Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat :)

Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt

Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról ;)

Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hangtechnikával kapcsolatos témák

Moderátor: Moderátorok

Avatar
Apelláta
Adminisztrátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 413
Hozzászólások: 2420
Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
Hangszer: Korg Pa80 / Pa3X
Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
Adott köszönetek: : 4562 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2489 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 68050Hozzászólás Apelláta
2022.01.03. 15:09

---Qgli--- írta:
2022.01.03. 07:44
Én is a két hangfal vonalában ülök, de én mindig az egyikhez közelebb és amelyikhez közelebb ülök, az sosem néz felém. Én a kontrollt mindig a túloldaliból kapom ( ami tőlem távol van ) és így nincs szükségem kontrollra. Egyébként nem is szeretem a kontroll hangfalat, mert egyrészt így is sok a cucc másrészt az úgysem úgy szól, mint a top és én szeretem az hallani, amit a vendégek.
Dettó ugyan ez a véleményem mint Qglinak. Évek óta értetlenül állok, hogy a kis színpados felállás esetén mi létjogosúltsága van a kontrollnak? Ha nem azt hallod amit a közönség honnan tudod mikor hogy szólsz kifelé? Engem ez elbizonytalanítana. Hisz hangulat, esemény és létszámtól függően egy buli alatt játszani kell a hangerővel és időnként finoman a hangképpel is. Nem hiszem, hogy egy bulit egy beállítással végig lehet nyomni. Ennek ellenére szinte mindenki kontrollozik. Egy nagy színpad az más, ahol van egy állandó külső hangtechnikus aki gondoskodik, hogy kint mindig jól szóljál.

Én is nagyobb helyen középre állok egy vonalban a hangfalakkal pár fokkal befelé fordítva öket, kis helyen meg mint Gábor, egyik falhoz közelebb állok és a távolabbit fordítom kicsit magam felé.


Üdv.: Apelláta

Avatar
Mauglidyro
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 7
Hozzászólások a témában: 80
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
Hangszer: Villanycsengő, 3 fázisú elektromos brácsa
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Adott köszönetek: : 69 alkalommal
Kapott köszönetek: : 420 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 68051Hozzászólás Mauglidyro
2022.01.04. 13:49

Azért én ezzel a részével mostmár vitatkoznék.

Az én meglátásom:

A monitor ládázás egy csuda jó dolog ...
Mindaddig amíg nincs egy dobos a bandában!!!!!!

Onnantól kezdve dőlt-borult minden ... Pláne akkor, ha akusztikus dobmotyóról esik szó.
Ennyi jelforrást még kifelé is elég kezelni, nem hogy befelé.
Ráadásul akadtak olyan termek, ahol hiába volt kontroll láda, semmit nem hallottam befelé, olyan sz*r volt az akusztikája.

Eleve nem segít a dolgokon, hogy nem estem neki az orrmandula műtétnek, sajnos a fülemmel azóta is bajok vannak.
Időnként mindent halkabban hallok, és azt is szubtartomány nélkül. Nagyon remek, mikor a DBX-en megy a Level Assist mérés, és nem hallom a mérési pontokon, hogy a mélyláda megszólalt-e. Ilyenkor csak is a DBX visszajelzésére tudok hagyatkozni.
Bááááár, van amikor közel sem ennyire rossz a helyzet. Hálistennek a Valsalva manőver megmenti az ilyen reménytelen helyzeteket is.

De minekután sorra ilyen helyeket fogtunk ki, ahol semmit nem lehetett hallani, mérlegelnem kellett.
Vagy neki esek a műtétnek, ami egyértelműen nagy kieséssel jár.
Vagy feladom az elveimet, és kipróbálom a fülmonitort - minekután a közeltéri monitorok nem jöttek be. (Egyébként bizonyos keretek közt ez is megoldás lehet, főleg egy TC Helicon FX150, és Ő sem olyan nagy, hogy ne lehessen az autóban neki helyet szorítani.)
Végül a fülmonitor mellett döntöttem. És amennyire korábban ellene voltam, most pont annyira elképzelhetetlennek tartom nélküle bármelyik rendezvényt.
És őt legalább a legkisebb helyekre is tudom magammal vinni, mert nem foglal el számottevően sok helyet.

