Oldal: 5 / 6

Re: Dynacord PM1000-2 alternativ kiváltása

Elküldve: 2014.08.27. 20:20
Szerző: Attila
Ma ajánlottak nekem egy cserét a Roland vm-re: - egy Allen Heath ZED10FX+100Euro. Gondolkodom rajta :)
Még nem próbáltam stúdió-megoldásra. Te igen ?
Egyébként mi a különbség a zed10fx és a zed60-10fx között ?

Re: Dynacord PM1000-2 alternativ kiváltása

Elküldve: 2014.08.27. 20:36
Szerző: Attila
Igen, ezt látom. :) Van 80 Euro árkülönbség, az nem abból adódik.

Re: Dynacord PM1000-2 alternativ kiváltása

Elküldve: 2014.08.27. 22:42
Szerző: jamy1
:777

Re: Dynacord PM1000-2 alternativ kiváltása

Elküldve: 2016.10.23. 20:43
Szerző: Jani80
Tegnap mint ahogy azt rodymusic írta megvettem a Dynacord powermate 1000-3 ast . Lehet van amiben fejlődhetett volna még a -2 es hez képest de nekem így is tetszik. Ma lőttük be ízlésnek megfelelően szerintem frankó. :777 Sőt most kezdek igazán rájönni, hogy nem egészen használtam ki a -2 -nél a parametrikus EQ-zást.

Re: Dynacord PM1000-2 alternativ kiváltása

Elküldve: 2016.10.24. 03:39
Szerző: Bubamara
Gratulálok!
Évtizedre megoldottad a profi mixer és hangosítás kérdését.
:777

Re: Dynacord PM1000-2 alternativ kiváltása

Elküldve: 2019.05.14. 19:29
Szerző: Mauglidyro
Hali mindenkinek ...

Ez a topic még az előző pályafutásom alatt készült. Ám azóta az ehhez tartozó kommentjeim is eltüntek, másrészről bizonyos momentumai már így sem érvényesek.
Viszont ennyi idő távlatából, talán végre megoldást találtunk a problémára, mely később akár egy komoly szintre is felfejlődhet.

Jelenleg egy Behringer X-Air XR12-t használunk keverőnek, illetve egy Garry Powercube 1504-et, mint végfok.

A Behringer X-Air XR12 2 éve került tulajdonunkba Alapi "Zajcsináló" Banditól. Nos igyekeztem minél hamarabb munkaképes keverőt kifaragni ebből az eszközből, több-kevesebb sikerrel.
És itt most a kevesebben van a hangsúly.

Sokáíg ígéretesnek tüntek a benne lévő különleges effektek, mint pl. LA2A, 1176 algoritmusok ... Az újdonság varázsa címszó alatt az elkövetkezendő 2 évben mindenre ezeket használtam, ám rájöttem egy itthoni próba során, hogy ezek az algoritmusok nem a legjobb utánzatok ... Használhatónak használhatók, de sajnos nagyon színezik a hangot, és ha nem vagy tisztában mi mire jó, és csak veszett mód csavargatod, többet ártasz vele, mint amennyit használna az adott szituációban. Bár nem volt egy erős kompresszálás rajta, de arra elég volt, hogy rommá szinezze a mikrofont.

Többször is furcsálottam az utóbbi időben, hogy Jani mikrofonja túl természetellenesen szól ... Itt a természetellenes szó alatt azt értem, hogy a mélytartomány nem akart jönni, de a középtartomány tolakodóan jelen volt, és már az EQ sem segített sokat a problémán.


Ám valahogy úgy alakult, hogy tudomást szereztem róla, hogy Malkónál van egy eladó Audio Technika AE6100.
Mivel Jani amúgyis említette mostanában, hogy gondolkodik egy "új" mikrofon megvásárlásán, dobtam a labdát, és elhoztam neki kipróbálásra.
És ha már kipróbálásra hoztam, akkor nézzünk utána a keverőnek, mi lehet a baj. De ha már utánanézek, és sikerül megtalálnom, és megoldani a hibajelenséget és annak az okát, akkor kössük össze, kellemest a hasznossal, és rakjunk fel még pár mikrofont az AE6100 mellé. AT2010, MB3k, Pro61. Illetve ha már kifaragtam az új Layout-ot az új Tabletemre, akkor ezt valamilyen szinten meg akartam mutatni Janinak.

