Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat :)

Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt

Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról ;)

Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hangtechnikával kapcsolatos témák

Moderátor: Moderátorok

Avatar
Mauglidyro
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 5
Hozzászólások a témában: 59
Hozzászólások: 225
Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
Hangszer: Tyros4, SC88Pro
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Adott köszönetek: : 45 alkalommal
Kapott köszönetek: : 302 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67800Hozzászólás Mauglidyro
2021.09.26. 19:29

Na üdv mindenkinek!

Ismét egy tartalmas rendezvényen vagyunk túl.
Helyszín: Hajdúböszörmény, Széchenyi István Mezőgazdasági Szakiskola és Kollégium (Ebédlő)
Cájg: Digitális "Földrengés-szimulátor"

Kezdjük először a fejleményekkel.
Elbontottuk a Rack-et!
Kezdjük a történet elejével.

Történt ugyanis, hogy egyszer egyik este elkezdtünk Janival diskurálni a fejlesztésekről.
Megint előkerült az Aktív motyóra fejlesztés gondolata, amelyet megint elvetettünk.
Annyiban maradtunk, hogyha lecseng a szezon, egyeztetünk a Garry-vel egy állapot felmérést, illetve egy komplett generálozást.
Ami ki fog merülni egy újrafestésben, szivacs cserében, illetve egy védőtok cserében.

Gondolkodtunk hangszercserén is, de perpillanat nincs mire, nincs idő hasonló projekttel se foglalkozni,
és nincs olyan megoldás ami költséghatékony, illetve nem jár olyan hűdenagy felfordulással, de erről ennyit.

Aztán szóba kerültek a rack-ek.
Először a kapkodós cájg.
Nos abban egyet értettünk, hogy az XR12 azóta is hibátlanul teszi a dolgát, így Őt a továbbiakban is megtartjuk.
Powercube ... Ő esetében sincs olyan túl nagy problémánk, bár őt mai fejjel valamilyen DSP-s vagy 4 csatornás Behringer végfokra cserélnénk.
Mellesleg hiányzik belőle a dedikált DBX Pa2, amelyet haladéktalanul be kéne szerezni.

Aztán szóba került a Digitális "Földrengés-Szimulátor" is.
Hiába a nagyfater által összeheggesztett "szekér", sajnos nem könnyű a motyó, és pakolásnál is rengeteg értékes helyet tud elvenni a 8U magas rack.
Annak idején azt mondtam, hogy a 6U magas rack is simán elég lehetne.
Nos ez igaz is lehetne, ámde akkor a világba sem volt 6U magas rack, se itthon, se Thomannál.
Ráadásul akikkel akkor beszéltem, mind elbizonytalanítottak, hogy még a 4U magas rack sem biztos, hogy elég.
Na most az elhatározás hamar megtörtént, és amint piacra vágtuk a rack-et, másnap azonnal jelentkezett rá a vevő, aki egy az egybe, szállítási költségeket átvállalva elvitte eredeti áron.
Ez olyan gyorsan zajlott le, hogy az utódot még meg sem tudtuk vásárolni.

Aki most tervez rack-esíteni kombinált dobozba, az számoljon rá, hogy Robustból általános készlethiány van.
Illetve az egyedileg tervezett rack-ek elkészítési ideje, és ára emelkedhet.
Csak mondom, hogy az a 4U magas kombi rack, amit kinéztünk, 10-ből 9 webáruházban nem volt kapható, abban az 1 webáruházban is úgy volt az az 1 db, hogy valaki megrendelte, de valamilyen okból elállt az üzlettől.
Ráadásul mostanra kerül annyiba, mint amennyibe a 8U magas került akkor, amikor megvettük.
Sajnos elszállltak az árak.
Úgyhogy jobb híján felkerestük a kollégát, akinek annak idején eladtuk a Dynacord rack-jét.
Mázlinkra még kihasználatlanul várta a beépítés napját, így végül egyeztetések után kölcsönkaptuk a dobozt, és beleépítettük a kiszedett motyót, már ami belefért. Nyílván a DBX az egykori kistáskájában kapott már csak helyet.
Remélem a jövőhét folyamán már megérkezik az új házikó.

Behringer XD80USB helyett Alesis Nitro Mesh kit.
Na ez az a váltás, amire abszolút nem számítottam, főleg így a szezon vége előtt.
Viszont igyekszem tömörebben összefoglalni a változást.
Annyi biztos, hogy a karám az sokkal gyengébb, mint amilyen a Behringeré volt, de cserébe egy abszolút jól konfigurálható modulja van, nem mellesleg igen élethű dobsound-okkal. Ő esetében már nem annyira erőltetném a Sitalát.
Jah és Sztereó kimenettel!!!!!

