Hangszer VS. HANGSZER

Billentyűs fórum... Casio, Korg, Ketron, Roland, Technics, Yamaha stílusok, hangszínek, performance-ok, technikai kérdések, használati útmutatók

Moderátor: Moderátorok

Re: Hangszer VS. HANGSZER

HozzászólásSzerző: Bubamara » 2016.11.21. 11:32

Írd meg emélben a pontos hibát és küldök rá egy ajánlatot.
Buba
Avatar
Bubamara
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 1811
Images: 13
Csatlakozott: 2012.05.24. 21:05
Tartózkodási hely: Magyarország, Borsod-Abaúj-Zemplén Megye
Has thanked: 4197 times
Have thanks: 3327 times
Hangszer: KETRON SD7, KORG i30HD, / N264, Trinity plus, VK7

Re: Hangszer VS. HANGSZER

HozzászólásSzerző: powersparc » 2016.11.21. 13:24

Rolandbk5 írta:És az a durva, hogy a Yamaha ezek szerint 1998 óta ugyan azt az AWM2 formátumot használja. Semmi nem változik csak más kaszniba kerül.
A yamahának az EX5-e olyan volt, mint a Korgnak az Oasys. Abból csepegtetnek a mostaniakba.

Az EX5-öt, EX7-et nem akartam idekeverni, mert az a Stanford egyetemmel közösen kifejlesztett vasuk volt. Raktak bele (3 évvel később) olyan modellezéseket, amit a Korg a Prophecyben és a Trinityben bővítőként már megcsinált, de mint tudjuk egyik se váltotta meg azóta a világot mint fizikai modellezés. Max. az orgona szimulációk és virtuál analóg modellezések profitáltak ezekből, mint az eredetinek sem tűnő fúvós és pengetős kreációk. Valós hangszereket nagyon nehéz matematikai egyenletekkel lemodellezni élethűen és akkor a DSP kapacitás ehhez még hogy úgy mondjam karton rajzfilm hasonlóság volt egy valós élő képfelvétel viszonylatában. :)
Az oké hogy pénzügyileg a Yamaha segítette akkor a bajban lévő Korgot, de kissé ők túlvállalták magukat azidőtájt hangszerfejlesztésben. (1988 - Korg M1, 1989 - Wavestation, 1990 - T sorozat, 1991 - 01/W, 1993 - X széria, 1995 - Trinity... ) Évente adtak ki szinte csúcsformátumú hangszereket, aztán majdnem beledöglöttek.
Szóval az EX5 igaz nem volt hétköznapi vas, (elkezdték benne a Roland mintájára a külső expansion boardok alkalmazását is), de PCM területen elég halvány volt azért az a hangszer, afféle szögesdrót zongorahanggal stb. (oké ez a Trinityben sem volt nagy ász hangszín). Szintetikus dolgokban volt kiemelkedő inkább, mint megannyi 90-es évekbeli vas. A minőségi váltás egyértelműen a Motifokban jött 2001-ben. (Meg persze a PSR szériákban külön, teljesen más csapásként már jövögettek a MegaVoice hangszínek - ez is érdekes!)

AWM2
Ez nem egy formátum, hanem egy szintézis elnevezés. A szintézis, szintetizálás azt jelenti, hogy "magasabb egységbe foglaló, magasabb szintre emelő". Mint a biológiában is, kiinduló egyszerű molekulákból létrejön egy bonyolultabb másik, szintézis illetve majd rekombináció útján.
Az elnevezés azt takarja (Korgnál is volt AI, AI2, ACCESS, HI stb...), hogy egy alap hullámformából a hanggenerátorra épülve, szintézis elemekkel, mint LFO (alacsony frekvenciás oszcillátor), ADSR (burkológörbe), modulálható szűrők és erősítő blokkok, effektek, kontrollerek, milyen összetettségben képes a hangszer jóval bonyolultabb hangzások létrehozására. Ezek az elemek viszont mai napig állandók és ugyan azok, mint hogy az eső is vízből lesz, nem vattacukorból pl. Az hogy melyik gyár hogy nevezi el és szervezi ezeket a dolgokat, semmit nem jelent ilyen szempontból. A Korg sokáig duális oszcillátorrendszert alkalmazott hangszínépítésre, a Kawai, Roland, Yamaha meg 4 oszcillátort engedélyezett egy alap hangszínre. Viszont Korg ezt kiterjesztette 8 független multitimbrális sávra a Combination módjában. Mára 8-16 layeres építkezések vannak mindenütt, tehát ezektől más 1-1 elnevezés, mert van aki beletesz egy plusz funkciót és onnan már nem kisnyúl szintézisnek nevezi, hanem vadkacsának. A Roland meg pl. sosem villogott ilyen címekkel, maximum a D sorozatban volt felkarcolva még a hangszerek paneljére, hogy "LA-synthesis".

