ez pontosan így vanMauglidyro írta: ↑2019.05.24. 09:28Ezt a subot Doxaa vette meg, és ha jól tudom, azóta is meg van neki.
Viszont a sors fintora, hogy szerintem tőle vettük meg a K-subot.
Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról |
Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Moderátor: Moderátorok
-
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 66
- Hozzászólások: 302
- Csatlakozott: 2012.11.24. 13:27
- Hangszer: Korg
- Adott köszönetek: : 466 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 365 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
- Mauglidyro
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 7
- Hozzászólások a témában: 80
- Hozzászólások: 361
- Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
- Hangszer: Villanycsengő, 3 fázisú elektromos brácsa
- Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
- Adott köszönetek: : 69 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 420 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Ha már Gain beállítás.
Akkor tételezzük fel a legritkább verziót, és a legnagyobb értékekkel. Ettől az értékektől már csak alacsonyabban szoktunk dolgozni.
És minden hangerő tolópoti 0-n van!!! Még a master is.
Egyedül az AUX kivezérlés szokott alacsonyabb lenni, mivel a végfok az csutkán van így óvatosan bánok vele.
Illetve az FX potik. Mivel ezen szoktuk az arányokat betolni a mixhez.
Mélyládának a potméterei 2db sub esetén 2,5-3-as állásban van.
Mikrofonok:
Dinamikus, ének és hangszer: +24dB
Kondi, ének: +17-18dB
Több mikrofon esetén, a minél kisebb mértékű beavatkozás érdekében inkább a tolópotin adom rá azt a kis pluszt.
Billentyűk:
Általában -4-5dB körül mozognak.
T3 potija középen. A benne lévő master Compressort nem rúgdosom semmivel.
T4 potija középen. Bár Jani a Midiknél szereti feljebb tekerni. Ez indokolt, mivel a SONG hangereje le van véve 70-re,
direkt azért, hogy a kompresszor normális tartományban tudjon dolgozni, és a keverő ne kapjon torz jelet.
De persze, ha olyan jó fülem lenne, mint malko-nak, minden midit és stílust egyformán tudnék hangerőzni, akkor nem volna szükségem kompresszorra, se a poti tekergetésére.
Tudjuk be a hibáim egyikének.
De természetesen nem elfelejtendő, hogy hiába a helyes Gain Struktúra, ezen lánc után jelenesetben van egy visszacsatolás a DBX felől.
Main Output-on ki, DBX Main Input be, DBX High Output ki, Power Amp In-en be.
És mivel a Level Assist-et is lefuttatjuk, hogy a kivezérlést minden láda egyformán kapja meg,ott később a DBX még erősíthet a jelen,
ha úgy találja, hogy az arány jó, de a méréshez kevés a jel a háttérzaj miatt.
Remélem mindent pontosan írtam le.
Akkor tételezzük fel a legritkább verziót, és a legnagyobb értékekkel. Ettől az értékektől már csak alacsonyabban szoktunk dolgozni.
És minden hangerő tolópoti 0-n van!!! Még a master is.
Egyedül az AUX kivezérlés szokott alacsonyabb lenni, mivel a végfok az csutkán van így óvatosan bánok vele.
Illetve az FX potik. Mivel ezen szoktuk az arányokat betolni a mixhez.
Mélyládának a potméterei 2db sub esetén 2,5-3-as állásban van.
Mikrofonok:
Dinamikus, ének és hangszer: +24dB
Kondi, ének: +17-18dB
Több mikrofon esetén, a minél kisebb mértékű beavatkozás érdekében inkább a tolópotin adom rá azt a kis pluszt.
Billentyűk:
Általában -4-5dB körül mozognak.
T3 potija középen. A benne lévő master Compressort nem rúgdosom semmivel.
T4 potija középen. Bár Jani a Midiknél szereti feljebb tekerni. Ez indokolt, mivel a SONG hangereje le van véve 70-re,
direkt azért, hogy a kompresszor normális tartományban tudjon dolgozni, és a keverő ne kapjon torz jelet.
De persze, ha olyan jó fülem lenne, mint malko-nak, minden midit és stílust egyformán tudnék hangerőzni, akkor nem volna szükségem kompresszorra, se a poti tekergetésére.
Tudjuk be a hibáim egyikének.
De természetesen nem elfelejtendő, hogy hiába a helyes Gain Struktúra, ezen lánc után jelenesetben van egy visszacsatolás a DBX felől.
Main Output-on ki, DBX Main Input be, DBX High Output ki, Power Amp In-en be.
És mivel a Level Assist-et is lefuttatjuk, hogy a kivezérlést minden láda egyformán kapja meg,ott később a DBX még erősíthet a jelen,
ha úgy találja, hogy az arány jó, de a méréshez kevés a jel a háttérzaj miatt.
