Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat ![]() Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról ![]() |
Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Moderátor: Moderátorok
- Mauglidyro
- VIP
- Blogbejegyzések: 7
- Hozzászólások a témában: 81
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
- Hangszer: Yamaha Genos 1
- Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
- Adott köszönetek: : 87 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 450 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Mi elengedtük a stúdió monitor kérdését.
Van 2 pár M-Audio BX4, ami inkább multimédia hangfal, sőt az egyik csak erre a célra van, a másikat meg akkor használom, ha sokáig van rajtam a füles, egy félórára letudjam tenni, és ha valami olyasmin ügyködöm, amihez nem feltétlenül szükséges a füles hangja, legyen min hallgatózni.
De tökéletesen bevált a helyi nótaklubba is a múltkor, mikor nótaműsorra mentem vele gyakorolni, ettől függetlenül továbbra is azt vallom, hogy hangfalat csak ott használjunk, ahol az rendeltetésszerűen is képes működni, tehát egy stúdióhangfalat ne vigyünk buliba.
Eleve nem vagyunk eleresztve annyira anyagilag, hogy egy jóra való stúdió monitort, mondjuk egy pár Sceptre S8-at szerezzek itthonra, és mondjuk nem szól olyan jól, mint mondjuk egy Neumann NDH30.
Mindent fülesben keverek össze, erre még a jó öreg Sony XD150b-t használom, és még van a szekrény tetején 3db bontatlan darab belőle, ha megkotlana a jelenlegi példány, akkor legyen mivel pótolni.
Másfelől az élőadásokban is rákényszerültünk egy csendesebb workflow kialakítására, hiszen mostanában eléggé későn szoktuk megkezdeni az élőadásokat, amiket a család (pláne, hogy szobai körülmények közt teremtünk "stúdiószerű" körülményeket) nem igazán díjaznak, ezért én az In-Ear fülesemet használom (Shure SE215), Jani meg azt, ami éppen a kezem ügyébe kerül. (Sony XD150b vagy Superlux füles).
Van 2 pár M-Audio BX4, ami inkább multimédia hangfal, sőt az egyik csak erre a célra van, a másikat meg akkor használom, ha sokáig van rajtam a füles, egy félórára letudjam tenni, és ha valami olyasmin ügyködöm, amihez nem feltétlenül szükséges a füles hangja, legyen min hallgatózni.
De tökéletesen bevált a helyi nótaklubba is a múltkor, mikor nótaműsorra mentem vele gyakorolni, ettől függetlenül továbbra is azt vallom, hogy hangfalat csak ott használjunk, ahol az rendeltetésszerűen is képes működni, tehát egy stúdióhangfalat ne vigyünk buliba.
Eleve nem vagyunk eleresztve annyira anyagilag, hogy egy jóra való stúdió monitort, mondjuk egy pár Sceptre S8-at szerezzek itthonra, és mondjuk nem szól olyan jól, mint mondjuk egy Neumann NDH30.
Mindent fülesben keverek össze, erre még a jó öreg Sony XD150b-t használom, és még van a szekrény tetején 3db bontatlan darab belőle, ha megkotlana a jelenlegi példány, akkor legyen mivel pótolni.
Másfelől az élőadásokban is rákényszerültünk egy csendesebb workflow kialakítására, hiszen mostanában eléggé későn szoktuk megkezdeni az élőadásokat, amiket a család (pláne, hogy szobai körülmények közt teremtünk "stúdiószerű" körülményeket) nem igazán díjaznak, ezért én az In-Ear fülesemet használom (Shure SE215), Jani meg azt, ami éppen a kezem ügyébe kerül. (Sony XD150b vagy Superlux füles).
Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 2x Turbosound Milan M15b
- BodziLalikirály
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 169
- Hozzászólások: 558
- Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
- Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
- Tartózkodási hely: Veresegyház
- Adott köszönetek: : 1621 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 525 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Szia Bazsi!
Régen állítottam már be ilyen típust és közben volt vagy 10 más márka és típus ami teljesen más, így nem sokra emlékszem vele kapcsolatba, de nem volt túl bonyolult.... szerintem....
De.!
Ezt ajánlanám figyelmedbe:
Illetve ezen típushoz beszélgetés: https://www.facebook.com/groups/1398628 ... cale=hu_HU
Lalikirály, ennyi és nem több..!!!
