Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról |
Zeneelmélettel kapcsolatos kérdések-válaszok.
Moderátor: Moderátorok
- Picasso †
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 1
- Hozzászólások: 345
- Csatlakozott: 2011.11.26. 02:36
- Hangszer: GW-8,
- Tartózkodási hely: Budapest
- Adott köszönetek: : 940 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 585 alkalommal
-
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 1
- Hozzászólások: 1583
- Csatlakozott: 2012.06.26. 14:50
- Hangszer: KETRON EVENT
- Tartózkodási hely: Ausztria
- Adott köszönetek: : 1985 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1811 alkalommal
Re: Zeneelmélettel kapcsolatos kérdések-válaszok.
Picasso írta:Sziasztok,
Aki most kezd ismerkedni a zenélkedéssel...
Nem most kezdek ismerkedni, de azért én is találtam számomra érdekes részeket...
"Még mindig csak amatőr vagyok..."
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
- Zongorista28
- Moderátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 4
- Hozzászólások: 428
- Csatlakozott: 2012.09.13. 21:58
- Hangszer: Yamaha DGX-620, Yamaha PSR-S970, Roland E-5
- Tartózkodási hely: Budapest
- Adott köszönetek: : 494 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 707 alkalommal
Re: Zeneelmélettel kapcsolatos kérdések-válaszok.
Sziasztok !
Fontos, hogy egy Zenész, Muzsikus tisztában legyen az elmélettel. Sőt annak is jó és érdemes átolvasgatni,át ismételgetni az elméleti részeket összhangzattan,fél-egész skálák, patternek, stb... aki már rég óta muzsikál mert ez is olyan mint a "KRESSZ" jó persze furcsa a hasonlat de az ember hajlamos a megszokott dolgokra. Talán sablonossá is válhat emiatt.
Természetesen nem általánoságról irogálok lehet ,hogy valószinűleg saját magamból indulok ki
De akkor is egy zenész,muzsikus holtáig tanul !
Fontos, hogy egy Zenész, Muzsikus tisztában legyen az elmélettel. Sőt annak is jó és érdemes átolvasgatni,át ismételgetni az elméleti részeket összhangzattan,fél-egész skálák, patternek, stb... aki már rég óta muzsikál mert ez is olyan mint a "KRESSZ" jó persze furcsa a hasonlat de az ember hajlamos a megszokott dolgokra. Talán sablonossá is válhat emiatt.
Természetesen nem általánoságról irogálok lehet ,hogy valószinűleg saját magamból indulok ki
De akkor is egy zenész,muzsikus holtáig tanul !
A rögtönzés világa: A Jazz
Oscar Peterson,a Zongoristák mértékegysége
Oscar Peterson,a Zongoristák mértékegysége
- najanek
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 1
- Hozzászólások: 80
- Csatlakozott: 2013.01.31. 01:17
- Hangszer: Korg PA 50 Sd
- Tartózkodási hely: Pécs
- Adott köszönetek: : 249 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 117 alkalommal
Re: Zeneelmélettel kapcsolatos kérdések-válaszok.
Adatlap
Fajl neve: Weiner.zip
Marka:
Szeria:
Tartalom: Weiner-Összhangzattan
Stilus:
Leiras: Összhangzattan
Skálák
Hangközök
Üdvözletem mindenkinek!
Én ebből tanultam és próbálok a mai napig tanulni. Régi könyv de szerintem használható.
Kellemes napot!
najanek
Fajl neve: Weiner.zip
Marka:
Szeria:
Tartalom: Weiner-Összhangzattan
Stilus:
Leiras: Összhangzattan
Skálák
Hangközök
Üdvözletem mindenkinek!
Én ebből tanultam és próbálok a mai napig tanulni. Régi könyv de szerintem használható.
Kellemes napot!
najanek
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
- ---Qgli---
- VIP
- Blogbejegyzések: 14
- Hozzászólások a témában: 74
- Hozzászólások: 2915
- Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
- Hangszer: -
- Adott köszönetek: : 911 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2377 alkalommal
Re: Zeneelmélettel kapcsolatos kérdések-válaszok.
Jaj, ne!
Ez egy legalább ötven évvel ezelőtti kiadású elméletkönyv. Ebben a régimódi hagyományos zeneelmélet van benne. Sztem próbálj újabb kiadású elmélet könyvet szerezni, mert az újabb dolgok ebben már nincsenek benne.
Ez egy legalább ötven évvel ezelőtti kiadású elméletkönyv. Ebben a régimódi hagyományos zeneelmélet van benne. Sztem próbálj újabb kiadású elmélet könyvet szerezni, mert az újabb dolgok ebben már nincsenek benne.