Visszatérve a rendezvényre ...
A pakolás:

A rendezvény terem alatt esőtől védve tudunk eljutni a rendezvényterem bejáratához.
Viszont nincs lift, illetve a lépcsőházban viszonylag szűk a hely, így 2 embernek kissé nehézkes viszonylag nagyobb darabokat felvinni.

Nos a rendezvény az viszonylag kultúrált mederben zajlott az este folyamán(hálistennek mostanában visszaszorultak felénk a műmulatós igénytelenségek kereslete), viszont kiderült nem hiába ragaszkodnak egyes zenészek a dobogóhoz. Ugyanis az egyik vendégnek sikerült majdnem ráesnie a komplett berendezésre. (Egymás nyakába ültek, a felszálással nem volt baj csak a landolás nem sikerült tökéletesre a pár liter alkohol hatása alatt.) Csak a mélyládának volt köszönhető, hogy nem történt nagyobb baj.

Így elhatároztam, bármi áron, de valami mobil színpadot össze kell hozni amin kényelmesen elférünk, akár 5-en is. Már így is úgyis akartunk utánfutót venni, de így legalább indokolt.
Idáig nem sürgettük a beruházást, de egyszer tényleg úgy járunk, hogy a cuccban jól látható kár fog keletkezni, amit nem 2 fillér lesz kijavítani. Inkább fizessünk meg egy személyt, aki ha kell sofőr, ha meg kell akkor ezt is nagy gondossággal tudja összerakni. Mi tagadás ... Road-unk még úgy sem volt :)


Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Garry PC1504 MK II, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b

Avatar
Pumika
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 27
Hozzászólások: 400
Csatlakozott: 2011.10.22. 11:02
Hangszer: Ketron SD7-KORG 01/W
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszönetek: : 949 alkalommal
Kapott köszönetek: : 351 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67802Hozzászólás Pumika
2021.09.27. 10:18

Sziasztok. No nekünk is debütált a Dynacord Powermate 1000-3, nagy bulin vagyunk túl vele. Hatalmas művelődési központ, Tolna városa, lakodalom. A 4 db málynyomót (15", 18"), és 2db 15/3-as kompakt ládákat vittünk. Ráaksztottuk a 6 hangfalat ( 2ohm) a Dynacordra, és nagyon kellemesen, stabilan dolgoztunk vele. A Dynacord előtt is csináltunk már hasonlót, de ez brutálisan, dinamikusan, jó minőségben szólt, (elektromos dob, basszus gitár, billentyű, saxofon), mindannyiunk megelégedettségére.Üdv .



szenasitamas26
Újonc
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 16
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2017.01.15. 21:28
Hangszer: Korg Pa700
Tartózkodási hely: Tura
Adott köszönetek: : 48 alkalommal
Kapott köszönetek: : 28 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67805Hozzászólás szenasitamas26
2021.09.28. 07:29

Sziasztok tanácsot szeretnék kérni. Jelenleg 1 végfok és 4 top a felállás(15"-ak), mellé szeretnénk egy aktív mélyládát. Esetleg 200.000-ig van értelmes a piacon? Néztem a Alto Professional TS312S típusú mélyládát vagy az ANT GREENHEAD 15S típusút. Túl kicsi volna az Alto 12-es mérete? Inkább minimum 15-ös legyen?

Köszönöm előre is! :777


tonyo

Avatar
Asterix
Globális Moderátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 487
Hozzászólások: 3456
Csatlakozott: 2011.10.28. 17:51
Hangszer: -
Tartózkodási hely: Magyarország, Eger
Adott köszönetek: : 1754 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2865 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67806Hozzászólás Asterix
2021.09.28. 19:55

15"-os toppokhoz 2 db 18"-os szub minimum...
A 12"-os szubot csak dísznek vinnéd...



Avatar
BodziLalikirály
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 165
Hozzászólások: 535
Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
Tartózkodási hely: Veresegyház
Adott köszönetek: : 1491 alkalommal
Kapott köszönetek: : 497 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67807Hozzászólás BodziLalikirály
2021.09.29. 06:53

szenasitamas26 írta:
2021.09.28. 07:29
Sziasztok tanácsot szeretnék kérni. Jelenleg 1 végfok és 4 top a felállás(15"-ak), mellé szeretnénk egy aktív mélyládát.
Szia!

Nos nem írtad a top ládák típusát, pedig azt azért érdemes lenne tudni, milyen kategóriát képeznek illetve milyen tartományban képesek "dolgozni".
Volt a kezem ügyében olyan 15"-ös topláda (Omnitronic) amely jó ha a közép és magas frekiket képes volt megszólaltatni és a mély tartománya sehol nem volt, míg jelenleg is van egy pár olyan régi típusú "RH Sound" 15"-ös hangfalpárom amely még állványra téve is képes ütős mélyet produkálni és nem kell hozzá mélyláda!

