Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról |
KETRON - használhatósági tapasztalatok
Moderátor: Moderátorok
- BodziLalikirály
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 5
- Hozzászólások: 557
- Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
- Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1
- Tartózkodási hely: Veresegyház
- Adott köszönetek: : 1619 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 523 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Szia!
Korábban volt Arturia billentyűzetem egy korábbi változat.
Nem rossz a kialakítása, jól programozhatóak a gombjai, átlátható a kezelőeszközök sokasága.
Nekem a billentyű részével volt kicsi bajom.
Ne értsd félre, jó a billentése és kellemes, kényelmes az érzete is.
Ami nekem nem volt jó benne - ismétlen korábbi verzióról van szó - , hogy nekem rövidek voltak a billentyük és szerintem közel is voltak egymáshoz (Egy Roland-al össze vetve, egymással szembetéve, a 61 billencsnél az Arturia hosszba majd 2 billencsel volt sűrűbb).
Nem tudom ezt esetleg ebbe az új szériába orvosolták-e, de érdemes egy olyan hangszer billentyűzetével összenézni ami neked eddig kényelmes volt......
Korábban volt Arturia billentyűzetem egy korábbi változat.
Nem rossz a kialakítása, jól programozhatóak a gombjai, átlátható a kezelőeszközök sokasága.
Nekem a billentyű részével volt kicsi bajom.
Ne értsd félre, jó a billentése és kellemes, kényelmes az érzete is.
Ami nekem nem volt jó benne - ismétlen korábbi verzióról van szó - , hogy nekem rövidek voltak a billentyük és szerintem közel is voltak egymáshoz (Egy Roland-al össze vetve, egymással szembetéve, a 61 billencsnél az Arturia hosszba majd 2 billencsel volt sűrűbb).
Nem tudom ezt esetleg ebbe az új szériába orvosolták-e, de érdemes egy olyan hangszer billentyűzetével összenézni ami neked eddig kényelmes volt......
Lalikirály, ennyi és nem több..!!!
- Pityu
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 4
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2011.11.10. 11:47
- Hangszer: Studiologic SL88 Studio
- Tartózkodási hely: Madaras
- Adott köszönetek: : 641 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1077 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Ez a jelenség nem Arturia betegség, hanem évek óta midi billentyűs betegség..!
Persze bizonyos árkategória felett már kaphatóak "rendes" méretű billentyűzetek is.
Az okát Én sem tudom, valamiért "összementek" a fejlesztők ujjai..
Volt több masterkeyboardom és szinte mindegyik eltért az "eredeti" mérettől. Persze kinek mi az eredeti méret..?
Még talán a Korg Triton Extreme 88 volt rendes méretű, nagyon szerettem.
Az Arturia jó cuccokat gyárt ez tény, dicsérik is bár ez esetben nem az Essential a nyerő, hanem az Mk2 fejlesztett verzió!
Ott rendes Fatar utánnyomás érzékeny billentőt kapsz, igaz drágábban, de mint említettem, olcsón nem szabad csodát várni. Általánosságban elmondtható, hogy egy aftertouch billentyűzet mindig prémiumabb minőségű.
Amúgy ez felhasználófüggő is. Nekem vastagabb ujjaim vannak, útálom ezeket a rövidebb-keskenyebb billentyűket.
Van, akinek ez remekül megfelel.
Igen kevés jó midi billentyűzetet tudnék ajánlani (nem mintha bárki is megkért volna erre... ) mert kinek mi a jó?
Valakinek a billentés a lényeg, másnak meg a kontroller lehetőségei a fontosabbak.
Az bizonyos, hogy ebben a kategóriában végképp nem szabad az olcsót megvenni! Nem véletlen van tele a net eladó midi billentőkkel..
Jó az M-Audio Oxygen Pro 61 is (aftertouch), a Nektar Impact GXP61 is nagyon jó de kevesebb kontroll lehetőség a felületen (aftertouch billentő),a Novation Impulse 61 szintén klassz (volt Nekem is, remek billentyűk, szintén aftertouch).
Vagy az említett Arturia is elég jó természetesen (árban mindenképp), de javasolnám vásárlás előtt a kipróbálást, mondjuk ez mindegyikre igaz!
Persze bizonyos árkategória felett már kaphatóak "rendes" méretű billentyűzetek is.
Az okát Én sem tudom, valamiért "összementek" a fejlesztők ujjai..
Volt több masterkeyboardom és szinte mindegyik eltért az "eredeti" mérettől. Persze kinek mi az eredeti méret..?