Ez volt az:
image.png
A lényeg:
Ahogy nézegettük össze a mikrofonokat, nem tudom hogy miképp, de sikerült kikapcsolni az összes Insert Kompresszort, ami a 4 mikrofon csatornán rajta volt.
A továbbiakban így folytattuk le a tesztet, ami alapján egyértelműen az AE6100 került ki győztesen.
És nekem feltünt, hogy valahogy megjött a hang, amit régóta vártam. :shock:
De ahogy a mondás is tartja: A kevesebb néha több.

Persze nem bírtam ki, hogy ezen felbuzdulva buli előtti éjszaka ne dobjam át a DBX-et a kis Rack-be, és másnap a Behringert vigyük el bevetésre.
Élesbe - mihelyst a DBX-es kalibráció megtörtént - még szembetűnőbb volt a különbség ... Olyan szinten jól belőttem a rohangálós Setup-ot, hogy Jani a buli végén megveregette a vállamat.
Jelzem, ilyen mostanában nem fordult elő :D
Egy apróságot vettem csak észre azóta, hogy a Gainezésem +10dB-vel elcsesztem, ami tényleg csak apróság ...
Ezt azóta már korrigáltam.
És 2 év után jutottunk el odáíg, hogy használhatóra tudtam faragni a keverőt.

Bár eredetileg ezt a Setup-ot a 2db Lite 10-eshez terveztük, illetve azon ritka rendezvényekhez, ahová praktikus okok miatt nem vihetjük a Dynacord-ot de indokolttá válik a Lite 15-ös jelenléte. Ám de most hogy megérkezett a Turbosound Milan M15b, így hiszek abban, hogy a későbbiekben egy teljesen új setup-ot is avathatunk, amely reményeim szerint akár 100-150 fős rendezvényeket is bőven ki tudja szolgálni. :777

Jelen pillanatban 2 negatívumot tudok felhozni.
- A zenekaros felállásunkhoz (4 ének, 1 szaxi, 2 billentyű, dobszerkó) - kiegészítő eszközök nélkül - valószínüleg ez az apparátus kevés lesz. :(
Elsősorban a csatornaszámra, és a csatornaleosztásra értem. 4 ének mellé kéne egy Szaxofont is hangosítani, amit vonalból nem igazán célszerű megoldani, és akár a teljes csatorna Layer-emet is felrúgná egy ilyen jellegű változtatás.
Így mindenképpen arra az esetre lesz alkalmas ez a cájg, amikor a dorogi kollégánk nem tud velünk jönni, és nem kell dobost hangosítani.
A kisebb keverő átka ...
Mai fejjel előbb dolgoznék egy XR16-al, vagy XR18-al, de így sem rossz.
- Nincs monitorozásra alkalmas felszereltség ilyenkor.
Oké, léteznek fülmonitorok is, de azért kezet fognék azzal, akinek egész éjszaka benne van a fülébe a cucc, és nem készült ki még a hallójárata ettől a megoldástól.
Dynacordot vinni ilyen feladatra meg nagy luxus ...
Ami ésszerű megoldásnak tűnik perpillanat, venni kell még egy PC1504-et, vagy venni 2db TC Helicon VoiceSolo FX150-t. :xx:
Bár Malkótól ellestem egy egyszerű de mégis nagyszerű trükköt. Feltűnt, hogy egyes helyeken elég magasra emeli ki a topládáit.
Ezt kipróbáltam a Csokonai Gimiben is Debrecenben, és tökéletesen működött. A topok végig Jani mögött voltak, Őt amennyire tudtam előrébb költöztettem, és egyszer sem gerjedt.
Jól hallotta magát, és nem tépte le a fejét a nagyobb hangerő.

