Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat :)

Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt

Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról ;)

Mikrofonok

Hangtechnikával kapcsolatos témák

Moderátor: Moderátorok

Avatar
B.Bazsi
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 2
Hozzászólások: 1325
Csatlakozott: 2012.03.12. 21:02
Hangszer: Roland BK9
Tartózkodási hely: Heves megye, Sirok
Adott köszönetek: : 1042 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1461 alkalommal

Re: Mikrofonok

Hozzászólás: # 63321Hozzászólás B.Bazsi
2019.10.04. 06:45

Beállás nálunk: össze állítjuk a cuccot, mindenki beáll a mikrofon mögé, szólok Zsuzsának (Audio-technika ae4100): állítsuk be a mikrofonod, nézzük meg a hangerőt! Ő, csukott szájjal random dudolva: mmmmmmmmmm... Kérdezem: -Igy fogsz énekelni?? Válasz : - neeeeeem.... Én: -akkor légyszives nyitott szájjal egy olyan hangerőn amin énekelsz majd. 🙂 Oké beállítjuk. Következik Miklós (Shure beta 58), mondom neki énekeljen valamit. Ő minimális hangerőn... Én: -ilyen hangerőn fogsz énekelni?? Ő: -nem, dehogy! Én: -akkor leszel szíves normál hangerőn...? 🙂 5-ből négyszer így megy nálunk... 🙂 Én (A.t. ae4100) természetesen mindig úgy csinálom ahogy kell, ügyesen, precízen, nagyon jól 😃😁


Roland Bk9, Soundcraft ui16, Audio-Technika AE4100, dB opera 15, dB Cromo 10.

Avatar
B.Bazsi
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 2
Hozzászólások: 1325
Csatlakozott: 2012.03.12. 21:02
Hangszer: Roland BK9
Tartózkodási hely: Heves megye, Sirok
Adott köszönetek: : 1042 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1461 alkalommal

Re: Mikrofonok

Hozzászólás: # 63322Hozzászólás B.Bazsi
2019.10.04. 06:51

Ja, a kedvencem mikor fél méterre állnak meg a mikrofontól oszt úgy suttognak bele... :dash2: Szólnak a közönségből hogy nem hallják, mondom hogy álljon közelebb, meg talán próbálja úgy hogy ne csak meleg levegő jöjjön ki a torkán. Közelebb áll 5 centivel... :hit2: :dash2: :cry2:


Roland Bk9, Soundcraft ui16, Audio-Technika AE4100, dB opera 15, dB Cromo 10.

Avatar
Asterix
Globális Moderátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 2
Hozzászólások: 3474
Csatlakozott: 2011.10.28. 17:51
Hangszer: -
Tartózkodási hely: Magyarország, Eger
Adott köszönetek: : 1827 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2886 alkalommal

Re: Mikrofonok

Hozzászólás: # 63323Hozzászólás Asterix
2019.10.04. 07:32

Én ezt a templomban simán megoldottam. Ott is mindig gond volt, hogy nem hallják a felolvasókat és a papot. Adtam rá hangerőt, persze csak úgy, hogy az én hangom mellett ne legyen gerjedés, majd -30dB-re beállítottam a gate-t...
Így, aki megüti a mércét, az elég hangos lesz, aki nem üti meg, az pedig 0. Így már megszokták, hogy vagy a mikrofont húzza a szája elé, vagy hangosabban olvas... :lol:



Avatar
goozl
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 2
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2013.06.04. 09:53
Hangszer: Korg Pa1X Pro,Roland GT6,GT10, Fender Strat kópia.
Tartózkodási hely: Balatonboglár
Adott köszönetek: : 271 alkalommal
Kapott köszönetek: : 325 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Szoft lehetőségek Logic/Cubase/Pro Tools stb.