Még talán a Korg Triton Extreme 88 volt rendes méretű, nagyon szerettem.
Az Arturia jó cuccokat gyárt ez tény, dicsérik is bár ez esetben nem az Essential a nyerő, hanem az Mk2 fejlesztett verzió!
Ott rendes Fatar utánnyomás érzékeny billentőt kapsz, igaz drágábban, de mint említettem, olcsón nem szabad csodát várni. Általánosságban elmondtható, hogy egy aftertouch billentyűzet mindig prémiumabb minőségű.
Amúgy ez felhasználófüggő is. Nekem vastagabb ujjaim vannak, útálom ezeket a rövidebb-keskenyebb billentyűket.
Van, akinek ez remekül megfelel.
Igen kevés jó midi billentyűzetet tudnék ajánlani (nem mintha bárki is megkért volna erre... ) mert kinek mi a jó?
Valakinek a billentés a lényeg, másnak meg a kontroller lehetőségei a fontosabbak.
Az bizonyos, hogy ebben a kategóriában végképp nem szabad az olcsót megvenni! Nem véletlen van tele a net eladó midi billentőkkel..
Jó az M-Audio Oxygen Pro 61 is (aftertouch), a Nektar Impact GXP61 is nagyon jó de kevesebb kontroll lehetőség a felületen (aftertouch billentő),a Novation Impulse 61 szintén klassz (volt Nekem is, remek billentyűk, szintén aftertouch).
Vagy az említett Arturia is elég jó természetesen (árban mindenképp), de javasolnám vásárlás előtt a kipróbálást, mondjuk ez mindegyikre igaz!
- padisaxi
- Kiemelt tag
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 14
- Hozzászólások: 107
- Csatlakozott: 2014.11.04. 20:45
- Hangszer: Yamaha SX900, Ketron SD90
- Tartózkodási hely: Vasad
- Adott köszönetek: : 360 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 89 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
A STUDIOLOGIC SL73 - ról van véleményed? még ezzel is szemezgetek.Pityu írta: ↑2022.02.05. 08:23
Jó az M-Audio Oxygen Pro 61 is (aftertouch), a Nektar Impact GXP61 is nagyon jó de kevesebb kontroll lehetőség a felületen (aftertouch billentő),a Novation Impulse 61 szintén klassz (volt Nekem is, remek billentyűk, szintén aftertouch).
Vagy az említett Arturia is elég jó természetesen (árban mindenképp), de javasolnám vásárlás előtt a kipróbálást, mondjuk ez mindegyikre igaz!
Zene nélkül lehet élni, de minek....
- Pityu
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 4
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2011.11.10. 11:47
- Hangszer: Studiologic SL88 Studio
- Tartózkodási hely: Madaras
- Adott köszönetek: : 641 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1077 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Ja, azt nem mondtad, hogy nagyobb billentők is érdekelnek a 61 felett!
Természetesen egy szintén remek masterkeyboardról beszélünk!
A Studiologic SL73 (hogy miért nem 76 az jó kérdés..) általánosságban elfogadott tény, hogy profi cucc!
A Fatar egyik legjobb mechanikás billentyűje van benne TP/100LR.
Nem olyan nehéz, mint egy igazi kalapácsmechanikás billentyű de az érzet hasonlít hozzá, vagyis nagyon jól lehet rajta zongorázni. Könnyített kalapácsmechanikája van.
Más kérdés, hogy szeretnék-e egész este ilyenen játszani..
A pitch bend-t és a modulationt szokni kell a joystick kialakítás miatt de szerintem gyorsan hozzá lehet szokni.
Már ha használja valaki Sokan nem, azoknak tökmindegy, hogy milyen.
Robosztus fémházban van szóval ez nem egy tejeszacskó szint..
Zónázható 4 split lehetőség!
Profi cucc, bátran ajánlom
ui: Kipróbálni vásárlás előtt!!
Természetesen egy szintén remek masterkeyboardról beszélünk!
A Studiologic SL73 (hogy miért nem 76 az jó kérdés..) általánosságban elfogadott tény, hogy profi cucc!
A Fatar egyik legjobb mechanikás billentyűje van benne TP/100LR.
Nem olyan nehéz, mint egy igazi kalapácsmechanikás billentyű de az érzet hasonlít hozzá, vagyis nagyon jól lehet rajta zongorázni. Könnyített kalapácsmechanikája van.
Más kérdés, hogy szeretnék-e egész este ilyenen játszani..
