Csakhogy Eb6(5b) akkord nem létezik, mert a szabály: 6-os akkordnál, a kvintet nem alteráljuk ( pláne akkor nem A lenne, hanem bebé, de ez most mindegy ), mert teljesen más akkordot kapunk, tehát nem normálisan ismeri fel!powersparc írta:Utánagondolva szerintem amúgy Eb-G-A-C-t normálisan ismeri fel Eb65b-nek így.
Ez kb olyan, mintha megfognál egy Asz dúr akkordot C-Esz-Asz ( szext ) megfordításban és a hangszer Cm(5#)-nek értelmezné.
Nem feltétlenül kell A-ról megfogni, mert a m7-es akkordoknál csak a kvitszext megfordítás nem használható. Azért nem, mert ebben az esetben a súlyponti helyre egy teljesen más jellegű akkord kerül, tehát ez sem teljesen így van, ahogy leírtad.powersparc írta:Az Am75b tulkép egy félszűkített más néven és azt A-ról is kéne megfogni akkor.
Szerepeljen! Ez a hiányossága rolandnak. Számomra ez egy használhatatlan kategória, amikor minden második harmóniám félszűk.powersparc írta:A hangszer mindig az alsó hanghoz fog viszonyítani, ha a fordítások közt nem szerepel neki az aktuális megfogás.
Ez a megjegyzés több sebből vérzik!powersparc írta:5b-t alaphangnak szeintem nem is lehet értelmezni, hisz az egy módosított kvint itt és pont a kvint ami elhagyható az akkordokból, tehát nincs fő funkciója, így az alterált változatának sem lehet fő funkciója ellentétben a prímmel és a terccel, ami alapvetően hordozza egy akkord jellegét fő funkcióra nézve
Menj el valakihez és tanuld meg az alapvető szabályokat, ( mint, ahogy Bundzik is mondta neked ) addig ne morfondírozzál hülyeségeken, mert ha elhiszed, amit írsz, akkor kárt teszel a saját tudásodban is!