Audió stílusoknál az etalon a Ketron Audya és ha emlékeim nem csalnak, akkor az audió alapú stílusokat ott sem lehetett a vakvilágba gyorsítani...
|
Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról |
Yamaha - Technikai kérdések/válaszok
Moderátor: Moderátorok
- Asterix
- Globális Moderátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 171
- Hozzászólások: 3505
- Csatlakozott: 2011.10.28. 17:51
- Hangszer: Korg Pa5x-76 Musikant, Ketron EVM
- Tartózkodási hely: Magyarország, Eger
- Adott köszönetek: : 1901 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2909 alkalommal
Re: Yamaha - Technikai kérdések/válaszok
Én pedig erre azt mondom, hogy szégyen lesz, ha a Tyros5 nem tudja megverni az Audyát. 2 generációval későbbi gép és csak a 950-es színvonalát hozná, az csúnya dolog lenne. 
Audió stílusoknál az etalon a Ketron Audya és ha emlékeim nem csalnak, akkor az audió alapú stílusokat ott sem lehetett a vakvilágba gyorsítani...
Audió stílusoknál az etalon a Ketron Audya és ha emlékeim nem csalnak, akkor az audió alapú stílusokat ott sem lehetett a vakvilágba gyorsítani...
- viskib
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 143
- Hozzászólások: 853
- Csatlakozott: 2012.03.11. 11:57
- Hangszer: YAMAHA
- Adott köszönetek: : 855 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1298 alkalommal
Re: Yamaha - Technikai kérdések/válaszok
Biztos jó lessz én november végén fogom kipróbálni itt akkor lesz értesüléseim szerint a bemutató, le írom én aztán részletesen mi jó és nem benne 
Ricsike
- Asterix
- Globális Moderátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 171
- Hozzászólások: 3505
- Csatlakozott: 2011.10.28. 17:51
- Hangszer: Korg Pa5x-76 Musikant, Ketron EVM
- Tartózkodási hely: Magyarország, Eger
- Adott köszönetek: : 1901 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2909 alkalommal
Re: Yamaha - Technikai kérdések/válaszok
Ha jól emlékszem, akkor ez úgy működött, hogy egyes audio minták különböző gyorsaságban voltak választhatóak. Pl Fox 130, Fox 160 ,stb.
De erre a jelenlegi tulajok jobban tudnak reagálni. 2 év távlata már sok...
De erre a jelenlegi tulajok jobban tudnak reagálni. 2 év távlata már sok...
- Zeneboy
- Moderátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 4
- Hozzászólások: 790
- Csatlakozott: 2011.11.22. 23:09
- Hangszer: Korg Pa3 x
- Tartózkodási hely: Borsod-Abaúj-Zemplén Megye , Kazincbarcika
- Adott köszönetek: : 1067 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 882 alkalommal
Re: Yamaha - Technikai kérdések/válaszok
Storage Internal Memory approx. 6.7MB
Hard Disk Drive 500GB
External Drives USB Flash Memory (via USB to DEVICE)
Ebből én nem látom mi lenne a különbség...Ua úgy 1 giga szolgálhat sampler kezeléshez...
Hard Disk Drive 500GB
External Drives USB Flash Memory (via USB to DEVICE)
Ebből én nem látom mi lenne a különbség...Ua úgy 1 giga szolgálhat sampler kezeléshez...
Korg Pa3 X -76, Trevis ta08 aktív top,Trevis Event ta18 sub Eurolite QDF BAR Fényszett, Neumann KMS 105 és Shure beta58 mikrofon,
- Rolandbk5
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 54
- Hozzászólások: 1183
- Csatlakozott: 2013.10.12. 00:45
- Hangszer: Yamaha Genos
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Adott köszönetek: : 1063 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1090 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Yamaha - Technikai kérdések/válaszok
Szerintem azon kívül, hogy rohadt drága lesz, nem fognak nagyot alkotni. Jó ez a 76-s verzió ez nem lesz rossz, viszont annyit meg nem fog érni már most borítékolom.