A pitch bend-t és a modulationt szokni kell a joystick kialakítás miatt de szerintem gyorsan hozzá lehet szokni.
Már ha használja valaki Sokan nem, azoknak tökmindegy, hogy milyen.
Robosztus fémházban van szóval ez nem egy tejeszacskó szint..
Zónázható 4 split lehetőség!
Profi cucc, bátran ajánlom
ui: Kipróbálni vásárlás előtt!!
- Pityu
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 4
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2011.11.10. 11:47
- Hangszer: Studiologic SL88 Studio
- Tartózkodási hely: Madaras
- Adott köszönetek: : 641 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1077 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Mi a helyzet Péter? Vettél valamilyen midi billentyűzetet végül is?
- ---Qgli---
- VIP
- Blogbejegyzések: 14
- Hozzászólások a témában: 59
- Hozzászólások: 2912
- Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
- Hangszer: -
- Adott köszönetek: : 911 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2377 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
No Ketronosok!
Kb egy hónapja nyúzok egy sd40-et!
Minden jól szól, minden jó, de van ám ezzel egy nagy problémám:
Amikor kísérőautomatával játszok pl Bossa1-el ( de többi bossánál is előfordul ), kiszámíthatatlan helyen elfordítja az ütemet!
És ezt nem csak a bossánál tapasztaltam, hanem a Fast BeBop stílusnál is!
Kb egy hónapja nyúzok egy sd40-et!
Minden jól szól, minden jó, de van ám ezzel egy nagy problémám:
Amikor kísérőautomatával játszok pl Bossa1-el ( de többi bossánál is előfordul ), kiszámíthatatlan helyen elfordítja az ütemet!
És ezt nem csak a bossánál tapasztaltam, hanem a Fast BeBop stílusnál is!
- ---Qgli---
- VIP
- Blogbejegyzések: 14
- Hozzászólások a témában: 59
- Hozzászólások: 2912
- Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
- Hangszer: -
- Adott köszönetek: : 911 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2377 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Rájöttem!
Nem kiszámíthatatlan helyen, hanem:
Hogyha a páros ütem első ütése előtt nyomok break-et, tehát valahol ütés előtt nagyon kevéssel, vagyis nem pontosan 1-re nyomok fill-t, akkor behozza a két ütemes periódusú break-et, tehát így ebben az esetben 5 ütemes periódust csinál!
Ezt ki lehet küszöbölni?
Van erre valami beállítási mód a stílusoknál?
Nem kiszámíthatatlan helyen, hanem:
Hogyha a páros ütem első ütése előtt nyomok break-et, tehát valahol ütés előtt nagyon kevéssel, vagyis nem pontosan 1-re nyomok fill-t, akkor behozza a két ütemes periódusú break-et, tehát így ebben az esetben 5 ütemes periódust csinál!
Ezt ki lehet küszöbölni?
Van erre valami beállítási mód a stílusoknál?
- almatom
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 168
- Hozzászólások: 852
- Csatlakozott: 2017.02.03. 16:42
- Hangszer: Ketron SD90
- Adott köszönetek: : 155 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1583 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Szia Gábor!
Az említett Bossa1 stílusnak a fill-jei, illetve a brake-jei dupla taktussal vannak megírva.
Ezt úgy tudod módosítani, hogy kiszeded a stílust a hangszerbôl, átnevezed .mid kiterjesztésre, majd ezt behívod szám.gépen egy daw progiba.
Itt megnézed a fill és brake-ekhez tartozó markereket, illetve az ez alá írt részt és 1 taktusra megírod a pergetéseket.
Természetesen a módosult részek markereinek hosszát is lerövidíted és figyelj, hogy minden marker a helyes pozícióban legyen, különben szívás lesz.
Ezután kimented a midi file-t 0-ás formátumban, minden sávot azonos sávra merge-elve, visszanevezed .kst-re és berakod, mint user style.
Ha mindent jól csináltál, akkor most így a 2 taktus hosszúságú fill-ek 1 taktussal szólalnak meg.
Hajrá!
Az említett Bossa1 stílusnak a fill-jei, illetve a brake-jei dupla taktussal vannak megírva.
Ezt úgy tudod módosítani, hogy kiszeded a stílust a hangszerbôl, átnevezed .mid kiterjesztésre, majd ezt behívod szám.gépen egy daw progiba.
Itt megnézed a fill és brake-ekhez tartozó markereket, illetve az ez alá írt részt és 1 taktusra megírod a pergetéseket.
Természetesen a módosult részek markereinek hosszát is lerövidíted és figyelj, hogy minden marker a helyes pozícióban legyen, különben szívás lesz.
