Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról |
Gumiszoba
Moderátor: Moderátorok
- Apelláta
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 120
- Hozzászólások: 2420
- Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
- Hangszer: Korg Pa80 / Pa3X
- Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
- Adott köszönetek: : 4562 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2489 alkalommal
Re: Gumiszoba
A várva-várt szabolcsi lagzi élménybeszámolója objektíven, vendégként:
Az esemény Kisvárdán volt, egy számomra meglepően hangulatos kisvárosban. Szépen felújított, patinás belváros, sétálóutca, templom és házasságkötő.
A lagzi helyszíne a Parish Bull Hotel. A helyszín hotel funkció mellett kimondottan esküvőkre is specializálódott. Értem ez alatt, hogy nem a hotel étterme szolgál a lakodalmak lebonyolítására is egyben, hanem erre külön rendezvényterem áll rendelkezésre, nagyon színvonalas és választékos díszítéssel. Mi 140-en voltunk, de lagzira 200-(250) főig kifogástalan. Konferenciára meg még több ember bezsúfolható. A terembe - kajába, a személyzetbe és az akusztikába - nem lehet belekötni, max. annyit, hogy a zenekar helye nincs legalább egy kis dobogóval kiemelve. Pakolás szempontjából annyit, hogy a terem földszinti, a bejáratához lehet állni, viszont még kívül a bejáratig 8-10 lépcsőfokot meg kell mászni, aztán meg az épületen belül 15 métert kell menni a zenekar helyéig. Szerintem ez még korrekt.
Ezen felül az udvaron áll egy harmonikus, szép körpavilon (kőből, téglából), ami a helyszíni szertartások lebonyolítására épült, és ami a fő poén, hogy egy kis templomot is építettek, amit csak azért nem tudnak jelenleg használni, mert az egyháznak nem nagyon áll szándékába felszentelni. Már azon vannak, hogy külföldi egyházi szálakat próbálnak igénybe venni -e célból.
A helyszín csillagos ötös.
Jöjjön a „hírhedt” szabolcsi vendégsereg. Nem megsértődni ezen, csak nekem az írásokból ez jött le, így erre készültem. De ez már lassan országosan is érvényes.
Viszont erről szintén nem tudok negatívan nyilatkozni (nem is ez volt a célom), mert semmilyen szélsőséges, vagy megbotránkoztatót nem tudnék megemlíteni az este folyamán, sőt! Kulturált táncolás jó hangulatban - persze ahogy Magyarországon megszokott, nem a képzett szalontáncosok szintjén, és alkalmazkodva a később megemlítendő zenész repertoárjához -, semmi követelőzés és „pörgőset öcsém”-ezés. És mindez annak ellenére, hogy életemben ennyi pálinkát lakodalomban nem láttam, mint ami itt fogyott. A szilva zseniális volt (ez az egy fajta az örömapa sajátja volt), a cseresznye átlagos, az alma meg egyenesen méreg volt.
A vőfély - annak ellenére, hogy a 120 ezres bére számomra irreális, de arra ez átlagos - számomra üde folt volt, mivel köszönőviszonyba sem volt a felénk praktizálókkal. És ezt jó értelembe mondom. Teljesen más műsort nyújtott mint amit az évek során felénk tapasztaltam, ami már a könyökömön jön ki. Tényleg élvezetes volt.
És akkor jöjjön a zene. Nem szoktam nyilvánosan ócsárolni (már csak a képességeimmel tisztában lévén sem lenne méltó), próbálok objektív lenni, és nem írom le a zenész nevét sem.
Mikor közeledtünk a bejárathoz, a kiszűrődő zenéből egyből K. J. party-fox stílusának jellegzetes fill-je ütötte meg a fülemet. Borítékoltam, hogy egy G-70-el rendelkező K. J. klón lesz az est zenefelelőse. Aztán a látvány egyből megdöntötte ezen tézisemet. A harmincas éveiben járó srác előtt egy Pa4X-76 feküdt, egy Dyna Powermate 1000-ren keresztül meghajtva két EV TX1181 sub-ot, és két EV TX1152 top-ot. Szája előtt egy Beta58. De sokat nem tévedtem, mert G70-ről váltott négy hónapja Pa4-re, és onnan mentette át a K. J. stílust.