Az hogy kifelé, hogy szól a cucc:
Ezért kell rászánni azt a kis időt a rendezvény elején. A DBX bemérése egy 5 perces folyamat.
Egy jó digitális keverővel a beállás, főleg Total Recall után maximum 2 perc a korábban elmentett beállítás finomhangolásával együtt.
Ezen nem szabad spórolni. Én meg egyébként sem szeretek kapkodni, nekem 7 perc az életemből bővel megér annyit, hogy utána minél kevesebb idő alatt meglegyen egy komplett beállás, és ez a nem mindegy.


Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b

Avatar
galambjozsef
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 29
Hozzászólások: 811
Csatlakozott: 2012.03.16. 18:06
Hangszer: KORG Pa5X 61 és KORG Pa4X 61 (MUP v4.1)
Tartózkodási hely: Kiskunlacháza
Adott köszönetek: : 443 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1058 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 68052Hozzászólás galambjozsef
2022.01.04. 18:48

Nálunk annyiba más a helyzet, külső monitor csak a dobosnak van, amikor jön velünk, egy kis TC VoiceSolo szól tőle 70-80 centire, mi Enikővel fülest használunk. Mivel Enikő nem kötött semmihez, így néha kilép előrébb, és fülel egy kicsit, jól szól-e vagy sem! Számomra a füles csak arra szolgál, hogy halljam a zenét konkrétan, meg a többi más hangforrást! Jobb fülbe van a füles, a másikkal hallom a külső környezeti zajokat, hangokat, és azt, ha egymás között kell kommunikálni! Amikor a hanghfalak kicsit hátrébb vannak, akkor van hogy én is kicsit előre hajolok, és az is elég, hogy kifelé kb mi szól, nagyjából jó-e. Nekem tőkéletesen elég!
Az hogy azt halld amit a közönség, akkor ott kéne köztük lenni!
Más sokszor fordult meg a felembe, hogy nem a két hangfal között kéne lenni, hanem átrakni a tánctér túlsó felére :) Lényegében ahol hangosítás van, ott is a túl oldalról hallgatja a technikus, nem a két hangfal között, vagy mellette :D
Egyébként éneklés közben meg ugyse azt fogod hallani, amit a közönség, még akkor sem, ha köztük vagy!

Másik dolog:
Volt hogy méricskéltem, de ez egy idő után elmaradt, nagyon-nagyon ritka ha esetleg korrigálok, vagy mérek!
A buli elején felveszünk 2-3 számot sávonként, lassút, gyorsat, dinamikusat, utána kimegyek a tabival, aztán a tánctér közepéről korrigálom az arányokat, EQ-t, effektet, ha szükséges :D
... így nem csak egy algoritmus dönti el, hogy mi és hogy szóljon, hanem én is :D


Gray-Dove Zenekar
https://www.graydove.hu

Avatar
---Qgli---
VIP
Blogbejegyzések: 14
Hozzászólások a témában: 572
Hozzászólások: 2911
Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
Hangszer: -
Adott köszönetek: : 908 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2376 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 68053Hozzászólás ---Qgli---
2022.01.05. 12:53

Én úgy szeretem bepakolni a cuccot, hogy pl. a színpad két oldalán van a két hangfal, én meg oldalról a színpadot látom, tehát nem vagyok a két hangfal között, hanem a tánctéren oldalról hallom, amit csinálok. Ezzel az a baj, hogy ezt nagyon kevés helyen tudom megoldani, mivel általában a színpadon kell lennem.

Halk hangerőnél abszolút nincs problémám, mert csak egy oldalt viszek és az oldalra van pakolva.
( Bár most a kézproblémám lehet, hogy megoldja a hosszú, hangos bulikból való kilépést )



Avatar
Asterix
Globális Moderátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 491
Hozzászólások: 3474
Csatlakozott: 2011.10.28. 17:51
Hangszer: -
Tartózkodási hely: Magyarország, Eger
Adott köszönetek: : 1834 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2886 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 68059Hozzászólás Asterix
2022.01.11. 19:18

---Qgli--- írta:
2021.12.30. 17:33
Ilyet használt már valaki:

https://hangszerplaza.hu/invotone-dva20 ... grendszer/

Szólni nagyon jól szól, mert kipróbáltam, de mennyire strapabíró és mennyire tartós?
Kipróbáltad Zolinál?

Írnál róla véleményt a Yamahával összehasonlítva?
Engem is hívott, hogy hallgassam meg, de elég nehéz lenne időpontot egyeztetni...



