Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat :)

Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt

Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról ;)

A zenész másik barátja a járműve!

Bármely téma, amely nem hangszerekkel kapcsolatos

Moderátor: Moderátorok

Avatar
---Qgli---
VIP
Blogbejegyzések: 14
Hozzászólások a témában: 7
Hozzászólások: 3020
Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
Hangszer: -
Adott köszönetek: : 969 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2453 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48322Hozzászólás ---Qgli---
2017.01.31. 07:34

Bubamara írta: A japán alkatrész meg méregdrága
Engem is ezzel riogattak, amikor a Mazdát nézegettem. Ez a saját bőrömön tapasztalva mondom, hogy: nem igaz! ( Lehet, hogy drágább, de az árkülönbözet jelentéktelen ) Előtte G Astrám volt. Nekem is mindig fájt benne hosszú távon a hátam, a Mazdában nem fáj. Ami nekem nem annyira tetszik, hogy a japán autóknak a lengéscsillapítója jóval keményebb, mint a németeké. Ez mondjuk csak megszokás kérdése.



Avatar
BodziLalikirály
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 4
Hozzászólások: 558
Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
Tartózkodási hely: Veresegyház
Adott köszönetek: : 1621 alkalommal
Kapott köszönetek: : 525 alkalommal
Kapcsolat:

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48324Hozzászólás BodziLalikirály
2017.01.31. 08:20

vigo01 írta:Almera tényleg jó, de kétlem h ennyiért talál normálisat. Daewoo Matiz?
Nem leszólni a Matiz-t !! (bár sejtem nem erről volt szó) :D

Nekem is az van és a mellékelt képeken látható, hogy mi minden fér bele és rá. Ezeken a képeken az a cucc van (és párszor nem is látszik minden) amit már szállítottam 1-1 hangosításra/buliba a Matiz-al.
És volt, hogy Veresegyházról mentem Mérk-re, kb 700Km. oda vissza.
Pld.: 4 pár hangfal (2pár 50x50x60cm; 1 pár 50x130x40cm; 1 pár 12"-os kontroll láda; 2db 1600-as SIVA + 600-as vgégfok; hozzávaló hangváltók, EQ; keverőpult, a szükséges kábelek, hosszabbítók, mikrofonok, állványok, stb......

Tény, hogy ha meg van rakva a kocsi autópályán 90-nél gyorsabban nem fog menni és a fogyasztása is "kissé" megemelkedik, de egész jól bírja! :lol:

https://goo.gl/photos/C4qE99Eh8eUufxiGA

Ja! A zenészeket (kivéve ha én voltam az)/fellépőket nem én vittem! :lol:


Lalikirály, ennyi és nem több..!!!

Avatar
forissandor
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 9
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2013.10.26. 11:21
Hangszer: ?
Tartózkodási hely: BAZ megye
Adott köszönetek: : 268 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1579 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48334Hozzászólás forissandor
2017.01.31. 11:35

Bele lehet ám szaladni olyan költségekbe, ami felér a vételárral.
Én motorokkal üzletelgettem, aztán belevágtam az autó világába is, de abbahagytam, bár a mai napig magamnak megcsinálok dolgokat, javítgatok. Amit sokan olcsó autónak hisznek (vagy olcsón fenttarthatónak), nagyon drágák tudnak lenni!
Példa : olcsó "nép" autó: Peugeot 307 HDi kuplungszett: 190.000 ft (lendkerékkel)
olcsó "nép" autó nagyobb kiadásban: Ford Mondeo MK3 2.0 benzin kuplungszett: 275.000 ft (lendkerékkel)
amerikai belpiacos Mazda Tribute (jelenlegi autóm) kuplungszettje: 34.000 ft (lendkerék nélkül, mert nincs benne kéttömegű)

Vagy: Skoda Octavia "népautó" gyújtótrafó: 25.000 forint
Honda Accord "sohanevegyélilyet mert drágahozzáminden" prémiumautó gyújtótrafó 11.000 forint.