A cucc összhatása jó volt. A hangfalak kinézete igényes, szépen, tisztán, lineáris hangképpel szóltak. Talán egy kicsit én a mélyekből többet elviseltem volna, mert a cucc képességei, és a terem akusztikája elbírta volna még. A Pa4X-et most láttam először élőben. A Pa3-am után, meg a netes videókat követően a kinézete nem okozott meglepetést. Viszont ahogy a képek alapján már megállapítottam, a valóság is alátámasztja, hogy ergonómiában a Pa3 szimpatikusabb, illetve a narancssárga feliratok félhomályban nehezen olvashatók. Hang szempontjából a kevés élő játék alapján egyértelműen a gitár és dobhangszínek ütötték meg a fülemet. Ebben halottam számottevő pozitív változást az elődhöz képest.
Az est egyetlen negatívuma a zenész volt számomra. A műsor negyede stílusjáték, háromnegyede mp3 volt. De nem ezért, mert arányokban, hangminőségben mindkettő tényleg jól szólt. De:
1. A repertoárt éjfélig lassú- és gyors slágerek, egy-két rocky, disco, és több mulatós tette ki. Még egész jók is lettek volna a mulatós, és nem mulatós (sláger) arányok, de a legtöbb sláger zene nem eredetiben, hanem „duplakávésítva” szólt. Egy-kettő elment volna, de szinte mind?
2. Én értékelem, hogy a zenész is megakart dolgozni az irreális, szintén 120 ezer pénzéért (állítólag a gyakori 160-180 ezerhez képest ez még arrafelé nagyon szerény összeg), de hogy 18 órától éjfélig egy deka szünetet nem tartott? A mulatósok végelláthatatlan 30-40 perces egyvelegek voltak, de az önálló mp3 zenék is a Korgok dupla seq-ját kihasználva szünet nélkül egymásba át lettek keverve. A két örömapa már tandemben jártak a zenész és a vőfély nyakára, egy kis szünetért könyörögve, ami "fél éjfélkor" a gyertyafény keringő előtt meghallgatásra is talált.
3. Apropó, gyertyafény keringő, keringő nélkül, lassú számra! Sőt, egész este egy keringő, bossa, beguine nem volt. És nem az ifjú pár kérésére, ezt biztosan tudom.
4. Aztán éjféltől beállt a jolly, kisgrofó éra. Igaz a közönség erre is táncolt, de árgus szemekkel figyeltem, és senki nem erőszakolta a zenészre.
Ezek voltak azok, amiket nevezhetünk helyi szokásnak is. De ezt már nem:
5. Azon gondolkodtam, hogy mi volt a célja azzal, hogy egész este, mind stílusjátéknál, mind az mp3-nál versszakonként, sőt sok esetben soronként transzponálgatta a hangnemeket föl-le. Az ének néha jó volt, de sokszor meg hamis. Képes volt teljes versszakokat félhang eltéréssel énekelni a zenéhez képest. Olyan volt sokszor, mintha begyakorolta volna egy hangnemben az éneket, a zenéi meg nem abban indultak volna el, és ahelyett, hogy a hangjával ment volna utána, a zenét próbálta a megfelelő magasságba hozni. De ez mindig csak fáziskésésekkel jött össze neki. Miután szinkronba került a zene és az ének, nem nyugodott meg, mintha kötelező lett volna versszakonként hangnemet váltania. Szinte minden számban. És akkor megint eltelt pár ütem, mire az ének és a zene magassága ismét találkozott. Én ilyet még nem hallottam. És ez a vendégeknek is feltűnt. Arról nem beszélve, hogy a maratoni mulatós egyvelegeknél a számváltásoknál ha egy mollos nóta után egy dúrosba kezdett, vagy fordítva, csak a versszak felétől kapcsolt, hogy ezt a harmóniák terén is követni kéne.
Tényleg nem szőrszálhasogatásként írtam, de ezek voltak a puszta tények, és élmények. A lagzi összességében jó hangulatban zajlott le, és igazából még én is élveztem. Lehet, mert próbáltam kihasználni azon ritka pillanatot, mikor egy lagziban a hangszer másik oldalán lehetek. …vagy, mert jó volt a pálinka?
Az esemény Kisvárdán volt, egy számomra meglepően hangulatos kisvárosban. Szépen felújított, patinás belváros, sétálóutca, templom és házasságkötő.
