Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról |
Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Moderátor: Moderátorok
- jamy1
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 103
- Hozzászólások: 346
- Csatlakozott: 2014.06.09. 15:33
- Hangszer: Mac Mini
- Tartózkodási hely: Bp.
- Adott köszönetek: : 457 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 338 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Nem voltam még, de az internet segítségével, ha fizikálisan nem is, de virtuálisan sok helyet meglehet ismerni
A budapesti levegőtől minden csak jobb lehet
A budapesti levegőtől minden csak jobb lehet
- forissandor
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 85
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2013.10.26. 11:21
- Hangszer: ?
- Tartózkodási hely: BAZ megye
- Adott köszönetek: : 266 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1565 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Ajánlanám neked bármely internetes légszennyezettségi térképet... Nox, Sox,Co2, por, stb koncentrációk tekintetében Budapesten 3x jobb a levegő, mint pl a Sajó, a Szha vagy a Bódva völgye településein. Lehet sok a dízel Pesten, meg óriási a dugó, de nem gumicsizmával fűtenek az emberek meg PET palackkal. Amikor a gyerek még pár hónapos volt, csak a hidegben, babakocsiban volt hajlandó a délutáni alvását eltölteni. Környezetvédelmi szakember lévén az én számból ilyet hallani Istenkáromlás, de bizony a nyugodt falusi, 1500 fős településről mentünk be Kazincbarcikára a Csónakázó tóhoz sétálni, mert ott lehetett levegőt venni, a faluban meg fulladtál meg.... Jó-jó, tudom nem mindenhol igaz ez a tézis, de nálunk igen. 4 év alatt 11 utcabelim halt meg tüdőrákban, Kurityánban.
- jamy1
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 103
- Hozzászólások: 346
- Csatlakozott: 2014.06.09. 15:33
- Hangszer: Mac Mini
- Tartózkodási hely: Bp.
- Adott köszönetek: : 457 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 338 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Nyilván az emberek 60-70%-a távhővel "tüzel" A kertes házban nyugi itt is minden bekerül az égőtérbe ami csak megmarad és égethető.
Vidéken ez koncentráltabb, de nem mindenhol.
Azért én Pestről is mennék ilyen szempontból.
Agglomerációban még jobb
Vidéken ez koncentráltabb, de nem mindenhol.
Azért én Pestről is mennék ilyen szempontból.
Agglomerációban még jobb
- edmund
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 82
- Hozzászólások: 255
- Csatlakozott: 2011.10.06. 17:31
- Hangszer: KORG PA 3X
- Tartózkodási hely: Erdély
- Adott köszönetek: : 827 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 206 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Használ-e valaki RCF HD 12 A hangfalakot? Vagy valami tapasztalat ezzel kapcsolatban?
-
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 27
- Hozzászólások: 121
- Csatlakozott: 2015.07.19. 13:58
- Hangszer: Korg Pa3xLE, Yamaha S770
- Adott köszönetek: : 69 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 92 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni mélyládák utánfutón történő szállításában. Az RCF 732mk4 top-ok alá szeretnék nagyobb teljesítményű RCF sub ládákat venni. A kiszemelt mélyláda 2db RCF 8003asII, ami aktív láda. A kérdésem az lenne, hogy az aktív ládákat mennyire lehet utánfutón szállítni? Mivel 87kg a 2db láda ezért attól tartok, hogy a mifelénk található "jó" minőségű utakon nagyon pattogna az utánfutó (torziós és laprugós egyaránt), aminek következtében a beépített digitális végfok gyorsan tönkremenne.
Jármű: Opel astra G
Másik kiszemeltem az RCF 8018II passzív mélyláda.
Köszönettel,
Attila
A segítségeteket szeretném kérni mélyládák utánfutón történő szállításában. Az RCF 732mk4 top-ok alá szeretnék nagyobb teljesítményű RCF sub ládákat venni. A kiszemelt mélyláda 2db RCF 8003asII, ami aktív láda. A kérdésem az lenne, hogy az aktív ládákat mennyire lehet utánfutón szállítni? Mivel 87kg a 2db láda ezért attól tartok, hogy a mifelénk található "jó" minőségű utakon nagyon pattogna az utánfutó (torziós és laprugós egyaránt), aminek következtében a beépített digitális végfok gyorsan tönkremenne.
Jármű: Opel astra G
Másik kiszemeltem az RCF 8018II passzív mélyláda.
Köszönettel,
Attila
- Pumika
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 30
- Hozzászólások: 416
- Csatlakozott: 2011.10.22. 11:02
- Hangszer: Ketron SD7-Ketron SD9-Yamaha Motif ES6
- Tartózkodási hely: Paks
- Adott köszönetek: : 1101 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 368 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Szia, jó a meglátásod, bármilyen hangszer, hangfal szállítása utánfutón rizikós, ahogy írod pattog az utánfutó. Itt nálunk a helybéli zenekarnak akik már más szállítást oldottak meg, az utánfutón a végfoknak, es a kompakt gangfalnak is a szállításkor baja lett. Persze aktív hangfalnál még rájön az elektronika is leromolhat. Jól meggondolandó!!