- Attila
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 1
- Hozzászólások: 1311
- Csatlakozott: 2012.04.06. 20:55
- Hangszer: Korg + Yamaha
- Tartózkodási hely: Gyergyoszentmiklos
- Adott köszönetek: : 449 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1053 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Zeneelmélettel kapcsolatos kérdések-válaszok.
Qgli, ide írom a témát (a Korg haszn. tap. topikba esett szó erről)
'' drága hangnem a H'' - valószínű sokaknak az, szerintem megszokás kérdése. Mi nagyon sokáig zenéltünk H-ból, aztán a szaxis kedvéért tértünk át C-be, B-be. Na nekem az volt ugyanolyan ''drága'', a b és a c mol, amig ki nem gyakoroltam. Az elején még az f mol is könnyebb volt, ma viszont már nem gond se nekem sem a szaxisnak. Sokáig azt játszottuk (amikor külön énekesünk volt), hogy ő elkezdett egy nótát és ''durr bele Balázs'' (vagy moll bele ). Őszintén mondom, nem tudom hol van a transzponáló gomb a billentyün. Addig sem használtam, mert ha netalán próbálkoztam vele, csak összezavarodtam.
Szóval nekem a H - h egy kedves hangnem.
'' drága hangnem a H'' - valószínű sokaknak az, szerintem megszokás kérdése. Mi nagyon sokáig zenéltünk H-ból, aztán a szaxis kedvéért tértünk át C-be, B-be. Na nekem az volt ugyanolyan ''drága'', a b és a c mol, amig ki nem gyakoroltam. Az elején még az f mol is könnyebb volt, ma viszont már nem gond se nekem sem a szaxisnak. Sokáig azt játszottuk (amikor külön énekesünk volt), hogy ő elkezdett egy nótát és ''durr bele Balázs'' (vagy moll bele ). Őszintén mondom, nem tudom hol van a transzponáló gomb a billentyün. Addig sem használtam, mert ha netalán próbálkoztam vele, csak összezavarodtam.
Szóval nekem a H - h egy kedves hangnem.
Atti
- vladimirmusic
- Globális Moderátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 5
- Hozzászólások: 488
- Csatlakozott: 2011.09.03. 05:45
- Hangszer: Korg pa 60
- Tartózkodási hely: Vajdaság
- Adott köszönetek: : 727 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 568 alkalommal
Re: Zeneelmélettel kapcsolatos kérdések-válaszok.
Qgli egy másik Témából:
"Mostanában az a kedvencem, hogy, amikor a szóló rész jön - ami termélszetesen improvizatív jellegű - annál a résznél átvezetem egy teljesen más hangnembe, majd amikor énekelni kell addigra visszavezetem énekelhető hangnembe."
A Jazz zenében ez az improvizatív jellegű átvezetés más hangnembe - már ismert dolog! De itt is vannak szabályok és remélem, hogy nem azért csinálják, mert csak abban a hangnemben tudják lejátszani az imprót.
Mivel Dixie zenekarunk volt, a fuvósok miatt sok-sok számot játszottunk Ab, Eb, Bb-dur-ban; f-mol-ban...és ez jól jött amikor kezdtem mint OMBand. Ezzek a hangnemek sokkal szebben hangzanak, mint az "üres" C, D, A, E-dur, vagy moll...
A repertoárt úgy állítottam be, hogy egymás után ne legyen ugyanaz a stílus, vagy a következő szám ugyanabban a hangnemben.
Ha játszottam egy számot 3 repetícióval, használtam a Transpose gombot, vagy transzponáltam 2xfél hanggal feljebb, hogy ne legyen unalmas ( főleg nekem ).
Üdv.
"Mostanában az a kedvencem, hogy, amikor a szóló rész jön - ami termélszetesen improvizatív jellegű - annál a résznél átvezetem egy teljesen más hangnembe, majd amikor énekelni kell addigra visszavezetem énekelhető hangnembe."
A Jazz zenében ez az improvizatív jellegű átvezetés más hangnembe - már ismert dolog! De itt is vannak szabályok és remélem, hogy nem azért csinálják, mert csak abban a hangnemben tudják lejátszani az imprót.
Mivel Dixie zenekarunk volt, a fuvósok miatt sok-sok számot játszottunk Ab, Eb, Bb-dur-ban; f-mol-ban...és ez jól jött amikor kezdtem mint OMBand. Ezzek a hangnemek sokkal szebben hangzanak, mint az "üres" C, D, A, E-dur, vagy moll...
A repertoárt úgy állítottam be, hogy egymás után ne legyen ugyanaz a stílus, vagy a következő szám ugyanabban a hangnemben.
Ha játszottam egy számot 3 repetícióval, használtam a Transpose gombot, vagy transzponáltam 2xfél hanggal feljebb, hogy ne legyen unalmas ( főleg nekem ).
Üdv.
Vladimir
It´s easy to play any musical instrument:
all you have to do is touch the right key at the right time and the instrument will play itself.