A lagzi helyszíne a Parish Bull Hotel. A helyszín hotel funkció mellett kimondottan esküvőkre is specializálódott. Értem ez alatt, hogy nem a hotel étterme szolgál a lakodalmak lebonyolítására is egyben, hanem erre külön rendezvényterem áll rendelkezésre, nagyon színvonalas és választékos díszítéssel. Mi 140-en voltunk, de lagzira 200-(250) főig kifogástalan. Konferenciára meg még több ember bezsúfolható. A terembe - kajába, a személyzetbe és az akusztikába - nem lehet belekötni, max. annyit, hogy a zenekar helye nincs legalább egy kis dobogóval kiemelve. Pakolás szempontjából annyit, hogy a terem földszinti, a bejáratához lehet állni, viszont még kívül a bejáratig 8-10 lépcsőfokot meg kell mászni, aztán meg az épületen belül 15 métert kell menni a zenekar helyéig. Szerintem ez még korrekt.
Ezen felül az udvaron áll egy harmonikus, szép körpavilon (kőből, téglából), ami a helyszíni szertartások lebonyolítására épült, és ami a fő poén, hogy egy kis templomot is építettek, amit csak azért nem tudnak jelenleg használni, mert az egyháznak nem nagyon áll szándékába felszentelni. Már azon vannak, hogy külföldi egyházi szálakat próbálnak igénybe venni -e célból.
A helyszín csillagos ötös.
Jöjjön a „hírhedt” szabolcsi vendégsereg. Nem megsértődni ezen, csak nekem az írásokból ez jött le, így erre készültem. De ez már lassan országosan is érvényes.
Viszont erről szintén nem tudok negatívan nyilatkozni (nem is ez volt a célom), mert semmilyen szélsőséges, vagy megbotránkoztatót nem tudnék megemlíteni az este folyamán, sőt! Kulturált táncolás jó hangulatban - persze ahogy Magyarországon megszokott, nem a képzett szalontáncosok szintjén, és alkalmazkodva a később megemlítendő zenész repertoárjához -, semmi követelőzés és „pörgőset öcsém”-ezés. És mindez annak ellenére, hogy életemben ennyi pálinkát lakodalomban nem láttam, mint ami itt fogyott. A szilva zseniális volt (ez az egy fajta az örömapa sajátja volt), a cseresznye átlagos, az alma meg egyenesen méreg volt.
A vőfély - annak ellenére, hogy a 120 ezres bére számomra irreális, de arra ez átlagos - számomra üde folt volt, mivel köszönőviszonyba sem volt a felénk praktizálókkal. És ezt jó értelembe mondom. Teljesen más műsort nyújtott mint amit az évek során felénk tapasztaltam, ami már a könyökömön jön ki. Tényleg élvezetes volt.
És akkor jöjjön a zene. Nem szoktam nyilvánosan ócsárolni (már csak a képességeimmel tisztában lévén sem lenne méltó), próbálok objektív lenni, és nem írom le a zenész nevét sem.
Mikor közeledtünk a bejárathoz, a kiszűrődő zenéből egyből K. J. party-fox stílusának jellegzetes fill-je ütötte meg a fülemet. Borítékoltam, hogy egy G-70-el rendelkező K. J. klón lesz az est zenefelelőse. Aztán a látvány egyből megdöntötte ezen tézisemet. A harmincas éveiben járó srác előtt egy Pa4X-76 feküdt, egy Dyna Powermate 1000-ren keresztül meghajtva két EV TX1181 sub-ot, és két EV TX1152 top-ot. Szája előtt egy Beta58. De sokat nem tévedtem, mert G70-ről váltott négy hónapja Pa4-re, és onnan mentette át a K. J. stílust.
A cucc összhatása jó volt. A hangfalak kinézete igényes, szépen, tisztán, lineáris hangképpel szóltak. Talán egy kicsit én a mélyekből többet elviseltem volna, mert a cucc képességei, és a terem akusztikája elbírta volna még. A Pa4X-et most láttam először élőben. A Pa3-am után, meg a netes videókat követően a kinézete nem okozott meglepetést. Viszont ahogy a képek alapján már megállapítottam, a valóság is alátámasztja, hogy ergonómiában a Pa3 szimpatikusabb, illetve a narancssárga feliratok félhomályban nehezen olvashatók. Hang szempontjából a kevés élő játék alapján egyértelműen a gitár és dobhangszínek ütötték meg a fülemet. Ebben halottam számottevő pozitív változást az elődhöz képest.
Az est egyetlen negatívuma a zenész volt számomra. A műsor negyede stílusjáték, háromnegyede mp3 volt. De nem ezért, mert arányokban, hangminőségben mindkettő tényleg jól szólt. De:
1. A repertoárt éjfélig lassú- és gyors slágerek, egy-két rocky, disco, és több mulatós tette ki. Még egész jók is lettek volna a mulatós, és nem mulatós (sláger) arányok, de a legtöbb sláger zene nem eredetiben, hanem „duplakávésítva” szólt. Egy-kettő elment volna, de szinte mind?