Avatar
---Qgli---
VIP
Blogbejegyzések: 14
Hozzászólások a témában: 572
Hozzászólások: 2911
Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
Hangszer: -
Adott köszönetek: : 908 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2376 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 68064Hozzászólás ---Qgli---
2022.01.12. 17:01

Sokkal jobban szól, mint a yamaha!
Nincs benne akkora hangerő, mint a DXR-ben, de minőségileg sokkal jobb.
Én szállodázni akarok venni egyet. Kettővel bajban lennék, mert két oldalról két szub van és ez engem zavar. Strapabírósága is kétséges számomra, ezért a yamahától nem válok meg.



Avatar
B.Bazsi
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 177
Hozzászólások: 1330
Csatlakozott: 2012.03.12. 21:02
Hangszer: Roland BK9
Tartózkodási hely: Heves megye, Sirok
Adott köszönetek: : 1043 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1461 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 68095Hozzászólás B.Bazsi
2022.01.26. 18:03

Szervusztok pajtikáim! Használ valaki közületek Presonus Studiolive 16.0.2-es kevergetőt? Ha igen, mik a tapasztalatai, mi a véleménye a cuccról?


Roland Bk9, Soundcraft ui16, Audio-Technika AE4100, dB opera 15, dB Cromo 10.

Avatar
---Qgli---
VIP
Blogbejegyzések: 14
Hozzászólások a témában: 572
Hozzászólások: 2911
Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
Hangszer: -
Adott köszönetek: : 908 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2376 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 68102Hozzászólás ---Qgli---
2022.01.30. 13:08

Érdekes ez az Invotone DVA2000-es hangfal! Német gyártmány, de a Thomann-nál nincs! Hogy lehet ez?
Szerintetek mennyiért lehet eladni egy Yamaha DXR12 hangfalat? Már nem gyártják, kínálatban már nincs. Az egyel kisebb DXR10 230.000 körül van újan.
És mennyiért lehet eladni egy Db szub 15D-t?



Avatar
Sambácsi
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 30
Hozzászólások: 366
Csatlakozott: 2012.10.06. 19:03
Hangszer: Yamaha Tyros2,Yamaha F310-TBS, YRS 23.
Tartózkodási hely: Jász-Nagykun-Szolnok m.
Adott köszönetek: : 641 alkalommal
Kapott köszönetek: : 408 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 68103Hozzászólás Sambácsi
2022.01.30. 17:13

---Qgli--- írta:
2022.01.30. 13:08
Szerintetek mennyiért lehet eladni egy Yamaha DXR12 hangfalat?

Németországban:
Nagyon szép állapotban
Yamaha DXR12,
400 € alkuképes



Avatar
Mauglidyro
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 7
Hozzászólások a témában: 80
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
Hangszer: Villanycsengő, 3 fázisú elektromos brácsa
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Adott köszönetek: : 69 alkalommal
Kapott köszönetek: : 420 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 68144Hozzászólás Mauglidyro
2022.02.20. 15:35

Üdv. mindenkinek!

Ismét egy nagy beszámolóval készültem nektek, mely a pénteki és a tegnapi napot foglalja össze.
Kezdjük a Péntekkel.

Egy lájtos kis lagzi.
Helyszín: Liget Rendezvényház.
Cucc: Kapkodós Cájg

Volt benne szertartás hangosítás is, ám a szervezésbe egy kis hiba keletkezett,
ugyanis nem tudtunk róla, hogy a helyszín előterében tartják a szertartást.
Mert ha így tudjuk, akkor egy plusz hangfallal minimum készültünk volna.

De mivel a két helyiséget csak egy 2-3 méteres folyosó választotta el, így áthidaltuk a problémát.
Kinyitottuk az ajtót, és átfordítottuk a hangfalat a szertartás idejére.

Maga a buli nagyon kultúrált keretek között zajlott le, igazi mindenevő volt a csapat, ha használhatom ezt a kifejezést.
Egy tanács:
A többrétegű öltözés télen elengedhetetlen, főleg ebben a teremben.
Sajnos az előtérben nincs fűtés, illetve a nyílászárók korszerűsítése is elmaradt.
És hiába volt maga a rendezvényteremben jó a fűtés, mivel állandóan nyitva volt az ajtó, jött ránk a hideg.
Szégyen-nem szégyen én visszavettem a polár felsőmet.

De folytassuk a tegnapi nappal:
Helyszín: Bocskai István Általános Iskola Sportcsarnoka
Cucc: ... azt hittétek, mi?

