Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról |
Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Moderátor: Moderátorok
-
- Újonc
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 11
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2021.01.02. 21:29
- Hangszer: Roland E-50
- Adott köszönetek: : 3 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 18 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Egy másik kérdés:
PA hangrendszer kiépítés, összerakás.
Elég egyszerűen írom le, mert én sem érthetek mindenhez
Úgy szeretnék összerakni egy hangrendszert, hogy a hangfalakat nézve lenne alul 1 subláda, fölé rúdon vagy külön állványon (melyik a jobb? Együtt nagyon berezonálná a fölsőt?) egy másik hangfal oldalanként.
Hogy szokták kiépíteni ezt a fajta felállást, hogy a subokon csakias a mély szóljon (ének ne, pl csak a szinti), a fölsőkön pedig szólna minden (szinti +ének). Ezekhez mi kell? Külön hangváltó vagy 2 külön végfok/erősítő? De akkor a keverőből 2 felé hogy vigyem el a jelet? Csináljak egy kábelt vagy nem tudom...
Itthon van 2 hangfalam, egy keverőerősítőm. Ez beltérre éppenhogy elég, de egy kicsit bővíteni szeretnék.
Köszönöm!
PA hangrendszer kiépítés, összerakás.
Elég egyszerűen írom le, mert én sem érthetek mindenhez
Úgy szeretnék összerakni egy hangrendszert, hogy a hangfalakat nézve lenne alul 1 subláda, fölé rúdon vagy külön állványon (melyik a jobb? Együtt nagyon berezonálná a fölsőt?) egy másik hangfal oldalanként.
Hogy szokták kiépíteni ezt a fajta felállást, hogy a subokon csakias a mély szóljon (ének ne, pl csak a szinti), a fölsőkön pedig szólna minden (szinti +ének). Ezekhez mi kell? Külön hangváltó vagy 2 külön végfok/erősítő? De akkor a keverőből 2 felé hogy vigyem el a jelet? Csináljak egy kábelt vagy nem tudom...
Itthon van 2 hangfalam, egy keverőerősítőm. Ez beltérre éppenhogy elég, de egy kicsit bővíteni szeretnék.
Köszönöm!
- BodziLalikirály
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 169
- Hozzászólások: 558
- Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
- Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
- Tartózkodási hely: Veresegyház
- Adott köszönetek: : 1620 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 523 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Nos, ha passzív hangfalakban gondolkodsz, akkor mindenképpen kell egy aktív hangváltó + végfok.
De az én javaslatom, hogy ha amúgy is van egy keverőerősítőd és ahhoz ugye a TOP ládák, akkor érdemes inkább aktív mélyládát venni, így ki van váltva a közbeeső hangváltó + még egy végfok, és a keverőn levő AUX vagy SubGroup kimenetét rákötve az aktív mélyládára csak annak a csatornának (sávnak) a jelét kiengedni ezen a kimeneten amit tényleg csak a mélyládán szeretnél!
Ha passzív mélyládád van, akkor is lehet ez a külön leválasztás amit az aktív váltóba küldve , onnan tovább a végfokhoz amin a mélyláda van.
A hangfalak egymásra építésének több lehetősége van, közöttük a közbenső rúd lehetősége is. Ez is egy bevált módszer. A külön állványnak a hátránya annyi, hogy több helyigénye van, viszont előnye a jobb akusztikai beállítás lehetősége.
De az én javaslatom, hogy ha amúgy is van egy keverőerősítőd és ahhoz ugye a TOP ládák, akkor érdemes inkább aktív mélyládát venni, így ki van váltva a közbeeső hangváltó + még egy végfok, és a keverőn levő AUX vagy SubGroup kimenetét rákötve az aktív mélyládára csak annak a csatornának (sávnak) a jelét kiengedni ezen a kimeneten amit tényleg csak a mélyládán szeretnél!
Ha passzív mélyládád van, akkor is lehet ez a külön leválasztás amit az aktív váltóba küldve , onnan tovább a végfokhoz amin a mélyláda van.
A hangfalak egymásra építésének több lehetősége van, közöttük a közbenső rúd lehetősége is. Ez is egy bevált módszer. A külön állványnak a hátránya annyi, hogy több helyigénye van, viszont előnye a jobb akusztikai beállítás lehetősége.
Lalikirály, ennyi és nem több..!!!
-
- Újonc
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 11
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2021.01.02. 21:29
- Hangszer: Roland E-50
- Adott köszönetek: : 3 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 18 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Szia! Nagyon köszönöm a választ és a leírást. Az aktív hangváltókat nem ismerem, de utánajárok. Még 1x köszi!
