Oldal: 1 / 1

PATTERNEK

Elküldve: 2021.02.16. 06:38
Szerző: ---Qgli---
PATTERNEK
Szerző: ---Qgli---

PATTERNEK Az előzőekben volt szó a zárlatokról, ezek közül is a leggyakrabban használtat írtam a II – V –...
Tovább olvasom...

Re: PATTERNEK

Elküldve: 2021.02.16. 20:54
Szerző: Trebor
Egy picit elakadtam.
Az utolsó résznél azt írod, hogy elég sokszor vezeti tovább VII. fokra. A példában Am VII. fokát G7-nek írtad. Mollban a VII. fok nem szűkített?

Re: PATTERNEK

Elküldve: 2021.02.17. 06:01
Szerző: ---Qgli---
Nagyon jó a felvetés!!!!
Arra nem akartam hangsúlyt fektetni, hogy ezek a patternek sokszor kisebb belső patternekből állnak össze. Ha megnézed a III-VI-II-t is, nem más, mint egy II-V-I. Itt is az van, hogy a Dm7-G7-CM7 nem más, mint egy kis kitérő C-dúr felé és ott egy II-V-I. Ezt a kitérőt már az is sejteti, hogy az első akkord Am7! Az sem lehetne lehetne Am7, annak is AmM7-nek kellene lennie! Ezt a hosszú patternt, csak azért hoztam példának, mert az egyik leggyakrabban használt hosszú pattern. ( Viszont utolsó akkordként már nem szerepelhet az Am7!!! ) Mollban egyébként elég sokszor használatos a természetes mollból és a dallamos mollból származtatott akkord is! Csak gondod végig, hogy hány nótában van Am-G7-Am akkord, ami I-VII-I-es pattern. Vagy hány nótába szerepel Am-Em7-Am pattern. Ez meg a molldomináns. Rengeteg féle megoldás létezik. Ezért is írtam, hogy a paternek közül, csak egy párat említek. Legnagyobb hangsúlyt a II-V-I-re kell fordítani, mert az lesz a legfontosabb.