Annyira vagyok autószerelő, mint zenész.

A nagy benzinmotoroknál is van érdekesség ám! Nézzetek utána pl a Totalcar népitéletben, hogy (bizonyos ésszerű határok között) érdemesebb nagyobb benzines autókat venni, mint kisebbeket. Kiindulási alapként példának okáért egy Ford Focust fogyasztásban gazdaságosabb egy 2.0 benzines motorral üzemeltetni, mint az 1.4-el. Hosszabb váltóáttétel, nagyobb teljesítmény kisebb fordulaton...
Van egy 1500 kilós, állandó összkerekes, diffizáras terepjáróm amiben egy 147 lóerős 2.0 benzinmotor van. Megvettem, mentem vele pár 100 kilométert és elgázosítottam. Hozzáteszem, a gáz nincs lepapírozva....

De az optimalizálás után kereken 10 litert eszik gázból gyakorlatilag mindegy, milyen üzemmódban. 130.000 forintba került a játék (ha levizsgáztatnám vele akkor duplája), cserébe 10 litert fogyaszt a 197 forintos gázból. Ja, mint lelkes környezetvédő sajnos a katalizátort ki kellett belőle vágnom, ugyanis az autó Lambda szondája nem volt felkészülve a gázra és először kb 80km/h volt a végsebessége. A katalizátor kivétele után helyreállt a rend és elvittem kíváncsiságból egyik jó barátomhoz, aki műszaki vizsgabiztos és rátettük károsanyag kibocsátást mérni.... Gázzal (katalizátor nélkül) jobb a károsanyag kibocsátásom, mint a gyári benzinnel. Na jó, ez egy zenész fórum, úgyhogy a végső konklúzió:
"Van egy kurva nagy autóm, amivel nagy hóba is el tudok menni bárhová olcsón úgy, hogy a verebek csapatokban szállnak a kipufogóm körül versengve a friss levegőért"...