A mai verseny képes világban, ahol Ketron már réges-régen tudják az audio hangokat, vagy a 76 billentyű, amit a Korg szépen használ folyamatosan. Az érintő kijelző ismét kimaradt, meg mondjuk egy komolyabb vokál proci is beleférhetett volna.
Nem igazán tartom korrektnek már most ( bár még nem is tudjuk pontosan ) az árát.
Nem tudom ti hogyan vagytok ezzel, de én nem adnék 5000€ érte.
Nem lesz több buli általa, nem föz meg, nem tesz boldoggá ( csak részben ), az emberek akik majd hallani fogják nem fossák le a lábuk szárát. Szóval biztosan eszméletlen lesz, bár a 950 is jól tud szólni, és szerintem 1/4-ébe kerül.
Arról nem is beszélve, hogy itt vannak a Ketronok, vagy a Korgok, amik közül tudnék választani az ár töredékéért, és minőségben nem lenne gond.
Más. Valaki használja a Tyros-át úgy, hogy a sub1-sub2 valamelyikén a dob sávot külön csatornára teszi? Én most próbálgatom, szerintem nem rossz eredményt lehet elérni, főleg ha a Midioptiva szét van választva a dob szett, plusz eq-va is vannak külön-külön.
Láttam egy zenekarnál, hogy a szintis srác egy Tyros3-al és egy Novation Zero SL MkII cuccal zenélt. Ismerem a zenekart, és beszéltem a sráccal, hogy mire használja. Meséli, hogy sok modern diszkó zenét játszanak, és Ő kimondottan a szűrözésre használja. Gyorsan át futott az agyamon a gondolat, hogy ez mekkora buli. Mivel, ha a dob szettet a sub valamelyikén külön használod, akkor a Master hangerő a Tyros-n a subora nem vonatkozik, és ez nem biztos, hogy jó, mindig a keverőt piszterálni. Arra gondoltam, hogy jó lenne egy ilyen mid konroller nekem is, mert akkor a don sávot onnan tudnám vezérelni, illetve a többi sávokat is. Sajnos a Korg és az Audaya oldotta meg ezt a problémát korrek módon, a Yami még nem ért el idáig.
Bocs ha sok voltam, csak hátha valakit érdekel ...
A mai verseny képes világban, ahol Ketron már réges-régen tudják az audio hangokat, vagy a 76 billentyű, amit a Korg szépen használ folyamatosan. Az érintő kijelző ismét kimaradt, meg mondjuk egy komolyabb vokál proci is beleférhetett volna.
Nem igazán tartom korrektnek már most ( bár még nem is tudjuk pontosan ) az árát.
Nem tudom ti hogyan vagytok ezzel, de én nem adnék 5000€ érte.
Nem lesz több buli általa, nem föz meg, nem tesz boldoggá ( csak részben ), az emberek akik majd hallani fogják nem fossák le a lábuk szárát. Szóval biztosan eszméletlen lesz, bár a 950 is jól tud szólni, és szerintem 1/4-ébe kerül.
Arról nem is beszélve, hogy itt vannak a Ketronok, vagy a Korgok, amik közül tudnék választani az ár töredékéért, és minőségben nem lenne gond.
Más. Valaki használja a Tyros-át úgy, hogy a sub1-sub2 valamelyikén a dob sávot külön csatornára teszi? Én most próbálgatom, szerintem nem rossz eredményt lehet elérni, főleg ha a Midioptiva szét van választva a dob szett, plusz eq-va is vannak külön-külön.