- BodziLalikirály
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 169
- Hozzászólások: 555
- Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
- Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
- Tartózkodási hely: Veresegyház
- Adott köszönetek: : 1617 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 523 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Sziasztok!
Nem vagyok egy elektronikai zseni, de ezt nem tudom megérteni...
Ugyanis...:
Ha egy elektronika normálisan van egy dobozba rögzítve, az alkatrészek jól vannak beforrasztva és annak semmi nem csapódíik neki, vagyis nincs ami eltörje a panelt / letörje az alkatrészeket..... azt akár hajigálhatom is ..... sem lesz baja!!!! Én még rázkódástól tönkrement elektronmikát nem láttam.....pedig a majd 30kg.-os 2400-as SIVA végfokokat tettem már nem finomkodva ide-oda.....
Egyébiránt az autó is tud pattogni......
Egy hangfal szállításánál a legnagyobb hibalehetőség, hogy a driver leszakad a tölcsérről, a hangszóró rögzítése letörik, vagy a mágnes elmozdul (ragasztásnál elenged) és így súrolni főg ezért torzít majd beég.....(ilyennel már találkoztam), vagy a mágnes súlya miatt a kosár elvetemedik ugyanezen jelenségeket produkálva....viszont ugyanez megtörténhet egy nagyobb (nehezebb) hangfal lerakásánál ha odaverődik a padlóhoz....
Én pld ezért szoktam a hangfalakat a hasukra (elejére) lefordítva szállítani, így csökkentve a fentebb írt jelenségek kialakulását.....
Ja !
Hangszert én sem szállítanék utánfutón....
Az utánfutón minél nagyobb súly van annál kevésbé pattog!!!!Matya89 írta: ↑2019.12.07. 12:17Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni mélyládák utánfutón történő szállításában. Az RCF 732mk4 top-ok alá szeretnék nagyobb teljesítményű RCF sub ládákat venni. A kiszemelt mélyláda 2db RCF 8003asII, ami aktív láda. A kérdésem az lenne, hogy az aktív ládákat mennyire lehet utánfutón szállítni? Mivel 87kg a 2db láda ezért attól tartok, hogy a mifelénk található "jó" minőségű utakon nagyon pattogna az utánfutó (torziós és laprugós egyaránt), aminek következtében a beépített digitális végfok gyorsan tönkremenne.
És az hogy?????Pumika írta: ↑2019.12.07. 12:59Szia, jó a meglátásod, bármilyen hangszer, hangfal szállítása utánfutón rizikós, ahogy írod pattog az utánfutó. Itt nálunk a helybéli zenekarnak akik már más szállítást oldottak meg, az utánfutón a végfoknak, es a kompakt gangfalnak is a szállításkor baja lett. Persze aktív hangfalnál még rájön az elektronika is leromolhat. Jól meggondolandó!!
Nem vagyok egy elektronikai zseni, de ezt nem tudom megérteni...
Ugyanis...:
Ha egy elektronika normálisan van egy dobozba rögzítve, az alkatrészek jól vannak beforrasztva és annak semmi nem csapódíik neki, vagyis nincs ami eltörje a panelt / letörje az alkatrészeket..... azt akár hajigálhatom is ..... sem lesz baja!!!! Én még rázkódástól tönkrement elektronmikát nem láttam.....pedig a majd 30kg.-os 2400-as SIVA végfokokat tettem már nem finomkodva ide-oda.....
Egyébiránt az autó is tud pattogni......
Egy hangfal szállításánál a legnagyobb hibalehetőség, hogy a driver leszakad a tölcsérről, a hangszóró rögzítése letörik, vagy a mágnes elmozdul (ragasztásnál elenged) és így súrolni főg ezért torzít majd beég.....(ilyennel már találkoztam), vagy a mágnes súlya miatt a kosár elvetemedik ugyanezen jelenségeket produkálva....viszont ugyanez megtörténhet egy nagyobb (nehezebb) hangfal lerakásánál ha odaverődik a padlóhoz....
Én pld ezért szoktam a hangfalakat a hasukra (elejére) lefordítva szállítani, így csökkentve a fentebb írt jelenségek kialakulását.....
Ja !
Hangszert én sem szállítanék utánfutón....
Lalikirály, ennyi és nem több..!!!
- jamy1
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 103
- Hozzászólások: 346
- Csatlakozott: 2014.06.09. 15:33
- Hangszer: Mac Mini
- Tartózkodási hely: Bp.