Nagyjából ennyi.

Re: Dynacord PM1000-2 alternativ kiváltása

Elküldve: 2019.05.15. 11:06
Szerző: Asterix
Gratulálok!
Hogy sikerült ezt kifaragnod? Én még a közelébe se jutottam...

Egyébként jól beállított, bemért rendszernél nem nagyon gerjed a cucc, ha előtte állsz sem.
Szombaton operett énekes fellépők voltak a buliban. A hangfal előtt 1,5-2 méterrel táncikáltak és énekeltek. Véletlenül sem gerjedt egyszer sem... ezen én is meglepődtem...

Re: Dynacord PM1000-2 alternativ kiváltása

Elküldve: 2019.05.15. 11:31
Szerző: Mauglidyro
Ha a layout beállításra érted, akkor erre nekem is ráment egy délutánom.

Persze amit ide feltöltöttem, az a vízszintes nézet, a függőleges nézet méginkább hasonlít egy analóg keverőre :D
54236712_2566194130064651_1402786419667107840_n.jpg
Mindenképp a Mixing Station alkalmazás kell hozzá, és meg kell venni a Pro verziót.

Új layer beállítás kell ... Amit annak idején megmutattam neked, hogy kell.

Új Layout beállítást kell létrehozni.
Aztán Orientációnként megcsinálni az összes beállítást, és mindent amit hozzáadsz a Layout-hoz (Knob, Címke, Parancsikonok stb.) megkell adni, hogy csak az adott orientációban legyen látható, és ha Sends Of Fader módban vagyunk ezek mind ne legyenek láthatók, így jelezve nekünk, hogy épp az Aux/FX arányokat tologatjuk. Ez egy energiatakarékosabb megoldás annak visszajelzésére, hogy nem a Home képernyőn vagyunk ... A villogós, háttérkijelölős megoldást nem preferálom, mivel az akksit rettentően zabálja.

Vízszintes módnál egyszerűbb a feladvány.
Ott a chanel stripet egyszer kell összeállítani, és úgy hogy csak az éppen kijelölt sávra vonatkozzon.
Legtöbbször mi is ebben a tájolásban használjuk a tabletet a rajta lévő tok miatt.

Függőleges módban viszont minden csatornánál le kell programozni, és minden csatornára dedikáltan, tehát fix potmétereket kell hozzáadni.

Az EQ egy fontos kérdés ...
Én a Dynacord Shelving és Peak értékeit másoltam le, és azt vittem bele a digitális környezetbe. (A Dynacord Manual-jában elég pontos diagramot kaptam ehhez)
Oké ... Ma tiszta fejjel azért ilyet nem csinálnék, de mivel Jani ragaszkodik a Dynacord-os hangzásvilághoz, akkor nincs mit tenni.

Re: Dynacord PM1000-2 alternativ kiváltása

Elküldve: 2019.05.15. 12:09
Szerző: Asterix
A program nekem is meg van. De ez nagyon jó, ahogy megcsináltad...

Re: Dynacord PM1000-2 alternativ kiváltása

Elküldve: 2019.12.06. 18:33
Szerző: Mauglidyro
Üdv. mindenkinek!

FIGYELEM! Ez a bejegyzés több részre lesz tagolva, mivel elég nagy terjedelmű!

Talán nem túlzok, ha azt mondom, hogy 2019 már most a fejlődés éve, pedig még csak le sem zártuk.
Azonban úgy néz ki, hogy közel 14 év komoly passzív rendszeren való zenélés után, végleg szakítunk az analóg világgal.
Erre már akkor is számítottunk, mikor 2 évvel ezelőtt megvettük az első prototípusát a digitális rendszernek.
Félelmetes, hogy ezt mondom, de mára olyan szinten fejlődött mellettünk a technika, hogy manapság fillérekért lehet kb. hasonló eredményeket elérni hangzásban és teljesítményben, mint amit analóg cuccoknál sokkal több pénzért és több eszközzel. De ezzel szerintem senkinek sem mondok újat. Hisz egyre többször tapasztaljuk a jelenséget.
A szaxis kollégánknak a legutolsó szavai még most is ismerősen cseng a fülünkben.
„Nem értem, mi kerül a Dynacord Powermate 1000-3 keverőerősítőn 700 ezer ft-ba”

És valahol igaza is van, hiszen annak idején már Malkó az itt kiinduló diskurzusban is említést tett róla.
Az a fajta újítás, ami a Powermate 3-ban meglelhető, nincs arányában azzal az árcédulával, amit ráakasztottak.