Láttam egy zenekarnál, hogy a szintis srác egy Tyros3-al és egy Novation Zero SL MkII cuccal zenélt. Ismerem a zenekart, és beszéltem a sráccal, hogy mire használja. Meséli, hogy sok modern diszkó zenét játszanak, és Ő kimondottan a szűrözésre használja. Gyorsan át futott az agyamon a gondolat, hogy ez mekkora buli. Mivel, ha a dob szettet a sub valamelyikén külön használod, akkor a Master hangerő a Tyros-n a subora nem vonatkozik, és ez nem biztos, hogy jó, mindig a keverőt piszterálni. Arra gondoltam, hogy jó lenne egy ilyen mid konroller nekem is, mert akkor a don sávot onnan tudnám vezérelni, illetve a többi sávokat is. Sajnos a Korg és az Audaya oldotta meg ezt a problémát korrek módon, a Yami még nem ért el idáig.
Bocs ha sok voltam, csak hátha valakit érdekel ...
- Rolandbk5
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 54
- Hozzászólások: 1183
- Csatlakozott: 2013.10.12. 00:45
- Hangszer: Yamaha Genos
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Adott köszönetek: : 1063 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1090 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Yamaha - Technikai kérdések/válaszok
Szia rodymusic,
Próbáltak már? Teljesen máképpen szól a dob, ha a sub valamelyikén hozom ki. Sőt erősen gondolkozom, hogy a másik Subra pedig a basszus teszem. Te használod egyébként a sub kijáratot valamire?
Szerintem a Cakewalk sokkal bonyolultabb mint a MidiOptimizer, és arról nem is beszélve, hogy én a 3 sávos eq-t használom a dob sávokra, és nem csak mély magas ( amit már a Tyros 1 is tud sávonként ), hanem emelek és vágok, stereot állítok, és mind ezt a DSP lehetőséggel.
Próbáltak már? Teljesen máképpen szól a dob, ha a sub valamelyikén hozom ki. Sőt erősen gondolkozom, hogy a másik Subra pedig a basszus teszem. Te használod egyébként a sub kijáratot valamire?
Szerintem a Cakewalk sokkal bonyolultabb mint a MidiOptimizer, és arról nem is beszélve, hogy én a 3 sávos eq-t használom a dob sávokra, és nem csak mély magas ( amit már a Tyros 1 is tud sávonként ), hanem emelek és vágok, stereot állítok, és mind ezt a DSP lehetőséggel.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Rolandbk5 2013.11.05. 23:41-kor.
- Rolandbk5
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 54
- Hozzászólások: 1183
- Csatlakozott: 2013.10.12. 00:45
- Hangszer: Yamaha Genos
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Adott köszönetek: : 1063 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1090 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Yamaha - Technikai kérdések/válaszok
A Tyros5-re visszatérve, én biztosan más nevet adtam volna ennek, nálam egy kicsit lerágott csont a Tyros név.
Onnan lehet majd tudni, hogy végre valahára egy tényleg merőben más, és komoly változást hozó új eszköz érkezik, hogy nem Tyros lesz a neve. Akkor majd lehet reménykedni egy komolyabb érintő kijelzős változatban, külön számozva lesznek mint a Motifok 6-7-8!!!, esetleg kapunk egy igazán hasznos ribbon csíkot, és végre valahára komoly szinti hangszíneket, meg még ami ráférne, a Korghoz hasonlóan, egy szakértő vokálgép gyártótól vokál cuccot bele.
Na akkor lehet gondolkozni, de komolyan.

Onnan lehet majd tudni, hogy végre valahára egy tényleg merőben más, és komoly változást hozó új eszköz érkezik, hogy nem Tyros lesz a neve. Akkor majd lehet reménykedni egy komolyabb érintő kijelzős változatban, külön számozva lesznek mint a Motifok 6-7-8!!!, esetleg kapunk egy igazán hasznos ribbon csíkot, és végre valahára komoly szinti hangszíneket, meg még ami ráférne, a Korghoz hasonlóan, egy szakértő vokálgép gyártótól vokál cuccot bele.
Na akkor lehet gondolkozni, de komolyan.