Johann Sebastian Bach
(1685 - 1750)
It´s easy to play any musical instrument:
all you have to do is touch the right key at the right time and the instrument will play itself.
Johann Sebastian Bach
(1685 - 1750)
- Zongorista28
- Moderátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 4
- Hozzászólások: 428
- Csatlakozott: 2012.09.13. 21:58
- Hangszer: Yamaha DGX-620, Yamaha PSR-S970, Roland E-5
- Tartózkodási hely: Budapest
- Adott köszönetek: : 494 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 707 alkalommal
Re: Zeneelmélettel kapcsolatos kérdések-válaszok.
".....Ezek a hangnemek sokkal szebben hangzanak, mint az "üres" C, D, A, E-dur, vagy moll..."
Szerintem a leglágyabb,hangnem a Fis-moll.A szerelmes dalok is "majndenmind" moll-ban íródnak. A Dúr "erőszakos durva" az összes March induló,a katona dalok mind Dúr hangneműek.Sok csárdás is duros, a hallgatók mollosak
Szerintem a leglágyabb,hangnem a Fis-moll.A szerelmes dalok is "majndenmind" moll-ban íródnak. A Dúr "erőszakos durva" az összes March induló,a katona dalok mind Dúr hangneműek.Sok csárdás is duros, a hallgatók mollosak
A rögtönzés világa: A Jazz
Oscar Peterson,a Zongoristák mértékegysége
Oscar Peterson,a Zongoristák mértékegysége
- vladimirmusic
- Globális Moderátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 5
- Hozzászólások: 488
- Csatlakozott: 2011.09.03. 05:45
- Hangszer: Korg pa 60
- Tartózkodási hely: Vajdaság
- Adott köszönetek: : 727 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 568 alkalommal
Re: Zeneelmélettel kapcsolatos kérdések-válaszok.
Ja!
De a h-moll is szépen, lágyan hangzik, sokkal szebb mint a c-moll, pedig nagyon közel vannak.
Üdv.
De a h-moll is szépen, lágyan hangzik, sokkal szebb mint a c-moll, pedig nagyon közel vannak.
Üdv.
Vladimir
It´s easy to play any musical instrument:
all you have to do is touch the right key at the right time and the instrument will play itself.
Johann Sebastian Bach
(1685 - 1750)
It´s easy to play any musical instrument:
all you have to do is touch the right key at the right time and the instrument will play itself.
Johann Sebastian Bach
(1685 - 1750)
- ---Qgli---
- VIP
- Blogbejegyzések: 14
- Hozzászólások a témában: 74
- Hozzászólások: 2915
- Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
- Hangszer: -
- Adott köszönetek: : 911 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2377 alkalommal
Re: Zeneelmélettel kapcsolatos kérdések-válaszok.
Az elméleti tanítás szerint a keresztes hangnemek, azok fényesebb hangnemek, legyen az dúr vagy moll, de szerintem, meg sok nóta van, hogy X hangnemben jól szól kvarttal, kvinttel feljebb meg már nem. Ez is érdekes dolog.
Nekem vannak olyan hangnemek, amik nem igazán állnak kézre, ilyen pl. a H és az E-dúr. Nem tudom miért, de ezeket a hangnemeket elkerülöm, pedig ez nem jó, mert énekeseket, amikor kísérek ők bevághatják nekem, hogy H-dúr, de nem értem, hogy miért jó nekik a H-dúr? Ha a H-dúr jó, akkor jónak kell lenni a Bb vagy C-dúrnak is!!!
A pillanatnyi harmonizálásban is megzavar. Pl az I-ről a II.fokra ( C#m7 ) vezetni lehet egy hisz szűkített akkorddal ( H#o ), vagy a VI. foknál ugyanez ( fiszisz szűkítettel ). Áááá, annyi kereszt van hogy a temetőben érzem magam....
Ennharmónikusan nem gondolkodhatok, mert az megöli a gondolatmenetet.
Nekem vannak olyan hangnemek, amik nem igazán állnak kézre, ilyen pl. a H és az E-dúr. Nem tudom miért, de ezeket a hangnemeket elkerülöm, pedig ez nem jó, mert énekeseket, amikor kísérek ők bevághatják nekem, hogy H-dúr, de nem értem, hogy miért jó nekik a H-dúr? Ha a H-dúr jó, akkor jónak kell lenni a Bb vagy C-dúrnak is!!!
A pillanatnyi harmonizálásban is megzavar. Pl az I-ről a II.fokra ( C#m7 ) vezetni lehet egy hisz szűkített akkorddal ( H#o ), vagy a VI. foknál ugyanez ( fiszisz szűkítettel ). Áááá, annyi kereszt van hogy a temetőben érzem magam....
Ennharmónikusan nem gondolkodhatok, mert az megöli a gondolatmenetet.