|
Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról |
KETRON - használhatósági tapasztalatok
Moderátor: Moderátorok
- almatom
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 178
- Hozzászólások: 903
- Csatlakozott: 2017.02.03. 16:42
- Hangszer: Ketron SD90
- Adott köszönetek: : 169 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1724 alkalommal
- tacso
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 26
- Hozzászólások: 1226
- Csatlakozott: 2014.01.25. 15:35
- Hangszer: Korg Pa3x 61 Muzikant, Ibanez Rg, Hk Ludas Impact,
- Tartózkodási hely: Kópháza
- Adott köszönetek: : 2142 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1899 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Tény hogy a Ketron a mintavételezést nagyon jól csinálja már elég régóta, ráadásul arra is figyelnek, hogy azt ne lehessen minden kramanccal elrontani! Mert mi az eq? Korrekció! Ha valami nem szól jól, azt korrigáljuk vele! De ami eleve jó, azt nem kell! Az effektek fontosak, de nagyon el lehet tévedni benne! Egy rossz reverb a legjobb mintát is el tudja rontani! Az izlés is sokféle! Szeretjük a fényesebb zongikat, a basszus meg dünnyögjön ahogy kell, de azt nem szabad elfelejteni, hogy az érthetőség rovására megy, ha közép frekiket kihúzzuk a megszólalásból! (Roland) Meggyőződésem, hogy a Korg Pa3x muzikant mintái jók! Csak rengeteg lehetőség van ezek elrontására!! 
Egy dologban biztos vagyok! Nem vagyok tévedhetetlen!
- tacso
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 26
- Hozzászólások: 1226
- Csatlakozott: 2014.01.25. 15:35
- Hangszer: Korg Pa3x 61 Muzikant, Ibanez Rg, Hk Ludas Impact,
- Tartózkodási hely: Kópháza
- Adott köszönetek: : 2142 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1899 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Nem mumus!
Vannak elektronikus műfajok, amik erről szólnak! A gitártest adhat jelleget, (sajnos a jó faanyag már elfogyott), még a pngető is eq, egyre vékonyabbakkal pengetek, használok mikrofonra mélyvágást, a fa hangomat is kénytelen vagyok korrigálni, (rossz a minta
) de én csak legvégső esetben nyúlok az eq hoz! A Pa3x ben csak az akusztikus zongora van eqzva, a Maxx ki van kapcsolva! Nekem így tetszik, másnak máshogy!
Egy dologban biztos vagyok! Nem vagyok tévedhetetlen!
- forissandor
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 56
- Hozzászólások: 820
- Csatlakozott: 2013.10.26. 11:21
- Hangszer: ?
- Tartózkodási hely: BAZ megye
- Adott köszönetek: : 268 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1579 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Én sem használok a hangszeren EQ-t, esetleg a mikrofonnál, csak a hangerőarányokat szoktam változtatni, az EQ-n a keverőn állítok, ha a terem megköveteli.
- almatom
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 178
- Hozzászólások: 903
- Csatlakozott: 2017.02.03. 16:42
- Hangszer: Ketron SD90
- Adott köszönetek: : 169 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1724 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Nekem meg szilárd meggyőződésem, hogy a hangszerben nem kell eq használat.
Eleve ha normális anyagot akar a zenész-ember felvenni, akkor eleve a hangszerekből minden eq-nak nullán kell megérkeznie a keverőhöz.
Max a falakhoz egy picit hozzászínezni a hangképet a keverőn, de a hangszerben az eq legyen flat!
Aztán természetesen mindenki úgy csinálja, ahogy akarja vagy ahogy jónak látja (hallja)....... csak az úgy nem biztos, hogy valóban jó is lesz.
Eleve ha normális anyagot akar a zenész-ember felvenni, akkor eleve a hangszerekből minden eq-nak nullán kell megérkeznie a keverőhöz.
Max a falakhoz egy picit hozzászínezni a hangképet a keverőn, de a hangszerben az eq legyen flat!
Aztán természetesen mindenki úgy csinálja, ahogy akarja vagy ahogy jónak látja (hallja)....... csak az úgy nem biztos, hogy valóban jó is lesz.