Az igaz, hogy elterjedt, olcsó autókhoz bontva sok minden van, főleg karosszéria elemek, de amióta ebay van meg internet és van 2-3 heted, akkor gyakorlatilag bármibe bele lehet vágni, olyan nincs, hogy nincs, vagy drága. Szét kell nézni. Fiat Scudo autómba 108.000 forintért akartak egy szervócsövet adni, ami egy gumislag, benne egy egyirányúsító szelep.. a dolog pikantriája, hogy méretben megegyezett a fater MTZ 82 egyik szervócsövével, ami 1500 forint. De nem azt választottam, hanem egy drágábbat, ami majd 3000 volt. Ha lúd, legyen kövér.
Autóra sokat nem szabad szánni, ő van érted, nem te érte. :D



Avatar
vigo01
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 3
Hozzászólások: 657
Csatlakozott: 2012.10.29. 15:18
Hangszer: Ketron Audya 5 - Korg Pa1000
Adott köszönetek: : 243 alkalommal
Kapott köszönetek: : 418 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48357Hozzászólás vigo01
2017.01.31. 20:08

BodziLalikirály írta:
vigo01 írta:Almera tényleg jó, de kétlem h ennyiért talál normálisat. Daewoo Matiz?
Nem leszólni a Matiz-t !! (bár sejtem nem erről volt szó) :D
Nekem Daewoo Lanos volt 7 évig 1.5-ös, azt is tudom ajánlani, tényleg csak tankolni kellett meg a kopó alkatrészek. Most egy Seat Leon van, már annyi alkatrészt kellett cserélni h feléről én nem is tudtam h létezik.


Ketron Audya 5 - KORG Pa1X - Hill-Audio Andante 1520 - Allen & Heath Zed-10 - Beta 58A

Avatar
Rolandbk5
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 1
Hozzászólások: 1183
Csatlakozott: 2013.10.12. 00:45
Hangszer: Yamaha Genos
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Adott köszönetek: : 1063 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1090 alkalommal
Kapcsolat:

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48360Hozzászólás Rolandbk5
2017.02.01. 07:21

Beleszaladtam én is. Bár azért mentem is vele, így talán indokolt.
Nekem egy 2005 Ford Mondeo TDCDI 2.0 kombi második tulaj vagyok, akitől vásáróltam az öreg szalonban vette null km-el. Most van benne 220e km, ebből két én alatt 40e én tettem bele. Tegnap lett kész a kormányművével volt egy kis gond, ez meh két valami a futóműhöz 100eFt volt. Egy szervó csövet kellett még hozzá, ezt nyáron csináltuk, ez egy 70eFt lett. Nem panaszkodom van izom rendesen, a cuccom befér a csomagtartóba úgy, hogy a kalptartót betudom húzni. Autómata és tiptronic váltós lehet vele haladni. Két év alatt 170e Ft költöttem rá, és hajtottam 40e km-t. Szerintem ez nem egy rossz arány.

Ezt csak ajánlani tudom mindenkinek.



Avatar
Zeneboy
Moderátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 2
Hozzászólások: 790
Csatlakozott: 2011.11.22. 23:09
Hangszer: Korg Pa3 x
Tartózkodási hely: Borsod-Abaúj-Zemplén Megye , Kazincbarcika
Adott köszönetek: : 1067 alkalommal
Kapott köszönetek: : 882 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48512Hozzászólás Zeneboy
2017.02.02. 16:42

Sziasztok!

Nem fogok tudni tanácsot adni, de leírom a saját történetemet, hátha valakinek segít aki családi autón gondolkozik.
Én 2015 áprilisban vettem egy családi franciát!C4 grand picasso 2.0 hdi 7 szm.
Előtte is egy francia oroszlánom volt 307 combi..Azt nem dicsérném, benzines révén előjött rajta pár dolog a 2 év alatt.
A C4 olasz volt eredetileg, pesti család második autónak vette 2011 év végén meg....64ekm-ert mutatott a digit óra mikor megvettem. Nyilván nem ennyi volt benne, lenyomoztam és 2010-ig rendszeresen szervizelve volt 104ekm-nél volt az óra... Futását úgy saccolt a szerelő, hogy 160-ról tekerték vissza, 60-ra-ennyivel vette meg a család, de ők csak arra használták ha együtt utaztak nyaralni legyen mivel.. Garázsban állt.. /Apának ford céges, anyának ügyvéd, smart.. ez nagy volt pesten nem mert vezetni :)/
2007. 10 havis, de korához képest rendben van esztétikailag. Mikor megvettem kuka a 4 fék +csapággyal a hátsók, szűrők, olajak, vezérlés...+1-2 kóbór alkatrész stb. 230eft volt egy citroen specialistánál..De rendbe rakta. Mondta nagy gebasz nem lesz vele
aztán mivel szekvenciális a váltója, volt egy váltótanításom rá 2 hónapra, de igazából csak szokni kellett /20eft/
-4 nyári új gumi 130eft
- 4 téli 80eft
Most van benne 130ekm... Olaj+ szűrőkön kívül, izzó és ablaktörlő lapátra költöttem...
tavaly ment ki a jobb hátsó légrúgóm /50eft/, valamint a klíma hűtőm, ami /35volt/.