2. Én értékelem, hogy a zenész is megakart dolgozni az irreális, szintén 120 ezer pénzéért (állítólag a gyakori 160-180 ezerhez képest ez még arrafelé nagyon szerény összeg), de hogy 18 órától éjfélig egy deka szünetet nem tartott? A mulatósok végelláthatatlan 30-40 perces egyvelegek voltak, de az önálló mp3 zenék is a Korgok dupla seq-ját kihasználva szünet nélkül egymásba át lettek keverve. A két örömapa már tandemben jártak a zenész és a vőfély nyakára, egy kis szünetért könyörögve, ami "fél éjfélkor" a gyertyafény keringő előtt meghallgatásra is talált.
3. Apropó, gyertyafény keringő, keringő nélkül, lassú számra! Sőt, egész este egy keringő, bossa, beguine nem volt. És nem az ifjú pár kérésére, ezt biztosan tudom.
4. Aztán éjféltől beállt a jolly, kisgrofó éra. Igaz a közönség erre is táncolt, de árgus szemekkel figyeltem, és senki nem erőszakolta a zenészre.
Ezek voltak azok, amiket nevezhetünk helyi szokásnak is. De ezt már nem:
5. Azon gondolkodtam, hogy mi volt a célja azzal, hogy egész este, mind stílusjátéknál, mind az mp3-nál versszakonként, sőt sok esetben soronként transzponálgatta a hangnemeket föl-le. Az ének néha jó volt, de sokszor meg hamis. Képes volt teljes versszakokat félhang eltéréssel énekelni a zenéhez képest. Olyan volt sokszor, mintha begyakorolta volna egy hangnemben az éneket, a zenéi meg nem abban indultak volna el, és ahelyett, hogy a hangjával ment volna utána, a zenét próbálta a megfelelő magasságba hozni. De ez mindig csak fáziskésésekkel jött össze neki. Miután szinkronba került a zene és az ének, nem nyugodott meg, mintha kötelező lett volna versszakonként hangnemet váltania. Szinte minden számban. És akkor megint eltelt pár ütem, mire az ének és a zene magassága ismét találkozott. Én ilyet még nem hallottam. És ez a vendégeknek is feltűnt. Arról nem beszélve, hogy a maratoni mulatós egyvelegeknél a számváltásoknál ha egy mollos nóta után egy dúrosba kezdett, vagy fordítva, csak a versszak felétől kapcsolt, hogy ezt a harmóniák terén is követni kéne.
Tényleg nem szőrszálhasogatásként írtam, de ezek voltak a puszta tények, és élmények. A lagzi összességében jó hangulatban zajlott le, és igazából még én is élveztem. Lehet, mert próbáltam kihasználni azon ritka pillanatot, mikor egy lagziban a hangszer másik oldalán lehetek. …vagy, mert jó volt a pálinka?
Üdv.: Apelláta
- Sztifler0301
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 68
- Hozzászólások: 148
- Csatlakozott: 2016.08.18. 16:49
- Hangszer: Yamaha Tyros5, Korg TR.
- Tartózkodási hely: Jánossomorja
- Adott köszönetek: : 494 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 213 alkalommal
- Kapcsolat:
- Bubamara
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 147
- Hozzászólások: 2267
- Csatlakozott: 2012.05.24. 21:05
- Hangszer: Kurz Forte, Roland VR760, Ketron SD1 plus, SD40
- Tartózkodási hely: Magyarország, Borsod-Abaúj-Zemplén Megye
- Adott köszönetek: : 4415 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 3446 alkalommal
- Sztifler0301
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 68
- Hozzászólások: 148
- Csatlakozott: 2016.08.18. 16:49
- Hangszer: Yamaha Tyros5, Korg TR.
- Tartózkodási hely: Jánossomorja
- Adott köszönetek: : 494 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 213 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Gumiszoba
Remek beszámoló!!!Apelláta írta:A várva-várt szabolcsi lagzi élménybeszámolója objektíven, vendégként:
Az esemény Kisvárdán volt, egy számomra meglepően hangulatos kisvárosban. Szépen felújított, patinás belváros, sétálóutca, templom és házasságkötő....
Tényleg nem szőrszálhasogatásként írtam, de ezek voltak a puszta tények, és élmények. A lagzi összességében jó hangulatban zajlott le, és igazából még én is élveztem. Lehet, mert próbáltam kihasználni azon ritka pillanatot, mikor egy lagziban a hangszer másik oldalán lehetek. …vagy, mert jó volt a pálinka?