-
- Újonc
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 11
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2021.01.02. 21:29
- Hangszer: Roland E-50
- Adott köszönetek: : 3 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 18 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Már vágom az aktív hangváltót, csak nem tudtam, hogy aktívnak nevezik Egyébként 2 sub-hoz hogyan csatlakozzak, amikor a hangváltón csak 1 sub kimenet van?
- BodziLalikirály
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 169
- Hozzászólások: 558
- Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
- Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
- Tartózkodási hely: Veresegyház
- Adott köszönetek: : 1620 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 523 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Jó lenne tudni milyen hangváltót néztél ki magadnak (márka; típus)
Érdemes tudni, hogy az aktív hangváltó a két oldali (A+B bemenet/stereo) jelből szűri ki a nagyon mély tartományú frekvenciákat. Ha csak az egyik oldalon kap bemenő jelet, kevésbé lesz intenzív a SUB kimenet jele.
Egyébként azt ne felejtsd, hogy az aktív hangváltó után kell még egy végfok!!
Ez így (mivel csak 1 sub kimenet van) lehet csak 1 csatornás (mono) és a hangfalkimenetet pedig egyik hangfalról továbbfűzöd a másikra. Ha pedig két oldalas a végfok akkor a hangváltótól Y kábellel (vagy továbbfűzve a végfoknál amennyiben van rá lehetőség) bekötve a végfok mindkét oldala 1-1 ládát szolgál ki.
Jómagam a végfok egyik oldalára teszem a mély kimenetet, míg a másik oldalával meghajtok egy kontroll (monitor) hangfalat (természetesen azon nincs vágószűrő), így használva ki a végfok mindkét oldalát.
Érdemes tudni, hogy az aktív hangváltó a két oldali (A+B bemenet/stereo) jelből szűri ki a nagyon mély tartományú frekvenciákat. Ha csak az egyik oldalon kap bemenő jelet, kevésbé lesz intenzív a SUB kimenet jele.
Egyébként azt ne felejtsd, hogy az aktív hangváltó után kell még egy végfok!!
Ez így (mivel csak 1 sub kimenet van) lehet csak 1 csatornás (mono) és a hangfalkimenetet pedig egyik hangfalról továbbfűzöd a másikra. Ha pedig két oldalas a végfok akkor a hangváltótól Y kábellel (vagy továbbfűzve a végfoknál amennyiben van rá lehetőség) bekötve a végfok mindkét oldala 1-1 ládát szolgál ki.
Jómagam a végfok egyik oldalára teszem a mély kimenetet, míg a másik oldalával meghajtok egy kontroll (monitor) hangfalat (természetesen azon nincs vágószűrő), így használva ki a végfok mindkét oldalát.
Lalikirály, ennyi és nem több..!!!
-
- Újonc
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 11
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2021.01.02. 21:29
- Hangszer: Roland E-50
- Adott köszönetek: : 3 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 18 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Köszi Lali! Ezek is tényleg jó megoldások így utólag átgondolva Nem jutott volna minden eszembe. Persze, ha lenne egy hangváltóm, akkor ment volna a dolog, dehát még nem volt dolgom ilyennel. Viszont most szereztem egy Reflex RX500 végfokot gyönyörű állapotban Lassan összejön a technika...
-
- Újonc
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 11
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2021.01.02. 21:29
- Hangszer: Roland E-50
- Adott köszönetek: : 3 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 18 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Sziasztok!
Újabb kérdés/probléma...
Adott 2 Dibeisi típusú hangfal (tudom, nem egy hatalmas márka és minőség, de szobában/garázsban nekem megfelel).
Azt vettem észre, hogy a közép és a magas nem szól.
Lehet, hogy hangváltó hiba? A közép hangszórót kipróbáltam elemről egy pillanatra, ami elvileg jó, mert "pattanó" hangja volt.
A mély hangszórón szól minden (mély+közép+magas)
Ötlet?
Újabb kérdés/probléma...
Adott 2 Dibeisi típusú hangfal (tudom, nem egy hatalmas márka és minőség, de szobában/garázsban nekem megfelel).
Azt vettem észre, hogy a közép és a magas nem szól.
Lehet, hogy hangváltó hiba? A közép hangszórót kipróbáltam elemről egy pillanatra, ami elvileg jó, mert "pattanó" hangja volt.
A mély hangszórón szól minden (mély+közép+magas)
Ötlet?