-
- Újonc
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 1
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2023.09.03. 17:19
- Hangszer: Korg Pa700
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Sziasztok! Keverő vásárlás előtt állok, nincs nagy budget rá, 110 ezrem van, ennyiért szeretnék vagy újat, vagy valami használtat. Az első preferencia lenne az Allen & Heath Zed-10FX, de az nagyon messze van tőlem és én szeretném kiorobálni, mielőtt megvenném. A kalapban van még az RCF10XR, Yamaha Mg 10 xu (vagy az újabb verziója), Mackie Profx10V3, de, ha valaki tud ajánlani ezen az áron valami jól használható keverőt, vagy netán lenne neki eladó Budapest környékén, kérem ne tartsa magában!
A felállás: 2 ének, Yamaha psr s775, Korg Pa700, esetleg néha gitár. Amiről szól a cucc: egy pár Rcf Art715 A Mk4, illetve egy pár Alto TS312.
Egy másik kérdésem is lenne, tervezünk aktív mélyet is. Mindenképpen al kimenetes keverőt kéne néznem, vagy esetleg mehet a 4 aktív top az aktív sub bemenetére és úgy ez az egész a keverő Master kimenetére?
Köszi előre is a segítséget!

Egy másik kérdésem is lenne, tervezünk aktív mélyet is. Mindenképpen al kimenetes keverőt kéne néznem, vagy esetleg mehet a 4 aktív top az aktív sub bemenetére és úgy ez az egész a keverő Master kimenetére?
Köszi előre is a segítséget!

- ---Qgli---
- VIP
- Blogbejegyzések: 14
- Hozzászólások a témában: 574
- Hozzászólások: 3008
- Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
- Hangszer: -
- Adott köszönetek: : 969 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2447 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Rendeltem a hangszerplázától egy Jack-Jack-es kábelt és nem megy bele a hangszer aljzatára!
Van valamiféle új jack dugó variáció? Lemaradtam valamiről?
Mindenhová belemegy, csak a korg-ba nem.
Tud erről valaki valamit?
Van valamiféle új jack dugó variáció? Lemaradtam valamiről?
Mindenhová belemegy, csak a korg-ba nem.
Tud erről valaki valamit?
-
- Újonc
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 1
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2023.12.04. 08:36
- Hangszer: Korgpa4x
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Sziasztok!
Milyen hangoszlopot preferaltok egy fo billetyus rezmszere vendeglatasba? Hangfal allvanyozast kiiktatnam!
Turbosound ip2000
Ld Systems Maui 28 G3
EV Evolve 50
Ezek kozott gondolkozom, mondjuk arba van szoras rendesen!
Valakinek van szemelyes tapasztalata, vagy ajanlasa?
Koszonom a valaszokat!
Milyen hangoszlopot preferaltok egy fo billetyus rezmszere vendeglatasba? Hangfal allvanyozast kiiktatnam!

Turbosound ip2000
Ld Systems Maui 28 G3
EV Evolve 50
Ezek kozott gondolkozom, mondjuk arba van szoras rendesen!
Valakinek van szemelyes tapasztalata, vagy ajanlasa?
Koszonom a valaszokat!
- ---Qgli---
- VIP
- Blogbejegyzések: 14
- Hozzászólások a témában: 574
- Hozzászólások: 3008
- Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
- Hangszer: -
- Adott köszönetek: : 969 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2447 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Evolve 50-et hallgattam. Hangminőségileg kifogástalan. Azt hiszem 127 Db hangerőre képes. Szállodába nekem tökéletes lett volna, de 150 fős bálokban a hangereje kevés ( márpedig még bálokat is csinálom, bár már a végét járja a bálozásom ).
Ha befejezem a bulikat, akkor nekem ez az alternatíva lesz.
Ha befejezem a bulikat, akkor nekem ez az alternatíva lesz.
- forissandor
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 86
- Hozzászólások: 820
- Csatlakozott: 2013.10.26. 11:21
- Hangszer: ?
- Tartózkodási hely: BAZ megye
- Adott köszönetek: : 268 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1579 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Nekem volt LD Maui 28-am. Egy párral szilvesztereztem 180 fő-vel, fele dj fele automata. Nyilván elbírt volna egy plusz 15-18-as mélyládát, de elégséges volt a hangerő. A hangképe annak is kifogástalan.
Vagy 5-6 éve volt LD Curv 500-am, az (számomra) sokkal minőségibb volt.
Vagy 5-6 éve volt LD Curv 500-am, az (számomra) sokkal minőségibb volt.