Ezen rendezvényen ugyanis nem mi szolgáltattuk a zenét.
Egyszerűen az együttesünkkel úgy döntöttünk, hogy ideje egy kicsit kikapcsolódni.
Ha azt vesszük, végülis összejött a dolog.
Ezen éjszaka alatt rengeteg kollégával sikerült találkozni, szinte öröm volt egy pár szót váltani velük.
Aztán volt szerencsém megtekinteni a technikai apparátust is.

4db Dynacord VariSub28, amelyből 2-2db volt egymás elé helyezve.
2db Dynacord Variline VL212 top vízszintesen felfüggesztve.
2db Dynacord A112 12"-es top, állványon.

Mindez EV végfokokkal, EV crossoverrel, és fázishelyesen meghajtva.
Ennek elején egy Midas M32R volt, a saját Stagebox-ával együtt.

Hangtechnikus barátom annyira tiszteli ezt a szakmát, hogy nem bízta a véletlenre:
- Furmann Stabilizátorok, mind a keverőnél, mind az erősítőknél
- Csak a tablet+router kombóra költött annyit legalább, mint maga a Keverő, hacsak nem többet.
De elhihetitek, hogy nincs az a gócpont ami annak a Wifi hálózatnak keresztbe tudna tenni.
- Egész komoly mikrofon parkkal rendelkezik.
Meg sem merem mondani, hogy a nála lévő DPA mikrofonozás az mit kóstálhat.
Egy a biztos, hogy ahol ez van feltéve egy akusztikus hangszerre, ott az jön ki a cuccon, ami bemegy rajta,
semmit nem színez, de mégis élvezet hallgatni.
- Jah, és ha még nem mondtam volna, egy megszállott Midas fan!
Amikor én megismertem annak idején, Midas Venice F32-vel tolta.
Nem számított egy túl kommersz darabnak, már csak azért sem, mivel vásárlásakor egy fémplakettet kapott a keverőjéhez.
Azt ne kérdezzétek, hogy hanyadik darab volt, ennyi idő távlatából már nem igazán emlékszem rá, de ez a dolog azért megragadt bennem.
Ám láthatjátok, van ami nem változik. Bár az idő eltelt, Ő megmaradt ennél a márkánál ...
És szerintem nincs még egy olyan ember, aki ennyire becsüli azt amije van.

Ám a zenekar valamiért mégis a Dynacord keverőjéhez ragaszkodott ... nem is értem.
Nekem ha felajánlanának egy ilyen lehetőséget, nincs az az isten, hogy én azt visszautasítsam.
Nekem, akinek jó pár évig volt szerencsém Dynacorddal dolgozni, pontosan tudom,
hogy még egy passzív cuccon is jól hallható különbségek jelentkeznek akkor, amikor Digitális keverőt használ az ember.

Nem biztos, hogy mindenkinek bejön, de amint egy jól beállított digitális cájgot meghall az ember, átértékeli magában mindazt, amit idáig az analóg világról gondolt.

Persze a DPA mikrofonozás lehetőségére azonnal kapott a szaxofonos kolléga ... A meglévő Shure mikrofonja, ugyanis az adott környezetben azonnal elvérzett.
Mindamellett itt is beigazolódott a billentyűsök körében sokak által szajkózott mondat:

Hiába van csúcs kategóriás hangszered, ha nem tudsz vele foglalkozni.

És amikor tőlünk tanácsot kérnek ezzel kapcsolatban, - mert ilyen is van, de mi azért tudunk erről beszélni, mert legalább valamit teszünk is annak érdekében, hogy megszólaljon az a vas, -
senkit sem akarunk lebeszélni a hangszerváltásról, de nyilván elmondjuk, hogy ezért jó és ezért nem, aztán legalább megszívleli a tanácsunkat.
Na de itt amikor, egyetlen egy csárdás stílus 4 variációja 12 féleképp szólal meg a Genosból, de nem az improvizáció miatt, azért ott jó lenne elgondolkodni azon, hogy érteni is kéne egy hangszerhez,
nem csak birtokolni.

Aztán volt ennek az estének egy sztárvendége is: Jolly.

A "Road" személyzetéből ítélve, azt hittem valami értelmes technikai alappal érkezik.
Ehhez képest, volt egy Macbook Air, egy Focusrite Scarlet 2i2 Gen3 hangkártya, illetve egy Traktor DJ 2 szoftver.
És még az egész műsora is full playback volt.

De mindent összevetve: szerintem mindezek nem vontak le semmit sem az este értékéből. :)
Csak a hangtechnikus haverom, és szakmai beszélgetések miatt már megérte ide eljönni.


Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b

Új hozzászólás