- Adott köszönetek: : 457 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 338 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Ez a kérdéssor ugye egy vicc volt?
Bodzi a te felhasználási területed szerintem eltér a mi világunktól.
Ki az a zenész aki megvesz mondjuk 2-3-4-500 ezezerért aktív vagy passzív hangfalakat aztán csak úgy felbassza a futóra? (persze biztos akad...)
Nem lehet baja?
A mai világban mikor minden Made in China? A minőségellenőr egy pillanatra félrenéz a gyártósoron és a kici kisz kínai már a fél alkatrészssort kispórolja a cuccokból....
Nem véletlen fordulnak elő még a PRO kategóriában is nagy létszámmal hibás darabok...
Ne legyünk már ennyire igénytelenek vagy ősemberek...
Egy rackben eldugott Siva végfokot ne hasonlítsunk egy igényes és esztétikus aktív vagy passzív rendszerhez amit mondjuk kipakolunk szem elé egy esküvőre vagy karácsonyi partira szállodákban vagy hotelekben.
Hallottam már olyanról aki ismert olyat akinek az ismerősének a rokonát úgy vágták ki a gevesláda kinézetű okádék hangfalaival és retkes kutyaólra hajazó rackládájával hotelekből, hogy öröm volt nézni.
Falunapon a lőtéri kutyát nem érdekli mit raknak ki csak düngjön
Oda lehet vinni ütni-vágni való cuccot is. Sőt oda olyat érdemes vinni a "hálás és igényes közönségnek"
Az más felhasználási terület, mint egy rendezvény ahol az esetek nagy százalékában a dekoráció többe kerül,mint a zenekar gázsija.
Bodzi a te felhasználási területed szerintem eltér a mi világunktól.
Ki az a zenész aki megvesz mondjuk 2-3-4-500 ezezerért aktív vagy passzív hangfalakat aztán csak úgy felbassza a futóra? (persze biztos akad...)
Nem lehet baja?
A mai világban mikor minden Made in China? A minőségellenőr egy pillanatra félrenéz a gyártósoron és a kici kisz kínai már a fél alkatrészssort kispórolja a cuccokból....
Nem véletlen fordulnak elő még a PRO kategóriában is nagy létszámmal hibás darabok...
Ne legyünk már ennyire igénytelenek vagy ősemberek...
Egy rackben eldugott Siva végfokot ne hasonlítsunk egy igényes és esztétikus aktív vagy passzív rendszerhez amit mondjuk kipakolunk szem elé egy esküvőre vagy karácsonyi partira szállodákban vagy hotelekben.
Hallottam már olyanról aki ismert olyat akinek az ismerősének a rokonát úgy vágták ki a gevesláda kinézetű okádék hangfalaival és retkes kutyaólra hajazó rackládájával hotelekből, hogy öröm volt nézni.
Falunapon a lőtéri kutyát nem érdekli mit raknak ki csak düngjön
Oda lehet vinni ütni-vágni való cuccot is. Sőt oda olyat érdemes vinni a "hálás és igényes közönségnek"
Az más felhasználási terület, mint egy rendezvény ahol az esetek nagy százalékában a dekoráció többe kerül,mint a zenekar gázsija.
- Mauglidyro
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 7
- Hozzászólások a témában: 80
- Hozzászólások: 360
- Csatlakozott: 2019.05.02. 20:37
- Hangszer: Villanycsengő, 3 fázisú elektromos brácsa
- Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
- Adott köszönetek: : 68 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 414 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Nekünk az a szerencsétlen helyzet áll fenn, hogy 2-3 lagzira muszáj lesz utánfutót, vagy valami B"-s jogsival vezethető mikrobuszt bérelni, de ebből lehet, hogy az utóbbi lesz a nyerő.
S nem azért mert nem tudnánk megoldani 2 autóval az utat, hanem azért mert akkora távon nagy felelőség bevállalni egy 100km-es utat a lagzi végeztével, na meg az csak gazdaságosabb, ha 2 Berlingo helyett egy kisbusszal megy az ember.
Főleg ha 5-en megyünk a sofőrrel együtt.
Amúgy a bulik 90%-ában, főleg hogy általában 2 autóval járunk, meg 50km-en belül, így a fentiekre nincs szükség, mivel akkor az egyikbe csak is a cucc megy.
Mi annak idején a Garry Lite Subokat tetőcsomagtartón vittük, persze fontos azt kihangsúlyozni, hogy ma már annyira fejlődött a technika, hogy ilyennel még csak !!!viccből sem!!! próbálkoznék.
Akkor még más világ volt.