Remélem mindent pontosan írtam le.
Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b
- Asterix
- Globális Moderátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 491
- Hozzászólások: 3474
- Csatlakozott: 2011.10.28. 17:51
- Hangszer: -
- Tartózkodási hely: Magyarország, Eger
- Adott köszönetek: : 1834 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2886 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Akkor lehet, hogy a dbx Level Assist-ja ver át?
- Mauglidyro
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 7
- Hozzászólások a témában: 80
- Hozzászólások: 361
- Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
- Hangszer: Villanycsengő, 3 fázisú elektromos brácsa
- Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
- Adott köszönetek: : 69 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 420 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Lehet benne valami, de már ez is nagy dolog, hogy az LPN kikapcsolásával ilyen látványos legyen a végeredmény.
Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b
- Asterix
- Globális Moderátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 491
- Hozzászólások: 3474
- Csatlakozott: 2011.10.28. 17:51
- Hangszer: -
- Tartózkodási hely: Magyarország, Eger
- Adott köszönetek: : 1834 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2886 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Azért még továbbra is fennáll a kérdés:
A keverőből jöjjön nagyobb jel és az aktív falon vegyünk vissza, vagy a fal legyen kihajtva és a keverőből jöjjön kisebb jel?
A keverőből jöjjön nagyobb jel és az aktív falon vegyünk vissza, vagy a fal legyen kihajtva és a keverőből jöjjön kisebb jel?
- Mauglidyro
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 7
- Hozzászólások a témában: 80
- Hozzászólások: 361
- Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
- Hangszer: Villanycsengő, 3 fázisú elektromos brácsa
- Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
- Adott köszönetek: : 69 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 420 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Én a hangfalakat hajtom ki, és a keverőerősítőn korrigálom a hangerőt.
Tehát a master poti előtt legyen rendberakva a gain struktúra, és a Master potival már könnyebb kezelni kifelé a dolgokat.
Ezt én azért tudom megtenni, mivel a végfokot nem lehet külön szabályozni, csak a keverőből elmenő jelet tudom szabályozni.
Tehát a master poti előtt legyen rendberakva a gain struktúra, és a Master potival már könnyebb kezelni kifelé a dolgokat.
Ezt én azért tudom megtenni, mivel a végfokot nem lehet külön szabályozni, csak a keverőből elmenő jelet tudom szabályozni.
Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b
- BodziLalikirály
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 169
- Hozzászólások: 556
- Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
- Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
- Tartózkodási hely: Veresegyház
- Adott köszönetek: : 1617 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 523 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Mauglidyro írta: ↑2019.05.24. 16:17Én a hangfalakat hajtom ki, és a keverőerősítőn korrigálom a hangerőt.
Egyetértek!
Én ugyan nem dolgozom aktív ládákkal, de a végfoknál is ugyanezen helyzet áll fent. Feltekerve koppra (már amelyik végfoknak van hagerőszabályzója) és a MAIN-en szabályzom mennyi jel menjen ki.
Alapesetben is ez a normális szerintem, mert ha a kimenetet "túlvezérlem" és már egy torz jelet adok a végfoknak akkor ott hiába halkítok... a torz hangkép csak halkabb lesz de ugyanúgy torz marad....
A leírt GAIN beállítások lehetnek jók, de nem mindegy milyen keverővel illetve más-más keverőknél ez tuti hogy eltér(het). Van olyan keverő aminél a GAIN beállításakor, ha csak kicsit is de túl megy a clip jelzésen már torzít az előfok.
A másik, hogy én csak mikrofont és gitárt előerősítek GAIN beállításával. A vonali jel szintű hangszereket olyan aljzattal használom aminek nincs szabályozható előfoka és azoknál a hangszeren van belőve a megfelelő jelszint, majd a hangszerek és mikrofon arányok beállítása már a csatornák EQ-zása és ha kell effektezése után a fő hangerőkkel van egymáshoz igazítva.
De ez a saját véleményem.....
Lalikirály, ennyi és nem több..!!!
- Asterix
- Globális Moderátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 491
- Hozzászólások: 3474
- Csatlakozott: 2011.10.28. 17:51
- Hangszer: -
- Tartózkodási hely: Magyarország, Eger
- Adott köszönetek: : 1834 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2886 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Így a keverőből akkor nagyon kicsi jel megy ki...
Kipróbálom...
Kipróbálom...
-
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 27
- Hozzászólások: 121
- Csatlakozott: 2015.07.19. 13:58
- Hangszer: Korg Pa3xLE, Yamaha S770
- Adott köszönetek: : 69 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 92 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Sziasztok!
Én is hozzászólnék a témához és leírnám a tapasztalataimat.
Nekem 2db RCF 732mk4, 3db 708mk4 top és 2db RCF 905ASII, 1db DB sub18d mélyládám van.
