Ketron SD7 V1.0 tapasztalatok.
http://www.ketron.it/index.php?tmpl=com ... cle&id=586
1.
Nagyjából 1 hónapja gyúrom a Ketron SD7 hangszerét és megosztom veletek az ez idő alatt kialakult benyomásaimat, tapasztalataimat, véleményemet.
Külcsín:
A vas gyönyörű fekete érdesített festést kapott, ami elég tartósnak tűnik. A hangszerház tulajdonképpen szinte teljesen azonos az SD5, SD1 házzal, de a Ketron nem igazán gyárt minden hangsZernek új házat, hanem kissé átalakítva a gombsorok áthelyezésével, és a kijelző méretéhez igazított nyílás roppantásával oldja meg a dolgot. Ami teljesen logikus, hiszen profi szerszámokat gyárt és nem gyerekjátékokat. A vég-deklik az SD szériában megszokott fekete tömör műanyag tömbök, a hangszer háza sajtolt vaslemez, fenéklemeze szintén fém.
A billentyűzet egy jól játszható, 5 oktávos normálméretű súlyozott rugófeszített Fatar. (Én beletettem volna a 76 billentyűt, hiszen elférne)
A hatalmas 7” érintőkijelző köré épül fel a hangszer vezérlő struktúrája. A kijelző tökéletes képet ad és érzékenyen veszi az utasításokat. A kezelőgombok az SD5-ben megszokott strapabíró műanyag kapcsolófedelek, jól érzékelhető microswitch működéssel. Szerencsére semmi ostobaságot nem vettek át a más gyártók karcsúsítást szolgáló a kapcsolókat kiváltó gumi kezelőiből. Egy dial kerék a kijelzőtől jobbra, természetesen több funkcióval. A dial tartalmaz egy nyomókapcsolót, ami lehetne pl az enter, de egyenlőre nem találtam hozzá funkciót. Talán a későbbi fejlesztésekben. A tempó továbbra sincs rajta a dialkeréken alapértelmezésben, mint pl a KORG hangszerekben, hanem a 2 db tempo gombbal kezelhetjük, mint ahogyan a korábbi Ketronoknál azt megszoktuk.
2x20W-os hangrendszer van a hangszerben. No ezt kihagyhatták volna. Semmi szükség egy hangszerben a hangszórókra. De bizonyára van aki másképp gondolja.
A komolyságát veszti el miatta a hangszer, legalább is az én szememben és a bekapcsolás előtt.
A kezelésbe vétel előtt 3 negatívumot észleltem:
Hangszórók megléte, a tömör fém front helyett
5 oktáv a 6,5 helyett, holott az SD1-el közel azonos méretű a hangszer, talán 4cm a különbség a hosszban.
Ja igen a táp. Na ez kiverte a biztosítékot nálam. Küldő tápot kapott a hangszer, mint egy Nintendo, vagy táblagép. Ez nem a professzionális kategóriára jellemző megoldás. Eddig kizárólag belső tápos hangszereket gyártott billentyűs verzióban a cég. Ráadásul egy 40cm-es vezeték lóg ki a tápegységből, tehát a tápot valahol a hangszerállványon kell elhelyezni, hogy elérjen a csatlakozó aljzatig.
Ez meg nevetséges. Ezt nem értem meg.
Feltettem az állványra és bekapcsoltam.
Boot time 40 sec. Ez alatt betölti a rendszert, hangokat és stílusokat.
Elindítottam egy stílust az első kategóriából és odaragadtam a székhez.
A hangszer embertelen döggel, életveszélyes realisztikusan szólal meg. 3 intro, 3 ending 4 variáció, 4 fill, 4 break tartozik a stílusokhoz. Újdonság, hogy tartalmaz 4 a stílushoz rendelt billentyű hangszínt, amelyek természetesen módosíthatóak. Ezeket egy kijelző gomb segítségével a 4 variációhoz is rendelhetjük. Tehát végre itt a 4 STS.
A stílusokat 10 csoportba osztották, Ballad, pop, dance, party, Rock&Roll, Country, Swing, Latin, Unpluged, Folk, valamint egy USER kategória a mentéseinknek és egy MY LIST egy saját válogatásnak a stílusokból. A stílusok jelentős részének meghallgatása után csak pozitív véleményt tudok mondani. Az Audya-nál megszokott élő hangzás. Élő dobok és nagyon jól használható stílusok. A fronton 3 intro/ending 4 variáció 1 fill és 1 break gomb található, valamint a kijelző alján 3 oldalon a különböző stílus vezérlő funkciók és segédfunkciók. Ott megtaláljuk a 4 fill-t 4 break-et, a reintro, (intro újraindítása) Bassist, To End, Drum boost, Voice & Vari (itt található az STS) etc…
A 4 variációval összeköthetjük a 4 fill-t az autofill funkcióval, valamint lehetőség van a billentyű elengedése nélkül az afterfill funkcióval aftertouch segítségével indítani a fill-t.