Olyan szerelőhöz hordom a környéken priviben aki 15 éve ezeket szereli, most is francia szervizben Miskolcon. 15 egy olaj csere szűrővel diagnosztikával.. Pedig részecskeszűrős spec. olaj kell bele ami az olajfutáron is 9990ft az 5 liter akciósan...


Várok majd hamarosan egy több százeres szervizt, hisz kettős-tömegű, és vele a váltó már jelzi, hogy 30-50 ekm-en belül megadja magát.. Legalább 350eft lesz.. Sokan mondják inkább adjam el.. És mit veszek? Egy újabb bizonytalan életű használt autót? Ebbe benne van minden megvan ami kellhet, nagy magyar navis, 2 oldali+ hátsó digit klíma és társai extrák... Elfér benne a 3 gyerkőc, meg a cuccom. Nekem nagyon fájni szokott a hátam, hajtottam sok cégest, és vezettem napi 1000km-ert. Ebben nem fáj...

Ezt a modellt csak ajánlani tudom, a szerelő is ezt mondta, mert ezt szereli, és tudja, hogy nem a legdrágább szerelni és ha megkap mindent ez a motor kimegy a világból, mert a dobozosokat is ezzel adta el a citroen/peugeot. Rengeteg haszonba van ez a motor...

Balcsira megpakoltan még akkor 2 gyerekkel mentem tempómattal 115-re állítva 5,2 L. De tempósan is klímával megállt t 6,8-nál. :777

Én ajánlom másoknak is...


Korg Pa3 X -76, Trevis ta08 aktív top,Trevis Event ta18 sub Eurolite QDF BAR Fényszett, Neumann KMS 105 és Shure beta58 mikrofon,

Avatar
Apelláta
Adminisztrátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 10
Hozzászólások: 2424
Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
Hangszer: Korg Pa3X
Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
Adott köszönetek: : 4583 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2496 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48543Hozzászólás Apelláta
2017.02.03. 01:34

Hát nem tudom Zsolti, de mikor megvetted is százezreket költöttél rá (gumikat nem számolom), azután is légrugó meg klímahűtő 85 ezer, és most két év után megint lassan érik egy 350 ezres kiadás. Én ezt sokallom. Zotti is két év alatt 170 ezret. Valaki írta, hogy a Lagunájába egy-két év alatt kiment a 170 ezres komputer.

Én négy évesen vettem az 1,6 benzines kombi H Astrámat, most nyolc és fél éves. A négy és fél év alatt tavaly gyújtótrafót (után gyártott, de német) cseréltettem 32 ezerért (az eredeti vagy 80 ezer lett volna, de volt 20-on pár ezerért olasz is), illetve két éve a két első féktárcsát (után gyártott, de Bosch) és az első/hátsó fékbetéteket emlékeim szerint úgy 40 ezerért. Vagyis négy és fél év alatt költöttem rá 72 ezret. És tudtommal nincs előjele semmilyen hibának. Na ez a baráti. Persze olajat, olajszűrőt, légszűrőt ciklusidőnként cserélem, de az nem beleszámolandó, mert azt egységesen minden autónál evidens. Ráadásul a márkás 5W30-as szintetikus olajat én 1000 Ft/l szerzem, és magam cserélem.
Igaz a fogyasztásom a franciákhoz képest magasabb, 7 liter, pályán tartós 140-150-nél most a fórumtalálkozóra menet 9,1 litert evett. De egy nagyon megbízható típus. És most ezt lekopogom. :D