-
HunHyper
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 256
- Hozzászólások: 1593
- Csatlakozott: 2012.06.26. 14:50
- Hangszer: KETRON EVENT
- Tartózkodási hely: Ausztria
- Adott köszönetek: : 2058 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1832 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Szerintem ezt teljesen fölösleges boncolgatni, hiszen mindenkinek más a füle, mindenkinek más tetszik, mindenkinek más az elképzelése...
Ha csak abból indulok ki, hogy mindenki más hangszerre, más hangtechnikára, hangfalra, mikrofonra, stb. esküszik...
Én nem szoktam külön EQ-zni, a hangszerben a Master EQ Factory beállításon van, a keverőm meg Flat beállításon...
Nekem ez tetszik, így ahogy van... De ha eljönne 100 ember és meghallgatná, akkor szerintem 100 eltérő vélemény lenne a hangképről...

Ha csak abból indulok ki, hogy mindenki más hangszerre, más hangtechnikára, hangfalra, mikrofonra, stb. esküszik...
Én nem szoktam külön EQ-zni, a hangszerben a Master EQ Factory beállításon van, a keverőm meg Flat beállításon...
Nekem ez tetszik, így ahogy van... De ha eljönne 100 ember és meghallgatná, akkor szerintem 100 eltérő vélemény lenne a hangképről...
"Még mindig csak amatőr vagyok..." 
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
- almatom
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 178
- Hozzászólások: 903
- Csatlakozott: 2017.02.03. 16:42
- Hangszer: Ketron SD90
- Adott köszönetek: : 169 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1724 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Van egy hangszer. Ebből a hangszerből szól egy dob, basszer, zongora, pad, gitár, fúvósok.
A szintik hangszínei már gyárilag mind úgy vannak mintavételezve, hogy egymáshoz képest is jól szólaljanak meg. Ezalatt azt értem, hogy ha a zongorán megütöd a mély húrokat, akkor az nem fogja letolni a basszgityó frekvenciáját, hanem bőven az fölé szépen beilleszkedik. Vannak olyan hangszerek, amit használhatatlan állapotba dobnak piacra, és pont ilyen volt a Korg Triton Le. Agyon volt emelve az összes eq benne. Használhatatlan volt és borzalmas. Azonnal nullázni kellett őket!
A zene azért szép, mert a harmóniákon túl a hangszerek, hangszínek különböző hangjai más frekvenciákat fednek le a zenében.
Egy zongorahangszínben ha nagyon kiemelem a mély frekit, az már ütközik a basszerrel és ott az nagyon csúnya lesz. Ha a fúvósból kivágom a közepeket, akkor az lukas lesz.
A legjobb összképet akkor kapjuk, minél kevesebb utólagosan behúzott potmétereket eszközölünk a felvételeinken!
Ezért nem hallani ma normális, igazi ZENEI hangzást a rádiókban. Mert ma minden producer azt hiszi, hogy az a jó, ami olyan steril, mint a NASA vírus-laboratóriuma! Szét eq-zzák, szűrik, "tisztítják" és közben megölik azt, amit addig zenének hívtak! Ez megy ma az egész világban, mindenhol! Totális csőd van ma a produceri szakmában!!!!! Hogy ezt elérjék, mindenre képesek. Még az élő emberi hangot is elgépiesítik, mert matematikai tisztára húzzák ki, lásd: Michael Bublé vagy az összes többi bárkit, (kivéve mondjuk Elton John)
A hangszeren belüli dobtestek külön eq-zásával semmi bajom nincs!
A szintik hangszínei már gyárilag mind úgy vannak mintavételezve, hogy egymáshoz képest is jól szólaljanak meg. Ezalatt azt értem, hogy ha a zongorán megütöd a mély húrokat, akkor az nem fogja letolni a basszgityó frekvenciáját, hanem bőven az fölé szépen beilleszkedik. Vannak olyan hangszerek, amit használhatatlan állapotba dobnak piacra, és pont ilyen volt a Korg Triton Le. Agyon volt emelve az összes eq benne. Használhatatlan volt és borzalmas. Azonnal nullázni kellett őket!
A zene azért szép, mert a harmóniákon túl a hangszerek, hangszínek különböző hangjai más frekvenciákat fednek le a zenében.
