almatom írta:
"Miért gáz a midi elején a beszámolás, hiszen a midi közben is szól a dob"
Azért gáz mert nagyon amatőr megoldás és főleg ha one man band-rôl van szó. Akkor kinek számol be a midi? Akkor lenne értelme a beszámolásnak, ha mondjuk veled van egy gitáros és neki kell 1-re azonnal sikálni az akkordokat.
Mi úgy zenélünk (trió) hogy én kiabálom be buli kelős közepén az "1-2-3-4"-et és úgy indítom rá 1-re az alapot. Egy zenésznek kell, hogy érezze azon dalok tempóját, amit játszanak. Nem beszélve arról, hogy ez sokkal "zenész közelibb" megoldás: "1-2-3-4" és fater már tolja a "Rolling Stones I can't get no" jellegzetes gitár-intro részét. És hogy miért nem mászik el? Mert van egy iszonyú halk pedal closed hi-hat a dobsávban de az is max egy taktusonként 1 helyen beszúrva (általában a 4-re) és ez lesz az a mankó, amire lehet támaszkodni.
"Hogyan tudom beszámolás nélkül megoldani, hogy ütemben és jó időben kezdjem az éneket?"
Ahogy leírtam itt, kb úgy. De mondd meg konkrétan a dalt és úgy jobban fogok tudni a konkrét dalra megoldást mondani........
Az a lényeg, hogy a lehető legélővébbé kell tenni egy előadott dalt és ezért egy negyedeket hozó hangos (vagy akár halk) cin a dob nélküli részben, nagyon elgépiesíti vagy mondhatni legagyisítja az adott dalt. Ezért kell a lehető legkevesebb mankó cint alkalmazni és ez egy taktusban ne legyen több, mint max 1 ilyen jel. Ha gyorsabb a dal, akkor inkább 2 taktusonként 1-et és nagyon nagyon halkan, amire csak a zenész tud már figyelni, más szinte nem is hallja..........
Sziasztok.
Szia Tom.
Ha beszámolást használok akkor Én nem cint hanem a dobverő imitálását halkan.
Köszönöm a kommentet, de mint Te is írod néha elkerülhetetlen a beszámolás. Főleg, ha az ének előbb indul mint bármi más. Vagy van erre valamilyen másik trükköd? Az megoldás lehet, ha feljátszok az elejére valamilyen gyenge intrót, és utána csinálok kiállást? Vagy ez már elveszi a szám jellegé?