Ha nagy konfigurációt használok (2X732+3 sub), akkor 80-90hz közötti vágást alkalmazok. Kis konfiguráció esetén (2db 708+sub18d) 120hz-nél vágom a felsőket. A 2db 708mk4 és az 1db sub18d tökéletesen kiegészítik egymást. Számomra megdöbbentő, hogy a 2db 708mk4-es rcf (127dB) képes limitálásig kihajtani a mélyládát és nem fogy el a teteje (nem limitál). Minden esetben használom a DBX-et. Mivel szerintem 80hz alatt nincs szükség sztereó hangképre ezért én a mélyládát minden esetben mono konfigurációban használom és mindig középen próbálom elhelyezni.
1db yamaha mg12xu (+4dBu) analóg keverővel és 1db Behringer XR18 digitális keverővel rendelkezem. Az analóg keverő használatakor a DBX rendszerprocit +4dBu bemeneti jelszintre kell állítani és ha a keverőn 0dB a kivezérlés, akkor a DBX bemeneti jelszintje -12dB. A digitális keverőnél a kimeneti jelszintet -20dB-ig engedem (néha kicsit tovább). Ilyenkor a DBX rendszerprocit -10dBV állásba kell kapcsolni, hogy a -20dB kivezérlésnél a DBX bemeneti jelszintje -12dB legyen, tehát annyi, mint az analóg keverőnél a 0dB-es kivezérlés.
Én minden esetben törekszem arra,hogy analóg keverőnél a 0db-es kivezérlést, digitális keverőnél -20, -17dB-es kivezérlést használjak. A hangfalak hangerő potméterét majdnem minden esetben maximum állásba használom.
Én a hangerőt és a top-mély arányt a DBX-en állítom (mérőmikrofonnal). A felsőket általában -17,-10, az alsókat -30 -20dB hangerő csökkentéssel. Ha hangerőt kell emelnem, akkor a DBX-en belül korrigálok, természetesen az előzetesen bemért hangarányokat megtartva.
Én is hozzászólnék a témához és leírnám a tapasztalataimat.
Nekem 2db RCF 732mk4, 3db 708mk4 top és 2db RCF 905ASII, 1db DB sub18d mélyládám van.
Ha nagy konfigurációt használok (2X732+3 sub), akkor 80-90hz közötti vágást alkalmazok. Kis konfiguráció esetén (2db 708+sub18d) 120hz-nél vágom a felsőket. A 2db 708mk4 és az 1db sub18d tökéletesen kiegészítik egymást. Számomra megdöbbentő, hogy a 2db 708mk4-es rcf (127dB) képes limitálásig kihajtani a mélyládát és nem fogy el a teteje (nem limitál). Minden esetben használom a DBX-et. Mivel szerintem 80hz alatt nincs szükség sztereó hangképre ezért én a mélyládát minden esetben mono konfigurációban használom és mindig középen próbálom elhelyezni.
1db yamaha mg12xu (+4dBu) analóg keverővel és 1db Behringer XR18 digitális keverővel rendelkezem. Az analóg keverő használatakor a DBX rendszerprocit +4dBu bemeneti jelszintre kell állítani és ha a keverőn 0dB a kivezérlés, akkor a DBX bemeneti jelszintje -12dB. A digitális keverőnél a kimeneti jelszintet -20dB-ig engedem (néha kicsit tovább). Ilyenkor a DBX rendszerprocit -10dBV állásba kell kapcsolni, hogy a -20dB kivezérlésnél a DBX bemeneti jelszintje -12dB legyen, tehát annyi, mint az analóg keverőnél a 0dB-es kivezérlés.
Én minden esetben törekszem arra,hogy analóg keverőnél a 0db-es kivezérlést, digitális keverőnél -20, -17dB-es kivezérlést használjak. A hangfalak hangerő potméterét majdnem minden esetben maximum állásba használom.
Én a hangerőt és a top-mély arányt a DBX-en állítom (mérőmikrofonnal). A felsőket általában -17,-10, az alsókat -30 -20dB hangerő csökkentéssel. Ha hangerőt kell emelnem, akkor a DBX-en belül korrigálok, természetesen az előzetesen bemért hangarányokat megtartva.
-
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 27
- Hozzászólások: 121
- Csatlakozott: 2015.07.19. 13:58
- Hangszer: Korg Pa3xLE, Yamaha S770
- Adott köszönetek: : 69 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 92 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Az analóg keverőbe bekötött eszközök bemeneti jelszintje se haladhatja jelentősen meg a 0db-t, különben torz lesz a jel (PFL funkció). Hiába lesz kicsi a kivezérelt jelszint ha már a bemeneten torz a jel, akkor kifele is torzítva fog szólni.