- BodziLalikirály
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 169
- Hozzászólások: 558
- Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
- Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
- Tartózkodási hely: Veresegyház
- Adott köszönetek: : 1620 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 523 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Nos, vegyük sorra......
Az, hogy a mélyhangszórón szól a teljes sávszélesség nem a legjobb (SŐT, amennyiben tényleg csak mélyhangszóró, a magasfrekvencia miatti folyamatos gyors rezgés végett túlmelegszik és beég) és ez utalhat hangváltó hibára is....
De!
Találkoztam olyan GYÁRI hangváltóval, amin csak a közép; (közép-magas;) magas áteresztő szűrők amik "vágtak" és a mélyhangszóró (?) ami valószínüleg mély-közép (vagy inkább szélessávú) megkapott minden frekvenciát......
Az elemmel való tesztelés (4,5V lapos elem) a hangszóró polaritásának megállapítása végett jó megoldás.
Az, hogy "pattant" a hagszóró inkább probléma, mivel az inkább arra utal, hogy egy ponton be van állva a tekercs és nagyobb fesz-nél unnan kiugrik.
Multiméterrel (hangváltóról lekötés után) érdemes mérni, az megmutatja, hogy mekkora ellenállása van a hangszórónak, ebből megállapítható a tekercs "áthúzása", "összeolvadása", ezenkívül, finoman a hangszóró közepét megnyomva, mozgatva pedig hallható, ha serceg mozgás közben ami a tekercs lakkjának leolvadása miatti szorulást jelzi.
Sajnos elég sokszor találkozom olyan passzív hangfallal, amiben a hangváltót úgymond "alulméretezik", ami nem azt jelenti (elsősorban), hogy nem megfelelő frekvenciánál vág, hanem, hogy nem tudja a zt a teljesítményt amit az erősítő lead. (értsd.: végfok kimenet 250W ; hangváltó: 150W)
Az tehát, ha mondjuk egy gyárilag 150-180W-os hangfalban kicseréljük a 120-150W-os mély (mélyközép) hangszórót egy 400W-osra a hangváltó még csak 150W-os marad!!!
Az, hogy a mélyhangszórón szól a teljes sávszélesség nem a legjobb (SŐT, amennyiben tényleg csak mélyhangszóró, a magasfrekvencia miatti folyamatos gyors rezgés végett túlmelegszik és beég) és ez utalhat hangváltó hibára is....
De!
Találkoztam olyan GYÁRI hangváltóval, amin csak a közép; (közép-magas;) magas áteresztő szűrők amik "vágtak" és a mélyhangszóró (?) ami valószínüleg mély-közép (vagy inkább szélessávú) megkapott minden frekvenciát......
Az elemmel való tesztelés (4,5V lapos elem) a hangszóró polaritásának megállapítása végett jó megoldás.
Az, hogy "pattant" a hagszóró inkább probléma, mivel az inkább arra utal, hogy egy ponton be van állva a tekercs és nagyobb fesz-nél unnan kiugrik.
Multiméterrel (hangváltóról lekötés után) érdemes mérni, az megmutatja, hogy mekkora ellenállása van a hangszórónak, ebből megállapítható a tekercs "áthúzása", "összeolvadása", ezenkívül, finoman a hangszóró közepét megnyomva, mozgatva pedig hallható, ha serceg mozgás közben ami a tekercs lakkjának leolvadása miatti szorulást jelzi.
Sajnos elég sokszor találkozom olyan passzív hangfallal, amiben a hangváltót úgymond "alulméretezik", ami nem azt jelenti (elsősorban), hogy nem megfelelő frekvenciánál vág, hanem, hogy nem tudja a zt a teljesítményt amit az erősítő lead. (értsd.: végfok kimenet 250W ; hangváltó: 150W)
Az tehát, ha mondjuk egy gyárilag 150-180W-os hangfalban kicseréljük a 120-150W-os mély (mélyközép) hangszórót egy 400W-osra a hangváltó még csak 150W-os marad!!!
Lalikirály, ennyi és nem több..!!!
- Mauglidyro
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 7
- Hozzászólások a témában: 80
- Hozzászólások: 364
- Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
- Hangszer: Villanycsengő, 3 fázisú elektromos brácsa
- Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
- Adott köszönetek: : 69 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 420 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Na üdv.
Szerintem a hangfal és bármilyen hangdoboz építése felett (mármint ami házilagos és saját célú) már eljárt az idő.
1, Nem éri meg
Ha csak B&C cuccokból is áll a történet, és nem spóroljuk rommá az asztalosmunkát bőven 150eft felett van egy láda legyártása.