-
malko
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 37
- Hozzászólások: 498
- Csatlakozott: 2012.09.21. 17:14
- Hangszer: yamaha Genos2
- Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
- Adott köszönetek: : 220 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 784 alkalommal
Re: Yamaha - Technikai kérdések/válaszok
Én is használom a sub kimenetet és csak a vocál hangerejét küldöm rajta. Régen én is próbálkoztam a nagydob és a basszus kiküldésével csak az a baj, hogy ez a kimenet nem master hangerő függő és nem küldi ki sem a zengetőt sem a chorus, mondjuk ebben az esetben nem is kell. De a hangerő az nem igazán jó, mert ha fentebb veszed a hangerőt akkor minden hangszert visz kivéve azt ami sub kimeneten van. Úgy lehet megoldani, hogy külön a song hangerejét vagy stílusét vagy mindegy egyes hangszert külön hangerőzől ami szerintem elég macerás. Viszont a vocálra épp azért jó mert nem lesz se halkabb se hangosabb a hangerő potihoz nyúlsz.Rolandbk5 írta:
Próbáltak már? Teljesen máképpen szól a dob, ha a sub valamelyikén hozom ki. Sőt erősen gondolkozom, hogy a másik Subra pedig a basszus teszem. Te használod egyébként a sub kijáratot valamire?
Zaj keltő források: Yamaha Genos2, Allen&Heath SQ-5, Dbx Venu 360, Presonus 328Ai, Presonus 312Ai, 6db Kv2 audio sub, Neumann kms105
- viskib
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 143
- Hozzászólások: 853
- Csatlakozott: 2012.03.11. 11:57
- Hangszer: YAMAHA
- Adott köszönetek: : 855 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1298 alkalommal
Re: Yamaha - Technikai kérdések/válaszok
Egyébként nem megsértésből mondom ezt, senki magára ne vegye, de ezzel a lábod pergő 3 eq akármivel nagyon el vagytok tévedve, voice editorban teljesen testre szabhatol mindent a dobszetteden az összes hangon hangerő effekt eq amit csak el képzelsz már a T1-nél is akkor nem értem miért akartok a mixconsolban a teljes dobra 2-3 eq megoldásokat keresni ? 
ui.: hozzá teszem én csak mastereq és comp használok mert minden hangszin dob stilus bevan így állítva!
ui.: hozzá teszem én csak mastereq és comp használok mert minden hangszin dob stilus bevan így állítva!
Ricsike
- Rolandbk5
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 54
- Hozzászólások: 1183
- Csatlakozott: 2013.10.12. 00:45
- Hangszer: Yamaha Genos
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Adott köszönetek: : 1063 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1090 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Yamaha - Technikai kérdések/válaszok
Szerintem nem sértődik meg ezen senki, én személy szerint biztos nem, az új megoldások érdekelnek.
Én nem nyúkálok a mixconsolba, mert szerintem is macerás. Én éppen ezért vásáróltam ezt a Novation midi vezérlőt, hogy realbe tudjam állítani az aktuális helységhez. Azt is tudom ( éppen ezért vettem ezt a midi vezérlőt ) , hogy a sub kimenetet nem vezérli a master volume. Viszont nem tudom tudjátok e, hogy a dobot legtöbb esetben csak max egy kis chorussal lehet effektezni, de azzal is csinnyán.
Legtöbbször így készítem a dalainkat:
- Sonar X1-el megcsinálom a midit, felveszem, rendbe teszem
- a dalt átküldöm a MEGAEnhanncer programon, itt megkapom a MEGA hangszíneket, és amit akarok az kicserélem ( ez a rész valamiko a Sonarozás elé kerül, ha már meglévő midit editálok )
- MidiOptimizer6 programba beviszem a midit, majd ott a dob sávot splittelem, ami annyit jelent, hogy három részre szedhetem szét a dob sávot. Mind a három részt külön ebben a programban DSP effektel teszek rá egy kis 3bandos eq-t, majd ha szükséges akkor egy kis effektet rakok csak a pergőre, vagy behangolom a dobokat és tulajdonképpen lekeverem a dallt, és készen is van.
