Üdv. mindenkinek!
Ismét egy nagy beszámolóval készültem nektek, mely a pénteki és a tegnapi napot foglalja össze.
Kezdjük a Péntekkel.
Egy lájtos kis lagzi.
Helyszín: Liget Rendezvényház.
Cucc: Kapkodós Cájg
Volt benne szertartás hangosítás is, ám a szervezésbe egy kis hiba keletkezett,
ugyanis nem tudtunk róla, hogy a helyszín előterében tartják a szertartást.
Mert ha így tudjuk, akkor egy plusz hangfallal minimum készültünk volna.
De mivel a két helyiséget csak egy 2-3 méteres folyosó választotta el, így áthidaltuk a problémát.
Kinyitottuk az ajtót, és átfordítottuk a hangfalat a szertartás idejére.
Maga a buli nagyon kultúrált keretek között zajlott le, igazi mindenevő volt a csapat, ha használhatom ezt a kifejezést.
Egy tanács:
A többrétegű öltözés télen elengedhetetlen, főleg ebben a teremben.
Sajnos az előtérben nincs fűtés, illetve a nyílászárók korszerűsítése is elmaradt.
És hiába volt maga a rendezvényteremben jó a fűtés, mivel állandóan nyitva volt az ajtó, jött ránk a hideg.
Szégyen-nem szégyen én visszavettem a polár felsőmet.
De folytassuk a tegnapi nappal:
Helyszín: Bocskai István Általános Iskola Sportcsarnoka
Cucc: ... azt hittétek, mi?
Ezen rendezvényen ugyanis nem mi szolgáltattuk a zenét.
Egyszerűen az együttesünkkel úgy döntöttünk, hogy ideje egy kicsit kikapcsolódni.
Ha azt vesszük, végülis összejött a dolog.
Ezen éjszaka alatt rengeteg kollégával sikerült találkozni, szinte öröm volt egy pár szót váltani velük.
Aztán volt szerencsém megtekinteni a technikai apparátust is.
4db Dynacord VariSub28, amelyből 2-2db volt egymás elé helyezve.
2db Dynacord Variline VL212 top vízszintesen felfüggesztve.
2db Dynacord A112 12"-es top, állványon.
Mindez EV végfokokkal, EV crossoverrel, és fázishelyesen meghajtva.
Ennek elején egy Midas M32R volt, a saját Stagebox-ával együtt.
Hangtechnikus barátom annyira tiszteli ezt a szakmát, hogy nem bízta a véletlenre:
- Furmann Stabilizátorok, mind a keverőnél, mind az erősítőknél
- Csak a tablet+router kombóra költött annyit legalább, mint maga a Keverő, hacsak nem többet.
De elhihetitek, hogy nincs az a gócpont ami annak a Wifi hálózatnak keresztbe tudna tenni.
- Egész komoly mikrofon parkkal rendelkezik.
Meg sem merem mondani, hogy a nála lévő DPA mikrofonozás az mit kóstálhat.
Egy a biztos, hogy ahol ez van feltéve egy akusztikus hangszerre, ott az jön ki a cuccon, ami bemegy rajta,
semmit nem színez, de mégis élvezet hallgatni.
- Jah, és ha még nem mondtam volna, egy megszállott Midas fan!
Amikor én megismertem annak idején, Midas Venice F32-vel tolta.
Nem számított egy túl kommersz darabnak, már csak azért sem, mivel vásárlásakor egy fémplakettet kapott a keverőjéhez.
Azt ne kérdezzétek, hogy hanyadik darab volt, ennyi idő távlatából már nem igazán emlékszem rá, de ez a dolog azért megragadt bennem.
Ám láthatjátok, van ami nem változik. Bár az idő eltelt, Ő megmaradt ennél a márkánál ...
És szerintem nincs még egy olyan ember, aki ennyire becsüli azt amije van.
Ám a zenekar valamiért mégis a Dynacord keverőjéhez ragaszkodott ... nem is értem.
Nekem ha felajánlanának egy ilyen lehetőséget, nincs az az isten, hogy én azt visszautasítsam.
Nekem, akinek jó pár évig volt szerencsém Dynacorddal dolgozni, pontosan tudom,
hogy még egy passzív cuccon is jól hallható különbségek jelentkeznek akkor, amikor Digitális keverőt használ az ember.
Nem biztos, hogy mindenkinek bejön, de amint egy jól beállított digitális cájgot meghall az ember, átértékeli magában mindazt, amit idáig az analóg világról gondolt.
Persze a DPA mikrofonozás lehetőségére azonnal kapott a szaxofonos kolléga ... A meglévő Shure mikrofonja, ugyanis az adott környezetben azonnal elvérzett.
Mindamellett itt is beigazolódott a billentyűsök körében sokak által szajkózott mondat:
Hiába van csúcs kategóriás hangszered, ha nem tudsz vele foglalkozni.
És amikor tőlünk tanácsot kérnek ezzel kapcsolatban, - mert ilyen is van, de mi azért tudunk erről beszélni, mert legalább valamit teszünk is annak érdekében, hogy megszólaljon az a vas, -
senkit sem akarunk lebeszélni a hangszerváltásról, de nyilván elmondjuk, hogy ezért jó és ezért nem, aztán legalább megszívleli a tanácsunkat.
Na de itt amikor, egyetlen egy csárdás stílus 4 variációja 12 féleképp szólal meg a Genosból, de nem az improvizáció miatt, azért ott jó lenne elgondolkodni azon, hogy érteni is kéne egy hangszerhez,
nem csak birtokolni.
Aztán volt ennek az estének egy sztárvendége is: Jolly.
A "Road" személyzetéből ítélve, azt hittem valami értelmes technikai alappal érkezik.
Ehhez képest, volt egy Macbook Air, egy Focusrite Scarlet 2i2 Gen3 hangkártya, illetve egy Traktor DJ 2 szoftver.
És még az egész műsora is full playback volt.
De mindent összevetve: szerintem mindezek nem vontak le semmit sem az este értékéből.
Csak a hangtechnikus haverom, és szakmai beszélgetések miatt már megérte ide eljönni.