- Mauglidyro
- VIP
- Blogbejegyzések: 7
- Hozzászólások a témában: 81
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
- Hangszer: Yamaha Genos 1
- Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
- Adott köszönetek: : 87 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 450 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Következzen az első hosszabb megszólalás, így a régiúj színekben ... Hatalmas köszönet @Joe83 -nak, alias Ghostinak a bizalomért.
Amit majdnem megléptem – és amit most mégis meglépek
Az elmúlt hónapban egy jó ideje érlelt terv került igazán fókuszba: a keverőcserén gondolkodtam, mint ahogy arról az az Adok-Veszek topikban értesülhettetek. Nem csupán kényszer vagy újdonságvágy vezérelt – a rendszer, amiben dolgozom, egyszerűen másfajta eszközt kívánt volna. Más méretet, más kiosztást, más rugalmasságot.
Az Allen & Heath Qu-16 hosszú ideig jó partner volt. De az együttes átalakulása, a tartalomgyártás tempójának változása, a fülmonitor-kezelés igénye (külső eszközök nélkül), és az aux routing szűk keresztmetszete új prioritásokat hozott.
Lehetséges jelöltek:
Aztán megérkezett a valóság:
Megjelent a Qu-5, és ezzel együtt a használt Qu-széria ára padlót fogott. A Qu-16-om így gyakorlatilag eladhatatlanná vált értelmes áron, és az a pici pénz, ami rásegítésként szolgált volna, hirtelen köddé vált.
Újratervezés – praktikusabb szinten
A nagy ugrás tehát egyelőre elmarad. De ha már a keverő marad, legalább minden más legyen körülötte rendezettebb.
Ezért most a kábelmenedzsment kerül fókuszba.
Elegem lett abból, hogy:
Amit majdnem megléptem – és amit most mégis meglépek
Az elmúlt hónapban egy jó ideje érlelt terv került igazán fókuszba: a keverőcserén gondolkodtam, mint ahogy arról az az Adok-Veszek topikban értesülhettetek. Nem csupán kényszer vagy újdonságvágy vezérelt – a rendszer, amiben dolgozom, egyszerűen másfajta eszközt kívánt volna. Más méretet, más kiosztást, más rugalmasságot.
Az Allen & Heath Qu-16 hosszú ideig jó partner volt. De az együttes átalakulása, a tartalomgyártás tempójának változása, a fülmonitor-kezelés igénye (külső eszközök nélkül), és az aux routing szűk keresztmetszete új prioritásokat hozott.
Lehetséges jelöltek:
- Behringer Wing Rack
Az egyik legizgalmasabb lehetőség. Kompakt, moduláris, fejhallgató-erősítőt is tartalmaz, és egy új kontakt révén meglepően jó áron hozzá tudtam volna jutni. - Behringer X32 Rack / X32C / Midas M32C + stagebox
Bevált rendszerek, de már kissé öregedő konstrukciók. Az M32C esetében hiányzott a minimális fizikai kezelőfelület, ami számomra fontos szempont volt. - Allen & Heath SQ-5/SQ5Rack
Hangzásban fantasztikus, de már méretben és árban is túlmutatott a lehetőségeimen. Egy kombi rackbe sem fért volna bele a nagy, a Rack-es pedig annyival nem lett volna olcsóbb. - Allen & Heath CQ széria
Elérhető árban, modern, de kevésbé rugalmas kimeneti lehetőségekkel. Kipróbálás után biztosra mondhatom, hogy bizonyos kompromisszumokat így sem kerültem volna el.
Aztán megérkezett a valóság:
Megjelent a Qu-5, és ezzel együtt a használt Qu-széria ára padlót fogott. A Qu-16-om így gyakorlatilag eladhatatlanná vált értelmes áron, és az a pici pénz, ami rásegítésként szolgált volna, hirtelen köddé vált.
Újratervezés – praktikusabb szinten
A nagy ugrás tehát egyelőre elmarad. De ha már a keverő marad, legalább minden más legyen körülötte rendezettebb.
Ezért most a kábelmenedzsment kerül fókuszba.
Elegem lett abból, hogy:
- összevissza lógnak a kábelek,
- mindig túlpakolom az alukoffert (a harmadikat dobom ki épp),
- és az új technikai fejlesztések miatt amúgy is sokkal több kábellel kell dolgoznom, mint korábban.
Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 2x Turbosound Milan M15b