Ezek után én már nem effektezek a hangszeren, nem állítgatok a mixconsolban, mert készen van dal.
Viszont vannak helyzetek, mikor mondjuk kellene egy kis basszus, mert a terem elnyeli, vagy nem kell annyi, mert cseng-bong, ilyenkor midi vezérlő, és egy poti mozdulattal beállítom AKÁR menetközben a midi sávok hangerjét.
Én nem használom a Tyros által adott két sávos eq-t, mert ha eq, akkor minimum 3 sávos. Mert ha belegondolunk, ha nem külön használod a cineket, pergőt, tamokat-lábgépet, akkor a 2 sávos eq kevés. Hova emelsz, vagy hol vágsz? Én ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor valaki úgy használja a hangszerét, hogy a vokál-ének a zenével együtt, egy sávon van. Ott hogyan eq-zol? Kellene a basszusra egy kicsi. Oké teszek rá. Bassus az énekhangomra is ment a mélyből, ott meg már sok. Hát igen ez van. Éppen ezért gondolom azt, hogy teljesen haszontalan egy vokálgép a hangszerben, ha nincs lehetőség külön tenni a zenétől. Lehet ez bármilyen hangszer. Kell venni egy vokálgépet, és már meg is van oldva.
Már megint hosszú voltam bocs …
üdv.
Én nem nyúkálok a mixconsolba, mert szerintem is macerás. Én éppen ezért vásáróltam ezt a Novation midi vezérlőt, hogy realbe tudjam állítani az aktuális helységhez. Azt is tudom ( éppen ezért vettem ezt a midi vezérlőt ) , hogy a sub kimenetet nem vezérli a master volume. Viszont nem tudom tudjátok e, hogy a dobot legtöbb esetben csak max egy kis chorussal lehet effektezni, de azzal is csinnyán.
Legtöbbször így készítem a dalainkat:
- Sonar X1-el megcsinálom a midit, felveszem, rendbe teszem
- a dalt átküldöm a MEGAEnhanncer programon, itt megkapom a MEGA hangszíneket, és amit akarok az kicserélem ( ez a rész valamiko a Sonarozás elé kerül, ha már meglévő midit editálok )
- MidiOptimizer6 programba beviszem a midit, majd ott a dob sávot splittelem, ami annyit jelent, hogy három részre szedhetem szét a dob sávot. Mind a három részt külön ebben a programban DSP effektel teszek rá egy kis 3bandos eq-t, majd ha szükséges akkor egy kis effektet rakok csak a pergőre, vagy behangolom a dobokat és tulajdonképpen lekeverem a dallt, és készen is van.
Ezek után én már nem effektezek a hangszeren, nem állítgatok a mixconsolban, mert készen van dal.
Viszont vannak helyzetek, mikor mondjuk kellene egy kis basszus, mert a terem elnyeli, vagy nem kell annyi, mert cseng-bong, ilyenkor midi vezérlő, és egy poti mozdulattal beállítom AKÁR menetközben a midi sávok hangerjét.
Én nem használom a Tyros által adott két sávos eq-t, mert ha eq, akkor minimum 3 sávos. Mert ha belegondolunk, ha nem külön használod a cineket, pergőt, tamokat-lábgépet, akkor a 2 sávos eq kevés. Hova emelsz, vagy hol vágsz? Én ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor valaki úgy használja a hangszerét, hogy a vokál-ének a zenével együtt, egy sávon van. Ott hogyan eq-zol? Kellene a basszusra egy kicsi. Oké teszek rá. Bassus az énekhangomra is ment a mélyből, ott meg már sok. Hát igen ez van. Éppen ezért gondolom azt, hogy teljesen haszontalan egy vokálgép a hangszerben, ha nincs lehetőség külön tenni a zenétől. Lehet ez bármilyen hangszer. Kell venni egy vokálgépet, és már meg is van oldva.
Már megint hosszú voltam bocs …
üdv.