De a nagyfater nagyon kreatívan oldotta meg a dolgot. Egyedi tetőcsomagtartót gyártott erre a célra, minden oldalról kivolt támasztva, és úgy képzeljétek el, hogy kamion ponyva volt rávarrva, így minden irányból vízhatlan volt, illetve annyira stabil, hogy max egy forgószél tudta volna onnan leszedni a ládát (Persze csak akkor használtuk a tetőcsomagtartót, amikor jobb volt az idő, télidőben a Lite15-ösök mellett 2x is meggondoltuk, hogy mindenképp vigyünk-e sub-ot. Ha így is kellett inkább 2x fordultunk, de akkor sem tettük ki a hidegbe). Persze ez a megoldás nem volt hosszúéletű, hisz amint eladtuk az autót, rá nem sokra elmentek a Lite Sub-ok is.
Volt már olyan azóta, hogy utánfutón vittük a cuccot, de oda maximum csak a vasakat, illetve a kábeles dobozt tettük ki, vagy az olyan cuccokat, amelyek kevésbé érzékenyek a jó magyar utakra.
De azért az ritka, hogy 2 Citroen Berlingo kaliberű autóba ne férjünk el, főleg úgy hogy a cucc másik felét épp a kolléga hozza magával.
Azért, ha egyszer odakerül a sor, és kell egy külön zenekari autó abból vagy Citroen Jumpy, vagy VW Transporter lesz.
S nem azért mert nem tudnánk megoldani 2 autóval az utat, hanem azért mert akkora távon nagy felelőség bevállalni egy 100km-es utat a lagzi végeztével, na meg az csak gazdaságosabb, ha 2 Berlingo helyett egy kisbusszal megy az ember.
Főleg ha 5-en megyünk a sofőrrel együtt.
Amúgy a bulik 90%-ában, főleg hogy általában 2 autóval járunk, meg 50km-en belül, így a fentiekre nincs szükség, mivel akkor az egyikbe csak is a cucc megy.
Mi annak idején a Garry Lite Subokat tetőcsomagtartón vittük, persze fontos azt kihangsúlyozni, hogy ma már annyira fejlődött a technika, hogy ilyennel még csak !!!viccből sem!!! próbálkoznék.
Akkor még más világ volt.
De a nagyfater nagyon kreatívan oldotta meg a dolgot. Egyedi tetőcsomagtartót gyártott erre a célra, minden oldalról kivolt támasztva, és úgy képzeljétek el, hogy kamion ponyva volt rávarrva, így minden irányból vízhatlan volt, illetve annyira stabil, hogy max egy forgószél tudta volna onnan leszedni a ládát (Persze csak akkor használtuk a tetőcsomagtartót, amikor jobb volt az idő, télidőben a Lite15-ösök mellett 2x is meggondoltuk, hogy mindenképp vigyünk-e sub-ot. Ha így is kellett inkább 2x fordultunk, de akkor sem tettük ki a hidegbe). Persze ez a megoldás nem volt hosszúéletű, hisz amint eladtuk az autót, rá nem sokra elmentek a Lite Sub-ok is.
Volt már olyan azóta, hogy utánfutón vittük a cuccot, de oda maximum csak a vasakat, illetve a kábeles dobozt tettük ki, vagy az olyan cuccokat, amelyek kevésbé érzékenyek a jó magyar utakra.
De azért az ritka, hogy 2 Citroen Berlingo kaliberű autóba ne férjünk el, főleg úgy hogy a cucc másik felét épp a kolléga hozza magával.
Azért, ha egyszer odakerül a sor, és kell egy külön zenekari autó abból vagy Citroen Jumpy, vagy VW Transporter lesz.
Digitális "földrengés-szimulátor": Behringer NX4-6000, Qu16, Dbx Pa2, 2x Garry Lite15, 2x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b
Kapkodós cájg: Behringer XR12 ,Behringer NX4-6000, Dbx Pa2, 2x Garry Lite12, 1x Turbosound Milan M15b
- Asterix
- Globális Moderátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 491
- Hozzászólások: 3474
- Csatlakozott: 2011.10.28. 17:51
- Hangszer: -
- Tartózkodási hely: Magyarország, Eger
- Adott köszönetek: : 1828 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2886 alkalommal
Re: Hangtechnika - Használhatóság, felhasználói tapasztalatok
Hova kell ekkora cucc? Az egész cuccom (hangszer nélkül) 5 ajtós Oktávia csomagtartójában elfér.
Zárt térben, 500 fős teremben sem volt még -5 dB fölött hajtva sosem.
Akinek ez a hangzás és hangerő nem felel meg, annak semmi sem fog.
4-en ülünk az autóban biztonsági övvel bekötve a teljes motyóval...
Zárt térben, 500 fős teremben sem volt még -5 dB fölött hajtva sosem.
Akinek ez a hangzás és hangerő nem felel meg, annak semmi sem fog.
4-en ülünk az autóban biztonsági övvel bekötve a teljes motyóval...