Mert, hogy nem értek egyet teljes egészében Asterix-el a véleménye kapcsán:
Asterix írta:
2021.09.28. 19:55
15"-os toppokhoz 2 db 18"-os szub minimum... A 12"-os szubot csak dísznek vinnéd...
Ugyanis, ha a top ládák is képesek intenzíven (ha nem is 20, de ) 30Hz től megszólalni, amennyiben a 4-ből kettőt nem állványra hanem a földre teszed már jóval öblösebb mélyebb hangképet fogsz hallani felőlük és ezt egy-egy (akár 12"-es) plusz kimondott mélynyomóval megtámogatod valószínüleg nem leszel hiányában a mélytartománynak.
Abban viszont egyetértek Lacival, hogy azért a 15"-ös toppokhoz (amennyiben annyira nem tudják a mélytartományt) igenis szükséges egy elég teljesítményű 18"-as, de minimum 15"-ös mélyláda.

Mint mindig most is kihangsúlyozom, hogy mindezt saját tapasztalat után írom, és mindig azt javaslom ki kell próbálni és meghallgatva választani a lehetőségekhez mérten.


Lalikirály, ennyi és nem több..!!!

szenasitamas26
Újonc
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 16
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2017.01.15. 21:28
Hangszer: Korg Pa700
Tartózkodási hely: Tura
Adott köszönetek: : 48 alkalommal
Kapott köszönetek: : 28 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67808Hozzászólás szenasitamas26
2021.09.30. 07:05

BodziLalikirály írta:
2021.09.29. 06:53
[
Szia!

Nos nem írtad a top ládák típusát, pedig azt azért érdemes lenne tudni, milyen kategóriát képeznek illetve milyen tartományban képesek "dolgozni".
Nem olyan magas kvalitású hangfalak, egy pár Kempton 15-ös pár, illetve egy Garry copy ládapár. A Kemptonban gyári sugárzók vannak, a másik párban nemtudom, használtan vettük, nem is szedtem szét, de elég igényesen meg tudnak egyébként szólalni. A pontos frekiket nem tudom, de mélyláda nélkül is ki tudunk hozni egy viszonylag optimális hangzást, de én ezt szeretném megtámogatni egy dedikált mélyládával a dögösebb basszusokért.


tonyo

Avatar
vigo01
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 102
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2012.10.29. 15:18
Hangszer: Ketron Audya 5 - Korg Pa1X
Adott köszönetek: : 228 alkalommal
Kapott köszönetek: : 371 alkalommal

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67810Hozzászólás vigo01
2021.10.02. 22:02

https://www.alza.hu/bose-companion-2-tm ... wE#recenze

Vki ismeri ezt?
Hangszerhez kellene.


Ketron Audya 5 - KORG Pa1X - Hill-Audio Andante 1520 - Allen & Heath Zed-10 - Beta 58A

Avatar
Mauglidyro
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 5
Hozzászólások a témában: 59
Hozzászólások: 225
Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
Hangszer: Tyros4, SC88Pro
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Adott köszönetek: : 45 alkalommal
Kapott köszönetek: : 302 alkalommal
Kapcsolat:

Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok

Hozzászólás: # 67811Hozzászólás Mauglidyro
2021.10.03. 15:45

Na üdv. mindenkinek!

Úgy néz ki idáig perpillanat, hogy ismét lezárások elé nézhetünk.
Viszont hogy ne teljen a tegnapi napom eseménytelenül, épp ezért neki láttam leporolni a régi lájvos cájgot.

Régi terveim között szerepelt az egy keverős-élőadásos módszer megvalósítása, ám ezt sosem tudtam kivitelezni, mert az XR12 túl kicsi ehhez a mutatványhoz, a Qu16-ot meg nem tudtam olyan helyre rakni, ahol nincs útban, vagy nem látszódik bele a képbe, illetve hogy még elérjen az USB kábel.
Ráadásul most borult minden, mert nekem lett egy fülmonitorom, amit - nyilván, ha van rá lehetőség - itt is szeretnék használni.

Na most azt tudni kell, hogy nálunk ahol az élő adások készülnek az az én hálószobám.
Nem egy kis alapterületű szoba(pláne ha a hasznos területet vesszük alapul), bár ennyi embert, és hangforrást nagyon nehéz lesz benne lassan kezelni.
(Főleg ha olyan elképzeléseink is vannak, hogy lesz majd dobos is az élőadásban.)
Eleve a sarokágy már rengeteg helyet elvesz tőlünk, és meg kell mondjam, nincs is kihasználva. (Ha lesz rá egyszer lehetőségem, őt biztosan fogom cserélni.)
kép.png
Azt már most mondom, hogy ki fogja magát előbb utóbb nőni ez a dolog, és muszáj lesz nagyobb helyre költöztetni itt a cájgot, hogy ez hosszútávon fenntartható legyen.
Már most is a határait feszegetjük a helynek.