Dupla seq egy hangszeren, kb annyi értelmét látom, mint az mp3 transzponálási lehetőségének.
Esetleg videó a lagziról?
- Sztifler0301
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 68
- Hozzászólások: 148
- Csatlakozott: 2016.08.18. 16:49
- Hangszer: Yamaha Tyros5, Korg TR.
- Tartózkodási hely: Jánossomorja
- Adott köszönetek: : 494 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 213 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Gumiszoba
Jó kérdés! De ez ellen hogy lehetne védekezni? Egy országosan létrehozott zenész-szakszervezettel és néhány jogásszal esetleg?Bubamara írta:Ketten voltak. Miért nem rakták meg a majmot rendesen egy mikrofonállvánnyal?
Pápán pár kolléga azon vannak, hogy meglátogassák csoportosan a polgármestert.
- Apelláta
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 120
- Hozzászólások: 2420
- Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
- Hangszer: Korg Pa80 / Pa3X
- Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
- Adott köszönetek: : 4562 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2489 alkalommal
Re: Gumiszoba
Volt videós, de hogy megkapjuk -e a felvételt, azt nem tudom. Valószínű, hogy csak jövő nyáron találkozunk ismét személyesen az ifjú pár szüleivel Szabolcsban. A fotókhoz lehet, hogy előbb hozzájutok majd. De van az étteremnek weblapja is.Sztifler0301 írta: Remek beszámoló!!!
Dupla seq egy hangszeren, kb annyi értelmét látom, mint az mp3 transzponálási lehetőségének.
Esetleg videó a lagziról?
Üdv.: Apelláta
- ---Qgli---
- VIP
- Blogbejegyzések: 14
- Hozzászólások a témában: 525
- Hozzászólások: 2912
- Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
- Hangszer: -
- Adott köszönetek: : 908 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2377 alkalommal
Re: Gumiszoba
Ebben a formában tudta letölteni...Apelláta írta: Még egész jók is lettek volna a mulatós, és nem mulatós (sláger) arányok, de a legtöbb sláger zene nem eredetiben, hanem „duplakávésítva” szólt. Egy-kettő elment volna, de szinte mind?
Egyet nem értek: Ha a műsor nagy része mp3 volt a stílusjáték jó része meg a K.J stílus a G-70-ből, akkor minek dobta ki a pénzt a pa4x-re???
Lehet, hogy valamiféle újgazdag apuka fia volt az illető?
Akkor meg minek lagzizik?
Szórakozásból?
De hogyha újgazdag fióka, akkor neki a 120.000 Ft az aprópénz...
Nem értem az ilyeneket....
Összegezve: a zenésznek pénze volt, de....minek...
- Asterix
- Globális Moderátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 270
- Hozzászólások: 3474
- Csatlakozott: 2011.10.28. 17:51
- Hangszer: -
- Tartózkodási hely: Magyarország, Eger
- Adott köszönetek: : 1834 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2886 alkalommal
Re: Gumiszoba
Duplakávésítva szólthoz annyit tennék hozzá, hogy most árulnak mp3 karaoke pakkot Tiszaújvárosban. Annak a nagy része ez, tehát valószínűleg azt megvette és azokat használja. Gyakorlatilag az egész pakk használhatatlan, pár daltól eltekintve...
- Apelláta
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 120
- Hozzászólások: 2420
- Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
- Hangszer: Korg Pa80 / Pa3X
- Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
- Adott köszönetek: : 4562 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2489 alkalommal
Re: Gumiszoba
A dupla seq-t én azért találom hasznosnak, mert míg az egyik lejátszik, addig a másikba már be lehet hívni a következő nótát, ami lehet, hogy nem ugyan abban a könyvtárban van, így nem a szám végén kell még keresgetni.Sztifler0301 írta: Dupla seq egy hangszeren, kb annyi értelmét látom, mint az mp3 transzponálási lehetőségének.
Mondjuk a számátúsztatásokat én kimondottan kerülöm, mindig tartok kis hatásszünetet.
Üdv.: Apelláta
- Pumika
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 26
- Hozzászólások: 416
- Csatlakozott: 2011.10.22. 11:02
- Hangszer: Ketron SD7-Ketron SD9-Yamaha Motif ES6
- Tartózkodási hely: Paks
- Adott köszönetek: : 1101 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 368 alkalommal
Re: Gumiszoba
Ez így van ez a funció hasznos dolog, sőt lejátszás mellett a stílus keresés is lehetséges ami lényeges szintén!!