2, Az épített ládákat nem lehet eladni. Összerakhatod te a legjobb anyagokból azt a hangfalat, így is úgy is az lesz a vége, hogy rajtad marad, vagy csak nagyon sz*rért-h*gyért viszik el csak tőled. Tehát buksz rajta.
3, Nem tudsz versenyezni a valós gyári körülmények közt összerakott termékekkel.
Csak hogy egy pár dolgot említsek:
- Asztalos munka - Legtöbb gyártó köztük a Garry is már CNC-vel vágja a ládához a rétegelt lemezt. stb-stb. - tehát itt emberi tényező a gyártási folyamatoknál aligha játszik közre.
- Hangzás - Sajnos már nem ugyanazt a világot éljük, mint 20-30 évvel ezelőtt.
Igaz akkor minden épített ládát el lehetett adni, mivel annak idején nem, vagy csak nagyon nehezen lehetett jó minőségű gyári hangdobozzal találkozni a piacon.
Ma már a mérnöki tudás és a számítógépes technológia az, ami igazán sokat számít egy ilyen terméknél. Ehhez egy egyszerű felhasználó füle KEVÉS.
Vagy lyuk lesz a hangképébe annak a ládának, vagy pont úgy fedi át, hogy teljesen csúnyán fog szólni.
4, Ma már a lehetetlenséggel vetekszik egy passzív hangfalnak az eladása.
5, És nem tudsz versenyezni az aktív rendszerekkel.
Vegyük a példámnak első feleként a kapkodós cájgot:
Mondom komponensenként az árát. Csak így fejből
- Behringer XR12 ~80.000ft
- Garry Powercube PC1504 MK II - ~80.000ft
- DBX Driverack Pa2+mérőmikrofon - ~150.000ft OPCIONÁLIS
- Turbosound Milan M15b - 230.000Ft - AUDIOLL akár ettől olcsóbban is be tudja szerezni. De időt spórolok nektek, és én rávágom helyettük, hogy 200.000ft körül meg is tudják ezt hozni.
- Garry Lite 12 - ~280.000/pár - ALKALMI VÉTEL által! Az, hogy mennyit ér a láda valójában, az nem releváns ebből a szemszögből, általában mindig jóval áruk alatt mennek el ezek a hangfalak.
Végösszeg: 640.000
És most vegyük ezt a példát full aktív motyóval is:
- Behringer XR12 ~80.000ft
- DBX Driverack Pa2+mérőmikrofon - ~150.000ft OPCIONÁLIS
- Turbosound Milan M15b - 230.000Ft - AUDIOLL akár ettől olcsóbban is be tudja szerezni. De időt spórolok nektek, és én rávágom helyettük, hogy 200.000ft körül meg is tudják ezt hozni.
- Soundsation Hyper Top 15AX - 280.000Ft/pár
Végösszeg: 560.000
És miért pont a Soundsation?
Nem egyszer fordult elő a tavalyi szezonba, hogy Őt tettük fel topként a hangfalállványra. Iszonyat nagy hangnyomás, közel Garry megszólalás,
és még a DBX is egész jó értékeket mért. Semmi kirívó freki.
Tartóssága?
Legelőször mikor hallottam a kollégánál buliból hazajövet ezt a ládát, azt hittem magam alá csinálok.
Egymást nem hallottuk a hangerőtől, de a kis mocskon még mindig nem villant meg a Limit!
ÉS MINDEZT KIKAPCSOLT HPF MELLETT TUDTA!
Annyi változtatást eszközölt rajta, hogy a végfokpanelt és a hangszóró rácsot tartó csavarokat kicserélte komolyabbakra.
De azóta semmi sem lazult meg rajta!
Amennyiben bárki kifogásolni valót talál ebben, kicserélhetem a felsorolásban ezt a ládát egy Milan M12-re is, és az audioll-os 180.000ft/pár árajánlatával még a DBX is belefér ebbe a költségvetésbe, és még mindig marad 30eft a zsebedbe.
Szerintem a hangfal és bármilyen hangdoboz építése felett (mármint ami házilagos és saját célú) már eljárt az idő.
1, Nem éri meg
Ha csak B&C cuccokból is áll a történet, és nem spóroljuk rommá az asztalosmunkát bőven 150eft felett van egy láda legyártása.
2, Az épített ládákat nem lehet eladni. Összerakhatod te a legjobb anyagokból azt a hangfalat, így is úgy is az lesz a vége, hogy rajtad marad, vagy csak nagyon sz*rért-h*gyért viszik el csak tőled. Tehát buksz rajta.