Hozzászólás: # 63561Hozzászólás goozl
2019.10.31. 13:18

Karesz írta:
2019.10.01. 10:10
Nincs kontrol hangfalam sajnos.A gain csak addig van feltekerve,míg a led ki nem villan,utánna egy picit visszavéve..a csatorna masterén szoktam a hangerőt állítani neki.
a keverő egy alesis multimix 8fx,parametrikus középpel.A beállítás is gyakorlatilag fix,nem igen nyúlok hozzá,be lett állítva egyszer fajintosan.Az eq-ról meg a dbx gondoskodik..ezért nem értem az egészet..
Szervusztok!
Nem értem ezt a rendszerprocis ügyet..
Mivel a rendszervezérlő dolga az a mély és szélsessávú út (utak) elcrossolása, és a limitálás beállítása max. Lehet benne equalizer beállítsáokat eszközölni ez tény. Kell is amennyiben a bemért rendszered itt-ott lyukas.
Semmiképpen nem dolg a az aktuális rendszer hangszínánek beállítása.
HA egy hangrendszert az ember jó helyen szétvált több útra, majd ki Eq-zza ahol kell, akkor ahhoz nem kell többet nyúlni.
A hangszíkorrekció kizárólag a master eq-n vagy a keverőpulton történik.
Üzemeltetek "nagy rendszert" és nem egy nagy fesztiválon dolgoztam installáláskor is.
A kompresszor beállítás megint megér egy misét.
De azt gondolom, hogy ha jó az input, jól szól a rendszer egyenesbe (0-ra) állított catorna és master Eq-val akkor nem fog rosszul szólni a muzsika.
Sajnos soikan rossz kompresszor és fekket beállításokkal többet ártanak a hangképnek mint használnak.

Nem kötekedni szerettem volna, csak tapasztalataimból kiindulva segítő szándékkal posztolni.:D

Üdv: G. Laci.


Hangtechnikus, rendszer Dynacord Forum Line 2*15KW, Yamaha 02R digit, Soundtracks Megas Monitor, Studiomaster Horizon powermixer, Studiomaster Gold 16/8/16: Hangszer: Korg PA 1XPRO.

Avatar
Karesz
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 4
Hozzászólások: 2058
Csatlakozott: 2011.09.24. 15:23
Hangszer: Novation remote sl 49,Yamaha DXR 10 MK2,DBX PA2
Tartózkodási hely: Cegléd
Adott köszönetek: : 1877 alkalommal
Kapott köszönetek: : 744 alkalommal

Re: Mikrofonok

Hozzászólás: # 63577Hozzászólás Karesz
2019.10.31. 22:14

Szia Laci!
Nem vagyok annyira otthon ezekben a témákban,de szerintem egy tökéletesen kiequzott,crossolt,stb...dal nem hiszem,hogy ugyan olyan frankón fog szólni egy szabadtéren,vagy akár egy pincében,vagy egy full fa étteremben.Amit itt többen is használunk rendszerprocit,annak lagnagyobb előnye,hogy bármilyen teremben képes a hely akusztikájának megfelelően beállítani az ott éppen leg optimálisabb hangzást.Lehet,hogy egy stúdióban belőtt dalnak pl-egy pincében túl sok lesz mondjuk a magas,vagy közép,vagy akármi,vagy sok.,ezt képes beállítani,hogy a lehető legjobban szólaljon meg az adott helyiségben.Teszi ezt folyamatos real time módban.
A mikrofon problémám adódhat sok mindenből,amire még nem jöttem rá,mert nem volt még időm kísérletezgetni,de mint tapasztalom,egy adott frekvencia szokott gerjedést okozni,tehát nem a mély búg be,nem is a magas fütyül,hanem valami más freki gerjed be adott hangerőn.Egy digi keverő valószínüleg megoldaná a problémát...



Avatar
goozl
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 2
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2013.06.04. 09:53
Hangszer: Korg Pa1X Pro,Roland GT6,GT10, Fender Strat kópia.
Tartózkodási hely: Balatonboglár
Adott köszönetek: : 271 alkalommal
Kapott köszönetek: : 325 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Mikrofonok

Hozzászólás: # 63580Hozzászólás goozl
2019.10.31. 23:04

Karesz...!
Jól értem automatikusan a saját mérőmikrofonjával minden alkalommal a teremben beállítjátok a rendszert?
Amúgy a vágási frekvenciák ha több útban használjátok a szettet?
Vagy egy pár hangfalat eq-ztok vele?
Ezt meg végképp nem vágom..
Mert ennyi erőből egy darab mérőmikrofonnal egy smaart szoftverrel meg lehet mérni és eq...
Kb ugyanazt kapjuk. Igaz nem önjáró a dolog..


Hangtechnikus, rendszer Dynacord Forum Line 2*15KW, Yamaha 02R digit, Soundtracks Megas Monitor, Studiomaster Horizon powermixer, Studiomaster Gold 16/8/16: Hangszer: Korg PA 1XPRO.

Avatar
Mauglidyro
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 7
Hozzászólások a témában: 1
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
Hangszer: Villanycsengő, 3 fázisú elektromos brácsa
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Adott köszönetek: : 68 alkalommal
Kapott köszönetek: : 412 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Mikrofonok

Hozzászólás: # 63582Hozzászólás Mauglidyro
2019.11.01. 18:17

Először is tegyünk rendet a fejekben, mert 3 külön fogalomról van szó.

