiad egy számot, ami végülis a tényleges késleltetést mutatja meg.

0-3ms - valós idejű feldolgozás (szinte késleltetés nélkülinek halljuk)
3-7ms - késleltetve halljuk, de még nem zavaró, Direct Monitor nélkül, közvetlenül a kimenetet hallgatva tűrhető
8ms-tól fölfelé sajnos használhatatlan.

És ahogy ezt látom a hangosításban ... Szerintem fölösleges ... Mélyládát vagy topládát a pozíciók miatt, esetleg a kardioid sub konfig miatt késleltetünk, de én rosszul lennék, ha a fülesben is késleltetni kéne a jelforrást, és azt kéne hallgatnom.


Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b

Új hozzászólás