3, Nem tudsz versenyezni a valós gyári körülmények közt összerakott termékekkel.
Csak hogy egy pár dolgot említsek:
- Asztalos munka - Legtöbb gyártó köztük a Garry is már CNC-vel vágja a ládához a rétegelt lemezt. stb-stb. - tehát itt emberi tényező a gyártási folyamatoknál aligha játszik közre.
- Hangzás - Sajnos már nem ugyanazt a világot éljük, mint 20-30 évvel ezelőtt.
Igaz akkor minden épített ládát el lehetett adni, mivel annak idején nem, vagy csak nagyon nehezen lehetett jó minőségű gyári hangdobozzal találkozni a piacon.
Ma már a mérnöki tudás és a számítógépes technológia az, ami igazán sokat számít egy ilyen terméknél. Ehhez egy egyszerű felhasználó füle KEVÉS.
Vagy lyuk lesz a hangképébe annak a ládának, vagy pont úgy fedi át, hogy teljesen csúnyán fog szólni.
4, Ma már a lehetetlenséggel vetekszik egy passzív hangfalnak az eladása.
5, És nem tudsz versenyezni az aktív rendszerekkel.
Vegyük a példámnak első feleként a kapkodós cájgot:
Mondom komponensenként az árát. Csak így fejből
- Behringer XR12 ~80.000ft
- Garry Powercube PC1504 MK II - ~80.000ft
- DBX Driverack Pa2+mérőmikrofon - ~150.000ft OPCIONÁLIS
- Turbosound Milan M15b - 230.000Ft - AUDIOLL akár ettől olcsóbban is be tudja szerezni. De időt spórolok nektek, és én rávágom helyettük, hogy 200.000ft körül meg is tudják ezt hozni.
- Garry Lite 12 - ~280.000/pár - ALKALMI VÉTEL által! Az, hogy mennyit ér a láda valójában, az nem releváns ebből a szemszögből, általában mindig jóval áruk alatt mennek el ezek a hangfalak.
Végösszeg: 640.000
És most vegyük ezt a példát full aktív motyóval is:
- Behringer XR12 ~80.000ft
- DBX Driverack Pa2+mérőmikrofon - ~150.000ft OPCIONÁLIS
- Turbosound Milan M15b - 230.000Ft - AUDIOLL akár ettől olcsóbban is be tudja szerezni. De időt spórolok nektek, és én rávágom helyettük, hogy 200.000ft körül meg is tudják ezt hozni.
- Soundsation Hyper Top 15AX - 280.000Ft/pár
Végösszeg: 560.000
És miért pont a Soundsation?
Nem egyszer fordult elő a tavalyi szezonba, hogy Őt tettük fel topként a hangfalállványra. Iszonyat nagy hangnyomás, közel Garry megszólalás,
és még a DBX is egész jó értékeket mért. Semmi kirívó freki.
Tartóssága?
Legelőször mikor hallottam a kollégánál buliból hazajövet ezt a ládát, azt hittem magam alá csinálok.
Egymást nem hallottuk a hangerőtől, de a kis mocskon még mindig nem villant meg a Limit!
ÉS MINDEZT KIKAPCSOLT HPF MELLETT TUDTA!
Annyi változtatást eszközölt rajta, hogy a végfokpanelt és a hangszóró rácsot tartó csavarokat kicserélte komolyabbakra.
De azóta semmi sem lazult meg rajta!
Amennyiben bárki kifogásolni valót talál ebben, kicserélhetem a felsorolásban ezt a ládát egy Milan M12-re is, és az audioll-os 180.000ft/pár árajánlatával még a DBX is belefér ebbe a költségvetésbe, és még mindig marad 30eft a zsebedbe.
Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b
- forissandor
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 85
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2013.10.26. 11:21
- Hangszer: ?
- Tartózkodási hely: BAZ megye
- Adott köszönetek: : 266 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1565 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Kiegészíteném a felsorolást a gyárilag összepakolt 2.1 vagy line array rendszerekkel ( HK, LD) ami bőven 500 alatt van, sőt.... Viszont kérdés mindig az, hogy milyen a felhasználási terület. Nálam vendégeskednek a Valko/Bánkuti handmade ládák zenekari viszonylatban kb 2 éve. Pár cucc megfordul a kezem között, de még egy komolyabb aktív rendszer sem tudja azt az "ízt" átadni, amikor élő hangszereket kell hangosítani a motyóval.