PATTERNEK
Szerző: ---Qgli---
PATTERNEK Az előzőekben volt szó a zárlatokról, ezek közül is a leggyakrabban használtat írtam a II – V –...
Tovább olvasom...
Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról |
PATTERNEK
Moderátor: Moderátorok
- ---Qgli---
- VIP
- Blogbejegyzések: 14
- Hozzászólások a témában: 2
- Hozzászólások: 2915
- Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
- Hangszer: -
- Adott köszönetek: : 911 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2377 alkalommal
-
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 1
- Hozzászólások: 208
- Csatlakozott: 2015.12.05. 10:09
- Hangszer: Tyros4
- Adott köszönetek: : 242 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 218 alkalommal
Re: PATTERNEK
Egy picit elakadtam.
Az utolsó résznél azt írod, hogy elég sokszor vezeti tovább VII. fokra. A példában Am VII. fokát G7-nek írtad. Mollban a VII. fok nem szűkített?
Az utolsó résznél azt írod, hogy elég sokszor vezeti tovább VII. fokra. A példában Am VII. fokát G7-nek írtad. Mollban a VII. fok nem szűkített?
- ---Qgli---
- VIP
- Blogbejegyzések: 14
- Hozzászólások a témában: 2
- Hozzászólások: 2915
- Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
- Hangszer: -
- Adott köszönetek: : 911 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2377 alkalommal
Re: PATTERNEK
Nagyon jó a felvetés!!!!
Arra nem akartam hangsúlyt fektetni, hogy ezek a patternek sokszor kisebb belső patternekből állnak össze. Ha megnézed a III-VI-II-t is, nem más, mint egy II-V-I. Itt is az van, hogy a Dm7-G7-CM7 nem más, mint egy kis kitérő C-dúr felé és ott egy II-V-I. Ezt a kitérőt már az is sejteti, hogy az első akkord Am7! Az sem lehetne lehetne Am7, annak is AmM7-nek kellene lennie! Ezt a hosszú patternt, csak azért hoztam példának, mert az egyik leggyakrabban használt hosszú pattern. ( Viszont utolsó akkordként már nem szerepelhet az Am7!!! ) Mollban egyébként elég sokszor használatos a természetes mollból és a dallamos mollból származtatott akkord is! Csak gondod végig, hogy hány nótában van Am-G7-Am akkord, ami I-VII-I-es pattern. Vagy hány nótába szerepel Am-Em7-Am pattern. Ez meg a molldomináns. Rengeteg féle megoldás létezik. Ezért is írtam, hogy a paternek közül, csak egy párat említek. Legnagyobb hangsúlyt a II-V-I-re kell fordítani, mert az lesz a legfontosabb.
Arra nem akartam hangsúlyt fektetni, hogy ezek a patternek sokszor kisebb belső patternekből állnak össze. Ha megnézed a III-VI-II-t is, nem más, mint egy II-V-I. Itt is az van, hogy a Dm7-G7-CM7 nem más, mint egy kis kitérő C-dúr felé és ott egy II-V-I. Ezt a kitérőt már az is sejteti, hogy az első akkord Am7! Az sem lehetne lehetne Am7, annak is AmM7-nek kellene lennie! Ezt a hosszú patternt, csak azért hoztam példának, mert az egyik leggyakrabban használt hosszú pattern. ( Viszont utolsó akkordként már nem szerepelhet az Am7!!! ) Mollban egyébként elég sokszor használatos a természetes mollból és a dallamos mollból származtatott akkord is! Csak gondod végig, hogy hány nótában van Am-G7-Am akkord, ami I-VII-I-es pattern. Vagy hány nótába szerepel Am-Em7-Am pattern. Ez meg a molldomináns. Rengeteg féle megoldás létezik. Ezért is írtam, hogy a paternek közül, csak egy párat említek. Legnagyobb hangsúlyt a II-V-I-re kell fordítani, mert az lesz a legfontosabb.