Ezután kimented a midi file-t 0-ás formátumban, minden sávot azonos sávra merge-elve, visszanevezed .kst-re és berakod, mint user style.
Ha mindent jól csináltál, akkor most így a 2 taktus hosszúságú fill-ek 1 taktussal szólalnak meg.
Hajrá!
- ---Qgli---
- VIP
- Blogbejegyzések: 14
- Hozzászólások a témában: 59
- Hozzászólások: 2912
- Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
- Hangszer: -
- Adott köszönetek: : 911 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2377 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Nem a stílussal van a baj Tomi! Nem is a két periódusú break-kel!
Ha páratlan ütem 4. negyedén nyomok break-et, akkor még behozza a periódus első ütemének utolsó negyedét is, sőt ha a 4. ütés második nyolcadára nyomok break-et még akkor is behozza a periódus utolsó nyolcadát is! Ha páros ütemnél 1. ütésére nyomok break-et, akkor megint tökéletesen működik, mert csak a periódus második ütemét hozza és nem fordítja meg a periódust!
A baj, akkor van, hogyha a páros ütem 1 ütése előtt egy nagyon minimálissal nyomok break-et, akkor páros ütemre behoz egy két ütemes periódust és már meg is van fordítva a periódus!
Abban a stílusban, ahogy én játszok kísérőautomatikával, abban a stílusban ez a break pontatlanság benne van a pakliban, ugyanis én elég sok esetben két kézzel fogom meg az akkordokat a zongorán, tehát nekem a kezem csak addig van a keyboardon, amíg megfogom az akkordot, utána már ugrok is a zongorára.
Csináltam egy kis videót róla, bár itt nincs keyboard-zongora párosítás, csak egy 88-as zongora van az SD40-el, de a lényegen nem változtat, mert itt is ugyanúgy "felnyúlok" a jobb kezem alá!
A videó végén már hallani, hogy alkalmazkodnom kell a gép hibájához! Na most ez így elég ciki!
Ha páratlan ütem 4. negyedén nyomok break-et, akkor még behozza a periódus első ütemének utolsó negyedét is, sőt ha a 4. ütés második nyolcadára nyomok break-et még akkor is behozza a periódus utolsó nyolcadát is! Ha páros ütemnél 1. ütésére nyomok break-et, akkor megint tökéletesen működik, mert csak a periódus második ütemét hozza és nem fordítja meg a periódust!
A baj, akkor van, hogyha a páros ütem 1 ütése előtt egy nagyon minimálissal nyomok break-et, akkor páros ütemre behoz egy két ütemes periódust és már meg is van fordítva a periódus!
Abban a stílusban, ahogy én játszok kísérőautomatikával, abban a stílusban ez a break pontatlanság benne van a pakliban, ugyanis én elég sok esetben két kézzel fogom meg az akkordokat a zongorán, tehát nekem a kezem csak addig van a keyboardon, amíg megfogom az akkordot, utána már ugrok is a zongorára.
Csináltam egy kis videót róla, bár itt nincs keyboard-zongora párosítás, csak egy 88-as zongora van az SD40-el, de a lényegen nem változtat, mert itt is ugyanúgy "felnyúlok" a jobb kezem alá!
A videó végén már hallani, hogy alkalmazkodnom kell a gép hibájához! Na most ez így elég ciki!
- almatom
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 168
- Hozzászólások: 852
- Csatlakozott: 2017.02.03. 16:42
- Hangszer: Ketron SD90
- Adott köszönetek: : 155 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1583 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Mondom Gabi:
- ez a "szívás" a 2 taktusos pergetés miatt van.
Megcsinálom neked ezt a stílust és elküldöm. Utána nem fogsz vele szívni.
A videóban az történik, hogy még éppen "elcsípted" a 2 taktusos pergetés elsô taktusának végét, amihez teszi hozzá a 2. taktust és ez szívat téged.
Megcsinálom és elküldöm neked. Remélem az SD90 és 7-es közti különbség itt nem érint minket....
- ez a "szívás" a 2 taktusos pergetés miatt van.
Megcsinálom neked ezt a stílust és elküldöm. Utána nem fogsz vele szívni.
A videóban az történik, hogy még éppen "elcsípted" a 2 taktusos pergetés elsô taktusának végét, amihez teszi hozzá a 2. taktust és ez szívat téged.
Megcsinálom és elküldöm neked. Remélem az SD90 és 7-es közti különbség itt nem érint minket....