Van a Chanel Strip EQ-zás, amikor csak az adott csatornán színezel.

Van a Master EQ, ahol az összesített jelen tudsz még finomhangolni.

És van a Korrekciós EQ, ami jelenesetben a DBX-ben van. Ennek az algoritmusa javítja ki a terem akusztikai hibáit a referencia zaj (ami végülis "rózsazaj") alapján.
Tehát a DBX PA2 AutoEQ mérése végülis akusztikai hiányosságokat, hibákat korrigál.

A mérés után szoktuk tapasztalni azt a jelenséget, hogy megnyílik a cucc, sokkal részletgazdagabb lesz az a hang, amit átengedsz a rendszeren.

Megtörténik a mérés, a hangforrásokat kell egyesével átnézni.
Tolópotit 0 állásba toljuk ki!!!!!!!!!
Ha annyi pénzem lenne, ahányszor azt látom, hogy a delikvens nem boldogul a helyes hangerő eltalálásával ...
Mert a szerencsétlen adja a gaint, az előfok már piroslik, a kimenő hang torz, de a tolópotméteren ha már egy mm-t is mozdít szinte elhalkítja a hangforrást, és csodálkozik, hogy valami nincs rendben.

Mégegyszer.

Tolópotit 0 állásba ---> Gain potmétert érzéssel szabályozni. +21,5dB körüli előerősítéstől már általában átüt az ének a zenén, persze ezt előfok és mikrofon válogatja. ---> Én úgy vettem észre, minél nagyobb előerősítéssel dolgozom, annál hamarabb kell a csatornán EQ-val korrigálnom a problémás hangforrást, épp ezért ha 21,5dB után sem jönne meg a csatorna hangja, akkor innentől kezdve már lehet a tolópotmétert használni hisz az a tartomány ahol az adott potméter és adott mértékben hangerőt szabályoz teljesen biztonságos.

Aztán jön az EQ --->

A 4db Parametrikus EQ-ból az XR12-ben, végülis csak 2 van fixre programozva.
1. 130Hz-es Shelf, mint mély szabályzás
2. 1Khz-es Bell filter 1-es Q értékkel, ez az egy band, aminek a frekvenciája és a mennyisége is állítható az egyedi kezelő felületen.
3. 4Khz-es Shelf, mint magas szabályzás
4. Változó ... Ezt használom korrigálásra, ha valamelyik frekin megindulna valamelyik mikrofon.

Viszont ha helyes a Gain struktúra, akkor nem kell 5dB-nél nagyobb vágást/emelést alkalmaznom egy mikrofon sáv EQ-zásához.
Az más tészta, ha egyszerre több mikrofon is van fenn, és a mélynél sokszor -8dB vágást alkalmazok, de ezt is mikrofonja válogatja.

Persze a dolgokat tovább bonyolíthatja a kontroll ládák elhelyezése, EQ-zása is.
Nekünk mindenesetben a földön van, valamint 150-200Hz-nél már vágom az alját a monitor körnek, hiszen ennyi mikrofon és a mélyláda mellett már kezelhetetlen lenne ez a tartomány befelé.

További beavatkozás az EQ-ban:
- 1.4khz-nél kb 4-5 dB-es széles vágás, amely a Cross frekinél az átfedésből fakadó "puklit" tünteti el. Így még egy gerjedési gócpont kizárva.


Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b

Avatar
Karesz
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 4
Hozzászólások: 2058
Csatlakozott: 2011.09.24. 15:23
Hangszer: Novation remote sl 49,Yamaha DXR 10 MK2,DBX PA2
Tartózkodási hely: Cegléd
Adott köszönetek: : 1877 alkalommal
Kapott köszönetek: : 744 alkalommal

Re: Mikrofonok

Hozzászólás: # 63583Hozzászólás Karesz
2019.11.01. 19:12

Még annyit erről,hogy a dbx-en kettő benet van,és 6 kimenet,és én pl.a keverő és a sub közé kötöm be,mivel nekem abban van a top erősítő is.Vágási frekit lehet a dbx-en is,de nemek a subban van beállítva.Mivel én 2.1 rendszer használok,így más a helyzet az én esetemben,mint pl.ha külön sub,és külön topok lennének atívban,Ezt a mérést én minden alkalommal elvégzem,de el lehet menteni az adott helyiség beállításait,így adott esetben,ugyan abban a helységben,ugyan azzal a cuccal nem szükséges mérni.A többit Rody nagyon jól összefoglalta.



Új hozzászólás