Egy zongorahangszínben ha nagyon kiemelem a mély frekit, az már ütközik a basszerrel és ott az nagyon csúnya lesz. Ha a fúvósból kivágom a közepeket, akkor az lukas lesz.
A legjobb összképet akkor kapjuk, minél kevesebb utólagosan behúzott potmétereket eszközölünk a felvételeinken!
Ezért nem hallani ma normális, igazi ZENEI hangzást a rádiókban. Mert ma minden producer azt hiszi, hogy az a jó, ami olyan steril, mint a NASA vírus-laboratóriuma! Szét eq-zzák, szűrik, "tisztítják" és közben megölik azt, amit addig zenének hívtak! Ez megy ma az egész világban, mindenhol! Totális csőd van ma a produceri szakmában!!!!! Hogy ezt elérjék, mindenre képesek. Még az élő emberi hangot is elgépiesítik, mert matematikai tisztára húzzák ki, lásd: Michael Bublé vagy az összes többi bárkit, (kivéve mondjuk Elton John)
A hangszeren belüli dobtestek külön eq-zásával semmi bajom nincs!
- Apelláta
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 8
- Hozzászólások: 2424
- Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
- Hangszer: Korg Pa3X
- Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
- Adott köszönetek: : 4583 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2496 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Itt a pont.powersparc írta: Mellesleg ha azt hiszi valaki, hogy egy szintibe is eq, meg előmastering nélkül kerül bele hangminta és azt nem rakják félkészre össze eleve egy stúdióban, annak gratulálok. Ilyen ugyanis csak a sufni múhelyekben születik az Uralon túli sztyeppéken AS szabvány szerint (Ahogy Sikerül).
Ráadásul abba se legyünk biztosak, hogy amit a gyártó alap beállításnak, factory presetnek, vonal kimenetnek stb. nevez el a hangszerben, az már eleve nem egy szűrőzött jel, amelyet aztán még felkínál további eq-zási lehetőségre. Csak mondjuk ezt a gyári beállítást a Ketron jobban, ízlésesebben eltalálta.
Tehát mi a natúr hang mi nem, az nem jelenthető ki biztosra. Akkor meg miben különbözik, hogy még - ahogy Nándi írta - mintavételezéskor eq-znak, vagy a hangszeren belül gyári beállításnak elnevezve, vagy a gyári beállítást tovább korrigálva az eq menüben, esetleg a külső keverőn? Hisz ez egy soros lánc, különböző insert pontokon történő beavatkozási lehetőséggel, de ugyan azon hatással.
Persze szerintem is az eq-t azért nem szabad orba-szájba, ész nélkül, indokolatlanul alkalmazni, csak az általatok felvetett ellenérzések, indokok sántítanak számomra.
Tomi, a dobtestek - mint ugyan olyan hangminta mint bármi más - eq-zását miért fogadod el, értelmezed másképp, mint bármi más hangszínt?
Üdv.: Apelláta
- vigo01
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 24
- Hozzászólások: 657
- Csatlakozott: 2012.10.29. 15:18
- Hangszer: Ketron Audya 5 - Korg Pa1000
- Adott köszönetek: : 243 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 418 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Szerintetek létezik, hogy ilyen jól szól az SD9?
Ketron Audya 5 - KORG Pa1X - Hill-Audio Andante 1520 - Allen & Heath Zed-10 - Beta 58A
-
HunHyper
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 256
- Hozzászólások: 1593
- Csatlakozott: 2012.06.26. 14:50
- Hangszer: KETRON EVENT
- Tartózkodási hely: Ausztria
- Adott köszönetek: : 2058 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1832 alkalommal
Re: KETRON - használhatósági tapasztalatok
Ááááá, dehogy, ez csak egy mp3...
Viccet félretéve, a kérdésre a válaszod, igen... annak a keze alatt, aki ért hozzá...
Viccet félretéve, a kérdésre a válaszod, igen... annak a keze alatt, aki ért hozzá...
"Még mindig csak amatőr vagyok..." 
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505
KETRON Event - Kurzweil Artis 7 - Allen & Heath QU-SB - DBX DriveRack PA2 - QSC K10 - Austrian Audio OD505