Akkor ott van a szaxofon, ami akusztikus hangszer, és már önmagában is nagyot bír szólni.
Idáig az volt a bevett gyakorlat, hogy a 2db Lite10 (utóbbi időkben 2db Lite12) szólt befelé, DBX-el korrigálva, állványon.
Viszont egy egy élő adás nem kis zajjal jár, itt első sorban a házban lakókra is figyelemmel kéne lenni, tehát csendesíteni kéne egy kicsit a szobán.
A fülmonitor mint ötletnek, se megoldásnak nem rossz. Bár azért bandán belül a megítélése igen vegyes.
Azért egy embernek a fülmonitorozása a Shure Se215+Behringer Powerplay P1 párossal alsóhangon 50 eft, kábelekkel együtt. Ezt senki sem vállalná be, pedig próbálok mindenkit meggyőzni a létjogosultságáról.
Ám itthoni környezetben felesleges is kifejezetten fülmonitort venni, és fejhallgatónak sem kell feltétlenül zártat választani.
15eft/fős keretből egy Behringer Powerplay P1+Sony XD150b is kiváló választás lehet. Minden másra ott van a DBX mérő mikrofonja, ami ilyenkor térmikrofonként is remek szolgálatot tehet.

Ám hogy jutottam el odáig, hogy 1 keverőn tudjam mind ezt lekezelni?
Ahhoz hogy megértsük a váltást, elsorolom, hogy mit hogy csináltunk régebben.

Úgy kb 5-6 évvel ezelőtt a legelső élő adások még csak egy Allen&Heath Zed10fx-en mentek.
Egy kis keverő, megannyi lehetőségekkel. Közvetlenül az interfészről ment kifelé a hang, a masterről pedig a DBX után megkaptuk az egészet visszafelé is.

Aztán 1-2 éve jutottunk el odáig hogy ismét fel tudjuk éleszteni a műsort.
- De akkor még nem igazán volt fix a kamera pozíció, kb minden élőadásnál változott.
- Mivel látszódott volna a keverő ezért USB-vel összekötni nem is tudtuk volna.
- Sztereó aux bár jó megoldásnak tűnik, de azt egy pokol úgy bekalibrálni, hogy a masterhez hasonló arányokat kaphassunk a lájvba kifelé.
- Az Alt Outtal igaz minden adott lenne, mert akkor onnan egyből lehetne menni a hangkártyára, külön potméter vezérli, és ha kell az EQ előtti állapotot is ki tudjuk rá vinni, de mire elér a hangkártyáig 2x kerül konvertálásra a jel.
- Bár a Qu16 egy viszonylag nagy tudású keverő, sajnos nem lehet rajta Matrixolni, tehát nincs olyan lehetőséged mint egy Behringer XR12-n, hogy a 2db Aux csatlakozóra ki tudd választani, hogy mit szeretnél kiküldeni.
Ám ez ebben a formában így azért nem teljesen igaz. Van benne Matrix funkció, de azt csak a gyári Stagebox-on működik, úgy viszont hibátlanul. Ámde egy ilyen stage box 250-300eft.
Bulikban nem vagyunk előrébb vele, évi 10-15 élőadásra meg luxus ilyet fenntartani. (Ha mindenképp túl akarjuk bonyolítani, még mindig olcsóbban jövünk ki, ha az XR12-t lecseréljük egy XR18-ra, és a Matrix funkciója is meg van)
A megoldás végül akkor az lett, hogy a Qu16 mastert rádugtam a Behringer UMC204HD bemeneteire, és a direct monitor funkciójával a master kimenetén keresztül megérkezett a jel az XR12-be, amiből az erőkockába, majd a hangfalakra ment a jel.
Ez volt a gyakorlat. Ahhoz képest, hogy miből indultunk, a végére nagyon túl lett bonyolítva.

De kis közben járással, és Malko segítségével összeraktuk Qu16-al az egészet úgy, hogy mostmár nincs szükség bekötni az XR12-t.
És mivel a Digitális földrengés-szimulátor kisebb házikóba költözött, ezért van rá lehetőség, hogy mostantól Ő legyen az elsődleges interfész az élő adások során.
Aztán persze még a gyakorlat eldönti, hogyan tovább, addig is az elmélet már meg van, és tesztelve is működik.
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Garry PC1504 MK II, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b

Új hozzászólás