De ami ennél is meglepőbb, hogy volt előtte egy 1,4 benzines E Kadettem, amit 9 évesen vettem, és 23 évesen adtam el. A 14 év alatt kétszer cseréltem hátsó kipufogó dobot, egyszer baszakodott a karburátorban a félautomata szívató, egy hátsó fékdobot kellet cserélni, mert kettétört, illetve egyszer kellett cserélni a küszöböket, és a két hátsó sárvédő ívet rozsda végett (de hát már akkor húsz éves volt!), illetve egy-két helyen foltozni az alját. A lengéscsillapítói 23 évesen még az eredetiek voltak, és a féktárcsákat is mielőtt vettem cserélték, és nálam a 14 év alatt nem kellett. Nem akarok hazudni, de összesen a 14 év alatt költöttem rá kb. 150 ezret! A minden autónál kötelező olajos dolgot, gyújtógyertyát, meg az egyszeri akkumulátor cserét ebbe sem veszem bele. És ez az Opel még keveset is fogyasztott. 5,7 literrel eljártam.
Viszont azért adtam el, mert 23 évesen már az aljára annyit kellet volna rákölteni, ha becsületesen megcsináltatom, ami vetekedett volna a kocsi értékével. Na de az már nem számít, mert az már nem engem terhelt, mivel beszámíttattam az Astrámba.

Én ezért szeretem az Opeleket. Nálam bizonyítottak. Megbízhatók, és olcsók az után gyártott alkatrészek.


Üdv.: Apelláta

Avatar
---Qgli---
VIP
Blogbejegyzések: 14
Hozzászólások a témában: 7
Hozzászólások: 3020
Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
Hangszer: -
Adott köszönetek: : 969 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2453 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48545Hozzászólás ---Qgli---
2017.02.03. 07:02

Az autóvásárlásnál nagyon oda kell figyelni.
Az opelek nekem is nagyon bejöttek. 5 évig F astrám volt, a kipufogón kívül szinte semmit nem kellett rá költeni, azután egy G astra, abba beleválasztottam, mert a központi vezérlőelektronikája tönkrement ( 220.000 Ft ) ezenkívül semmi. Ezután is Opelt ( Zafirát ) akartam, de sajnos a benzinesek nagyon gyengére sikeredtek mind teljesítményileg, mind fogyasztásilag.
Most a Mazda 5-nél eddig a kopó alkatrészeken kívül egy első lengéscsillapító/lengőkar csere volt ( 120.000 ), de ezt várható volt, mert a 31-es úton járunk dolgozni és brutális útszakasz volt ( tavaly újraépítették, úgyhogy most sztráda lett ). 5-6 év alatt ennyit költöttem rá.
Amikor autót akarok venni, akkor sokáig nézelődök véleményeket kérek mindenhonnan. Sokáig!!!! A Mazda 5-öt másfél év nézelődés után vettem meg.
Egy-két év múlva én is cserélni akarom a Mazdát és már most nézegetem autókat ( főleg a mazdákat ).



baobao15
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 2
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2015.11.04. 22:57
Hangszer: Yamaha
Tartózkodási hely: Körmend
Adott köszönetek: : 43 alkalommal
Kapott köszönetek: : 96 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48549Hozzászólás baobao15
2017.02.03. 07:32

Sziasztok!

Zeneboy!

Kettőstömegű+kuplung ügyében tudok olcsób elérhetőséget.
Nem az eredeti de a luk gyártmánya ami sok embernek be jött.
Ford focus 1.6tdci-re 120.000 ft lenne.3-as bmw 130.000ft.(Komplett szett)
200.000km-t simán bírt mindenkinél.
Persze törekszik mindenki az eredeti megvenni de ha lehet spórolni arra ami jó miért ne!!?
Nekem ford focus 1.6tdci van 2005 évjárattal.190.000-el vettem most 255000 van benne.Ezt másfél év alatt tóltam bele.
Napi 100km-t megyek.A kettős tömegű+kuplung még az eredeti.Semmi gondom nem volt vele csak az olaj és a fék!!!!!
Jók a francia motorok én azt mondom. :D

Üdv



Avatar
forissandor
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 9
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2013.10.26. 11:21
Hangszer: ?
Tartózkodási hely: BAZ megye
Adott köszönetek: : 268 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1579 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48550Hozzászólás forissandor
2017.02.03. 07:55

Érdekes, ki mennyit költ autóra. Nálam volt WV Passat , 2.5 VR5 dízel négykerék Triptonic, a gazdija patika állapotban vette 1.450.000 ért és egy év alatt rá lett költődve kb 1.200.000. Váltó 380+4 kerékcsapágy 120.000, magasnyomású rendszer 220+porlasztócsúcs 360.000+komplett fék 150+izzitógyertyák és hengerfejsíkolás 100+ az autó most sem tökéletes... A dízel nagy lutri... Tovább is van, mondjam még? :D
Szembeszomszédnak a jó fasza ötösbéemvébe elszakadt a vezérlés.... szervízes autó. Egy milla körül beszélgetnek....



Új hozzászólás