Hozzászólás: # 68572Hozzászólás
Mauglidyro
2022.10.14. 07:39
Nagyon egyszerű a képlet.
Én annak idején úgy tanultam meg a hangszinek beváltásához az MSB+LSB összegeket, hogy nem használtam Instrument fájlt hozzá, hanem ami kellett hangszin, azért elő kellett kapni a hangszert és kimatekozni, hogy melyik bank lehet az.
A módszer sikerült ... Nem azt mondom, hogy több ezer hangszin beváltását tudom fejből, de tudom már, hogy egy adott hangszint nagyjából hol kell keresni.
És itt már azért képbe jöhet az Instrument fájl is.
Igy ezzel is nem kevés időt spórolok, de ha 0-ról kell valamit megirni, én nem is szoktam első körben túl bonyolitani a szitut, ha nincs meg a sound, ami kell, akkor majd Optimizer-nél meg lesz.
Jah, igen, az Optimizer 8.
Jelentős időt spórol meg számomra, hogy ez a kis szoftver mindent a kezem alá rak.
Mondjuk, legjobban - ahogy én észrevettem -, inkább Yamahára specializálódott.
Ami idáig 3-4 szoftveren keresztül csináltam, az most már csak esetleg 2-3.
PSRUTI végzi nálam úgymond a tisztogatást, amikor is az összes dupla eventet kitörli, illetve ez teszi rá nekem az akkordokat is a dalra.
És ha csak hangszerelek, akkor tulajdonképpen innen indult a dolog, és a Midifile Optimizer 8-ban be is fejeződik a történet.
Na de mit is csinál az Optimizer 8?
Pl.
- itt szedem szét a dobokat, mindezt egy viszonylag részletes Drum Editor-ban.
- Itt EQ-zom 2 sávos parametrikus EQ-val a midi csatornákat.
- Itt effektezem a dalokat! - Marha nagy segitség, hogy a fejlesztő, a Hangszinek eredeti effektjeit is definiálja a hangszin mellé, és ezek 1 kattintásra be is hivhatóak, és az esetek nagy többségében ezeket is használom, természetesen a 7db használható DSP határáig.
- Itt tudom a midi note-ok Velocity tartományát igazgatni.
- Itt szoktam transzponálni, ugyanis a már felakkordozott dalokat nem kell mégegyszer felakkordoznom a helyes hangnemben, hanem a Chord Event-ek, automatikusan lekövetik a módositást.
Szóval, ha tudtam időt spórolni ezeknél a folyamatoknál, akkor ezekkel az eszközökkel tudtam.
De az idegörlő része, az mindig is a felkopácsolás része marad számomra, illetve az eredeti felvétel elemzése.
Ezen viszont sajnos tényleg nem lehet spórolni.
És mindig lesznek olyan elemei a nótának, amiket nem fogsz tudni reprodukálni, ha megzöldülsz se, emiatt csökkenni is fog a lelkesedés a projekt iránt.
Vagy végső elkeseredésben, kopácsolsz rá valami marhaságot, amit majd az Optimizálásnál ki fogsz kukázni, mer' nem úgy szól, rosszabb esetben meg az egész projekt fiókba kerül, jobb esetben csak pár napra, rosszabb esetben viszont örökké.
Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b