Amúgy a Korg OASYS is olyan volt mint ja, mint az EX5, amerikában fejlesztették ki, csak a Korg Linux alapokon egy Intel PC-re építve (de igazából ennek is volt a Trinity idejében egy *prototípusa már, csak marha drágára sikerült volna), viszont még az OASYS után kijött az M3 és pár hangszínük rokon volt a PA1 szériával is, addig a Yamaha teljesen új alapokra építkezve alkotta meg a Motif sorozatot az EX5 helyett. Nyilván voltak közös vonásai az EX5-el, pl. hogy bővítőkként megkaphatta a a különböző modellezéseit, még a DX7-et is!, de az igazi előrelépés mégis csak a Trinity után battyogva, a 8 buszos duál effektrendszer volt meg a fullos sampler opció. Nincs nekem bajom ezzel, talán izgibb is lett volna 99-ben egy EX5-öt venni a Trinitym helyett mai fejemmel. Elég jól lehetett editálni az 5 nyomós tekerős potijával a display alatt, de azt hiszem jóval drágább is volt mint egy Trinyó akkoriban. Igazából csak az érthetetlen a 2 cég vonatkozásában, hogy úgymond "lakótársakként" az egyik a másikától 4-5 évre el tudott húzni fejlesztésben, miközben mindenütt kvalifikált mérnökök vannak. (Persze a színfalak mögé nem látunk és nem tudjuk, hány balul sikerült prototípus marad ezeknél még a tervezőasztalon, ami ki sem derül, de látszik hogy van ami ki is derül és pár évre jön egy teljesen átszabott vagy újraépített verzió...)

*
korgoasys1995.jpg
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
"A jó úttörő ott tud ahol segít!" :lol:
https://soundcloud.com/synthsnd

For this post the author powersparc thanked: 5
Apelláta (2016.11.21. 19:50) • BodziLalikirály (2016.11.21. 16:44) • Bubamara (2016.11.21. 13:51) • tacso (2016.11.21. 15:52) • vladimirmusic (2016.11.22. 04:52)
Rating: 13.16%
 
Avatar
powersparc
VIP
 
Hozzászólások: 1591
Csatlakozott: 2014.03.16. 23:07
Tartózkodási hely: Miskolc környéke
Has thanked: 622 times
Have thanks: 1542 times
Hangszer: NordElectro3 Korgi30 RolandG70 TechnicsKN901

Re: Hangszer VS. HANGSZER

HozzászólásSzerző: forissandor » 2016.11.21. 19:50

A Korg Pa1x Pro-SD1 plus hangszer összehasonlításnál egy dolgot engedjetek meg: Bár elfogult Ketron párti vagyok és nem is engedek belőle, mellette épp meg Korgom van amit szintén nagyon szeretek (és a Yamahákat is szeretem) ami ebben a vitában nagyon a Ketron felé billenti a mérleget az az, hogy a Korg Pa1x pro mellé autó is kell amiben szállítod, mert olyan kxxxva nagy, mint egy 88 billentyűs hangszer. Én a Pa588-at azért adtam el, mert a Mazda terepjárómba még épphogy befért keresztbe, de az asszony Pezsójával már meg sem próbálkoztam, illetve nem volt olyan állvány, amin két hangszer stabilan állt volna.

For this post the author forissandor thanked: 2
BodziLalikirály (2016.11.22. 04:09) • Pumika (2016.11.24. 09:43)
Rating: 5.26%
 
Avatar
forissandor
VIP
 
Hozzászólások: 456
Images: 0
Csatlakozott: 2013.10.26. 11:21
Tartózkodási hely: BAZ megye
Has thanked: 231 times
Have thanks: 923 times
Hangszer: Ketron SD7, Korg N 264

Re: Hangszer VS. HANGSZER

HozzászólásSzerző: rodymusic » 2016.11.22. 20:45

Élőzésre Ketron
Műsorozásra Korg

Na, csak hogy döntsek a két hangszer között.
Ja, és mielőtt még valaki azzal jönne, hogy "Dikk ez itt egy Yamaha buzi"! Korgos fórumon már a fejemhez vágták egy párszor, pedig csak a véleményemet írtam le.
Audio-Technika Pro61 mikrofon, Behringer X-Air X12, Garry Lite 10, Garry Powercube PC1504, QSC K-SUB, Yamaha PSR S970, (Yamaha Tyros 3) Eurolite LED KLS-200 RGB DMX.
Avatar
rodymusic
VIP
 
Hozzászólások: 334
Images: 3
Csatlakozott: 2012.07.01. 12:38
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Has thanked: 103 times
Have thanks: 371 times
Hangszer: Yamaha PSR-S970 illetve Tyros 3

Re: Hangszer VS. HANGSZER

HozzászólásSzerző: ---Qgli--- » 2016.11.22. 21:09

Mi a különbség az élőzés meg a műsorozás között?