Magyarul hiába fejlesztettek rajta, tetemesen jobb „fícsöröket” nem adtak vele.

Az összes innováció, tessék:
- Kapott egy jól paraméterezhető effektprocesszort (Ami jó dolog, de egy digit. pult effektje sokkal jobban paraméterezhető, és mondom úgy, hogy a Dynacordban van a mai napig legjobb effekt algoritmus. De mi van, ha azt mondanám, hogy ez pótolható?)
- Kapott egy 2x2 sávos hangkártyát (de ennyi pénzért igazán építhettek volna egy Mackie Onyx szerű interfészt is bele)
- Kapott egy Midi interfészt, amivel az effekt vezérelhetővé válik, illetve használhatjuk számítógépen keresztül hangszerrel összekötve is. (Én szerettem, mivel csak ezzel az interfésszel tudtam Korg-ra nótákat henkölni, mert nem kapott idegbajt a rengeteg üzenettől, és a SysEx-eket is tudta küldeni/fogadni. Ám az effekt vezérlésébe nem mélyedtem bele különösebben… Hmmm … Lehet, hogy jó lett volna??? )
- D osztályú végfok (Megkockáztatom, hogy a 2-esnek a végfokját is űbereli, mint hangzásban, mint megbízhatóságban)
- Kapott egy LPN funkciót, ami végül is nem csinál mást, csak tesz egy kis mélykiemelést a kimenetre. Elsősorban mélyláda nélküli alkalmazásnál válik előnyössé, de máshol nem nagyon. Teljesen elhanyagolható.
- Routing-olható Master EQ … Amit már az Allen&Heath Pa20-C vetélytárs is előbb tudott.
De fő, hogy van, mert ennek a funkciónak sokszor vettük hasznát az elmúlt 4 évben, főleg monitor oldalon.
- Kapott egy hangszóróvédelmet, ami azt a célt szolgálta, hogy a hangszóróból az utolsó századwattnyi teljesítményt is egy az egybe ki tudd húzni károsodás nélkül. De a gyakorlatban szerintem ez csak Placebo, mert a Lite10-eseknél 400W-ra beállítva sikerült addig hajtani, hogy a membrán már súrolt.
- Kapott 2db Monitorkört, és plusz 2db RCA bemenetet, aminek a jele az 1-es és 2-es sztereó csatornába megy vissza. (Ez áldás, és egyben átok is volt, főleg akkor, mikor a nagy rendelkezésre állás miatt minden egyes csatornára szükségünk lett volna. Nem egyszer fordult elő már itt sem, hogy kiegészítő keverőt kötöttünk be)

És ennyi!

Az ok amiért váltottunk, hogy túl nagy volt a csend mostanában a Dynacord háza táján, de a termékek ára rettenetesen elkezdett lejjebb menni.
Annyi biztos, hogy jelen pillanatban a Dynacordnak nem áll szándékában visszavágni a piacon kapott csapások miatt.

Ezért már hírdettük egy ideje a cuccot.
De sokaknak azt is nehezükre esett megérteni, hogy mi nem a CMS keverőjét áruljuk, annak ellenére, hogy a hirdetésben elég egyértelműen fogalmaztam.
Már kezdett lemenni a szinvonal a "Mennyit engedsz a feléből? Beszámítasz ezt-azt? Mi az alja báttya?" szintre, így inkább jobbnak láttuk, ha beszámíttatjuk valahol.
Az új szerzemény a Qu16 lett, de erről mindjárt bővebben.