For this post the author ---Qgli--- thanked:
BodziLalikirály (2016.11.23. 05:05)
Rating: 2.63%
 
Avatar
---Qgli---
VIP
 
Hozzászólások: 2010
Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
Has thanked: 627 times
Have thanks: 1471 times
Hangszer: -

Re: Hangszer VS. HANGSZER

HozzászólásSzerző: rodymusic » 2016.11.22. 21:19

Élőzés=Stílusjáték, Kíséretautomatikás munka
Műsorozás=Egyéb segítség (Midi, Mp3 stb)
Audio-Technika Pro61 mikrofon, Behringer X-Air X12, Garry Lite 10, Garry Powercube PC1504, QSC K-SUB, Yamaha PSR S970, (Yamaha Tyros 3) Eurolite LED KLS-200 RGB DMX.
Avatar
rodymusic
VIP
 
Hozzászólások: 334
Images: 3
Csatlakozott: 2012.07.01. 12:38
Tartózkodási hely: Hajdúböszörmény
Has thanked: 103 times
Have thanks: 371 times
Hangszer: Yamaha PSR-S970 illetve Tyros 3

Re: Hangszer VS. HANGSZER

HozzászólásSzerző: marton1974 » 2016.11.22. 22:43

Megcáfollak,ne haragudj.
Nálam még egyik hangszer sem játszotta jobban a midiket mint a KETRON...
KETRON SD7 , HK.AUDIO ELEMENTS , SHURE BETA 58

For this post the author marton1974 thanked:
Pumika (2016.11.24. 09:44)
Rating: 2.63%
 
Avatar
marton1974
VIP
 
Hozzászólások: 1070
Csatlakozott: 2011.08.22. 22:25
Tartózkodási hely: Magyarország - Makó
Has thanked: 377 times
Have thanks: 858 times
Hangszer: KETRON SD7

Re: Hangszer VS. HANGSZER

HozzászólásSzerző: BodziLalikirály » 2016.11.23. 05:07

Nálam egyik hangszer sem játszik midiket !!! :yahoo: :D :dance:
Lalikirály, ennyi és nem több !!!
Avatar
BodziLalikirály
Kiemelt tag
 
Hozzászólások: 175
Images: 2
Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
Tartózkodási hely: Veresegyház
Has thanked: 571 times
Have thanks: 178 times
Hangszer: Roland E-50, Medeli MC-850, Fujiha F8000, Kawai K1

Re: Hangszer VS. HANGSZER

HozzászólásSzerző: Asterix » 2016.11.23. 06:28

Az SD-1 abszolút jobban szól stílusokkal is és midikkel is még a Pa2x-nél is. Élőben könnyebben módosítható a Korg akár midi, akár stílus esetén...
Korg Pa3x-76 Muzikant, CME UF7+vArranger 2, Hohner Atlantic IV, Edirol M16DX, dB Opera 605D, Audio-Technika fejmikrofon

For this post the author Asterix thanked:
Pumika (2016.11.24. 09:44)
Rating: 2.63%
 
Avatar
Asterix
Globális Moderátor
 
Hozzászólások: 2405
Csatlakozott: 2011.10.28. 17:51
Tartózkodási hely: Magyarország, Eger
Has thanked: 1511 times
Have thanks: 2207 times
Hangszer: Korg Pa3x-76 Muzikant, Hohner Atlantic IV, CME UF7

Re: Hangszer VS. HANGSZER

HozzászólásSzerző: forissandor » 2016.11.23. 15:11

Az SD1 plusban jobban szólnak a midik is és a stílusok is, mint a Pa 3 X le-ben.
Sőt.
Az SD1 plusban jobban szólnak a standard midik, mint az Audyában.
A fő megállapítás viszont az, hogy pl egy Pa3X Le-ben sokkar modernebb, divatosabb, ma többet "használt " stílus van, mint a Ketronban.
Viszont igaza van Lacinak abban, hogy menet közben egy Korba sokkal könnyebb belenyúlni a sliderek miatt, mint az SD1be, de ha a műsort összerakod otthon ahogyan neked tetszik, akkor élőben van a keverődön három poti, amivel tudsz esetleg korrigálni...

For this post the author forissandor thanked:
Pumika (2016.11.24. 09:44)
Rating: 2.63%
 
Avatar
forissandor
VIP
 
Hozzászólások: 456
Images: 0
Csatlakozott: 2013.10.26. 11:21
Tartózkodási hely: BAZ megye
Has thanked: 231 times
Have thanks: 923 times
Hangszer: Ketron SD7, Korg N 264

ElőzőKövetkező

Vissza: Szintetizátor/zongora

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég